Ik weet nog niet eens welk pedaal gas is enzo..
Wie heeft er tips voor mij? Ze zijn namelijk erg welkom!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik weet nog niet eens welk pedaal gas is enzo..
gewoon niet te bang zijn en gewoon rijden.

! 

. Nee maar valt heel erg mee je eerste les ik vond het super leuk!.En wist ook niks van autos hij zei start hem maar,ik ja hoe?:P.Alles werd gewoon rustig uit gelegt en eerst alleen op het industrie gereden de heenweg der heen alleen gestuurt en daarna remmen,gas,schakelen enzo maar verschilt nogal wat je eerste les doet sommige schakelen alleen maar
..
Mijn eerste les: Eerst alleen sturen, toen dat een beetje ging, mocht ik gasgeven en remmen. De 2e les kwam koppelen en schakelen erbij, maar ook zeker ff het sturen nog goed geoefend. Ik wist in het begin ook helemaal niets van auto's en autorijden maar daar kom je vanzelf wel in
Links is koppelen, middenin is rem en rechts is gas (uuhm toch?)justahorse schreef:Hey ik heb waarschijnlijk 6 september mijn eerste les. Voor theorie curcussen moet ik een dinsdag beginnen dus ben benieuwd. Dat is bij ons 8x 2 uur op de dinsdag avond. Een auto heb ik al gekockt een fiat sinqutentio of hoe je hety ok schrijft.
? 

Smurfie schreef:BOEM IS HO haha nee hoor:D 1e autorijles mag je nog nie zo veel:p

haha nee grapje) maar omdat ik me trekkerrijbewijs al heb en tevens vaak in de auto van me mams illegaal heb gereden
maarja ben benieuwd...
dorientjuh schreef:Nou jongens (oftewel meiden) jullie hebben me alweer heel wat gerust weten te stellen! Nou moet ik dit topic nog even doorlezen vlak voor mijn eerste rijles, worden de zenuwen wat minder.
die man laat je echt geen dingen doen als het gevaarlijk is hoor
(of jij moet extreem gevaarlijk gaan doen
)
(hij is echt wel wat gewent...)

Nimmedor schreef:hahah ik ken hetgewoon niet te bang zijn en gewoon rijden.
Ik wist er ook echt 0,0% van en heb het aardig snel onder de knie gekregen terwijl ik echt zo technisch ben als een theelepeltje
helemaal rechts zit het gaspendaal, midden is rem links koppeling.
Ga gewoon in de auto zitten trap met je voet de koppeling helemaal in en zet je stoel en spiegels goed en doe je gordel om.
zet de versnelling in de 1 en start de auto, blijf de koppeling ingedrukt houden en zet de handrem eraf, laat nu rustig met je voet langzaam de koppeling iets opkomen, niet te snel en geef daarbij heeeeel iets gas.
su6!!
gr claudia

echt geweldig vond ik het