Krullend haar , uitgaan en regen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tienn

Krullend haar , uitgaan en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 13:11

Hai!

Ik weet niet of hier al een topic over is geweest zo ja slotje dan Clown

Dit is eigelijk een beetje voor de mensen met krullen.
Ik heb zelf dus krullen, maar meestal stijl ik mijn haar omdat het anders echt vreselijk pluist etc.
Nu is dus het probleem, dat bij regen het er meteen uitgaat en mijn krullen meteen terug komen en behoorlijk pluizig ook.

Het zelfde geld voor bij het uitgaan, in het begin van de avond zit het nog allemaal prima, maar na een tijdje zijn mn krullen weer helemaal terug en begint alles weer te pluizen.

Wat doen jullie hier aan ? Of weten jullie een manier om het dan mooi te houden.
Ik heb al allerlei producten geprobeert, van perfecte krul t/m glad en stijl..

*Wie heeft de verlossende tip* ? Haha!

Flower

Re: Krullend haar , uitgaan en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:20

Stoppen met je haar steil maken Haha!

Er zijn zat potjes en flesjes en goedjes die ervoor zorgen dat je haar niet gaat pluizen. Zelf gebruik ik Vitamix, ruikt heel lekker en je doet lang met een pot. Helaas wel alleen te koop in Surinaamse toko's enzo.

Andrelon ehm...*zoekt flesje
Andrelon Temmer was het Haha! werkt ook goed.
Zit in een soort flesje, en het spul plakt een beetje maar zorgt er wel goed voor dat je krullen bij elkaar blijven en dus niet gaan pluizen.

En het is juist zo als je haar al krult, het meer gaat krullen van regen Haha!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:21

Daar heb ik ook last van .. Clown
Daarom heb ik meestal mn haren vast .. Clown

Nienken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:54

Ook ik heb krullend haar, ik stijl het eigenlijk ook nooit, dat houdt toch niet, en ik vind krullen eigenlijk wel zo leuk staan!
Wel heb ik het probleem dat ik een pony heb en als ik dan door de regen of door wind ga fietsen mijn pony alle kanten op krult Tong uitsteken Niet erg prettig, heb er ook nog niet echt wat op gevonden..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:55

Ik heb golvend haar, maar het is zooo droog Nagelbijten / Gniffelen Ik smeer er babyolie in op het wat vetter te krijgen, anders is het echt een ramp Nagelbijten / Gniffelen
Niet teveel natuurlijk, ik wil ook geen vet haar Clown

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:57

Wax d'r in.
Helpt bij mij tenminste.

Ik moet echt zo nodig weer naar de kapper. Tzit voor geen ene meter!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:59

Ik heb ook van dat irritante haar dat gaat pluizen als het vochtig wordt. Met krullen heb ik niet zoveel problemen, met pluizen wel.

Daarom gebruik ik kokoswax van Palmer's, verkrijgbaar bij de Etos en volgens mij ook bij de Trekpleister. Je hebt er maar een klein beetje van nodig, dan gaat je haar er ook niet vet uitzien (en niet overdreven naar kokos ruiken). Ik smeer het in mijn haar als het handdoekdroog is, dus na het douchen en doorborstelen. Föhnen doe ik niet, daar wordt het alleen maar droger van.

http://www.cosmeticmall.com/nextag/defa ... t_id=69339

Afbeelding

Om droog pluizend haar wat steiler (lees: beter handelbaar) te krijgen, gebruik ik Stretch Gum van Parucci. Dat koop ik bij mijn kapper. Ook daar heb ik maar een heel klein beetje van nodig.

http://www.parucci.com/parucci.php

Afbeelding

Met beide potjes doe ik ca. een jaar, dus erg duur ben ik niet uit.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:59

Shaper werkt best goed voor krullend en pluizend haar Lachen

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:41

Nienken schreef:
Ook ik heb krullend haar, ik stijl het eigenlijk ook nooit, dat houdt toch niet, en ik vind krullen eigenlijk wel zo leuk staan!
Wel heb ik het probleem dat ik een pony heb en als ik dan door de regen of door wind ga fietsen mijn pony alle kanten op krult Tong uitsteken Niet erg prettig, heb er ook nog niet echt wat op gevonden..

Een pony met krullend haar?
Krult je pony dan juist niet enorm veel? Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:43

ik heb precies hetzelfde, das dan ook de reden dat ik het , zeker met uitgaan, nooit stijl. als ik het stijl heb ik er geen troep inzitten, dus als het dan weer gaat krullen, gaat het automatisch pluizen. ikhou het dus maar bij krullen en troep:P( schuim en evt. wat vet)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:47

Luxeprobleem!! Haha!
Ik zou een zou wel een hele week in de regen willen lopen voor krullend haar... Zelfs permanent is er bij mij al naar 3 weken weer uit grrr. Ik vind krullen prááchtig! Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:49

Krullen is niet hetzelfde als pluizen. Knipoog

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:42

Ik laat zelf mijn haar al twee jaar behandelen bij de kapper met extenso, dit is een goedje wat je haren handelbaarder en minder krullend maakt. Ik heb zelf ook geen last meer van pluizen... als je meer wil weten pm me maar.

Nienken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:24

Vende schreef:
Nienken schreef:

Een pony met krullend haar?
Krult je pony dan juist niet enorm veel? Haha!

Afbeelding
Zo zit mijn haar meestal. Dus de pony krult niet zo erg, moet het wel elke dag fohnen om het in model te doen, maar verder valt het krullen heel erg mee. Alleen als het nat wordt of als het erg waait, ziet het er gek uit Tong uitsteken

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:39

nou ik heb dus eigenlijk ook het zelfde probleem als jullie gehad. Me haar pluisde heel erg en ik kon niks leuks met mn haren. altijd droeg ik mijn haar vast. Maar sinds ik me haar heb laten streten bij de kapper zijn mijn krullen praktisch weg. t is net zoiets als permanent alleen dan voor steil haar. als ik onder de douche ben geweest moet ik me haren heel even steilen en zit het supper!

N_atasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:35

Ik heb zelf ook een aardige bos krullen maar het geluk dat het de laatste tijd niet zo erg meer pluist. Ik borstel mijn haren alleen na het douchen en doe er verder alleen maar *oliebol hoe heet dat spul* in.. Helpt super alleen moet nu nog even zoekken wat het is dus dat laat ik weten als ik het gevonden heb Tong uitsteken

*Humzz nutteloze post dus Clown

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 20:47

LittleAnn ik Pb je even en Marleenn ook!

Hahah N_atasjaa als je t weet roep maar Haha!

@ Karin ik zal die spulletjes ook eens even bekijken!

Ik stijl mijn haar sowieso eigelijk altijd omdat ik het gewoon mooier vind.
Aangezien mijn haar erg dik is en snel pluist zijn de krullen dan gewoon echt niet mooi... helaasss..

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:46

glisskür, werkt echt ontzettend goed. Is er speciaal voor droog haar, dus het zorgt ervoor dat je haar minder pluist. Het is een soort van herstellend spul, je kan je haar er gewoon mee in model brengen, je hoeft het niet uit te spoelen.
Tegenwoordig gebruik ik meer spul van kruidvat eigen merk, is ook een hair repair serum. Hetzelfde idee als glisskür, maar gewoon iets goedkoper (en iets minder goed..) Maar er ging in één week op een gegeven moment een hele tube glisskür doorheen, en voor 6 euro per tube is dat toch wel veel..
Dat is het nadeel van lang haar.. Knipoog

bientoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:26

Hier meld zich nog iemand met krullen.

Als het regent dan pluist het echt ontzettend! Ik heb ook een pony maar die kan ik redelijk onderdrukken Tong uitsteken (leuke toepassing haha) met de glad en steil creme van andrelon.

Ik zal die glisskür eens een keer uitproberen.

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:34

ook ik heb krullen, ik ging het ook altijd stijlen, maar..ik heb de oplossing!! Na het douchen beetje droog maken met een handdoek, daarna borstelen, dan met je handen je krullen er weer inkneden (als je begrijpt wat ik bedoel), dan met heel veel mousse erin en beetje in model brengen en dan laten drogen. Als het droog is kun je het eventueel met een kam nog een beetje in model brengen, en met mousse en/of haarlak wat volume er inbrengen, en je hebt een prachtig krulkapsel zonder pluis!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:35

Ik spuit elke dag na het douchen soort olie in mijn haar. gebruik goede shampoo, Maar zou het echt niet meer stylen. Het is alles behalve goed voor je haar, en anders als je ergens mee naar toe gaat neem flesje olie voor je haar mee. maar gebruik geen haarlak en al die rotzooi. dat droogt je haar alleen maar verder uit, kan je beter wax gebruiken. dat maakt je haar vetter Ja

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:06

Oh ja, ik zit met hetzelfde dus de gouden tip is welkom. Haha!

Ik heb krullend haar (echt zo'n lelijke krul) maar ik krijg mijn haar zelf prima steil, het zit dan ook echt goed. Overigens, als je op de goede manier föhnt (!!), dus met een goede föhn en op een manier dat je de haarschubben sluit is dit helemaal niet slecht. Ik doe dit al jaren, ik kan het beter bij mezelf dan elke kapper waar ik geweest ben en kappers complimenteren mij altijd met mijn haar. Pling En dan gebruik ik ook nog eens dagelijks (!!!) de steitang, uiteraard een goede met keramische platen.

Verder gebruik ik ook de Coconut oil die Karin bedoelt, en Elvive Liss Intense serum om het af te maken (te polishen). Verder een speciaal soort haarolie om na het wassen in mijn haar te smeren waardoor het super handelbaar wordt. Geïmporteerd door mijn huisgenootje uit India. Haha!

Mijn haar kan ik dus prima stylen, alleen tegen regen is het dus niet bestand nee. Daarom zweer ik bij leuke mutsjes, capuchons en paraplu's.

Goh, mijn haar en ik, ik kan er wel een boek over schrijven. Haha!

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:49

leuke titel mijn haar en ik Knipoog Bealy..

Nienken jouw haar vnd ik ontzettend gaaf.. hhaa Haha!

ik heb zelf ook krullen maar nooit z'on erge last van pluis o.i.d

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:43

peelemeisje schreef:
Wax d'r in.
Helpt bij mij tenminste.

Ik moet echt zo nodig weer naar de kapper. Tzit voor geen ene meter!

Wax? Dat is juist hetgene wat alle kappers waar ik ben geweest afraden om te gebruiken met krullend haar.
Steilen is slecht voor je haar en dan gaat het alleen maar meer pluizen.
Echt de gouden tip tegen pluizen kan ik je niet geven, want die heb ik ook nog niet ontdekt, maar ik weet wel dat steilen niet de oplossing is...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:56

Oh ja heb echt nog een goede tip: olive oil van organic (bij de 'zwarte' kapper. Is een creme, niet vet maar het werkt bij mij fantastisch. Zelfs als mijn haar nat is geweest (ik dans salsa en dan wordt het elke keer nat) dan droogt het nog niet pluizig op. Misschien een goede tip voor veel meiden hier?