in elkaar gemept omdat ze geen voorang gaf...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StOoRzEnDeR

in elkaar gemept omdat ze geen voorang gaf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 00:26

de titel zegt het al....in elkaar gemept omdat ze geen voorang gaf belachelijk gewoon maar oké

afgelopen maandag (10-7-06) gingen er van onze manege een groep ruitertjes een buitenrit maken 10 pony's (onervaren kindjes)
met 4 begeleiders die te voet ernaast liepen....(begeleiding bestond uit: mijn moeder 1 meisje van 17 een meisje van 16 en een meisje van 12)
ik zelf was op dat moment met een andere groep en nog een begeleider ook een buitenrit aan het maken wij zaten wel op de paarden en hadden regelmatig telefonisch contact met de andere groep....tot op een gegeven moment de ander groep niet meer antwoorde....
dit was er gebeurt ----->

na ongeveer een uur lopen (stappen) heeft de groep een korte pauze gehouden en daarna zijn ze weer verder gestapt een half uur later moesten ze een zijstraat paseren 4 pony's waren al over de straat...de vijfde stak net over op de vijfde pony zat het jongste kindje 6 jaar mijn moeder liep naast deze pony...in iedergeval de vijfde pony stak net over en op dat moment kwam er een auto met vrij hoge snelheid aanijden de auto remde nog net voor de pony waarop mijn moeder schreeuwde..."ben je gek doe eens normaal man..." de man heeft toen het raampje opgemaakt en geschreeuwd dat hij hier voorang had...is achteruit gereden en heeft toen weer gas gegeven....tegen de pony aan...waarop mijn moeder haar voet tege de gril van de auto zette.....daarop is die man uit de auto gesprongen en is op mijn moeder in gaan slaan....mijn moeder met in de ene hand een bange pony en met in de andere hand een plastic zak(om de mest op te ruimen) kon zich niet verdedigen zonder de pony los te laten of zonder het kind in gevaar te brengen dit heeft ze ook niet gedaan ze is de pony blijven vasthouden en heeft zich niet kunnen verdedigen of afweren...ze heeft alles over zich heen moeten laten komen....het meisje op de pony was natuurlijk heel erg bang en begon te huilen toen heeft hij de pony bij het bakstuk gegrepen en gezegd dat ze haar vuile bek moest houden (kind van 6) pony gibng meteen omhoog en het was een wonder dat hij niet achterover klapte...
toen de man uitgeraast was is hij weer in zijn auto gestapt waarop de begeleiding de pony's snel op de stoep zette om verder ongelukken te voorkomen na 1 á 2 minuten kwam de man terug en liep op de begeleidster van de eerste pony af en schreeuwde dat ze nu moesten blijven staan met die cutpony's en dat ze zijn grill kapot zouden hebben gemaakt en dat hij de politie erbij ging halen mijn moeder heeft hem toen voorzichtig verteld dat hij maar naar de manege moest gaan want daar gingen hun nu ook heen en dan zouden ze daar verder kunnen praten....de man is een stuk achter de groep aangereden maar is boven aan de weg naar de manege gestopt.....

een paar minuten later kwamen wij boven aan die zelfde weg daar stond die man nog en aan de andere kant van de weg stond een auto van ons bedrijf met 3 van onze werknemers klaar om die man te grijpen als hij een ding verkeerd deed....het enige wat hij zei was wat zit jij te kijken tege het meisje dat voor mij reed....wij zijn toen snel naar de manege gereden en hebben de pony's op stal gezegt en de kinderen opgevangen (was een ponykamp) mijn moeder was ondertussen naar de politie gegaan en daarna naar de nightcare....ze heeft een zware hersenschudding haar pols zwaar gekneusd en heeft over haar hele borstkas, buik, nek, armen en benen blauwe plekken.....

er is iemand van slachtoffer hulp hier geweest en heeft met mijn moeder en met de kinderen gepraat en de kinderen die oud genoeg waren hebben een getuigeverklaring afgelegd bij de politie....
vandaag heeft iemand mij gewezen waar die man woont...(daar had ik niet om gevraagd we reden er gewoon langs)
maar nu heb ik steeds de neiging om daar eens heen te gaan met wat vrienden....ik weet dat het niet goed is ga het ook niet doen maar het id dat ik weet waar hij woont....dat doet toch wel goed.....

Preddy

Re: in elkaar gemept omdat ze geen voorang gaf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:34

Dit is toch te belachelijk voor woorden!!! Ik zou zelf geen wraak nemen, ook al is de verleiding erg groot.Het lost niets op, en jij moet de verstandigste zijn..Wordt die man nog vervolgd?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:36

Bloos! Dat is echt niet normaal!

En volgens mij hadden zij gewoon voorrang en niet die man, naar mijn weten mag je een groep paarden die aan eht oversteken zijn niet onderbreken (zo heb ik het iig geleerd met groepen begeleiden)
Maar ookal zou hij voorrang gehad hebben, zo reageer je gewoon niet .

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:41

Zet een zak paardenstront voor zijn deur met daarin een rotje Boos!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:43

JEEMIG!! mensen moeten hun handen eens thuishouden!!
en zeker niet als er een groep MET begeleiding bijloopt, belachelijk!!

Hoe staat het met je moeder?

Schimmelig : geweldig!!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:43

Jeetje wat een verhaal zeg..
Hoe die vent het in zn hoofd haalt. Knap van je moeder dat ze het kind op de pony in veiligheid hield, en hierdoor zelf de dupe werd. Sterke vrouw als ik het zo hoor.
Maargoed, ik begrijp dat je met vrienden langs wilk gaan, en ik zou denk ik hoe onverstandig ook hetzelfde doen...

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 00:53

mijn moeder is inderdaad geestelijk een heel erg sterke vrouw en het gaat dan ook wel weer redelijk met haar maar ze heeft veel pijn vooral aan haar nek (is zwaargekneusd) wat er verder nog gaat gebeuren weten we niet dat laten we aan de politie over....maar ik was gister nig ff op het buro en toen zeiden ze dat tot hun spijt de straf niet erg hoog zou worden de man word aangeklaagd voor openbare geweldpleging bedreiging poging tot doodslag en ze zijn nu aan het proberen om er ook nog dieremishandeling bij te trekken maar ze kunnen hem maar 3 ten laste leggingen doen ofzoiets....en zelf blijf ik inderdaad maar bij die man uit de buurt en jullie hebben gelijk een colone heeft ten alle tijden voorang behalve brandweer, politie of ambulance die hebben daar weer voorang op....die man zat dus sowiezo fout...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 00:57

Dit is echt TE ziek voor woorden!!!!!!!!!!!
Zoals je zelf al zei, het is verstandig dat je hem met rust laat Knipoog
Maar ik zou hem echt niet met rust kunnen laten als hij me moeder gemept heeft! Had hem letterlijk en figuurlijk afgeslacht Bloos
Maar dat is een verkeerde instelling, want als het goed is doet de politie hun werk al Lachen

Maar zulke agressieve mensen horen op zich niet zomaar rond te lopen!
1st pony bijna aanrijden (waar een jong kindje opzat, maakt eigenlijk niet uit hoe oud het kind is, een mens is een mens) en dan de pony raken met de auto, en dan je moeder in elkaar meppen Scheve mond
Is toch niet gezond Verward

Hoe is het nu eigenlijk met je moeder???
En ook met de rest? al van de schrik enz bekomen? Ach gut

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 01:01

Wow, dat is echt niet normaal. Maar de politie doet verder niks?
Onbegrijpelijk.

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 01:03

met iedereen is het nu weer redelijk rustig een meisje heeft een hele tijd ge hyperventileerd maar dat was na een paar minuten ook over....wel hebben de jongere kindjes veel nachtmerrie's maar gelukkig zit slachtofferhupl erboven op en die helpt ze....gelukkig....we zijn nu aan het wachten tot de rechtzaak de politie heeft alles onderzocht en moet nu de feiten op een rijtje gaan zetten....het is wel fijn dat ze ons heel erg bij het onderzoek betrekken...

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 01:06

Naar allemaal!! Ach gut

Maar indd fijn dat ze jullie overal bij betrekken!
En hoop dat die man een goede straf krijgt, dat ie volgende keer tot 10 telt! als ie uberhaupt wel kan tellen Sigaar

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 04:28

Pf wat een gedoe! Scheve mond
Welke gek haalt het in z'n hoofd om zo tekeer te gaan en nog eens iemand in elkaar te meppen! Dan heb je echt geen hersens.

Zoals je zelf al zei; blijf maar uit de buurt en laat de politie het oplossen! Hoe moeilijk het misschien ook wel is.
Hoe is het nu met je moeder?!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 06:52

Wat verschrikkelijk! Die man moesten ze gewon levenslang wegstoppen. Dit is gewoon niet meer normaal. Arme kinderen, arme pony's, en helemaal arme moeder van jouw... Ik vind het heel erg knap wat ze heeft gedaan, dat ze zich zo kranig gehouden heeft. Heel erg veel sterkte voor iedereen daar. En hopen dat je die man nooit meer tegen hoeft te komen..
Groetjs, mij

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 07:01

Wat een ellende zeg, zorg dat je moeder aangeeft hem aan te willen klagen voor een schadevergoeding, draait ie niet lang genoeg de bak in dan kan hij in elk geval de rest an zijn leven betalen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 07:05

Tsja wat zal ik zeggen: de rest stond erbij en keek ernaar?
Ik had als andere begleiding zijnde direct 112 gebeld en was de andere pony gaan halen (overigens zou ikzelf in zo'n situatie toch de pony los laten en die vent een toontje hoger laten zingen, pony loopt toch wel naar zn vriendjes).

Voor mishandeling staan wel leuke straffen te boek dus met een beetje mazzel (ook gezien de situatie en wat hij daarna nog flikte) kannie fijn een tijdje uit logeren gaan.

Heel veel sterkte vor iedereen en hopelijk zijn er geen blijvende lichamelijke of geestelijke letsels.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 07:21

Jemig, hoe ziek kan je zijn in je hoofd
Maar als die man uit een zijstraatje kwam, en de groep rechtdoorging, en daarbij al de helft was overgestoken, had de man zowieso moeten wachten.
Hoe ziek kan je zijn om zoiets te doen met van de kleine kinderen erbij ...
Hopelijk krijgt meneer een vervelende straf...
idd zelf geen actie ondernemen hoor,
en hoe is het nu met je ma?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:31

Jawhoor Vippie denk je dat je op zo'n moment helder na kan denken??
Ik vind het heel knap hoe haar moeder heeft gehandeld in zo'n situatie.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:36

Wat een idioot! Het moet niet gekker worden zeg, ongeacht of je wel of niet voorrang hebt, met een beetje verdraagzaamheid is ook niks mis. Mijn handen jeuken echt om die gast eens even flink te pakken te nemen.
Een vette pluim voor je moeder! en veel beterschap. Ik hoop dat die vent echt flink wordt aangepakt, wat denkt hij wel niet! Die heeft echt een klap van de molen gehad ofzo! Hoe oud was die man eigenlijk?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:40

Wat een debiel zeg. Hopen dat hij een goede straf krijgt en dat het met je moeder snel weer goed gaat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:40

Tjee wat een nare situatie ik hoop dat ze die man keihard aanpakken!!!!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:48

Jemig Bloos! Ik heb echt met ontzette verbazing je verhaal zitten lezen! Echt te erg voor woorden... Scheve mond
Ga er niet naar toe, gun hem dat niet! Houd de eer aan jezelf, hoe moeilijk het ook is!
Veel beterschap voor je moeder en voor de kindjes....

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:53

wat een zieke geest heeft die man,
kan me heel goed voorstellen dat je wel even langs ijn huis zou willen gaan.
maar ja recht in eigen hand nemen mag niet zeggen ze.
arme meisje op die pony, kind van 6 jaar wat zal ze bang geweest zijn.
hoop dat alles goed komt met je moeder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:21

Ik denk toch als het mijn moeder was en ik wit waar hij woonde hij over een week of twee spontaan een enorme kras op zijn auto en een werkelijk kapotte grill zou hebben. Overigens is het ook erg leuk om knoflook in de roosters van de auto te gooien Haha!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:25

Dit is niet normaal zeg
Jeetje wat een aso, ik snap dat je erheen wilt, maar ik zou echt de verstandigste zijn,

Maar wat een rotvent

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:25

Tjee....wat een akelig verhaal!!

En de politie wist nu al, voordat de inkt van de aangifte droog was.......dat de straf niet zo hoog zou worden?????? Boos!

Misschien idee om hier de media bij in te schakelen en die vent zijn verdiende loon te geven opdat hij maar nooit meer onbeschaamd over straat mag gaan.
Dat is toch van de zotte???