waarschuwingen op pakjes sigaretten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pino

waarschuwingen op pakjes sigaretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 10:52

IK hoorde laatst dat sinds die waarschuwingen erop staan er meer sigaretten worden verkocht dan ooit! omdat jongeren alles teksten gaan sparen en ze ondeling ruilen hahaha. op internet kan je nu ook zelf een waarschuwing maken en hem op je pakje plakken Haha! www.flashpro.nl/waarschuwing
maar denken jullie dat die waarschuwingen nou echt helpen? Schijnheilig

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:54

nee. Ik werk in een supermarkt en als mensen geen zin hebben in zo'n tekst pakken ze wel een pakje gauloises, lucky strike of JP special. En voor de rest; volgens mij wordt er nog evenveel verkocht!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:55

Ik denk niet dat het helpt maar ik hoop dat ze daardoor niet ook in NL van die belachelijke schadeclaims gaan indienen als in de USA. Dan dienen ze een claim in omdat zelongkanker hebben van het roken. Heel banketstaaf voor die mensen maar zij steken die sigaret op en kiezen ervoor, de fabrikant maakt ze alleen maar of je het risico van longkanker wil lopen moet je helemaal zelf weten!!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:32

nee ik denk dat het niet werkt iedereen weet dat roken slecht is. idd sparen een aantal vrienden van mij ze ook Haha! (aan mij hebben ze niks ik rook niet)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:41

staan wel leuke teksten op (sommige dus echt niet)

deze vond ik wel leuk Rook nu, betaal later!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:13

Ik heb juist meer het idee dat er meer wordt gerookt hierdoor....doordat het zo overdreven op het pakje staat is het voor de jeugd leuker om te doen wat eigenlijk niet mag of slecht is....en sommige teksten zijn echt geweldig hoor Haha!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:18

ik heb er ook een geplaats, te dom.. Haha!
I LOVE JOS 4-EVER!! (roken=zelfmoord)
Lovers

maarja had ik ff zin in..!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:29

Ik denk dat deze actie er niet toe bijdraagt dat er minder gerookt wordt. Iedereen weet wel dat roken slecht is voor de gezondheid.
Jongeren zijn die teksten aan het sparen en ze worden onderling geruild.
Ze zullen met een andere actie moeten komen om het roken terug te dringen.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:46

Ik heb ze nog niet van dichtbij gezien...........ben dan ook al meer dan 6 weken gestopt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:47

Ik geloof dat er weinig mensen zijn die mijn merk roken, want ik heb ze er nog steeds niet op staan Haha!

anne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:28

Het is toch uiteindelijk de bedoeling dat die teksten op alle pakjes sigaretten komen, ik dacht dat het er bij marlboro er al op stond omdat deze in Nederland zelf gemaakt worden, of niet?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:32

roken Misselijk

En ik geloof niet dat er nu mensen zijn die gaan roken om de pakjes...
en die rage is zo over...

Ach, je verrookt je eigen schoonheid, gezondheid en je verstopt je wijsheid...

Die heb ik ingezonden! Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:36

Afbeelding

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:50

Nou nou nou, dat zal ook wel mee vallen.
En ik rook nog steeds dezelfde hoeveelheid; niet meer en niet minder en ik doe ook geen hoesjes rond mijn pakje.
Ik vind het allemaal wel zo'n flauwekul. Heb zelfs al gehoord dat er uit protest mensen meer zijn gaan roken Verward

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:30

Ik ben er ook niet meer of minder door gaan roken. Ze hebben ze erop gezet in de hoop dat je je ervoor zou schamen. Nou...iedereen loopt nu met sigarettenpakjes waar levensgroot opstaat dat roken dodelijk is. Het is alweer normaal geworden Haha!

Tegenwoordig kun je overal aan doodgaan. Op doosjes met frikandellen zetten ze toch ook niet dat je eraan dood kan gaan?

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:47

Je kan er inderdaad heel erg leuke spelletjes mee doen hahaha...

De rokers weten heus wel dat het niet gezond is maar dat is toch helemaal hun eigen keuze...als je maar goed rekening met anderen houdt ! Sigaar

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 17:59

Ik vind het stom, nu kunnen ze overal wel op gaan zetten dat je er dood aan kan gaan. Dus ook op een auto, op je trein kaartje of op je vliegticket.

Zoals Daan Schuurmans Lovers al zei: elke man moet op zn piemel laten tatoeren: Hier kan je zwanger van worden Haha! Haha! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 19:31

Shaienne schreef:
Ik vind het stom, nu kunnen ze overal wel op gaan zetten dat je er dood aan kan gaan. Dus ook op een auto, op je trein kaartje of op je vliegticket.

Zoals Daan Schuurmans Lovers al zei: elke man moet op zn piemel laten tatoeren: Hier kan je zwanger van worden Haha! Haha! Haha!

hahaha die is goed! maar ja kan ook niet anders het komt tenslotte van de westenwind ster Haha!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 19:45

Ja, er schijnen toch ook meer van die hoesjes te worden verkocht zodat je niet kan zien dat er van die teksten op staan?!

een vriend van mij vertelde toevallig vandaag dat ie een jongen in de trein had gezien die over die tekst van het pakje deze tekst met een sticker ofzo had geplakt:

Roken geeft as....

dus het helpt nog niet... Of mensen negeren het, of mensen gaan uit protest nog meer roken, of mensen willen het nie zien en verdoezelen het... Wel zak trouwens, eigenlijk zit je er dus wel mee, maar omdat je te mieterig bent om te stoppen plak je er maar wat overheen..........

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:55

Ik vind het aan de ene kant wel goed, maar denk dat prijsverhoging 10 x beter zal werken dan die textjes.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:24

Prijsverhoging zal misschien best helpen .... maar doe maar niet hahaha... het is al duur genoeg...! Haha!

angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:48

whahahahaah ik vind het zoooo dom en grof!
Iedereen die aan roken begint weet echt wel dat je bloed/hart vaten dicht slippen, conditie achteruit gaat, kortademig word, kanker krijgt, longen dood gaan, impotent raakt enz enz naja en dit zijn dingen die je KAN krijgen maar hoeft niet eens!
Vind het zo debiel om dat op het pakje te zetten met zó'n griezelig rouwrandje... XXXangel

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:25

Polly schreef:
Ik denk niet dat het helpt maar ik hoop dat ze daardoor niet ook in NL van die belachelijke schadeclaims gaan indienen als in de USA. Dan dienen ze een claim in omdat zelongkanker hebben van het roken. Heel banketstaaf voor die mensen maar zij steken die sigaret op en kiezen ervoor, de fabrikant maakt ze alleen maar of je het risico van longkanker wil lopen moet je helemaal zelf weten!!!

Dit kon in de USA omdat de gevolgen van roken vroeger niet bekend waren. tegenwoordig kan het niet meer want de gevolgen van roken all heel lang bekend is. alleen ouderen zouden zo'n schadeclaim in kunnen dienen omdat toen kun jong waren de gevolgen niet bekend waren. Dan zouden ze alsnog zodra ze van de gevolgen wisten op moeten hebben gehouden met roken willen ze zo'n claim winnen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 23:44

Het helpt idd niet echt, ik rook niet, maar op de boerderij roken er wel een heleboel (niet in de stal ofzo, gewoon in de kantine). En ze zijn inmiddels begonnen met kwartetten met die dingen Haha!. Mag ik de longkanker van jou? *LOL*

Ik vind het dus een beetje een stomme actie, ben benieuwed of die plaatjes die erop komen wel gaan helpen...