De bestuurder remt en laat het busje heel zachtjes tegen mijn auto aan rollen
Daarna springt hij meteen z´n auto uit, dus ik stap ook uit en hoor hem schreeuwen dat ik m´n auto naar achter zou hebbeb laten rollen (terwijl de weg daar naar beneden loopt) en dat hij daardoor schade heeft aan zijn motorkap omdat de kap om mijn reservewiel erover heen zou zijn gegaan.
Het was echt zo´n vreselijk a-sociaal type (type bouwvakker die al jaren in de WAO zit, maar wel 60 uur per week beunhaast
)Ik ga dus kijken en zie krassen over zo´n beetje de hele breedte van zijn motorkap, terwijl de kap over het reserve wiel lang zo breed niet is.
De motorkap zat zo´n 10 cm boven het wiel en kan deze dus nooit geraakt hebben.
De schade zag er al behoorlijk oud uit en was ook al hier en daar bijgewerkt met verf.
De man bleef volhouden dat ik naar achteren was gereden, toen ik hem op het feit wees dat de schade al oud was en niet overeen kwam met de achterkant van mijn auto (waar trouwens niets aan was te zien) zei hij dat ik niet moest zeuren en gewoon een schadeformulier moest invullen, ik was toch wel all-risk verzekerd met zo´n auto
Hierop heb iki hem maar even m´n politielegitimatiebewijs laten zien, waarna hij instapte en weg reed.
Daarna ben ik naar het buro gereden want ik moest werken.
Staat na een half uur die zelfde man weer aan de balie omdat hij was aangereden door een agente in een Jeep en hij nu schade aan zijn motorkap had, hij wilde de chef spreken.
De chef erbij gehaald en nog een andere collega, de auto´s weer voorelkaar gezet, schade bekeken, gemeten en gefotografeerd.
Ook hieruit bleek dat zijn verhaal niet kan kloppen.
Toen hij dat allemaal zag zei hij opeens: Ok die schade is nog ergens anders van, maar mij grill is wel beschadigd.
Hierop deed hij zijn motorkap open en bleek dat er een stukje plastic was afgebroken.
Dit zit wel op de hoogte van m´n reservewiel en zou heel goed door de "aanrijding" gekomen kunnen zijn.
In overleg met m´n verzekerings-maatschapij toch maar een schadeformulier ingevuld met het hele verhaal erbij, ze zullen de schade waarschijnlijk niet uitbetalen.
Ik vind dit zo super a-sociaal, op zo´n manier aan geld proberen te komen
Het ergste is dat er niets aan te doen is, het is mijn woord tegen het zijne.
Ik heb alleen geluk dat er aangetoond kan worden dat de schade op de motorkap niet door mij kan zijn veroorzaakt.
Het is wel een lang verhaal geworden, maar ik ben nog steeds super pissig

opsluiten die mensen!
?
!! 
, moet toch mogelijk zijn om daar achter te komen
Uiteraard was ie zonder een briefje achter te laten weg gereden. Later gaf ie een ander waar hij toevallig naast geparkeerd stond de schuld. Gelukkig was het zowel voor de politie als de schade-expert meteen duidelijk dat het niet door die auto op die plek veroorzaakt kon zijn, met als gevolg voor mijn ex-huisgenoot een fikse schadeclaim en ontslag.
), maar tegen zulk soort onrecht kan ik echt niet tegen.