stelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ckaatjj

stelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 10:58

haaj haaj
ik weet niet of het hier thuishoort maar toch..
Een vriendin en ik hadden voor de lol een keer wat gestolen in de c1000. zo hebben we nog een paar dingetjes, maar mijn vriendin is nu zeg maar verslaafd. Zo iemand noem je toch een kleptomaan, maar ik bedoel dus eigenlijk ze kan het niet aan dr ouders vertellen en om dr nou aan te geven bij de politie is ook weer zo k*t.
Weet iemand hoe ik haar kan helpen?

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:33

Ik zou het niet weten... ik heb zo'n beetje het zelfde probleem maar dan bij mijn oma :S

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:32

ik deed dat vroeger ook, iedereen wel eens denk ik, maar bij mij is het gewoon met de tijdt gestopt en intussen bleef het bij kleine banketstaaf dingetjes.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:39

Ik niet hoor ik deed dat niet... Ik heb 1 keer een fiets gejat en 1 keer een melkbus uit iemand's tuin.. maar verder niet.. Ik heb nog nooit wat uit een winkel gejat.. of iets dergelijks.....

Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet echt normaal ofzo.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:41

Een 'vriendin' (nouja, meer een kennis) van mij deed het ook.
Wist niet wat ik ermee aan moest.
Maar ze is na korte tijd een keer betrapt.
En toen deed ze het niet meer...

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:50

joel schreef:
ik deed dat vroeger ook, iedereen wel eens denk ik,

Niet iedereen doet dat hoor, ik bijvoorbeeld niet, en ken ook niemand die het wel doet.

Whiz schreef:
Ik niet hoor ik deed dat niet... Ik heb 1 keer een fiets gejat en 1 keer een melkbus uit iemand's tuin.. maar verder niet.. Ik heb nog nooit wat uit een winkel gejat.. of iets dergelijks.....

Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet echt normaal ofzo.

Vind je een fiets jatten dan wel normaal? Zie niet echt het verschil tussen het jatten van een fiets en het stelen uit winkels.

@ TS: zet haar voor het blok; of zij vertelt het haar ouders, of jij doet het? Is ook voor haar eigen bestwil, dalijk eindigt ze in de gevangenis.

xx_Merle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:13

m sja een paar jaar geleden *schaamschaam* deed ik dat ook .. en steeds vaker enzo was ook een beetje verslaafd en kickte er ook op ofzo.. best dom eigenlijk maar anyway.. ze hebben me een keer ''gepakt' en heb het nooit meer gedaan! IK dacht zelf toen ook dat ik echt gepakt zou moeten worden om er mee op te houden...
mrja kweet niet hoe je je vriendin kunt helpen , ik denk dat ze vanzelf wel een x door de mand valt \suces xx

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:44

@Mocca... nee dat vind ik ook niet normaal. Maar geef het toch eerlijk toe... Nu vind ik het echt stom dat ik dat toen gedaan heb.. Maar ik dacht toch zeker wel dat ik nu mag vinden dat dat niet normaal is.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:41

Ik doe dat niet, nooit gedaan ook.
Een vriendin wel, ik probeer dr alleen maar in te praten HOE erg ze de banketstaaf is als ze gesnapt wordt.
Voor de rest kan je denk ik weinig doen..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:44

Je verlagen tot stelen is wel heel zielig

Misschien kun je het uit haar hoofd praten?

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:45

Ik heb het ook nog nooit gedaan.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:47

ik heb het ook nog nooit gedaan

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:04

Schimmelig schreef:
Je verlagen tot stelen is wel heel zielig

nou,, het is niet verlagen tot stelen, ik snap wel waarom ze het doet.
Het geeft een enorme kick, daar weet ik zelf ook alles van, maar jullie denken dus niet dat er iets anders aan te doen is dan dat ze eigenlijk gewoon een keer door de mand moet vallen?

Uums

Re: stelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:52

Kun je haar niet 'helpen' door haar eens door de mand te laten vallen? Klinkt heel hard, maar ik ben niet zo van de stinkende wonden.

Toen ik in de tweede zat was er één meisje dat ook jatte. Ze werd gesnapt bij het jatten van een Hema-spek (à 1,95 ) en heeft de hele boel bij elkaar gekrijst toen ze even mocht plaatsnemen in een wachtruimte/cel. Daarna heeft ze een x aantal uren in een verzorgingstehuis moeten werken. Iedereen daar wist waarvoor ze kwam en zorgde er angstvallig voor dat horloges en dergelijke achter slot en grendel zaten als ze kwam... Zeer denigrerend, maar m.i. een harde en goede leermeester. Wellicht gaat de kick er bij jouw vriendin ook snel af op deze manier.

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:02

ik denk niet dat ckaatjj graag dr eigen vriendin dr aan naait,, praat gewoon een keer serieus met haar,, laat haar inzien wat er gebeurt als ze gepakt wordt.. Laat vooral merken dat je het absoluut niet goed keurd. En als je dr niet wilt aangeven of naar haar ouders wil gaan, kun je verder niets doen als wachten tot ze een keer door de mand valt,, want geloof me, dat gaat toch een keer gebeuren.

ik heb ook een keer een vriendin gehad die dit deed, ik heb haar vertelt dat ze mijn vriendschap kwijt zou raken als ze er niet mee stopte (al meende ik dat niet echt) ze ging er mee door, maar toen ik haar begon te negeren is ze ermee gestopt (we waren namelijk erug close)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:00

NM --> LZP

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:03

Ik vind het allemaal niet normaal wat jullie doen. Je hoort van ander mans spullen af te blijven.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:41

Ik heb ook nog nooit wat gestolen en vind stelen ook niet normaal Maar je vriendin heeft dus een probleem: Ik denk, net zoals velen hierboven, dat het enige wat je kunt doen veel op haar inpraten is, zodat ze inziet hoe dom ze bezig is en begrijpt dat ze vroeger of later verantwoordelijkheid moet aannemen. Anders idd afwachten totdat ze een keer betrapt wordt (lijkt me geen prettige ervaring). Maar wat als ook dat niet helpt? Kan ze zichzelf niet aanleren om ergens anders (sport ofzo ) op te kicken? En kan je haar niet overhalen om het voorzichtig zelf (Dus niet jij! Dat lijkt me namelijk geen goed idee) aan haar ouders te vertellen, hun als het ware te vragen om hulp bij haar probleem?

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 10:22

jaa,,. ik denk dat ik maar eens een serieus gesprek met haar ga voeren. Want het word echt een verslaving voor haar. Kijk voor mij en nog een paar vriendinnen is het gewoon voor de lol af en toe maar ik denk dat ik dus maar een serieus gesprek met haar ga voeren!
Jullie horen nog wel hoe dat afgelopen is denk ik. Ik zie d'r morgen avond namelijk weer.
kuss

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:55

Voor de lol af en toe? Je steelt zelf ook nog dus? Dan denk ik dat je zelf ook niet helemaal goed bezig bent... Ik heb nog nooit gesteeld, zou me ook niet kunnen voorstellen dat je het leuk vind om te stelen. Als iemand iets van jou zou stelen voel je je toch ook super klote?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:24

je wilt toch ook dat mensen van jou spullen afblijven? Zo denken andere er ook over.

Vertel dat haar maar.

En nee ik ben niet heilig, maar het is zelfs nog nooit in me opgekomen om iets te stelen

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 11:29

muppetmayo schreef:
Voor de lol af en toe? Je steelt zelf ook nog dus? Dan denk ik dat je zelf ook niet helemaal goed bezig bent... Ik heb nog nooit gesteeld, zou me ook niet kunnen voorstellen dat je het leuk vind om te stelen. Als iemand iets van jou zou stelen voel je je toch ook super stinkmodder?

jaa dat is waar,, maar ik denk er niet eens meer bij na, maar t gaat niet over mij, want ik heb er geen probleem mee..
En ja dat zal ik haar zeker vertelle

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:31

Ik denk dat het enige is wat je kan doen vertellen hoe jij erover denkt. Uiteindelijk wordt ze heus wel gepakt en zal ze een HALT straf krijgen (ervan uitgaand dat ze jonger is dan 18 jaar) en daarna zal ze echt niets meer stelen lijkt me.

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:55

2 'vriendinnen' van mij jatte ook regelmatig wat tot ze een keer gesnapt werden. Ze moesten mee in de politieauto en hebben een mooi poos vastgezeten op bureau. Toen was de lol er snel genoeg af, de hele school wist het. En ze hebben het nog maanden moeten aanhoren. Dat ze zo dom waren, als je jat doe het dan goed en allemaal van dat soort opmerkingen..

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:32

2 vriendinnen van me deden het ook,
hun ouders waren er achter gekomen, en nu doen ze het niet meer.
Allemaal make up, en sieraden enzo.
Erg dom

Kheb zelf nog nooit wat gestolen, ben ik ook niet van plan!!