ik kom maar zo binnenvallen hier op het forum. Heb geen paard rij geen paard. Mijn verloofde heeft wel ooit gereden. Ik zal het maar gelijk neerleggen hier. Paardensport is volgens mij vooral een sport voor vrouwen. Nou hoorde ik ooit eens een theorietje en in mijn geheugen gravend denk ik dat yvonne kroonenberg er mee te maken had. Namelijk dat paardensport vooral voor jonge vrouwen en meisjes interessant is zolang ze nog geen vaste verkering hebben of getrouwd zijn. Klopt dat beeld?
Wat zou dat betekenen?
(sorry ik heb de kop boven het stukje zo geplaatst dat het de aandacht trekt)
nee hoor, ik woon al 12 jaar samen en heb vorig jaar mijn eerste eigen paardje gekocht!! Ligt gewoon aan je instelling en als je het echt leuk vind en je droom is om te paardrijden/eigen paard te hebben dan kan dat ook prima in een relatie!!
hhmmm denk het niet. ben al jaren paarden gek en ook al een aantal jaren gelukkig getrouwd, vrijgezel al jaren niet meer dus. kan er zo nog een stuk of wat opnoemen. beide onze hobby waar we rijd en energie insteken.
Ik woon vier jaar samen en ben in verwachting van ons eerste kindje en wij hebben een paard waar vriend en ik samen van genieten Ik ben wel begonnen als heel klein kindje (als baby al op het paard gezet) en ja, toen was ik nog wel vrijgezel Maar ik geloof dat ik op het pad begin te komen dat mijn vriend ook wil beginnen met rijden (zou dat voor een vent dan een teken zijn dat hij weer vrijgezel wil zijn? )
maar denk dat je toch wel een klein beetje gelijk hebt. Echt paardrijden is echt fulltime doorzetten, En als je een man hebt. Die ook aandacht wil. Leggen veel vrouwen het paardrijde links van hun. En willen aandacht besteden aan hun man. En krijgen kinderen, Dan zit paardrijden er al helemaal niet in. Zeker niet als vader werkt. Maar je ziet ook veel vrouwen die tijdje tusse uit zijn geweest in verband met kinderen en dan weer gaan rijden als kids uit huis zijn.
volgens mij was er in dat verhaal dat ik hoorde sprake van.....een meisje vooral in de puberteit zoekt een paard om te verzorgen, om veantwoordelijk over te zijn, om te sturen. Wanneer ze in een gelukkige relatie zit kan ze daar die behoefte kwijt. Yvonne Kroonenberg (van alles went behalve een vent) zou doorgeschoten zijn in haar liefde en zorg voor en paard, omdat er ...juist... geen man in haar leven was. vergezochte theorie wellicht ik wilde hem graag hier eens toetsen aan de werkelijkheid.
tja je hebt wel meiden (en jongens) in de paardensport die de paarden inruilen tegen vriend/vriendin. maar ik zelf zou dat niet kunnen heb zelf een vaste relatie, en laatst nog een paard bijgekocht, en zou niet zonder ze kunnen!
pard env ent zijn eigenlijk in dezelfde week gekomen
mij vriend weet dat mijn paard bekangerijk voor me is..We hebben 6 jaar een relatie..met ons drieën
Effin ik heb als ontspannign mijn paard...Vriendjelief baalt wel weer eens als ik weg "moet"maar weet dat het mijn lust en mijn liefde is... hij weet ook dat ie niet moet gaan mopperen, anders ben ik er gauw klaar mee.. ik ben ook niet ana het mopperen wanneer hij weer eens achter de pc zit...
kortom we hebben 6 jaar een relatie met ons drieën wat ontzettend goed gaat
Ik woon al 3 jaar samen en ik heb 8 jaar verkering. De paarden waren er eerder dan het vriendje. Het zit helemaal in mijn systeem. Ik zou niet meer zonder kunnen!
En inmiddels zit hetook in het syteem van mijn vriend. Niet dat hij zich er mee bemoeit en dat hij mijn hobby deelt. Maar meer het feit dat hij wel altijd rekening houdt met het feit dat ik een paard heb.
Hij zegt altijd tegen mij, ik kom op de derde plaats! Eerst je paard, dan je moeder en dan kom ik een keer....
(Heeft ie helemaal gelijk in) haha, nee hoor hijstaat samen met mijn moeder op de 2e plaats.
Ik zeg altijd maar zo: ik heb het paard gekocht, die heeft er niet voor gekozen om bij mij te komen, dat dier is volledig afhankelijk van mij en jij niet...Maar gelukkig laat hij mij vrij daarin en heeft zelf ook zo zijn eigen hobbies.
Heel veel meiden ruilen uiteindelijk paardrijden in voor hun vriendje.
ja idd. als ze een jaar of 14/15 zijn kappen een heleboel ermee en worden jongensgek... ik houd het maar bij allebei.., met de jongens tussen haakjes!!!
Ik ken inderdaad meiden die maandenlang hun pony in hun eigen stront hebben laten staan omdat ze een vriendje kregen, was dat weer over kreeg pony weer aandacht, was er weer een vriendje dan kreeg de pony weer geen aandacht. En sommigen hebben hun pony/paard verkocht omdat de vriendjestijd eraan kwam
Ik ben opgegroeid met paarden en pony's en ben er niet weg te slaan en ik heb een vriend. En zo ken ik nog meer meiden die al jaren in de paarden zitten en gewoon ook vriendjes hebben (gehad).
Tsja misschien zit er iets van waarheid in, meer zeker niet allemaal zijn ze zo
Ik moet wel eerlijk zeggen. reed eerder dagelijks. Nu ik een vriendje heb (1,5 jaar) is het nog maar 3 keer per week. (andere keer 4 keer per week of 2 keer, maar gemiddeld 3) Alleen helemaal opgeven zal ik het paardrijden niet doen. Daar vind ik het te leuk voor
Ik woon al bijna 10 jaar samen met mn vriend en heb zelf 3 paarden. Mn vriend vind paarden wel leuk en helpt met de verzorging maar rijd zelf niet. Dus ik vind die stelling dat vrouwen vooral vrijgezel zijn niet opgaan. Op wedstrijden zie ik heel veel vrouwen die wel een partner hebben die hun voorleest e.d. Dus het kan best samen gaan volgen mij!
Ik heb misschien geen vriendje mar ik wil hier echt mijn werk van gaan maken en ben dus ook continu serieus bezig! Maar het kan best zijnhoor, dat er vrouwen/meisjes zijn die de paarden als dekmantel willen gebruiken. Maar in mijn omgeving zelf kan ik er eigenlijk geen opnoemen die dat doen..
Je hebt goed opgelet, in de ontwikkelingspsychologie wordt dit zelfs beschreven. Desmond Morris??? heeft er zelfs een documantaire over gemaakt met dit onderwerp erin! Meisjes leren door de paarden meer de verzorging en liefde onder de knie te krijgen.
ik denk dat het voor een deel wel zo is. vaak heb je de "pennymeisjes" die op 9-10 jarige leeftijd beginnen rijden, aarden zijn alles voor hun, totdat ze op een leeftijd komen dat ze uitgaan. dan slaan ze eens een les over omdat ze wegmoeten oid, dan slaan ze 2 lessen over, en uiteindelijk komen ze niet meer.
Andere blijven wel komen, ook al hebben ze een vaste relatie. Maar eenmaal ze zwanger zijn moeten ze even stoppen, en vaak beginnen ze niet meer opnieuw, wegens te gevaarlijk, te weinig tijd, etc. of ze paken het wel weer op, maar niet meer fulltime zeg maar.
en de laatste groep blijft bezig met paarden, wat er ook gebeurt