Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misz_J

Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 11:29

Dit was het eerste topic dat ik na aanleiding van zijn idiote gedoe geopend had viewtopic.php?f=2&t=591957

Nu ben ik hem dus helemaal zat, en hij hoeft er niet meer op te rekenen dat ik ooit respect voor hem zal krijgen, niet dat ik dat ooit gehad heb.. maar wat hij gedaan heeft gisteren was écht de druppel die de emmer deed overlopen.
Hij heeft me in mijn gezicht geslagen, op mijn voorhoofd. Mijn nek klapte dubbel en ik heb nu last van mijn nek tot mijn onderrug. Mijn moeder zat erbij. Maar ik ben zwaar pissed-off naar boven gegaan, omdat ik opdat moment echt instaat was om een mes tussen zijn ribben te steken. Hoe respectloos ben je om iemand in zijn gezicht te slaan... En dan vraagt mijn moeder of ik respect voor hem wil hebben?! Nee, sorry, maar in mijn ogen ben je echt een laf schepsel. Kom op, hij is 33 en zo'n 1.90.. ik ben 14 en nog geen 1.60. Waar haalt hij het lef en de respectloosheid vandaan?!
Op één ding kan hij rekenen, ik praat niet meer tegen hem. Is is mij nog geen blik meer waardig.
Laatst bijgewerkt door Misz_J op 25-05-06 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:31

Ik ben zowieso al tegen slaan, maar dat de vriend van je moeder je slaat vind ik helemaal raar!
Had je iets gedaan dat echt niet door de beugel kon ofzo?

randyLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:34

Slaan dat hoord toch niet en het is nog niet eens je eigen vader lekker dom van hem dan ik zou hem gewoon terug slaan maarja ik weet ook niet of je dat vanzelf red

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:35

ik wou net zeggen, ik had hem zo terug geslagen hoor
Maar moet eigenlijk eerst even de reden weten

Oliefjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:36

Hey, ik had je vorige topic ook al gelezen, vind het echt een rotsituatie waar je in zit. Kun je dit niet beter aan je échte vader vertellen of aan een ander familielid, ik denk niet dat zij zullen toestaan dat hij jou slaat. Sterkte er mee!

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:37

wat een piiieeep.
en dan nog als ze iets had gezegd wat niet kan, dan hoor je niet daar te slaan. sla dan op een arm. als je op je hoofd wordt geslagen kan je er letsel aan overhouden, zoals nu last van de rug.

en bij je broertjes of zusjes? doet ie daar ook zo raar tegen? of ben jij de enige?

wel goed van je dat je naar boven bent gegaan en niet ben gaan vechten ofzo, want dan was jij er slechter vanaf gekomen omdat hij waarschijnlijk veel sterker is.

Urielle

Re: Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:45

Over je vorige topic:
Citaat:
Weet je waar jij last van hebt? Van puberirritaties

Daar sluit ik me helemaal bij aan

Slaan is nooit goed maar ik kan me zo voorstellen dat jij enorm hebt zitten dreinen en die gast het bloed onder zijn nagels vandaan hebt gehaald. Stel je niet zo aan en maak het beste van je nieuwe leven. Het is voor iedereen aanpassen nu.

_bloempje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:45

wat een rot situatie! Maar zoals ik uit het vorige toppic begreep is het niet een keer een opvoedkundeklap laat maar zeggen. Ik vind het niet normaal als er geen aanleiding voor was jou zomaar een klap te verkopen waardoor jij nu met pijn in je rug en nek loopt!

Maar ik snap het niet vind je moeder dit goed dan, dat hij jouw slaat? en je vader of is dat wegends omstandigheden ook geen optie? En doet hij dit ook bij je zusje?

Je eertse reactie is natuurlijk terugslaan, maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om naar boven te gaan! Want ik weet niet waar hij toe in staat is als jij hem terugslaat.

Heel veel sterkte en ga zeker met iemand praten! Mij PM box staat altijd voor je open!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:48

_bloempje_ schreef:
wat een rot situatie! Maar zoals ik uit het vorige toppic begreep is het niet een keer een opvoedkundeklap laat maar zeggen.

In haar vorige topic heb ik niks over slaan gelezen? Alleen over kleine dingen die net zo goed slordigheid of misverstanden kunnen zijn die TS graag aan de vriend van haar moeder toeschrijft

_bloempje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:52

Ze schrijft het op een manier dat dit niet de 1e keer is. Maar regaeer ook gelijk van dat het "mishandeling" is laat maar zegge. Maar dat komt ook omdat bij een vriendin van mij het ok eerst zo begon. En het uitliep toto zwaar ine lkaar geslagen te worden.

Maar dat hoeft bij jou natuurlijk helemaal niet het geval te zijn. Maar toch....als jij je er rot over voelt gewoon met iemand praten en mischien is met je stiefvader er over praten!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:04

tja, wat moet een meisje van 14 tegen een gast van 110 kilo?! Nou, hij mag blij zijn dat ik geen mes binnen handberijk had, want anders had hij mooi in het ziekenhuis gelegen!!

wat er dus gebeurd was. Ik was helemaal niet boos toen ik thuiskwam. Juist vrolijk, we hebben nl een weekend van 4 dagen.. Lekker een break. Maar omdat ik de honden had uitgelaten en in een stortbui terrechtgekomen was wilde ik me (nog steeds niet boos!!) even omkleden op mijn kamer en m'n doorweekte haren even doorborstelen. Ik heb de deur van mijn kamer nog maar net open of ik zie al dat hij uit het laadje (waar ik hem al uit voorzorg verstop) mijn borstel heeft gepakt en zijn haren gekamt en ik heb hem al 14 keer gevraagt of hij er (en van ál mijn spullen) af wil blijven, want hij gebruikt wax en dan stinkt die borstel echt een uur in de wind. Hij had het al 13 keer eerder gedaan, en hij heeft ondertussen al 4 van mijn borstels, die ik maar nieuw blijf kopen. Ik ga niet steeds opnieuw die borstel ontsmette!
Dus ik ging boos naar beneden, kwam boos de trap af, geef ik allemaal toe. Maar is dat ook niet een béétje logisch als er niet van je spullen afgebleven kan worden!? Want ik had voorheen ook al de kluissleutels van stal kunnen zoeken, dezelfde dag.
Begint hij te zeuren over dat ik mijn kamer niet opruim (nou, mijn kamer ziet er écht netjes uit!!) maar wel de stront van knollen.. dat ik zelf stink en de geur [en de wax die ik niet gebruik] van mijzelf is, dat ik moet opsodemieteren, en weet ik allemaal wat hij nog meer schreeuwde, en dat ik met cunsumptie (zoals hij het dus noemt) praat. Nouja, lekker voor'm dacht ik zo.
Hij helemaal stresse en op een gegeven moment begint hij ook met kanker. Nou, dat schiet bij mij dus écht het verkeerde keelgat in en wees hem erop. (mijn opa is in 2001 aan kanker overleden, ben er nog steeds niet overheen. Hij heeft er 8 jaar mee gelopen, en ik had een megahechte band met hem.) En hij bleef doogaan. K*nker een end op! K*nker écht een end op of ik sla je!! Hij stond dus al voor me en haalde een paar keer dreigend uit.
Ik moet zeggen, bij mij mag je dreigen, slaan is een teken van lafheid. In mijn ogen kun je alles oplossen, maar NIET als je begint te k*nkeren.. dan ga je bij mij te ver. En terwijl hij dat dus zij, op nog geen halve meter afstand, kwam er dus een hele lading spuug met de woorden mee. Dus vroeg ik wie er nou aan het spugen was..
ow ja?! zij hij. en toen haalde hij dus uit en sloeg me echt hard in m'n gezicht, en voel nu steeds een steek als ik mijn hoofd draai.

Hoe kan ik aanpassen aan een dominante gast als hem, hij probeerd overal bovenuit te torenen, en dat is hem bij mijn zusje en mijn moeder al gelukt. Maar ik laat niet over mij heen lopen, en geef niet snel aan een woedeuitval. Maar nu.. ons hele gezin valt uit elkaar. Heb ruzie met mijn moeder en mijn zusje, omdat ik tenminste zég wat m. doet en dat hij mijn moeder de grond indrukt, en zij dat zonder tegenstribbelen toelaat. Hij heeft het huis al een keer aan gort geslagen, alle breekbare spullen binnen zijn handberijk vlogen door de kamer, dat was midden in de nacht. Ik was degene die terug schreeuwde, hem probeerde te laten stoppen. Mijn zusje zat bang in de verste hoek van haar kamer, en mijn moeder liep gewoon achter hem aan met een beze, de rotzooi weer opruimend. Ik pik dat niet van hem, hij kan nergens het recht vandaan halen om ons dit aan te doen, en ik hoef dit ook niet te pikken. Doe ik dus ook niet. Ik kán me niet aanpassen! Ik wil geen dominant iemand die tegen alles en iedereen KK roept worden, waarom wel? Ik vertik het gewoon!
Maar ik moet gewoon opflikkeren naar Uden, volgens hem. Alsof ik dat niet zou willen, wat mij betreft loop ik nu aan. En dan? Laat ik die vent zomaar mijn famillie de grond in drukken, en nog eens een trap nageven ook? Nee, dat zou echt het toppunt van lafheid zijn.
Hij heeft bij mij allang het toppunt bereikt. Zijn KK-woorden waren al erg zat, maar dat hij, mijn zijn handen, mijn gezicht heeft beschadigd..
nee.. dat zou ik nieteens mijn moeder vergeven..

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:09

Dan kan de TS nóg zo vervelend zijn geweest, maar slaan is echt nooit de oplossing. Als ik zo eens je vorige topic lees zijn het inderdaad puberruzies waarover dit gaat. In veel gevallen zal het je eigen schuld wel zijn, maar dat slaan kan gewoon niet door de beugel. Niemand heeft het recht om een ander te slaan...
Ik ben vaak geslagen als kind/puber zijnde omdat ik zo vervelend was (ja ik was echt een strontjong) maar dit heeft echt een enorme impact op mij gehad.

Vraag rustig aan hem waarom hij je geslagen heeft. Waarschijnlijk was hij ook al over zijn kookpunt heen omdat jullie zo vaak ruzie hebben gehad. Leg hem verder wel uit dat hij niet mag slaan. Zeg dat je het vervelend vind (nogal logisch, maar als je dit soort dingen aankaart kunnen ze er de volgende keer wel op letten). Vraag ook een gesprek aan met je moeder! Wat deed zij op het moment dat jij een klap kreeg? Ik zou het echt schandalig vinden als zij gewoon op de bank bleef zitten.

edit: ik zie dat je ook al een reactie hebt geplaatst. Ik weet niet of ik dit moet geloven. Ik zei dit soort dingen ook altijd over mijn ouders terwijl het in werkelijkheid een heel stuk minder heftig was. Maargoed...

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:10

idd ik zou het zeggen tegen mijn moeder! je moeder gelooft jou eerder dan haar vriend toch?!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:13

Urielle schreef:
Over je vorige topic:
Citaat:
Weet je waar jij last van hebt? Van puberirritaties

Daar sluit ik me helemaal bij aan

Slaan is nooit goed maar ik kan me zo voorstellen dat jij enorm hebt zitten dreinen en die gast het bloed onder zijn nagels vandaan hebt gehaald. Stel je niet zo aan en maak het beste van je nieuwe leven. Het is voor iedereen aanpassen nu.

Sluit ik mij helemaal bij aan!

Misz_J schreef:
...omdat ik opdat moment echt instaat was om een mes tussen zijn ribben te steken.

En dit bevestigd het alleen maar...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:16

Als het echt zo gebeurd als hoe je net hebt geschreven vind ik dat echt niet normaal. Ik denk dat je best eens met de politie of een vertrouwenspersoon kan gaan praten hierover, want dit is gewoon huiselijk geweld.

Ik ben het er niet mee eens dat mensen zeggen dat jij t er naar gemaakt hebt met puberaal gedrag want als ik het zo lees is die enige puber daar die vent.

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:20

Bestaat er geen mogelijkheid samen met je zusje naar je vader te gaan?

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:21

Huiselijk geweld, dit is de eerste keer?
Wie heeft er niet ooit thuis een klap gehad (in mijn geval een klap op mn broek )

Bovendien is dit verre van een objectief verhaal, we lezen hier van een kant van het verhaal. En imo nog behoorlijk aangedikt.

Bovendien zijn imo dingen daar toch al behoorlijk verstoord, ik vind het niet gezond als je denkt zoals de TS!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:25

Puberirritaties kan , ik was zelf "ook" een enorm lastige puber , maar desondanks vind ik het absoluut GEEN reden om te gaan SLAAN! Vergeet niet dat het hier gaat om een meisje van 14! ze is nog maar een kind en dan door een volwassen kerel gemept te worden in het bijzijn van je moeder?!!!?? En waarom zegt je moeder er niks van, ik heb weleens een pantoffel voorbij zien vliegen als ik weer eens het bloed onder mn vaders nagels vandaan haalde, maar mij echt in mn gezicht slaan?? Nee en zeker niet door een wildvreemde van me, je kan hier zelfs aangifte van doen hoor! Kom voor jezelf op.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:26

ik begrijp best dat mensen denken dat ik last heb van puperirritatie's, maar hoe het er hier aan toegaat. Dit gaat vérder dan pupbereritatie's. En natuurlijk kan ik niet een volledige dag omschrijven hier, maar die vent.. ook een gesprek met hem beginnen haalt niet zoveel uit, want zodra hij zijn zeggie gedaan heeft draait hij om en loopt weg. Meestal naar boven en gaat dan muziek liggen luisteren

jullie mogen best zeggen dat ik last heb van mijn puberteit, en dat is ook welleens het geval. Maar écht niet 24/7 en vooral niet gisteren. Want hij blijft mijn spullen maar ruïneren en verstoppen. Gisteren was ik ook echt in een tophumeur, tot ik erachter kwam dat hij mijn borstel weer gebruikt had. En dan ook nog in mijn gezicht slaan omdat ik hem erop wijs dat we het in huis niet prettig vinden dat er met KK gescheld word, en dat hij écht moet gaan kappen?! Hij weet heel goed dat niemand in huis dat woord respecteerd op zo'n manier. Waarom doorgaan?
Ow ja, tegen de tijd dat ik dat gevraagd heb zit hij al boven op hun kamer muziek te luisteren..

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:27

dat heb ik in het vorrige topic al uitgelegd, en we hebben nieteens dezelfde vader, zij is 4 jaar jonger dan mij.

Natuurlijk lijkt dit aangedikt en ik zou zelf ook willen dat het anders was, maar het feit dat hij me in mijn gezicht sláát is al reden zat om het verhaal niet nogeens aan te dikken, het is al erg zat..

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:33

Miss_Petit schreef:
Wie heeft er niet ooit thuis een klap gehad (in mijn geval een klap op mn broek )

Bovendien is dit verre van een objectief verhaal, we lezen hier van een kant van het verhaal. En imo nog behoorlijk aangedikt.

Bovendien zijn imo dingen daar toch al behoorlijk verstoord, ik vind het niet gezond als je denkt zoals de TS!

als je haar andere topic leest is dit NIET de 1e keer.
En er is een verschil tusssen een klap op je broek en een vuistslag in je gezicht waarbij je hele nek dubbel slaat.

en ik vind het niet gezond zoals die vader reageert met zijn gek*nker, dan spoor je in mijn ogen ook niet.

Aileen_Noël

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:36

Marye78 schreef:
Miss_Petit schreef:

als je haar andere topic leest is dit NIET de 1e keer.
En er is een verschil tusssen een klap op je broek en een vuistslag in je gezicht waarbij je hele nek dubbel slaat.

en ik vind het niet gezond zoals die vader reageert met zijn gek*nker, dan spoor je in mijn ogen ook niet.

helemaal mee eens hoor , zie genoeg kankerpatienten om me heen , hij moest eens weten , maar ja mensen die met dat woord schelden zijn vaak van een wat lager niveau en gezond (lichamelijk dan)

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:25

Als het allemaal waar is wat je zegt (en dat geloof ik best) moet je boven hem gaan staan.
Als iemand zo reageert zit er iets niet goed in de bovenkamer. Op zich is het goed dat je zoveel pit in je hebt maar projecteer het op iets anders. Laat hem L*llen, laat hem doen, als je moeder en je zusje (dat is nog een ander verhaal) zich zo willen laten behandelen, laat ze. Je kan mensen van een bepaalde leeftijd niet veranderen. Dat zit er te lang in. Laat het over je heen komen en doe goed je best op school, ga studeren dan ben je er met 16/18 vanaf en kan je op kamers. De tijd dat je dan klaar ben, kan je een goede baan zoeken (in Brabant bijvoorbeeld ) en kan je je eigen boontjes doppen.
Ik weet niet hoe oud je zusje is, maar doe wat leuke dingen met haar want ik denk dat zij het ook moeilijk heeft.
Als je naar je vader kan gaan wonen zou ik het wel doen.
Denk maar zo, het is "maar" voor een paar jaar....
Hoe simpel het ook klinkt, zo is het wel en zorg dat je later wat kan bereiken, dat is eigenlijk het belangrijkste.
Zorg dat je nooit een mes of wat dan ook pakt want dan ben jij straks degene die in een gesticht oid beland en dan is het allemaal bekeken. Ook al hebben ze je daar toe gepusht.
Wat wel een optie is om eens met je klacht van je nek naar de dokter te gaan, dan wordt het geregistreerd en heb je in ieder geval iets achter de hand (zorg wel dat je daar geen problemen mee krijgt.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 14:31

Mijn plannen voor later liggen zo goed als klaar, maar iemand heeft me een deel ontnomen. Toevallig dat dat M. In bijna 8 maanden tijd heb ik 3x gereden, en ik wil echt suoergraag erder in de paarden. Maar hoe wil ik dat doen als ik bijna geen contact met paarden meer heb. En ik zoek me lam naar een goedkoop eigen paardje dat toch wat betere kwaliteit heeft, al een paar jaar. Maar zonder succes..
Ik kan het ook bekijken vanaf die kant, het is maar voor een paar jaar. Maar het eerste jaar is nog maar net voor de helft voorbij en hij toont nu al losse handjes, hoe is dat dan over een paar jaar? Dan kom ik misschien met een paar tanden minder bij mijn vriendinnen aan de deur, omdat hij dan te ver is gegaan. Is hij dat nu dan nog niet?

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:36

Oei. Of je nou een irritante puber bent of niet, niemand, maar dan ook niemand hoort je op deze manier een lel te verkopen. Vind dat ronduit schandalig en een groot teken van onmacht van deze man, zwak..
Wat zegt je moeder hiervan? Laat zij dit toe? Gebeuren dit soort dingen vaker?
Wat ik hierboven mij lees is een enorm goede tip,langs je HA gaan zoizo, wantd ie doortrekkende pijn is al niet normaal, maar dan wortd er idd een notitie van gemakat en mocht dit vake voorkomen staat het iig geregistreerd..
Wil je veel sterkte wensen. Probeer met je moeder over dit alles te praten, er gaat duidelijk iets goed fout in jullie gezin en oprobeer tot 100 te tellen als er weer iets gaande is. Reageer niet, ga lekker naar je kamer, achter pc oid, maar als er gezeur is, ga niet overal tegenin, houd de eer aan jezelf, dan dwing je respect af.

Sterkte..