Laatst was ze al een oude oma toen ze spit in de rug had, gelukkig hebben we dat met pijnstillers snel weten te verhelpen maar nu heeft ze weer wat anders: een hele droge neus.
Het is zo uitgedroogd dat er een scheurtje in zit van bijna een halve centimeter. Klinkt niet groot maar is wel groot als je weet dat ze maar een klein neusje heeft (zie foto profiel).
Nu heb ik dit al ingesmeerd met vaseline maar ze likt het er even hard weer af
(<-- zo kan ze precies over haar neus heen likken mmmmm) en smeert de rest aan het bankstel en de vloerbedekking. Jullie nog tips?
En nog een andere vraag: als een hond helemaal gezond is heeft ie toch een natte neus? Kan dat droge neusje komen door het weer of omdat ze toch niet helemaal fit is geweest de laatste tijd of zou het iets anders zijn?
en het andere moment een droge neus!
?
Dus ik weet 't nie
) Ze heeft als het ware een nieuwe levensspurt gekregen, is lekker actief en vrolijk. Ik denk absoluut dat de voeding daar een groot onderdeel in is geweest naast de medische behandelingen.
(dat doe ik liever via pb...)
Mooi dat hij het met smaak eet. Nu maar consequent door blijven voeren dan is de kans groot dat ie weer helemaal beter wordt. Denk je er ook aan dat je zo eens in de twee weken even een versvleesmaaltijd geeft om die darmflora in stand te houden. Hierdoor wordt het droogvoer des te beter benut en verteerd.