Wie kan mijn huisinrichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Wie kan mijn huisinrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 09:05

De titel zegt het al. Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouw huis gekocht en eind dit jaar kunnen wij er in.
We hebben al de tekeningen en zijn hard aan het verzinnen hoe we alles neer gaan zetten, maar komen er niet echt uit.
Ik dacht, misschien zijn er hier mensen die een hobby hebben "huisinrichten" en kunnen zij met leuke ideeen komen.

Het gaat om de eetkamer en de woonkamer. Alleen klopt de keuken niet helemaal meer. We zouden eerst een L-vorm keuken krijgen, zoals dat wij hebben ingetekend, maar hij wordt nu gewoon recht. Zoals hij oorspronkelijk dus was.

In de woonkamer zit een grote schuifpui en links een raampje. Mensen ideeen? Wellicht kan je hem uittekenen, dat geeft een leuk beeld.

Ik ben erg benieuwd!!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:31

ja mag geen 2 topics per dag openen op CB. 1 topic per dag.

Ik TeM even.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:41

CB --> AM. Denk dat het hier meer op zijn plaats is

Succes ermee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:43

Misschien een binnenhuis architect laten doen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:51

Niet dat ik er verstand van heb hoor maar zet je eetkamer tafel niet te ver van je keuken; da's niet handig. Maak muren waar de zon op schijnt een tint donkerder dan muren waar de zon nooit komt, zorg voor indirecte verlichting, dat geeft een warm gezellig effect. Bezuinig niet op verlichting en gordijnen; die bepalen mede een groot deel van de uitstraling. Donkere kleuren hebben een verkleinend effect en lichte kleuren lijken juist meer ruimte te geven.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 14:01

@ Anne_GTI: de tips zijn echt niet gek hoor die je mee geeft. De tip architect helaas, die kan ik niet betalen. Heb net mn aller eerste starters huis gekocht. Ik studeer nog, dus daar heb ik helaas geen geld voor.

Het is misschien leuk om mn plattegrond erbij te doen. Misschien kunnen jullie hem uitprinten en een leuke indeling maken. En er dan weer op zetten??
http://img.photobucket.com/albums/v417/ ... ndhuis.jpg

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 16:15

NIemand die denkt van: Ha leuk, een huis inrichten??

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:56

trudydejong schreef:
NIemand die denkt van: Ha leuk, een huis inrichten??

Hihihi, ligt er maar helemaal aan wat je wilt. Ik ken jouw smaak natuurlijk niet. Ik zou iig een zitje maken bij die schuifpui en de kamer daar ook een beetje op oriënteren. Verder moet je ook rekening houden met huisdieren enzo. Ik zou iig geen vloerbedekking en stoffen bank nemen bij een hele harige hond. Sommige honden durven ook amper te lopen op laminaat.

Verder kan ik je aanraden om niet te uitgesproken met kleuren te gaan zitten. Die kan je beter in je accenten laten terugkomen samen met bv een schilderij. Je kan nu bv. een rooie bank wel mooi vinden maar over een jaar komt ie je neus wel uit denk ik.

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:45

ik ga volgend jaar beginnen met mn opleiding binnenhuis styliste... kom dan nog maar is bij me terug!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 18:00

Ik vind de schuifpui juist erg lastig. Want Links bij het raam zeg maar, daar is de televisie aansluiting.
Ik wil ook niet een bank met zn rug naar de schuifpui zetten, maar ik denk dat ik daar 2 fauteuls neer ga zetten en dan 1 bank.

Ik neem waarschijnlijk mn bouvier mee en het wordt of plavuizen, of siergrind vloer.

De kleur vloer vind ik erg moeilijk. Ik vind een donkere kleur erg mooi, maar daar wordt het huis weer kleiner van. En lichte kleur banken is ook niet handig, met een hond. Dus ja, dat is wel vervelend.

Kleur keuken is trouwens al gekozen. Die is Zebrano, dat is soort 3-d grijs. Heel apart, ben er helemaal weg van, met een heel donkerbruin hout kleurig blad.
En dan witte tegeltjes tegen de muur.

De eetkamertafel komt waarschijnlijk in de keuken.
Maar ik vind dus de kamer met de stoelen en bank het moeilijkst.

Bella_Donna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:16

ik kan het misschien wel doen. In ieder geval helpen. Ik volg de opleiding interieur verf en management op het cibap in zwolle. we leren ruimtes inrichten, materiaal plannen maken, kleuren adviseren, licht adviseren, onderhouds adviezen geven en alles wat daar bij hoort. Ik zit nu in het 1e jaar en we zijn nu bezig om de foyer en de entree van het Hedon te restylen.

lindatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:31

Wat leuk, wij zijn hier nu ook mee bezig! Binnekort gaan we verbouwen en we zijn nu al een beetje aan het uittekenen hoe we alles in willen delen. Makkelijk is het idd niet Succes!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:05

Bella_Donna schreef:
ik kan het misschien wel doen. In ieder geval helpen. Ik volg de opleiding interieur verf en management op het cibap in zwolle. we leren ruimtes inrichten, materiaal plannen maken, kleuren adviseren, licht adviseren, onderhouds adviezen geven en alles wat daar bij hoort. Ik zit nu in het 1e jaar en we zijn nu bezig om de foyer en de entree van het Hedon te restylen.

Heel erg leuk zou dat zijn!
Zou je een tekening kunnen maken met de indeling van de woonkamer en keuken?

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:56

Wat ik erg mooi vind is een mooie stijlvolle tafel met leren stoelen volledig bekleed.
En daarboven een hele mooie kroonluchter, iets groter dan onderstaande.
Een mooie vaas met fleurige bloemen.
Plus een mooie eiken vloer, een donkere.
Dit zorgt ook weer voor een ruimtelijk effect.
Afbeelding
Zo een soort setje.

Afbeelding
En dan een groot schilderij met bijvoorbeeld een zonsondergang.
Dat is ruimtelijk en zorgt voor een rustgevende sfeer.

Zoiets als dit, alleen dan minder felle kleuren.
KLIK

Sily

Re: Wie kan mijn huisinrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:02

Je hetb hetzelfde soort indeling als ons.

Hier in ons appartementen complex zijn ook buren met een donkere houten vloer, samen met de rest van de inrichting kan dit echt heel erg mooi zijn zonder dat je huis iniminie lijkt.

Kom zo nog even terug, eerst eten.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:04

Oh wat een leuk idee dit topic. Zodra je de sleutel hebt, kan je dan als dat mogelijk is wat foto's plaatsen van binnen? Uitstraling bepaald alles idd en meestal zie je meteen wat in een huis hoort en wat niet, net als de kleuren.

Ikzelf ben erg van de warme kleuren. In mn oude huisje had ik felle kleuren. Nu een rode muur (van dat chineesrood achtig, andere muren wit, kozijnen en deuren beetje champagne/witcreme. Zandkleurige muur vind ik ook erg mooi en dat terug laten komen bij bv een open haard of vlakken in die kleur op een muur en daarin kandelaars in dat vlak hangen, of fotolijsten. Kleur moet iig terugkomen in bv bankkussens, rustieke kaarsen ed.
Maargoed, zal je plattegrond eens gaan bekijken

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 08:55

Het plaatje dat hier boven staat vind ik inderdaad erg mooi, maar ik zou dan eerder voor een houten tafel kiezen. Omdat ik mn hond ga meenemen (bouvier) zie je vaak stof liggen op een glazen tafel. Lamp is erg mooi, maar te chique voor mij, haha.

Ik heb even een folder gevonden waar ik zo snel een leuke tafel op zag staan.
http://www.prontowonenalkmaar.nl/folder_3_2006.pdf
Even doorklikken naar pagina 2 van 4 .
Die eetkamertafel vind ik persoonlijk erg mooi, de stoelen zouden zoiets kunnen zijn. En daar onder staat een mooi dressoir. Die kleur vind ik ook erg mooi.

Niemand die een indeling wil maken voor mn huis?

Bella_Donna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:28

trudydejong schreef:
Bella_Donna schreef:

Heel erg leuk zou dat zijn!
Zou je een tekening kunnen maken met de indeling van de woonkamer en keuken?

Dat zou ik wel kunnen. Heb je een bouwtekening van het huis? inscannen en dan sturen misschien? Anders moet je even de vorm van je in te richten kamers sturen en de maten die er bij horen opmeten en erbij zetten. Dan zal ik zien wat ik er mee kan.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:32

Ik wil best wat voor je bedenken (vind dat namelijk erg leuk, ik wil later misschien binnenhuisarchitect worden) Kan je misschien een paar foto's laten zien? Wat vind je leuk? Wat is je style? Klassiek? Modern? Pb me anders even!

Kendera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:42

wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht en we hadden echt geen idee hoe we het moesten gaan doen.. we zijn toen bij het glazen pand in schiedam terecht gekomen.. die man heeft echt geweldige ideen! hij heeft alles uitgetekend en berekend met ons budget.. de vloeren en meubels komen bij hun vandaan.. het is nog niet eens zo duur!

succes ermee!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 13:58

Ow wat leuk dat jullie het willen gaan proberen!!

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:35

Ik krijg volgende week de sleutel van mijn apartement. Ben er nog steeds niet helemaal uit hoe ik alles ga neerzetten (maar heb wel alles al). Heb wel wat ideeen maar ik denk dat het ook iets is wat je moet zien als je erin staat.
Ideeen opdoen van te voren kan natuurlijk nooit kwaad en is alleen maar leuk .

Misschien dat je online eens kan kijken bij room planners zodat je zelf kan schuiven en inrichten.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 15:01

Goed idee!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:41

Wat ik zelf erg gezellig vind (en dus ok zelf heb) is een speciaal zitje apart van de bank om lekker in of op te krullen met een goed boek, leeslampje en iniminie klein tafeltje erbij bij het raam.
Op zonnige dagen zit ik daar gewoon naar buiten te kijken met mijn katten op schoot, op donkere dagen zit ik met mijn lampje aan een goed boek te lezen met een mok warme choco op mijn iniminie tafeltje.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:41

Maar daar heb ik denk ik geen ruimte voor....

Moet je maar even in mn plattegrond kijken...