Wat nu?? Problemen, slaan, ruzie...*UPDATE MODTEAM*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ik__10

Wat nu?? Problemen, slaan, ruzie...*UPDATE MODTEAM*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:47

Hallo,

Dit is inderdaad een schaduw acount, maar omdat ik hier heel erg mee zit en mijn ouders ook mee lezen op bokt en ik nu niet echt zin hebt dat zij weten dat ik dit hier neer zet.

Het is eigenlijk niet echt één ding, meerdere dingen bij elkaar.
Thuis gaat het allemaal erg moeilijk, slaan, erg veel ruzie, er uit gezet worden enz...
Ik kan echt totaal niet met mijn ouders op schieten, alles wat ik doe, zeg of iets anders krijg ik problemen mee. Ik weet het dan dus ook echt niet wat ik fout doe.

2 weken geleden, ik keek volgens mijn vader te lang naar zijn tv, ik was niet eens aan het kijken, maar mijn boek voor nederlands aan het lezen, maar goed. Hij werdt dus boos, sloeg mij en zetten mij buiten. deur op slot knip erop, ik kon dus ook écht niet meer binnen komen. Ik ben toen naar een vriend van mij gegaan, heb er 4 uur op gelopen, hij woont 20 km verderop. Dit was op een vrijdag, toen bij hem gebleven die week erna, elke dag met de trein naar school en niks proberen laten merken. Nu afgelopen zondag (vorige week) zijn mijn ouders tot afgelopen woensdag naar duitsland gegaan, mijn broertje ook. Zondag avond was ik dus weer naar huis gegaan, want bij die vriend ging het dus niet meer, ik mocht niks en moest vanalles, moest ook dingen doen die ik echt niet wou. dus ik was maar na huis gegaan, er was nu immers toch niemand thuis. Ik dacht dus, als ik iets doe, zou het dan misschien goed komen? Dus ben vanalles gaan regelen enzo ( ik moest nog wel gewoon naar school enzo, maar voelde me echt gewoon klote, heb me dus ook ziekgemeld) Het kwam er zo op neer, ik zou donderdag met mijn ouders naar een indoor skie baan gaan en dan uit eten, dus ik woensdag gezegt en ze waren er enthousiast over, dus ik was redelijk happy, maar voelde me er toch niet echt fijn bij.
Dus de volgende dag daarheen. Het was opzich wel leuk, maar heb mijn ouders geen 2 seconde gezien en als ik ze zag keken ze echt, t is dat je ons meegenomen hebt, anders was je hier niet geweest.. Ook daarna in het restaurant, we hebben er zo'n 2 uur gezeten en niemand heeft maar één woord gezegd, heel gezellig en de sfeer was echt niet prettig...

Toen we thuis waren was het rond een uur of 11 dus ik was meteen maar gaan slapen, de dag erna was het gewoon zoals altijd, ruzie, slaan enz... Dus ik ben toch maar weer naar die vriend gegaan, het was ook niet je van het, maar hij slaat tenminste niet, ik ben er nu ook.

Maar ik weet dus echt niet wat ik moet doen.
Wat doe ik fout, doe ik uberhaupt wel IETS goed?!?

Ik weet het gewoon echt niet meer, de laatste weken eet ik heel slecht, nergens geen zin in. ik ben dan ook in 2 weken tijd 17 kilo afgevallen, het is altijd al moeilijk voor mij om aan te komen en zat dan ook altijd onder het normale gewicht. Ik bedoel ik ben 17 jaar, 1,70 en weeg nu MÁÁR 31 kg. Het is gewoon niet normaal, ik wil wel eten, maar alles wat ik eet valt niet goed en komt eruit, of na een hap ben ik misselijk... Ik voel me gewoon zo erg kl*te...

Ik wil een gewoon leven...

Sorry voor het lange verhaal...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:50

Wow, meis dat is heftig zeg... Ik kan alleen uit je verhaal ook niet echt op maken waarom je ouders zo tegen je doen, het komt op mij niet over alsof jij steeds wat verkeerd doet.

Als ik jou was zou ik ergens rondkijken waar je tijdelijk kan gaan wonen en je tot rust kan komen. Misschien een tante of een goede vriendin ofzo? Iig ergens waar je je ook meer thuis voelt dan bij je vriend. Je moet ook echt weer gaan eten, want je weegt echt veeel! te weinig!

[edit] ik vind het trouwens ook niet normaal dat je nog wordt geslagen door je ouders...

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:51

jezus christus kind!
ik heb hier geen woorden voor.......
ik zou willen zeggen kom maar naar mij toe, dan maken we het allemaal weer goed, maar ik woon in frankrijk, dus dat is lastig.
ik hoop dat iemand je helpen kan!

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:52

Jeetje wat erg! misschien kan je met iemand erover gaan praten en inderdaad even naar een andere familielid ging waar je wel goed mee kan opschieten?
Sterkte ermee!

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:54

riagg??

ik__10

Re: Wat nu?? Problemen, slaan, ruzie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 13:01

Familie is niet echt een optie, alleen mijn opa woont hier in de buurt, maar hij woont in een verzorgings tehuis... De rest van mijn familie wonen allemaal in Friesland ( of zijn geëmigreed naar canada of australië) en ik woon in Noord-Brabant.

Deze week bij hem zal wel gaan, ik heb vakantie hij moet gewoon studeren op de TU/e, dus allees 's avonds zie ik hem, overdag alleen en dan tot een uur of 10 naar mijn paard, maar dan erna voel ik me gewoon niet prettig bij hem, het is ook maar een kleine kamer en nogal krap enzo.

Een hele goede vriend van mij, kent hem wel redelijk en vertrouwt m dus echt niet, maar hij zit nu in oostenrijk en anders mag ik altijd naar hem toe gaan. Met hem kan ik wel goed praten en hij si dan eigenlijk ook de enige die weet hoe alles precies in elkaar zit.

juval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:01

31 kilo, jee, dat is echt niet gezond meid! (mijn dochter van 5 weegt ook zoveel). Ik denk echt dat je hulp moet gaan zoeken. Probeer via de huisarts hulp te krijgen.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:03

Jezus, ik weet hoe je je voelt.
Ik zit in een vergelijkbare situatie (heb er wel eens eerder een topic over geopend)..
Je mag me altijd Pb'en oid als je even je verhaal kwijt wil!
Heel veel sterkte

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:08

kan je niet naar zo'n crisis opvang? Heeel veel sterkte!!

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:10

Dit is echt niet goed, 31 kg.
Het is een wonder dat je nog vooruit komt.
Al is het in Friesland dat je naar een familielid kunt, doe het.
Hier zijn scholen genoeg en in overleg met je huidige school denk ik niet dat het een probleem zal zijn.
Stap ook naar je huisarts en bespreek het op school.
Ga hier niet langer zo mee door anders lig je straks in het ziekenhuis.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:11

Als je via de telefoon ofzo je verhaal uitlegt aan je familie? Ik weet niet of je echt goede familie hebt tegen wie je dat durft te zeggen? Maar dan maakt het toch niet uit als ze ver weg wonen? Je kunt er misschien zelf heengaan met het ov, of vragen of ze je komen halen? Ik neem aan dat je toch niet de behoefte hebt om je ouders te zien, dus is het misschien prettig dat er zo'n afstand tussenzit?

Idd, naar de huisarts wil ook nog wel eens helpen. Hij heeft zwijgplicht dus je hoeft iig niet bang te zijn dat hij het mensen verteld die het niet hoeven te weten.

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:16

jeetje meis, heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt. Is er een mogelijkheid om met je ouders te praten samen met iemand erbij (hetzijn een vriend, hetzij professioneel)?
Stertke!

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:17

ga alsjeblieft naar je huisarts, vandaag nog het liefste

die kan je echt helpen, heeft connecties bij instanties
maak me vooral zorgen om je te lage gewicht en de effecten die dat zal veroorzaken

zoek hulp

heel veel sterkte gewenst

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:19

godsiedorie zeg!....nou alle opties zijn hier al genoemd!..je heb geen baan neem ik aan, aangezien je nog studeerd..anders zou je urgentieverklaring kunnen vragen voor een huisje....Misschien eens op het internet zoeken voor een instantie die je kan helpen?....Maar meid, 31 kilo!..dat je nog staat!....ook al heb je niet veel trek..probeer wat te eten..ik ben zelf ook altijd aan het tobben geweest met mn gewicht(was altijd een dunneke)..en zeker als ik stress had, vlogen de kilo's er vanaf!...en kromp mn maag, zodoende nog minder trek om te eten...Neem een lekker bord brinta, lekker flink veel suiker...dat zet nog uit in je maag...dus lekker warm en vol gevoel en je zal zien dat je maagje weer meer aankan

voor de rest, heel veel sterkte!!!!

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:23

jezus... héél erg veel sterkte !!
Alle opties zijn al genoemd..
ik weeg ook 31 maar ik ben 11..

(:):

ik__10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 13:24

Ik heb het ooit via mijn middelbare school geprobeerd, 5 jaar geleden (zit nu in vwo 5) in de 1e had ik het gezegd, tegen een lerares waar ik best goed mee op kon schieten, op die manier ook naar de schoolarts gegaan, maar hun namen mij gewoon niet serieus, ze zeiden dat dit zo niet kon enzo en als ik zei dat het écht zo was, bleven hun vol houden dat dat niet kón.

Ik durf het dus op school gewoon niet meer te zeggen en anders hoe?
Ik zit nu in mijn 5e jaar vwo (wat eigenlijk wonderbaarlijk goed gaat, aangezien dat ik erg veel afwezig ben, haal ik toch goede punten) en om naar een andere school te gaan, ik weet het niet. Ik bedoel ik ben iemand die niet veel durft en weinig zelfvertrouwen heeft en ik heb faalangst.
Dus als ik weer naar aan andere klas zou moeten, nieuwe school, nieuwe leraren, weet ik niet of dat positief zou zijn?

Eten, ik wéét echt dat ik mee moet eten, maar het lukt niet. Het enige wat ik wel goed weg krijg ik rundvleessoep en dat eet ik dan ook écht veel, maar echt andere dingen krijg ik gewoon niet weg, ja af en toe een snee brood, dat gaat er dan wel in.

@ gekkesies: Jij dan ook echt heel veel sterkte

Edit: Ik werk wel, dat is dan ook op dit moment mijn enige afleiding, het is wel een bijbaantje. En misschien ook niet echt iets voor mij, maar heb het niet zonder reden gekozen. Ik werk in de winkel achter de kassa, om zo meer open tegen mensen te zijn, je MOET dan wel iets zeggen. Het is wel maar 6 uur in de week.

ik__10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 13:26

Dimitri schreef:
godsiedorie zeg!....nou alle opties zijn hier al genoemd!..je heb geen baan neem ik aan, aangezien je nog studeerd..anders zou je urgentieverklaring kunnen vragen voor een huisje....Misschien eens op het internet zoeken voor een instantie die je kan helpen?....Maar meid, 31 kilo!..dat je nog staat!....ook al heb je niet veel trek..probeer wat te eten..ik ben zelf ook altijd aan het tobben geweest met mn gewicht(was altijd een dunneke)..en zeker als ik stress had, vlogen de kilo's er vanaf!...en kromp mn maag, zodoende nog minder trek om te eten...Neem een lekker bord brinta, lekker flink veel suiker...dat zet nog uit in je maag...dus lekker warm en vol gevoel en je zal zien dat je maagje weer meer aankan

voor de rest, heel veel sterkte!!!!

Brinta, dat kan ik wel eens proberen
Dankje!

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:37

Je zegt zelf dat het 5 jaar geleden is dat je het aangaf op school, doe het nu weer en stap naar je huisarts.
Je kunt niet nog 1 keer 5 jaar zo doorgaan.
Je moet zelf actie ondernemen , een ander kan het niet voor je doen als je het niet aangeeft.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:56

Is het mogelijk om bureau Jeugdzorg te bellen?
Of is er bijv. een vertrouwenspersoon op school? Of een andere volwassene die je verder kan helpen? Want zowel je lichamelijke als je thuis-situatie zijn uiterst opngezond en het moet echt niet zo zijn dat dit je de kop kost.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:59

31 kilo met 1.70m? Dat kan niet. Dan lig je op apegapen. Dan had er allang iemand allarm geslagen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:09

meid je mag bij mij komen hoor!
nou ja, misschien heb je wat aan de tips die hier gegeven worden, ga in elk geval met iemand praten erover!
Ik heb een klotejaar achter de rug (nou jah, nog niet helemaal achter de rug) ik ben gestopt met school ( half jaartje ff bijkomen) en volgend schooljaar ga ik lekker ver weg studeren, zodat ik op kamers kan, weg van alles hier.
Ga in elk geval met iemand praten die je vertrouwt en die je kan helpen.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:30

Desiree schreef:
31 kilo met 1.70m? Dat kan niet. Dan lig je op apegapen. Dan had er allang iemand allarm geslagen.

Ik vond dit ook al nogal raar, dat is toch nooit mogelijk? Je BMI is dan net iets hoger dan 10, volgens mij kun je dan werkelijk niks meer, laat staan, 4 uur lopen, of paardrijden...

Paulientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:43

Als je 1.70 bent en je komt onder de 45 kilo kunnen ze je zo gedwongen op laten nemen in een eetstoorniskliniek.

een meisje uit mijn klas was ietsjes groter (zal 1.73 zijn geweest) en die werd uit de klas gehaald en moest worden gewogen. Toen ze 44 kilo bleek te zijn moest ze per direct langs een of andere crisisdienst.
Achteraf bleek er wat mis te zijn met haar schildklier en mocht ze gewoon thuis blijven.

Mijn punt is, dat of 31 kilo is overdreven, of de mensen in jou omgeving hebben een grooot bord voor hun kop en zien niet hoe extreem dun jij bent.
Als ik jou was zou ik alsnog zo snel mogelijk hulp inschakelen (of laten schakelen door de moeder van die vriend waar je nu logeerd) zodat er iets gebeurd waardoor je thuissituatie verbeterd.

Paulientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:51

Even opgezocht. Jou bmi zou dus 10 of 11 zijn. Onder de 18 heb je een ondergewicht en kan je lichamelijke klachten krijgen.
Onder een bmi van 15 kan je in levensgevaar zijn.

Dus ik denk dat op dit moment je wat moet doen aan je thuissituatie Én je gewicht. Beide brengen je dus in gevaar.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:53

Nou alles is al zo'n beetje gezegd. Het probleem is echter dat JIJ het zelf moet doen. Hoeveel je dan ook weegt... Ga ook niet meer naar die vriend van je toe, het lijkt mij dat ie alleen maar misbruik maakt van de situatie, als je daar dingen moet doen die je niet wilt doen... Er zal wel een leraar moeten zijn die jou gaat helpen, zeker als je zo dun bent... Trek aan de bel, doe iets!! Jij kan het veranderen, niemand anders doet het hoor!