lastig mens....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Clinnn_

lastig mens....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 20:32

jajja, weer eens lasrige mensen op de aarde.
Op school verzorgster voor de kleuters, btengt de kleuters naar de eetrifter. In mijn klas zit Charis Waranda op bokt maar ze heeft nog geen bericht geplaatst.

Ze heeft een zusje eerste peuterklas.Ze Blijft elke dag eten. Charis geeft haar een zoen en knuffel vooor ze gaat eten en madam de verzorgster duwt haar weg Frusty .Ok ja begrijpen dat ze begint te Huilen en zegt ze tegen ons: is jullie schuld dat ze nu weent Frusty .

Smiddags Saranda en ik komen de school binnen zusje van haar( Kiona )loopt naar ons en begint te wenen zegt ik ben bang van die juffrouw.

Andere juf loopt naar ons en zegt laat haar met gerust, ze moet vriendjes maken en die heeft ze maar ik houd wijselijk haar mond. zit ze te zagen tot en met. (die juffrouw)

Virginie zus van mij gaat naar Kiona en vraagt wat er is met alle gevolgen van dien dat Kiona dicht bij haar gaat zitten, komt madam verzorgster der weer aan en begint ook van haar tak te maken. Frusty

Ja zo zijn er maar eens mensen oja ze gaat nu ook naar de directeur gaan, laat ze gaan hé!

groetjes celine
Laatst bijgewerkt door Clinnn_ op 02-05-02 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:35

Ik begrijp er geen sikkepit van! Lachen

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:47

XoNo schreef:

Verward Je bent niet de enige..... Schijnheilig

Een paar leestekens erbij zou toch wel fijn zijn

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:48

Chica"]
[quote="XoNo schreef:

[/quote]

Ja...enneh...een goede zinsopbouw is ook niet weg Schijnheilig

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 20:55

XoNo"]
[quote="Chica"][quote="XoNo schreef:

[/quote]

Ja...enneh...een goede zinsopbouw is ook niet weg Schijnheilig
[/quote]
mmm... Mijn zinnen vindt ik toch goed gebouwt, oja, als je vindt dat ik te lange zinnen maak, ik heb er leestekens bij gezet.
Snap je er geen sikkepit van, ik kan je niet helpen, ik vind het duidelijk. Of is het aan de titel dat het ligt?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:58

volgens mij is belgisch nog te moeilijk voor mij, een eetrifter, doet me denken aan leeuwen in kooien die eten krijgen Haha!

maargoed, het gaat om een jankend kind ofsu :S

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 21:01

Anna-Jelly schreef:
volgens mij is belgisch nog te moeilijk voor mij, een eetrifter, doet me denken aan leeuwen in kooien die eten krijgen Haha!

maargoed, het gaat om een jankend kind ofsu :S

eetrifter, eetzaal dan.
Voor mij is Nederlands een beetje de moelijk van me 2 en idd ii... Ik weet het niet, is moeilijk voor me.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:10

leestekens graag!
en alinea's zouden ook erg fijn zijn Schijnheilig
snap er niets van! Lachen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 21:15

Yentl schreef:
leestekens graag!
en alinea's zouden ook erg fijn zijn Schijnheilig
snap er niets van! Lachen

is aangepast

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:17

mwah ik snap het een beetje, maar het is geloof ik echt bels. of belgs of belgisch, en pouskintje ís belgisch dus die ziet geen fouten in der nederlands.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 21:27

auk schreef:
mwah ik snap het een beetje, maar het is geloof ik echt bels. of belgs of belgisch, en pouskintje ís belgisch dus die ziet geen fouten in der nederlands.

Juist ja!!!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:34

goh ik zeg ook een keer iets nuttigs Haha! Clown *LOL* ach ja ik herken het van mijn zus, haha die heeft soms echt van de belgische uitdrukkingen en dan lig ik helemaal in een deuk. (zo weer geen oneliner Haha! )

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:41

Oké, ik zal je proberen te helpen.... door je stukje duidelijker te maken

Citaat:
jajja, weer eens lasrige mensen op de aarde.
Op school verzorgster voor de kleuters, btengt de kleuters naar de eetrifter. In mijn klas zit Charis Waranda op bokt maar ze heeft nog geen bericht geplaatst

Ja ja, er zijn weer eens lastige mensen op aarde.
Op school is een verzorgster voor de kleuters, ze brengt de kleuters naar de eetzaal.
In mijn klas zit Charis "waranda" hier op Bokt, maar ze heeft nog nooit een bericht geplaatst.

Citaat:
Ze heeft een zusje eerste peuterklas.Ze Blijft elke dag eten. Charis geeft haar een zoen en knuffel vooor ze gaat eten en madam de verzorgster duwt haar weg .Ok ja begrijpen dat ze begint te en zegt ze tegen ons: is jullie schuld dat ze nu weent

Ze heeft een zusje in de eerste peuter klas, en die blijft elke dag eten.
Charis geeft haar een zoen en een knuffel voor ze gaat eten, maar madam de verzorgster duwt haar weg!
Oké, begrijp je??
Maar ze begint te huilen en ze zegt tegen ons; het is jullie schuld dat ze begint te huilen.

Citaat:
Smiddags Saranda en ik komen de school binnen zusje van haar( Kiona )loopt naar ons en begint te wenen zegt ik ben bang van die juffrouw.

S'middags komen Saranda en ik de school binnen en het zusje van Saranda loopt naar ons toe en begint te huilen en zegt; "ik ben bang van die juffrouw"

Citaat:
Andere juf loopt naar ons en zegt laat haar met gerust, ze moet vriendjes maken en die heeft ze maar ik houd wijselijk haar mond. zit ze te zagen tot en met. (die juffrouw)

Een andere juf loopt naar ons en zegt "laat haar met rust, ze moet vriendjes maken" Maar die heeft ze maar ik houd wijselijk mijn mond.
Ze zit te zeuren tot en met! (die juffrouw)

Citaat:
Virginie zus van mij gaat naar Kiona en vraagt wat er is met alle gevolgen van dien dat Kiona dicht bij haar gaat zitten, komt madam verzorgster der weer aan en begint ook van haar tak te maken.

Virginie, een zus van mij, gaat naar Kiona en vraagt wat er is.
Met alle gevolgen van dien want Kiona gaat dicht bij haar zitten.
Komt die Madam de verzorgster er weer aan en begint ook haar de les te wijzen.

Citaat:
Ja zo zijn er maar eens mensen oja ze gaat nu ook naar de directeur gaan, laat ze gaan hé!

Ja, zo zijn er dus van die mensen!!
O ja, ze gaat nu dus ook naar de directeur, maar ze doet maar!

Nou, ik heb het geprobeert te vertalen, maar nog snap ik het niet helemaal...

Pouskintje, ik hoop dat je een beetje ziet wat wij bedoelen..
Niet kwaad worden, dat is niet de bedoeling!
Ik probeer alleen je te helpen om wat duidelijker over te komen op papier.
groetjes!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:44

Ik begrijp eruit dat een zusje van een vriendin van Pouskintje op een peuterschool zit en dat ze daar blijft eten en als haar zus dan dat kleine zusje een kus wil geven mag dat niet van die vrouw van de peuterschool en zo nog meer dingen. Zo dat het kleine zusje van die vriendin van Pouskintje nu bang is voor die vrouw en steeds gaat huilen en dat die vrouw dan weer Pouskintje en haar vriendin de schuld geeft, iedere keer. En nu gaat die vrouw naar de directeur ofzo.

Dat begrijp ik eruit (alleen ik kan niet goed uitleggen, dus nu snappen jullie het waarschijnlijk nog steeds niet echt Knipoog).

Wel matig van dat wijf hoor! Boos!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:03

Pouskintje schreef:

Voor mij is Nederlands een beetje de moelijk van me 2 en idd ii... Ik weet het niet, is moeilijk voor me.

Me2 = me too (eng) = Mij ook
idd = afkorting van Inderdaad

hihi... vind het altijd een grappig taaltje dat Belgs (Sorry Celine Lips are sealed )
Maar het zou handiger zijn als je voort probeerd NL te praten.. we leren je het wel! *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 00:20

Nou, de tekst is opgekalefaterd, vertaald en binnenstebuiten gekeerd, maar nog snap ik het niet helemaal Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 01:04

XoNo schreef:

Hahaha ik ook niet Verward

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 01:08

XoNo schreef:
Nou, de tekst is opgekalefaterd, vertaald en binnenstebuiten gekeerd, maar nog snap ik het niet helemaal Haha!

Uitprinten en ondersteboven houden werkt ook niet.
Nee sorry, hier kan ik ook weinig van maken... Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:04

Na de "Vertaling" van Chica volg ik het wel.
Celine, we bedoelen het niet rot hoor, maar als we het niet snappen kunnen we je ook geen leuke reactie geven.

Wel stom dat dat meisje niet eens haar zusje een zoen mocht geven!

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:36

Nou,volgens mij is het turks whaha Knipoog

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:09

Chica"]
[quote="XoNo schreef:

[/quote]

idd Verward Verward

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:22

Pouskindje is nog maar 11 jaar en woont natuurlijk ook in Belgie. Voor haar zal het best moeilijk zijn om het een en ander om te zetten. Toen ik 11 jaar was had ik ook wel moeilijkheden met de nederlandse taal. Veel schrijffouten enzo. Nadat ik het bericht van Chica gelezen had begreep ik het een en ander ook beter. Pouskindje is gewoon een hele leuke meid dat heb ik zelf gemerkt Knipoog en een meisje die zich altijd aan de boktregels houd. We gaan haar gewoon helpen toch?

Enne Pouskindje je hebt gelijk het is een heel lastig mens, echt een schoolfrik Haha!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:25

Erg dom van die juffrouw. Sinds wanneer mag je je eigen zusje niet meer een knuffel geven. Alsof ze dan opeens geen vriendjes meer kan maken Verward (die ze overegins al had Haha! )

En greetje je hebt helemaal gelijk, we helpen haar gewoon. Wij bokkers moeten elkaar nou eenmaal helpen Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 18:01

Ethelate"]
[quote="Pouskintje schreef:

Me2 = me too (eng) = Mij ook
idd = afkorting van Inderdaad

hihi... vind het altijd een grappig taaltje dat Belgs (Sorry Celine Lips are sealed )
Maar het zou handiger zijn als je voort probeerd NL te praten.. we leren je het wel! *LOL*
[/quote]
eja, een snelcurus graag!! via pb of zo! Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 18:03

greetje schreef:
Pouskindje is nog maar 11 jaar en woont natuurlijk ook in Belgie. Voor haar zal het best moeilijk zijn om het een en ander om te zetten. Toen ik 11 jaar was had ik ook wel moeilijkheden met de nederlandse taal. Veel schrijffouten enzo. Nadat ik het bericht van Chica gelezen had begreep ik het een en ander ook beter. Pouskindje is gewoon een hele leuke meid dat heb ik zelf gemerkt Knipoog en een meisje die zich altijd aan de boktregels houd. We gaan haar gewoon helpen toch?

Enne Pouskindje je hebt gelijk het is een heel lastig mens, echt een schoolfrik Haha!

En greetje een hele leuke dame Knipoog