.Auteur: Maarten
Jaja... ik ga er nu echt voor. Ik ga de bergen van Jura bedwingen één dezer dagen. It's a tough job but someone has to do it!
Ik heb Jura al enige maanden geleden mogen proeven, maar nu moet ik toch echt eens voelen hoe het is om haar te bewandelen. Het schijnt dat ze mysterieus is en heel snel van humeur kan veranderen. Dan trekt er opeens een mist over haar heen en weet je niet meer waar je bent. Aan de ene kant wel spannend... .... maar aan de andere kant zit ze volgens mij vol gevaren. Pffff... die bergen, die bergen, dat wordt nog het moeilijkste. Het is lang geleden dat ik een tocht heb gemaakt over de bergen, maar het moet vast niet zo'n probleem zijn om ze te trotseren. Aan het einde wacht vast een mooie beloning...... die beloning zal waarschijnlijk aankomen als een koude douche, maar dat zal ik na zo'n tocht wel kunnen gebruiken.
Ik wil trouwens niet weten waar jullie in hemelsnaam allemaal aan denken, maar ik heb het over de bergen van Jura. Deze bergen liggen op het eiland Jura wat ten westen ligt van Schotland waar ze een fantastische whisky maken waar ik van ga proeven... tsss.... sick people... kunnen jullie nou aan niets anders denken??

Als troost heb ik toen maar 's avonds een Jura genomen om bij te komen van de frustraties. Deze smaakte uitstekend kan ik u zeggen!! 

Hmmm.... *probeert iets heel snuggers te bedenken*