wat leest bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

wat leest bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:57

wat lezen jullie nou zoal? (en dan doel ik op leesboeken, niet op informatieve boeken.
Ik ben vorig jaar begonnen met lezen, daarvoor gaf ik er niks om. Begonnen met de hobbit van Tolkien, gevolgt door LOTR (en ja, uitgelezen) toen de silmarillion gekocht, maar daar kom ik niet doorheen, even als nagelaten vertellingen. Van de zomer in 1 zomer heel de harry potter reeks er doorheen gejaagd, toen de engelse deel 6 (ik kon niet wachten) gevolgt door de nederlandse deel 6
Ben nu bezig in Auriane, dochter van het licht (schrijver moet ik jullie even schuldig blijven, geen zin om naar de slaapkamer te lopen)
Ik ga dus vooral voor fictief/fantasie, maar ook geschiedenis spreekt me aan (denk aan verhalen die spelen in de romeinse tijd of bijv king arthur ofzo)

Wat lezen jullie?

Bar

Re: wat leest bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:01

Tolkien kom ik echt niet doorheen!!

MOmenteel lees ik graag thrillers. Nicci French, Karin Slaughter, Elizabeth George, Patricia Cornwell.
IK koop ze vaak als goedkope pockets dat leest zo lekker weg.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:05

Ik lees nu Seabiscuit (voor de 100e keer ofzo)

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:07

Elk boek dat naar mijn mening interressant omschreven wordt kan ik lezen. Het hoeft niet persé 'eng' of juist humoristisch te zijn. Ik kan me qua boeken oveal voro interesseren.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:10

Ik heb ook al verschillende exemplaren gelezen van Nicci French. Ben nu bezig in het Bernini Mysterie en met vrouwe van het noorderlicht (belicht het koning arthur verhaal dit maal vanuit het perspectief van Guinevere).

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:12

Ik heb trouwens ook "de drie" boeken van Dan Brown gelezen en ook een aantal van Nicci French.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:13

Harry Potter, Dick Francis, Tonke Dragt, ongeveer alle jeugdliteratuur. En nog wel eens wat 'wereldklassiekers'. George Orwell - 1984, Brave new world, Max Havelaar, Les Miserables (ja, wel in het Nederlands. Mijn frans is nog niet genoeg om een Botje-boekje door te komen). Klinkt vreselijk braaf en geschoold maar... het zijn gewoon niet voor niets klassiekers.

Stef, ik lees nu de jeugdtrilogie over King Arthur van Kevin Crossley-Holland. Leuk, maar geen C-boek wat mij betreft. "Mists of Avalon" van Marion Zimmer Bradley vond ik ook een mooie King Arthur-sage. (Alleen wordt Marion Zimmer Bradley na een tijdje deprimerend vind ik. Zo fatalistisch.)

Verder probeer ik Amerikaanse schrijvers wat te vermijden (Particia Cornwell bv vind ik niets, maar het is vooral een bepaalde manier van schrijven die je in veel Amerikaanse boeken terugvindt, die ik niet echt leuk vind). Ook hou ik me meestal verre van Nederlandse literatuur

Maar verder lees ik wel alles eigenlijk, als het zo uitkomt.

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:15

Narnia wil ik lezen.

HP natuurlijk, LOTR geprobeerd kwam er niet doorheen.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:16

Hmm, op het moment vooral Harry Potter Lotr schijnt ook mooi te zijn, misschien als ik die een keer tegenkom...
Wel eens voor school boeken (romans) moeten lezen als de Tweeling van Tessa de Loo, maar daar valt een gemiddeld mens bij in slaap.

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:18

Alles?
Ik lees alles wat er op mijn pad komt.
Vooral nederlandse literatuur maar ook fantasy's, misdaad, engelstalige boeken etc.
Ik ben dol op lezen.
Vandaag in 2,5 uur Het geheim van Anna Enquist doorgeploegd .

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:19

pff euhm ik heb alle tot nu toe verschenen delen van harry potter gelezen. De 'drie' boeken van Dan Brown. Verder weet ik echt neit meer wat ik heb gelezen. In een vakantie lees ik erg veel en dan maakt het niet uit watvoor. Meestal pak ik boeken uit mijn moeders boekenkast. Het is maar zelden dat ik niet door een boek heen kom. (dan moet het wel erg saai zijn) Momenteel moet ik ook boeken lezen voor mijn nederlandse lijst voor school, over het algemeen vind ik die niet echt interesant. Terwijl ik lezen juist erg leuk vind.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:21

Wil nog steeds verder lezen met de Da Vinci code maar vind er
simpelweg geen tijd voor of ik maak er geen tijd voor kan ook....
Monty Robberts boeken heb ik allemaal in 1 ruk uitgelezen net als
Harry Potter en thja vind Thea Beckman boeken ook nog steeds
erg leuk om te lezen, favo was en is nog steeds van haar
Hasse Simonsdochter.

De Tweeling is overigens verfilmd

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:24

Hasse simonsdochter, was laatst hier in de aanbieding voor 5 euro. Heb het gekocht en alweer uit. "geef me de ruimte" is ook een heel mooi boek van haar trouwens.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:26

Ik lees meer de thriller-achtige boeken.... maar toch met een beetje "vrouwelijk" verhaal.. bijvoorbeeld de boeken van Saskia Noort of Simone van der Vlugt.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:29

Heb een aantal boeken gelezen van Yvonne keuls (De moeder van David S., Het verotte leven van Floortje Bloem) dat zijn drugsboeken en die spraken mij heel veel aan.

Verder heb ik ook alle boeken van Harry Potter gelezen, ben nu bezig in deel 6 (de Nederlandse).

Ohja ik heb ook nog een thriller gelezen, ik weet de titel niet meer maar het was een heel leuk boek. Over een meisje die psychisch is en in de gedachten van moordenaars kon komen. (als er belangstelling is wil ik het boek wel eens opzoeken)

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:31

Alle boeken van Harry Potter.
De 3 boeken van Dan Brown.
Alle boeken van John Grisham, David Baldacci, en Lee Child.
Boeken van Elizabeth George en John Sandford.

Het erge is dat ik al deze boeken in mijn boekenkast heb staan en de meesten al 2x of vaker heb gelezen.

Boeken van Thea Beckman en Evert Hartman vind ik ook leuk om te lezen.

Voor de rest boeken van Yvonnen Keuls, Nicci French, Minette Walters.

Ik vrees dat ik leesverslaafd ben .

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:31

Ik heb van Tolkien de trilogie gelezen, evenals de Silmarillion ed... Die laatste is het minst bekend denk ik, maar naar mening het beste boek van ze allemaal!
Verder lees ik veel van Dirk Bracke...

edit: ook John Grisham vind ik af en toe leuk (alleen als ik heeeel veeel tijd heb)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:32

Oh, Thea Beckman, daar heb ik ook bijna alles van gelezen. IK heb ook die goedkope uitgave van Hasse Simonsdochter gekocht. Ik vond het een prachtig boek.

Helaas heb ik echt veel te weinig tijd om te lezen. Ja studieboeken, maar leesboeken.....

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:36

Ik ben normaal niet zo'n lezer, lees hooguit 's zomers als ik op vakantie ben een harry potter uit de bib. Maar momenteel ben ik aan drie tegelijk bezig: De da vinci code, Lord of the Rings(waar ik overigens bijna een jaar mee bezig ben ) en nog een frans boek dat ik helemaal niet graag lees maar dat moet nu eenmaal voor school. Ga morgen of in het weekend trouwens ook nog eens naar de bib om mijn vierde boek erbij te halen, want voor Engels moet ik tegen maart ook weer een leuk boekverslag klaarhebben.

Wat voor soort boeken maakt mij eigenlijk niet uit. Ik lees meestal eerst de achterkant, of als ik veel goede kritiek heb gehoord over dat boek begin ik onmiddelijk aan het eerste hoofdstuk, en als ik er dan mijn hoofd al niet bij kan houden doe ik het weer aan de kant, anders lees ik gewoon verder. Boeken van Dirk Bracke vind ik wel altijd heel mooi en aangrijpend, maar voor de rest zou ik geen schrijver weten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:38

xKatleentjex schreef:
Boeken van Dirk Bracke vind ik wel altijd heel mooi en aangrijpend, maar voor de rest zou ik geen schrijver weten

Inderdaad, vooral "Straks doet het geen pijn meer"... Prachtig boek en zo mooi... (Ook "Blauw is Bitter" is heel goed, en veel bekender, maar toch vind ik dit minder mooi)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:42

ik heb 3 delen HP gelezen. nu ben ik me meer aan het verdiepen in de hogere dressuur en de springtechnieken/trainingsmogelijkheden.
binnenkort wil ik een boek over "praaten met dieren" gaan kopen lijk me heel interesant. verder lees ik nooit romans pockets enz

Flower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:46

Jill Mansell, daar heb ik nu alle boeken van.

Op het moment lees ik een boekje van Pamela Redmond Satran, maar dat is een pocket, dus voor gewoon even tussendoor
Ik heb veel boeken van Nicci French gelezen, maar ook Saskia Noort
en Simone van der Vlugt (De Reünie).

Verder Harry Potter en de twee delen van Bridget Jones diary.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:47

Ik lees eigenlijk alles wel... Ben momenteel de Narnia-serie weer aan het lezen en ik smul van Harry Potter. Ik lees ook graag Marion Zimmer Bradley, Mists of Avalon vind ik overigens een van de mooiste boeken ooit Verder heb ik echt van alles in mijn boekenkast (die weer eens te klein aan het worden is), van Mülisch tot De Beauvoir, van Umberto Eco tot Ronald Giphart. Roald Dahl is mijn absolute jeugdheld, en ook zijn verhalen voor volwassenen lees ik graag.
Wat ik ook heel mooi vind zijn boeken van Marianne Fredriksson, haar romans spreken me vaak erg aan.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:53

Ik vind lezen echt geweldig. Ik moet ook echt een boek hebben liggen, als ik niks meer te lezen heb ga ik snel wat halen.

Ik lees meestal thrillers bijvoorbeeld van Patricia Cornwell en Karin Slaughter. Soms heb ik zin in een lekker makkelijk boek. Shopaholic vond ik echt geweldig en het dagboek van Bridget Jones ook.

Ik ben maar lid van de bibliotheek geworden, want elke week nieuwe boeken kopen kost een berg en ik lees alles toch maar 1x. Alleen vind ik het wel eens lastig om weer een nieuwe goede schrijver te vinden, dus blijf ik lekker met dit topic meelezen!

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:55

ik lees alles wat los en vast zit!
ik kan echt niet slapen als ik niet gelezen heb!
lees voornamelijk thrillers, oorlogsboeken.. romannetjes!!
nederlandse literatuur, echt alles,, dus als je nog eens ergens een boek verslag voor nodig hebt!!? ik ken ze wel!