Vertrouwen op internet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Vertrouwen op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 20:07

Naar aanleiding van een paar topics, vraag ik me toch af waar jullie de grens van vertrouwen trekken.
Bijvoorbeeld een topic van een tijdje terug, een meisje dat zei dat ze zichzelf sneedt.
Heel kortaf zei ze; ik snij mezelf, ik voel me rot.
In ieder geval daar kwam het op neer.
Ze kreeg een hele hoop reacties dat men haar niet
geloofde of men zei dat het aandachttrekkerij leek.
Als ze een heel verhaal had getypt, over wat ze deed, waarom dat ze zich rot voelde enzovoorts,
dan hadden we haar misschien wel geloofd, en het geen aandachttrekkerij gevonden.

Ook een ander voorbeeldje; een meisje had allerlei dingen verzonnen dat ze op een stoeterij woonde, zoiets allemaal. (sommigen weten misschien wat ik bedoel.)
Dit heeft ze allemaal verzonnen, maar eerlijk opgebiecht.

Ik bedoel, wie weet nou zeker dat degene die achter dat beeldschermpje aan de andere kant geen pedofiel is,
of dat een van onze lieflijke modjes ik-weet-niet-wat is,
of dat ik de ziektes van mijn oom en moeder verzonnen heb?
Wie zegt dat ik niet ook dingen verzin?
(ik noem maar wat voorbeeldjes hoor)

Waar trek jij de grens?
Ik moet zeggen dat ik een neus heb voor dat soort zaken (oeh, dat kwam arrogant eruit ) en redelijk gauw aanvoel wanneer iemand liegt, maar 't is en blijft internet.
Ben benieuwd, barst maar los!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:10

Ik zie oo vaak snel genoeg wel wat waar is en wat niet. Bij de topics van mensen die ik niet vertrouw geef ik al geen antwoord.
En wat betreft mensen in jou situatie met moeder en oom ga ik er sowieso vanuit dat het waar is, met dat soort ziektes moet je niet spotten

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 20:11

Dat is ook zo.
Ik word zelf zó ontzettend kwaad, zoiets doe ik ook niet.
Maar andere mensen zien het misschien anders.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:14

op bokt is het vrij makkelijk te zien volgens mij. Ik kijk gewoon in het profiel. Als iemand daar veel tekst en wat foto's heeft staan vertrouw ik dat al veel meer. En het aantal berichten zegt ook wel wat. Vaak ze fakers op bokt net nieuw en komen opeens met vreemde verhalen.

Anoniem

Re: Vertrouwen op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:15

Tja je ziet heel snel vaak of mensen de boel voorliegen of niet.

Ik vertrouw niet al te veel mensen. Er zijn er een aantal op Bokt die ik 100% vertrouw maar de overgrote meerderheid trek ik in twijfel. Dat komt misschien ook doordat je met een barriere zit. Je ziet niet de gezichtsuitdrukking van een ander.

Lotje02

Re: Vertrouwen op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:17

dat is het nadeel van internet...maar op topic die ik niet geloof reageer ik niet op.

Kyno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:28

Ik heb bij heel veel topics mijn twijfel.
Maar dan zeg ik meestal niks.
Stel dat ik het fout heb, dan zou ik dat verschrikkelijk vinden voor die persoon. Ik hou er niet van om mensen onterecht te beschuldigen & met internet weet je het haast nooit 100% zeker.

Zie, sommige dingen vrágen er gewoon om. Zoals ene gebruiker pokémon, een tijdje geleden volgens mij.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:43

Ik kijk in het profiel als ik iets niet vertrouw. Is dat leeg, dan vertrouw ik al meteen een heel stuk minder. En vaak als de TS meer gaat posten in het topic, komen er wel wat leugens boven als het toch niet helemaal waar was.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:54

verootjoo schreef:
Ik kijk in het profiel als ik iets niet vertrouw. Is dat leeg, dan vertrouw ik al meteen een heel stuk minder. En vaak als de TS meer gaat posten in het topic, komen er wel wat leugens boven als het toch niet helemaal waar was.

Oei, word het tijd dat ik mijn profiel eens in ga vullen

Ik vertrouw liever iets te gauw niet, dan iets te snel vertrouwen, krijg je alleen maar narigheid van.
Maar idd zoals anderen; ik heb het wel aardig gauw door (denk ik, hoop ik) en reageer dan dus idd niet.
Al heb ik wel; door een aantal topics van de laatste tijd, sneller de indruk dat de boel word bedrogen dan een half jaartje terug. En accounts met weinig posts; die niet aangeven dat ze een schaduwaccount zijn vertrouw ik eigenlijk nooit.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:03

Paula schreef:
verootjoo schreef:

Oei, word het tijd dat ik mijn profiel eens in ga vullen

whaha, als het profiel niet is ingevuld, en het is echt een vaag bericht, kijk ik ook nog wel eens naar de andere geposte berichten

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 21:05

Dat doe ik wel altijd als 't profiel niet ingevuld is.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:11

Inderdaad vind ik het aantal berichten en een profiel ook wel wat zeggen van iemand. Ik vind het blijft internet en daar zet je niet al je privezaken op, ik vind als iemand echt heel zn levensverhaal en problemen vertelt hier op bokt het altijd twijfelachtig overkomen. Kijk een probleem waar je wat om raad voor vraagt (evt met ander account) moet nog wel kunnen maar dan nog laat je bepaalde details eruit die niet iedereen hoeft te weten vind ik.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:18

ik gooi zojuist een mailtje weg, wat hier prima tussen had gepast. Het ging over een jongen die een zeer intieme relatie op de msn had. Na 6 mnd over en weer gemailt te hebben gingen ze elkaar eindelijk ontmoeten. Ze spreken ergens af wat bleek. Het was zijn moeder hahahaha. Bedoel maar jij gooi je ziel en zaligheid op het internet en het komt bij je moeder terecht die net als jij ook haar hebben en houden eruit gooide. Bedoel maar, het is maar net wat jij er zelf ook van maakt.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:20

profiel en bercihten zegt niks... *denkt terug aan Miep*

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:26

flowerxxx schreef:
op bokt is het vrij makkelijk te zien volgens mij. Ik kijk gewoon in het profiel. Als iemand daar veel tekst en wat foto's heeft staan vertrouw ik dat al veel meer. En het aantal berichten zegt ook wel wat. Vaak ze fakers op bokt net nieuw en komen opeens met vreemde verhalen.

Idd
en ik vertrouw toch al moeilijk mensen, en ja op internet dus helemaal

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:33

LovingTweety schreef:
En wat betreft mensen in jou situatie met moeder en oom ga ik er sowieso vanuit dat het waar is, met dat soort ziektes moet je niet spotten

Zeg dat niet te snel, helaas zijn er mensen die wel met deze ziekte spotten.
Dit jaar nog, op bokt. Een meisje die kanker had en nog een jaar te leven had, was verzonnen.

En ook Miep was zogenaamd erg ziek.

Ik reageer alleen maar op dingen die ik geloof, daarbij ga ik op m'n gevoel af.
En in sommige situaties heb ik me best bedondert gevoeld (Miep).

Als ik iets niet geloof reageer ik gewoon niet.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:37

Ik kijk vooral naar gebruikersnaam, profiel en aanmelddatum / andere berichten.

Natuurlijk zegt dat ook niet alles, met oog op Miep. Sommige mensen kunnen het goed spelen.
Als ik het niet vertrouw zeg ik het meestal niet, tenzij ik echt goede argumenten heb.

Maar meestal houd ik mezelf objectief, zoals bij de meeste disussies.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:42

Ik vertrouw het op zich allemaal best, maar heb t ook meteen door als er iets niet te wantrouwen is.. ja zit er gewoon in ?

bij via bokt kopen regel ik ook alles zeer duidelijk!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:16

Ik denk dat het in het geval van Miep voornamelijk psychisch was.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:20

Wie iswas miep?

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:30

idd wie is/was miep?

maar even ontopic: ik reageer niet op de topics waar in staat dat diegene zich zelf snijdt, tenzij zijn/haar profiel gevuld is met foto`s enzo en diegene wat meer reacties heeft geplaatst.

@MissHaffie: dat topic had ik ook gezien van dat meisje die doodleuk op schreef: ik snij wat moet ik doen ik haat mijn leven

Mensen die spotten met kanker weten niet wat het inhoud, dat is mijn mening. Als je weet wat het inhoud spot je er niet mee.

En voor al die neppers: get a live (en val ons er niet mee lastig )

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:34

Miep was iemand die ziektes verzon.

Zo was een tijdje terug ook een meid die een hersentumor verzonnen had en nog maar een jaar te leven had.
Leugens.
Bóós dat ik was.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:38

Ik heb vaak twijfels bij zulke topics, maar vaak geef ik hun de voordeel van de twijfel. (als de profiel goed is gevuld enzo )

Maar dat vind ik toch wel heel erg, spotten met ziektes o.i.d.
En Miep was erg.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:41

Quote schreef:
Miep was iemand die ziektes verzon.

Zo was een tijdje terug ook een meid die een hersentumor verzonnen had en nog maar een jaar te leven had.
Leugens.
Bóós dat ik was.

Dit vind ik gewoon iets waar je geen grappen over hoort te maken. En terecht dat je boos was.

Maargoed, back ontopic: ik denk, voor mezelf, dat ik niet al te snel rare dingen geloof, maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt rare situaties hebt meegemaakt waar ik achteraf dus met een heel ander iemand te maken had... [niet dat ik me kan herinneren dan ]
Normaal geloof ik wel wat de mensen zeggen, er gaat meestal wel een belletje rinkelen als er iets mis is.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:50

@MissHaffie, zeker in jouw situatie kan ik me wel voorstellen dat je om datsoort dingen heel erg boos wordt, en terecht!
Mensen die dergelijke leugens verzinnen verpesten het daarbij ook voor diegenen die echt een probleem hebben en snel gewantrouwd worden door de bokkers.
Als ik iets niet vertrouw reageer ik gewoon niet, neem dan niet eens de moeite om mee te delen dat ik het een vaag verhaal vind. Vaak kun je het wel zien aan spellingsfouten, weinig posts, onduidelijk verhaal enz.