H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 13:35

Eens in de zoveel tijd zie ik wel eens topics voorbij komen over zware mensne die nergens in passen. Nou, ik ben gisteren echt werkelijk met mijn bek vol tanden komen te staan in de Hennes en Maurits.

Case:
Ik loop in de H&M, ´gewone´ afdeling. Ik zie een leuk hempje hangen, roze satijn met een kantje. Een heel rek vol met deze hempjes, ik denk dat het er 15 waren. DUs ik ga op zoek naar mijn maat. (38) Ik loop de hempjes langs, 44, 46, 44, 46, 46, 46, 46, 42, 46, 46, 46.
Ik zweer het, van de 15 hempjes zat er misschien één 42 tussen.

Ik vraag aan de verkoopster: Wat hangen er voor maten in de LARGE afdeling dan? Ja, vanaf 48....

Nou vraag ik je. Heel fijn hoor dat Hennes ook rekening houdt met de grotere vrouw. Maar vier jaar terug, was 44 nog de grootste maat?!!Bovendien hebben ze alle maten eentje terug geschoven. Dus wat nu 46 is, was 4 jr terug 48!

Ik kan met mijn normale gezonde postuur nu dus niks meer vinden, want blijkbaar verkopen ze maar 3 hempjes in 36 of 38, en die zijn natuurlijk onmiddelijk weg.

Ik vind dit een hele ongezonde ontwikkeling, als we maatje 48 al als normaal gaan beschouwen...! Het moet niet gekker worden.....!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:36

Was de maat die jij zocht niet gewoon al uitverocht omdat dat de meest gekochte maat is?

edit
Nu lees ik fatsoenlijk, ja dus

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:43

tja wat dat betreft zijn we in de voetsporen van amerika aan het treden, neem de mac donalds die heeft nu 3 supersize hamburgers, ik zit al vol na mijn happy meal!!
Het is ook niet meer gezond hoe het gaat in Nederland, ken iemand die maatje 34 heeft(heel klein poppetje) en die mag op de kinderafdeling shoppen omdat er geen 34 meer te koop is!!

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:53

Ga voortaan naar de Coolcat, daar hebben ze genoeg in kleine maatjes, daar kom ik tegenwoordig nooit meer omdat ik daar met mn maatje 38/40 niet eens in een volgens hun maatvoering XL kom.. veel te strak

Anoniem

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:01

Tja ach niet iedereen is gezegend met een slank lichaam.
Jij als gespierde spijker kan daar natuurlijk NIETS in vinden.
Wel eens bij stil gestaan dat er ook dikkere dames zijn die er niets aan kunnen doen? Of komt dat ik de hedendaagse slechte Hollywood serie niet aan bod?

Ik vind het juist leuk dat ook mensen met maat 48 leuke kleding kunnen vinden.
Oh en voor het geval je natuurlijk gaat denken dat ik dit neerzet omdat ik mezelf ook in maat 48 moet heisen. Sorry nog steeds geen 48 hier, daar kan ik 2 keer in.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:03

Wat raar! Ik maak altijd andersom mee. HOe heet die winkel ook weer, the STing of zoiets. Die heeft altijd van die hele kleine mini tshirtjes. Leuke modelletjes maar voor mij veeeeeeeeel te klein. Kleiner onderhand dan mensen met maat 36.... voor kaboutervrouwtjes of zo. En ik heb maat 40 - 42 maar tshirts koop ik liefst nog wat groter.

Sabine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:05

Maar er zijn ook echt genoeg shirtjes in 34, 36 en 38 te koop bij de H&M??
Kom je wel eens in Groningen?
Meestal hangt mijn maat 40 wel tussen een heleboel 36ers

mini_bienieJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:05

Ik ken het gevoel. Ik heb zelf maat 34/36 en ga vaak maar naar de kinderafdeling... daar hebben ze mijn maat teminste!! Ik vind dit écht een belachelijke ontwikkeling! Natuurlkijk is het fijn dat er meer kleding komt in grotere maten, maar waar is de kleding waar ik wel in kan?

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:07

juist een goede ontwikkeling dat er ook voor grotere maten nu leuke kleding te krijgen is bij de hennes, het is nog altijd veel makkelijker om met je maatje 38 te shoppen dan met je maat 44 bij wijze van spreken. Er zijn zoveel winkels waar je met een normale maat 40 nog niet eens meer in een xxl komt, dus alleen maar toe te juichen dit. Kan er niet van wakker liggen in ieder geval dit is trouwens de eerste keer dat ik dit hoor, bij de hennes bij ons houdt het nog steeds meestal op bij 42 hoor, en dan mag je goed zoeken..

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:07

En zo hebben we allemaal wat
Ik kan dus nu gerust naar de H&M gaan, kun jij naar de coolcat

Het valt me wel op dat er een aantal winkels zijn die gewoon altijd klein-vallende kleding hebben hangen. Dan staat er wel maat 42 op, maar is het nog veel te klein.
Bij andere winkels past een maat 42 wél gewoon.

Het is even puzzelen, maar dan weet je wel bij welke winkels je moet zijn.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:08

ben je zeker dat je niet in de verkeerde afdeling zat ? H&M heeft nl ook een "big is beautiful" afdeling en daar zul je natuurlijk ook alleen de grote maten vinden...als ik druk aan het shoppen ben ben ik ook soms voor ik het weet in deze afdeling,je moet echt goed op de borden aan de muur letten om te weten dat je in deze afdeling zit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:11

jantina schreef:
En zo hebben we allemaal wat
Ik kan dus nu gerust naar de H&M gaan, kun jij naar de coolcat

Het valt me wel op dat er een aantal winkels zijn die gewoon altijd klein-vallende kleding hebben hangen. Dan staat er wel maat 42 op, maar is het nog veel te klein.
Bij andere winkels past een maat 42 wél gewoon.

Het is even puzzelen, maar dan weet je wel bij welke winkels je moet zijn.

Deze ervaring heb ik ook

Bij sommige winkels kan ik gewoon winkelen en klopt de maat ook nog, bij de maat die 8 jaar geleden ook had.
Bij andere winkels is alles strak, zelfs al trek je maat 48 uit het rek dan lijkt het op 36. Daar lijkt juist alles door de jaren heen kleiner te zijn geworden met dezelfde maat.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:12

Hmm vreemd, heb ik nog nooit gehad bij de H&M, meestal hangen er bij ons altijd netjes alle maten tussen. Tenzij ze op zijn natuurlijk.

Desiree: de maten bij Sting vallen altijd behoorlijk klein idd, heb daar vaak M/L terwijl ik normaal S/M heb
Het verschilt trouwens ook enorm per merk.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:14

Nou zeg, jullie hebben altijd al de leukste kleren, alles staat immers leuk op een slank lijf, laat ons dan ook een beetje voor onszelf hebben

Hahahaha nee eerlijk gezegd ben ik dat nog niet op die manier tegengekomen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:20

Nou ik als 'iets dikker' persoon kan tegenwoordig ook niet meer slagen bij de H&M hoor!
Het lijkt wel of de mensen allemaal dikker zijn geworden en de maten voor 'iets' dikkere vrouwen het snelst uitverkocht is!

Het enige wat er in Alkmaar altijd hangt is maatje 36, 38 en dan vanaf maatje 48 weer
Voor mij of te klein of veel te groot

Bij de H&M hebben ze trouwens ook niet gedacht aan vrouwen met grote borsten

Soda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:21

Maar de H&M is sowieso vrij vreemd in maatvoering. Soms heb ik daar maat 42, andere keren pas ik weer in een XS...

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:24

Apart, hier is de Hennes voorzien van alle maten. Vind het ook erg fijn voor "volle" mensen dat ze nou eens leuke kleding kunnen kopen, met een leuk prijskaartje.

Wel is altijd maat 38 weg,shop altijd te laat

Snap wel wat je bedoeld hoor met je topic, dat het inhoud dat het Nederlandse volk richting de Amerikaanse gaat wat gezondheid betreft en dmv grotere kleding word het gemakkelijker weggewuift. Toch buiten dat feit om, kunnen er heel erg veel mensen vrij weinig aan doen dat zij aankomen/dik/vol zijn en intussen willen die mensen ook leuk voor de dag komen. Mooi initiatief van de Hennes dus.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:29

Ze hebben ook leuke positie kleding hoor!

Toch zit er nog wel een hoop 'oma goed' tussen de grote maten mode hoor

Ik moet de shirtjes altijd een maat groter nemen omdat anders m'n borsten er niet in passen

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:32

Ik vind het ook absoluut niet verkeerd dat de hennes dit doet. Er zijn genoeg andere leuke winkels met kleine maatjes, neem skooter, sting, coolcat, wonder woman, men at work, vero moda enz. Mag er dan 1 winkel wel rekening mee houden. Ik heb mt 44/46 en zit ook meestal overal tussenin.

Offtopic: Was van het weekend in Euro Disney. Zag een leuk vrouwenshirtje maat XXL. Ik pak het truitje, nou dat was hier in NL volgens mij een S geweest. je kan goed merken dat de mensen daar kleiner zijn.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:35

Sbine schreef:
Maar er zijn ook echt genoeg shirtjes in 34, 36 en 38 te koop bij de H&M??
Kom je wel eens in Groningen?
Meestal hangt mijn maat 40 wel tussen een heleboel 36ers

Ja, in Groningen hebben ze echt alle maten volgensmij.. echt super daar!!

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:37

Zelf ben ik het ook nog niet tegen gekomen bij de h&m.

Ik heb meestal wel bij de h&m dat ik met shirtjes een maat klein moet dan bv bij only
(dus bij only heb ik m/l en bij de h&m s/m)

Verder vind ik wel dat ze bij de h&m niet echt rekening houden met meiden die een grotere cup hebben dan c.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:45

Ik kwam al jaren niet meer bij de Hennes, maar ik kan zo te horen weer eens langs gaan. Ze gingen eerst nooit verder dan maat 44. Nu heb ik 40/42, maar omdat maat 44 bij de Hennes al ontzettend klein viel en altijd getailleerd was, stond zo'n shirtje negen van de tien keer niet. De meeste modieuze zaken hadden altijd van dat strakke getailleerde spul hangen. Blij dat de mode zich juist iets meer aanpast aan de realiteit. Niet iedereen is als Miss Twiggy.

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:47

Heb ik ook nog nooit zo meegemaakt. Mijn maat (34/36) hangt er juist altijd nog wel. Wat ik vervelend vind is dat ze (niet bij H&M trouwens) de broeken zo belachelijk lang maken. Ik heb niet eens van die korte benen maar heb nou al heel vaak een leuke broek gepast die helemaal goed zit maar die echt veel te lang is.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:58

Grappig al die verschillende ervaringen Wat Duke zegt ben ik het bv. totáál mee oneens Voor mij is alles altijd veel te weinig getailleerd; als het om m'n schouders (en borsten) past zit het om m'n taille echt véél te wijd Vooral met blousjes is dat echt irritant; ik heb er precies één die wel goed zit... Overigens zie ik er dus absoluut niet uit als Twiggy (niet eens in de buurt )
Soda schreef:
Maar de H&M is sowieso vrij vreemd in maatvoering. Soms heb ik daar maat 42, andere keren pas ik weer in een XS...

Hier ben ik het wel mee eens. Snap die maten écht niet hoor Ik wissel ook tussen XS (die zelfs af en toe nog te groot is) en soms een 40

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:02

Ik ben ook blij met de grote maatvoering van H&M, niet iedereen heeft een streng dieet/sportplan gevolgd de afgelopen maanden

Plus dat ik de prijzen van de H&M zodanig vind dat ik er niet over zou klagen... gewoon een beetje doorzoeken...