winterjeuk...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

winterjeuk...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:02

elke keer als de temp. laag word, 5 graden en lager ong. dan gaan mn benen zo erg jeuken!!

en dan krab ik mezelf aardig in de wondjes..
de jeuk is na 2 keer krabben wel weg maar ik blijf dan doorgaan omdat het een lekker gevoel geeft ja beetje vaag maarja..

nog meer mensen last van?

en dan heb ik voornamelijk jeuk in mijn knieholtes en mijn kuiten, en een beetje in mijn elleboogholtes, om het maar even zo te noemen, maar daar niet zoveel als op mn benen..

het schijnt dat het met uitdroging te maken heeft, maar dan smeer ik het in (prikt als de pest natuurlijk dan!) maar dan toch blijf ik jeuk hebben..?

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:06

Heeft idd met uitdrogen te maken, met een keertje smeren verhelp je dat niet. Je kan je het best na het doushen insmeren.
Probeer ook niet hele warme doushes te nemen.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:09

ik smeer me vrijwel altijd in na het douchen, maar te heet/warm douchen hou ik niet zo van dus rond de 35/40 graden vind ik warm zat!
en het is maar heel erg weinig dat ik een warmere douche neem asl ik last van mijn rug/nek heb..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:16

Heb je het al eens voorgelegd aan je huisarts?

ellepel

Re: winterjeuk...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:01

zowiezo een andere shampo of zeep gaan proberen,daar kan het ook aan liggen. verder goed gaan drinken!!

die uitdroging kan namelijk ook van binennuit komen.
goed insmeren met een vette zalf helpt ook, ik gebruik zelf altijd glycerona voor je handen( blauw potje) werkt super!!!

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:30

Jeetje wat irritant lijkt me dat! Ik denk dat je dit het beste even bij je HA kan voorleggen.
ik heb iets soortgelijks op mijn bovenbenen en billen. Maar dat komt door de kou. Dan koelen bijn benen zo af dat ze gaan jeuken. Als ik dan ga krabben krijg ik allemaal bloeduitstortingen.

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:32

Ik heb dat ook en ik smeer me helemaal gek met bodylotion. Vooral op mijn rug jeukt het. Douche je misschien te heet? Dat is soms ook een oorzaak van de jeuk.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:26

Elke dag douchen is ook helemaal niet goed voor de huid, maar goed ik douche me ook elke dag en heb er ook heel erg last van.
Vooral op mijn schenen en kuiten en ellebogen worden heel droog en jeukt heel erg en smeren helpt gewoon haast niet.
Als het vorstig weer is en als je een noord-oost of oosten wind heb word alles ook nog statisch en lijkt het ook nog erger te worden met de jeuk.
In ieder geval goed insmeren met een goeie creme en zonder zeep wassen, er zijn geneg producten zonder zeep.
Die van zwitsal is ook erg goed!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:30

Ik heb het ook, inderdaad insmeren, en vooral op de jeukende een extra laag uierzalf oid. aanbrengen, werkt prima .

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:35

Ik heb ind e winter ook erg last van een droge huis en dan krijg ik van di schilfertjes en die jeuken heel erg.
Heel veel drinken, dat helpt en ik gebruik een laagje babyolie na het douchen en badderen. Verder een niet al te vette lotion.
En vitamine E schijnt ook goed te zijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:30

sarahlou schreef:
Jeetje wat irritant lijkt me dat! Ik denk dat je dit het beste even bij je HA kan voorleggen.
ik heb iets soortgelijks op mijn bovenbenen en billen. Maar dat komt door de kou. Dan koelen bijn benen zo af dat ze gaan jeuken. Als ik dan ga krabben krijg ik allemaal bloeduitstortingen.

Ik heb precies hetzelfde en krijg dan allemaal kleine puntjes (bloeduitstortingen) op mijn benen. en jeuken dat het doet. ter voorkoming daarvan goed insmeren met bodylotion en ik ga naar de zonnebank 1 X per week nu. Wordt de huid dikker van.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:50

ik heb het heel erg, ik heb in maart gordelroos gehad en het is min of meer chronisch geworden, op mijn werk kan ik gek worden van de jeuk, dan kan ik moeilijk gaan krabben ofzo. Ik zit ook altijd onder de rode bultjes en vlekken, zal ermee moeten leren leven.....

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 20:07

ik heb dit elk jaar rond deze tijd, dus het zal echt niet aan mijn shampoo of douchegel liggen!
en dus ook niet over mijn douche "schema"
ik moet nu voor stage wel 2 keer per dag douchen, omdat het een proefdierenbedrijf is en het moet superschoon/steriel zijn daar.
maarja heb het voorgaande jaren ook gehad en toen had ik niet zo'n stage..

angelfire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:23

Ik heb vooral in de winter dat als ik voor overbuk dat heel m'n onderrug gaat jeuken, brr naar gevoel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:32

Merilyn schreef:
sarahlou schreef:

Ik heb precies hetzelfde en krijg dan allemaal kleine puntjes (bloeduitstortingen) op mijn benen. en jeuken dat het doet. ter voorkoming daarvan goed insmeren met bodylotion en ik ga naar de zonnebank 1 X per week nu. Wordt de huid dikker van.

Dit is een soort wintertenen, maar dan op je bovenbeen. Je warmer kleden zal ook helpen (thermo-ondergoed)

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:55

ik krijg altijd een hele droge huid in de winter, maar heb nooit last van winterjeuk, lijk me erg vervelend trouwens!!!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:37

Het komt idd door de verwarming e.d. Vooral de verwarming in de auto, die staat vaak op je benen en drogen het gigantisch uit.
Je zou onder de douche goed moeten scrubben en daarna je benen insmeren met vaseline... helpt super!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:40

Inderdaad TheSam, behalve insmeren vooral goed scrubben. Dat is bijna nog belangrijker dan goed smeren. Hier spreekt een ervaringsdeskundige helaas...

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:14

@ Tamary: Ik kleed mij inderdaad ook vrijd ik aan. bij beneden de 5 graden gaat er al vaak een mallot onder de broek aan Ik heb daarbij ook nog eens een stofwisselings probleem dat ik mijn lichaamstemperatuur niet vast kan houden. dat vreet energie met het probleem dat ik dan ook sneller moe ben. Dus die dikke kleding houdt mij heerlijk warm.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 19:55

angelfire schreef:
Ik heb vooral in de winter dat als ik voor overbuk dat heel m'n onderrug gaat jeuken, brr naar gevoel.

ja dat heb ik ook, dat komt omdat het erg droog is daar dan..

maar bij mijn benen is het dus niet droog, want ook als ik het ingesmeert heb blijf ik jeuk krijgen

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:00

Ik had er ook erge last van, de dokter (ook in de paarden) raadde me aan iets onder m'n broek aan te doen, panty of thermobroek, om het hoe dan ook warm te houden. En verder veel smeren, 2x per dag, en soms als het echt te erg werd met hormooncreme. Wat me opviel was dat ik steeds minder hoefde te smeren, en nu eigenlijk nauwelijks nog. Maar als het een beetje jeukt meteen weer beginnen, want als ik dan 2 dagen wacht kan ik weer van voor af aan starten..

Genee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:25

Ik had dat vroeger. Door de droge lucht kreeg ik een soort van eczeem. Ik zou even bij de HA langsgaan

Mayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:32

Oh hemel, dat komt me bekend voor. Ik heb het vooral op m'n onderbenen, maar als ik eenmaal begonnen ben met krabben, dan volgen m'n bovenbenen en rug vanzelf. Ben er nog niet echt achter wat helpt. Ik heb geen hele droge schilferige huid, het jeukt gewoon

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:29

Mij komt het ook erg bekend voor.
Wat wel helpt is na het douchen insmeren met bodylotion, maar daar heb ik nooit zo'n zin in om dat elke dag te doen.
En inderdaad als je gaat krabben gaat er steeds meer jeuken.

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:31

Ik heb het ook.. * krijgt nu weer jeuk als ze eraan denkt *
Ik vind het maar irritant. "winterbenen'' noemen ze het Ik heb ook nooit zin om het intesmeren na het douchen maar dat help ook niet echt bij mij..