waarbij denk jij aan de zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy

waarbij denk jij aan de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 14:52

Waarbij denk jij nou aan de zomer, waarbij krijg je echt het zomergevoel?

Daar kwam ik opeens bij toen ik toennet ff een glaasje spa&fruit pakte. Ik nam een slokje(heb het al heel lang niet meer gehad) en ik kreeg echt een zomergevoel.

Nu vraag ik het aan jullie?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:56

Als ik aan de zomer denk, dan denk ik aan lekker buiten eten, veel vliegen en dazen bij de paarden en aan zon en lekker ruikend gras. Aan hooien en aan lange buitenritten in de avond. Aan barbeknoeien en zonder dekbed slapen..... IJs eten en lekker zonnen!

Genoeg?!? Zomer is alleen maar fijn!!!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:59

Als ik aan de zomer denk, denk ik aan vrij van school, zon, zee, strand en veel feesten en ook tennissen Lachen
En dan hebben we weer lekker vrij dus dan heb ik tijd om de andere helft van mn boktkoppel op te zoeken Haha! Lovers

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:03

Als ik aan de zomer denk denk ik aan lange avonden buiten, aan mooi weer, de paarden hele dagen op het land. Aan T-shirtjes en niet meer iedere keer warm aangekleed het huis uit te moeten. Aan het feit dat je je niet meer een sloofje voelt omdat je in het donker opstaat om naar je werk te gaan en in het donker vanuit je werk naar huis gaat. De bomen in blad, alles is groen, planten en bloemen die bloeien en weer wat kleur in je leven brengen.

Jaja, de winter maakt mij depri. Ik heb zo zachtjes aan weer het gevoel dat ik leef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:32

Die heerlijke geur van grazende paarden in het land.... die lucht van het vers afgehapte gras! Tong uitsteken

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:43

Dan denk ik aan:

zon,
ijs,
grazende paarden in het zonnetje,
hele dag bij de paarden
buitenritten
hooien
vliegen, dazen en knoeten
softballen
geen school
in de hooiberg slapen

genoeg zo?? ik heb zin in de zomer!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:07

als ik paarden lekker in de wei zie staan Haha!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:10

korte truitjes,zwembad,strand,water,WARMMMM,uitgaan,FEESTUHH *LOL* *LOL* *LOL* Pling Lachen

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:34

lekker veel ijs eten, lekker bruinbakken in de zon, leuke zomerkleren achter ja kast vandaan halen Haha! , en natuurlijk lekker op vakantie Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:45

Met Dennis de waterbak in plonzen. Nog liever echt zwemmen. Vinden we allebei fantasties. Lekker zonder zadel en plonzen met die hap. Vink ook veel leuker dan zo'n chloor zwembad(zie ik al iedere dag thuis, heb d'r alleen al meer dan 3 maanden niet meer in gelegen).

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:36

bij zomer denk ik aan zon, lange avonden in de tuin zitten, alles groen en bloeiend, warme, veel vliegen en dazen, geen achterlijk dikke lagen kleren meer aan hoeven , grassie zonder deken in de wei, de geur van gemaaid gras..

genoeg? Lachen

ik ben echt een zomermens, heeeerlijk!!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:50

Oh, ik had dat gevoel toen ik een week na mijn ongeluk (1,5 ok) plantjes aan het verpotten was buiten. Heerlijk in het zonnetje, niet erg heet ofzo, maar ook niet zo koud dat je van ellende in de haard kruipt. Gewoon zonder jas buiten lopen, lekker paarden weer in de wei (al is het maar 10 minuutjes), konijn op het gras.
Nee, zodra ik zonder jas buiten mag lopen voel ik me al weer heel zomers! Wat zal ik blij zijn als ik in t-shirt buiten loop Lachen

Wat ik ook altijd doe in de zomer: in de zinderende hitte op het gras liggen, zonnebril op en naar de knalblauwe hemel staren (nu kijk ik stiekum naar buiten en zie ook BLAUWE lucht, hmmm), vliegtuigen tellend mijn gedachten af laten dwalen. Of naar de libellen bij de vijver kijken. Lekker zonder zadel op m'n paard door het bos stappen, of gezellig wandelen waarbij Joop ondertussen al het gras afmaait. Oh, ZOMERRRRRR! Cool

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:15

Als ik naar buiten kijk nu dan, als het zonnetje lekker schijnt en dan het gefluit van de vogels en dan heb ik een leuk zomermuziekje opstaan, dan denk ik aan de zomer Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:59

Vakantie, lange buitenritten en niks doen! Haha!
Lekker in het gras liggen en .. niks doen!!!
En ijs eten, lekker buiten eten (barbeknoeien) en zo!

Vivian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:05

de zomer he?

*zwemmen
*leuke kleden
*op vakantie ( dit jaar met mijn vriendin in de ardenne elke dag rijden *LOL* )
*ijs
*zonne
*spelletjes op de manege
*zwemmen met de paarden
*op ponykamp
*op een terasje leuke boys spotten Cool

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:47

Bacasrdi Breezer, meloensmaak! Als ik dat alleen al ruik krijg ik het ultieme zomergevoel!!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:01

Zucht.. Zomer!!

Lekker truitjes met spaghetti bandjes aan..
bruin worden../zonnen..
lekker samen met pony in het weiland liggen Haha! Lovers
lekker in de buitenbak rijden.
zwemmen met de ponys.
ponykamp Haha! Haha!
zomerconcoursen..
gewoon SUPER! Cool

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:16

Ik had gedacht dat het vandaag nog niet zo 'heet' zou worden, maar helaas. Het was echt zomers. Ik was met de auto naar m'n werk omdat ik tussen de middag even 3 uur weg moest. Was het echt een sauna... Zit je daar in je nette kleren (broek die toch echt winters is en een lange tweed jas er overheen). Nou, ik stikte zowat die auto uit. Toen ik thuis was even lekker paardjes binnen gehaald (die hadden vrij weinig zin, want HET IS LEKKER WEER, en we staan net zo lekker in de bak te mummelen). En daarna weer binnen gezeten om te lunchen (ze zaten ook op het terras, was ik wel jaloers op, want het was echt schitterend weer). Daarna weer gesauna'd want ik moest nog van hot naar haar in een halfuurtje om dingen weg te brengen... pff, en nu zit ik dan op kantoor met de airco op -10 want ik stik zowat! Schijnheilig Eigenlijk zou ik die lange jas uit moeten doen, maar ik vrees dat ik allemaal zweetplekken heb... Wat is het lekker zeg... Straks als ik thuis kom even een rondje stappen op Jopie (yes!), morgen weer werken en dan 3 dagen vrij... om gezellig van het lekkere weer te genieten! Lachen En maar eens mijn zonnebril in mijn tas stoppen, zodat ik die altijd bij me heb, zeker in de auto Cool

xxFiekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:26

zon, zee, strand.... Cool *droomt weg*

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 21:00

vandaag was echt een zomerdag voor mij!
ik ben er met mijn paardje ( drachtig dus rijd ff niet meer)
heerlijk op uit getrokken heb een km gelopen zag een mooi stukje gras ben er gaan zitten heb er 2 uur gezeten had me paardje ff haar halster omgedaan met een longeerlijn eraan zodat ze lekker kon grazen.
ik heb lekker een lange brief zitten schrijven in het zonnetje gelegen en met mijn paardje gekroeld!
ik had er helemaal op gerekend (had helemaal een sjabrak meegenomen om heerlijk op te zonnen )
droom morgen weer zo'n dag!
en ik kom nooit meer terug!
*droom zomer....*
Haha!

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 21:09

# Zon
# Vakantie
# Strand
# Paarden (maar daar denk ik in de winter ook aan Verward )

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:30

Zon (bruin worden!!!!!! Cool )

Lijnen.... Frusty want wil niet met blubberbuik onder mun truitjes uit lopen Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:41

Bij zomer denk ik aan:

Zon, lekker bruin worden en natuurlijk lange buitenritten maken met me pony door de bossen.
lekker naar het strand en zwembad. geen dikke jassen meer aan weer lekker in korte truitjes lopen en buiten eten Cool
Winter is leuk, maar niet zo leuk als zomer.
Als het winter is dan vriest je neus er haast af maar tis ook leuk om met paarden in de sneeuw te gaan rijden en mooie foto's maken.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:41

Kamperen met de caravan in Frankrijk. Lovers
Doen we elk jaar, verschillende campings, maar de favoriete streken zijn vooral:
Provence, Cote d'Azur, Zuid-Alpen, en de streken links van de Provence en de Cote d'Azur zoals de Var etc.
Niet de Ardeche, is wel mooi maar soms nog net te veel regen (vooral in voorseizoen).
Zuidelijker daarvan is heerlijk...

Vooral een camping aan een romantische bergrivier met watervallen etc., dat je tot je knieën in het water staat, forellen zwemmen om je heen.
Mooie kale bergtoppen en een strakblauwe lucht waarin twee steenarenden rondjes om elkaar cirkelen.

Gehuild heb ik toen we in de auto richting huis reden.
Niet dat ik niet naar huis wilde. Oh jawel.
Maar op de één of andere manier had ik het gevoel dat dit alles niet zou blijven.
Deze streek waar ik als klein kind al verliefd op werd.
Ik huil dus elk jaar op de terugweg.
Geluidloos, zittend in de auto, kijkend naar de bergen.
En nu weer... :

Dit land dat mij gaf
wat ik thuis niet kon vinden
de rust in mijn hart
de epilepsie-aanvallen die ik
juist daar niet kreeg

ik zit hier en veeg
opnieuw over mijn wangen
weemoed, het verlangen
naar de bergen, het water
hoe zal het zijn, jaren later
wanneer ik terugkeer naar dat land
bij de gedachte zoveel tranen
het stéékt die pijn
zal de natuur verminderd zijn
al is het nog zo subtiel...

zal het langzaam verdwijnen:
de jeugd
van mijn ziel?

Thanks voor het lezen. D. Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:56

Ahh....zomer Lachen Dan denk ik aan, de keukendeur open, alle buren op hun tuinstoeltjes en lekker beppen (en lachen, vooral als de dikste door haar stoel heen zakt Haha! ). Gezamenlijk barbeknoeien (volgende week zaterdag eerste barbeknoeidag!). Lekker in een korte broek, t-shirtje...heerlijk buiten rijden, en daarbij lekker je nek verbranden in het zonnetje... ( Frusty ). Misschien ga ik zelfs wel een keertje naar scheveningen Lovers

Verder...samen met mijn paardje lekker wandelen in het zonnetje, samen spelen in de bak. Lekker poetsen in het zonnetje...4 keer een staart in je gezicht krijgen, omdat die fiets vliegen mijn paard irriteren Lovers Schijnheilig

's Avonds laat, met alle deuren open, in de binnenbak gaan rijden omdat het overdag gewoon té warm was... Lachen AAHH ZOMERRRRR!!

Bedankt voor dit topic Missy...af en toe heb je even een geheugensteuntje nodig over hoe mooi het leven af en toe kan zijn Lachen