Reiki 1 inwijding: ervaringen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R_MW

Reiki 1 inwijding: ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:18

Hallo!

Zaterdag en zondag ga ik de reiki 1 cursus doen. Omdat ik snel last heb van stress en daardoor last van spanning in mn spieren en andere vervelende dingen zoals hyperventilatie enz. leek het me fijn om mezelf reiki te kunnen geven. Bovendien hoop ik dat ik mn paard, kat, vrienden en familie ook kan behandelen als ze ergens last van hebben.

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die ook reiki doen en hoe zij hun inwijding hebben ervaren. Ik vind het best spannend namelijk. Ik heb heel veel verschillende dingen gehoord over de inwijding, van 'ik voelde niks' tot 'ik zag ineens allerlei kleuren en voelde me raar'. Ik ben benieuwd!

Liefs Roos

klaziena

Re: Reiki 1 inwijding: ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:25

Mijn moeder is reiki master en heeft mij wel is behandeld.. Ik vind het zelf niet super maar sta er denk ook niet helemaal open voor! Mijn moeder behandeld wel is mensen en zij wordt wel is behandeld en ze zweert erbij.. Ik denk dat als je er voor open staat dat je er wel wat van merkt en hoelanger en hoe meer je je erin verdiept je het meer zal merken! succes

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:27

Oh wat leuk!! ik ga dit weekend ook Reiki 1 doen. Kunnen we na het weekend ervaringen uitwisselen??

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 16:56

ja leuk! waar ga jij reiki 1 doen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:58

In Rhenen, bij Takatareikicentrum. Heel aardig mens, ik ben toen bij haar geweest om kennis te maken met Reiki en ik vond het geweldig. Het helpt tegen de migraine. Waarom ga jij reiki doen?
Paarden reageren trouwens geweldig op reiki.

PooPscooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:07

Ik heb ook reiki 1 en heb wel eens een paard reiki gegeven ..
Ik vond het moeilijk om nadehand mijn concentratie te behouden op school .
Ik zat in college en zag verschillende kleuren en aura's van mensen ...Op dat moment schrok ik er wel van. achter af best lache..

Paarden zijn zo puur en ze geven zoveel terug dat ik er niet echt raad mee wist..
Binnenkort ga ik reiki 2 doen..

Grt PooPscoop...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:16

ik kom nu regelamtig bij een reiki master en heb er super veel aan

als ik mezelf meer op een rijtje heb ga ik ok reiki 1 doen
tot die tijd elke twee weken een behandeling

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:34

Ik ga dit weekend ook voor Reiki 1! Ik vind het zo spannend! Van thuis uit werden dit soort zaken nooit zo gestimuleerd en mijn vriend kan er ook niet echt iets mee, maar volgens mij is het net iets voor mij. Ik heb soms zo'n onrust in mn lijf en sinds ik een auto-ongeluk heb gehad heb ik veel last van bepaalde spieren, vooral als er een beetje stress bij komt kijken. Mij werd aangeraden om eens zo'n Reikicursus te gaan doen. In een spontane bui heb ik me opgegeven, ik ben ook heel erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:38

Mijn verzorgpony is daarme(of met iets wat daarop lijkt maar ik geloof dat) behandelt!
Ik heb er ook foto's en filmpjes van.(staat ergens in profiel een link) En het heeft ook echt gewerkt!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:36

Ik heb een Reiki 1 cursus gedaan.
Inwijdingen gehad e.d.
Nu zo'n 4 jaar geleden, ik was 19.
Het is heel zwaar geweest, maar uiteindelijk ben ik er sterker uit gekomen.

Als je meer wilt weten: stuur maar een pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:41

Ik heb ook reiki 1
Alleen is dat toen allemaal raar gegaan.
Achteraf begrijp ik waarom en dat was omdat die reikimaster enorm met haar zelf in de knoop zat op dat moment.

Het behandelen van de paarden (mensen doe ik eigenlijk niet) gaat wel, maar toch miste ik wat.

Ondertussen ben ik bij iemand terecht gekomen die oa reiki geeft.
En ben nu opnieuw de cursus reiki 1 aan het doen.
Bij ons bestaat dat nu uit 5 avonden.
En nu na 2 keer merk ik al een enorm verschil.
Heel erg leuk.
Dus ik ben benieuwd na nog meer oefening

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:21

Ik ben ook benieuwd naar nog meer ervaringen van mensen. Vind dit zelf ook heel boeiend.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:33

Ik heb ook Reiki 1

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:38

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:45

Bij die eerste staat mijn ervaring ook beschreven

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 14:46

Hee Bokkers!

bedankt voor jullie reacties, leuk!

Ik ga reii doen, omdat ik snel last heb van stress. Als andere mensen last hebben van stress bij ons thuis (mn moeder heeft snel stress) dan schiet ik ook gelijk in de stress. Heel vervelend. Dus hopelijk word ik wat rustiger van reiki. Verder wil ik graag mn beesten behandelen.

Ik ben heel benieuwd naar mn inwijding. Ik laat het jullie weten!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:49

1 tip wil ik je nog geven.
Neem de tijd om een reiki master uit te zoeken en richt je niet gelijk op 1 persoon.
Zoek iemand die goed bij je voelt, niet te commercieel bezig is en die verstand heeft van wat hij/zij doet.
Als dat goed voelt, doen!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:12

ik heb reiki 1 en 2 gedaan. Mijn tante is Reiki master en heb het dus gezellig bij haar kunnen leren. Ik doe het vnl bij dieren maar vrienden en bekenden kunnen ook altijd bij me terecht. Dieren vinden het vaak heerlijk en komen gewoon naar me toe voor een kleine behandeling.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 09:57

Hoi!

Ik wilde jullie even laten weten hoe mijn inwijdingen waren. Het was een heel bijzonder en gezellig weekend. Ik heb de reiki 1 cursus bij Nimis, Centre of Light gedaan. echt een aanrader! Het is een erg leuk mens die de cursus geeft. Absoluut niet zweverig. het gaat echt om de inhoud en niet om de vorm bij haar. Heel prettig!

De 1e dag kreeg ik 2 inwijdingen. Ik voelde of zag helemaal niets bijzonders. Terwijl iemand in een aparte kamer werd ingewijd, gingen de overige cursisten elkaar reiki geven. Zo konden we de handopleggingen oefenen. Dat was erg leuk (en lekker relaxt). Het was wel grappig dat ik na 1 inwijding al meer gevoel in mijn handen had. Ik had mijn handen op het been van een jongen en ineens gingen mijn handen eenbeetje pijn doen. Het bleek dat hij dat been ooit had gebroken.

Op zoch was ik wel een beetje teleurgesteld dat ik niets voelde, maar aan de andere kant was ik ook wel blij, want ik was toch ook een beetje bang dat ik ineens allemaal rare dingen zou gaan zien. Die avond had ik een feestje omdat ik mijn diploma heb gehaald dus ik zat niet te wachten op rare gevoelens en emoties. Gelukkig heb ik die avond heel leuk feest kunnen vieren met mijn vrienden en vriendinnen en had ik zelfs energie voor 10!

De volgende dag waren de laatste 2 inwijdingen. Ook gingen we elkaar weer reiki geven. Ik kreeg weer meer gevoel na de derde inwijding, maar tijdens de inwijding merkte ik iets. Bij de vierde inwijding voelde ik wel iets. Alsof iemand de bovenkant van mijn hoofd eraf probeerde te trekken met een wc-ontstopper. Een heel vreemd zuigend gevoel haha.

Na de inwijdingen kregen we allemaal een certificaat en een reader met informatie over Reiki uit het boek van Diane Stein en toen zat het weekend er alweer op.

Nu ben ik mezelf helemaal aan het suf reikiën en mijn familie, vriend en huisdieren ook haha. Ik ben erg blij dat ik de cursus heb gevolgd en kan niet wachten tot ik reiki 2 kan gaan doen.

@ Alet: hoe was jouw reiki ervaring?

Liefs Roos

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:14

Hey roos wat leuk om jou ervaring te lezen!

Ik vond het ook een heel leuk en bijzonder weekend.
Bij ons ging het ook op jou manier; iedereen deed oefeningen en gaf Reiki aan elkaar, terwijl ondertussen mensen ingewijd werden. Je kreeg twee inwijdingen per dag.

De inwijdingen vond ik heel bijzonder. Bij de eerste inwijding gebeurde er niet zoveel, ik voelde me daarna wel heel 'gelukkig' ofzo. Bij de tweede inwijding had ik het vreemde gevoel dat ik een vogel was en door een bos vloog. Echt vreemd voelde dat, vooral omdat ik bet nuchter ben met dat soort dingen. Het verbaasde me.
Bij de derde inwijding voelde ik een heel intens verdriet opkomen, dat was wel erg heavy, ik voelde op een of andere manier heel sterk mijn overleden paard bij me in de buurt. Toen ik dat voelde overviel het me enorm, ik had er gewoon niet op gerekend dat dat zou kunnen gebeuren. Ook had ik het gevoel dat ik onder een hele felle lamp zat, maar toen ik mijn ogen opendeed zag ik dat er alleen in de hoek van de kamer een lamp brandde. De vierde inwijding vond ik niet zo bijzonder; ik had weer het idee in een hele lichte kamer te zitten, maar verder gebeurde er niet zoveel met me.
Ik had wel steeds als ik mijn ogen dichtdeed dat het voelde alsof ik helemaal naar de vrouw die het deed toegetrokken werd.

Het Reiki geven aan elkaar vond ik een heel bijzondere ervaring; ik werd er zo ontzettend warm van! En op het moment dat de behandeling klaar was, of als ik mijn handen van de persoon af haalde, koelde ik weer af tot mijn normale tempratuur.

Verder had ik niemand verteld over dat ik een whiplash heb gehad, maar toch legde iemand meteen de handen op mijn pijnlijke spieren en tot nu toe heb ik er nog niet weer last van gehad.

Ik behandelde een vrouw met een heel warm hoofd, zo voelde het. Toen ik klaar was bedankte ze me dat ik haar van haar hoofdpijn af had geholpen.

Een heel bijzondere ervaring, het is moelijk om te beschrijven eigenlijk.

Ik kreeg trouwens te horen dat je de komende 21 dagen vooral de Reiki voor jezelf moet gebruiken en pas daarna ook meer aan anderen?
Ik heb mijn kater al even geprobeerd. Het is namelijk wel vreemd; je bent er een weekend lang mee bezig en dan is het ineens weer maandag met alle normale dingen van alledag. Dus ik had wel even het gevoel van 'kan ik het nou wel echt?!' Mijn kat reageerde echt heel leuk! Ik raakte hem niet aan, maar hield mijn handen vlak boven zijn rug, hij draaide zich om met een 'miauw' en toen ik stopte gaf hij kopjes en ging hij lekker met me kroelen

R_MW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 12:28

wat grappig dat jij dat gevoel ook had van :'kan ik het nou wel echt?' Dat heb ik ook! Dat je pas na 3 weken anderen mag behandelen heb ik niets over gehoord,. wel dat er nu een ontgiftingsproces van 3 weken komt.

succes met de reiki!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:12

Ik heb ongeveer een half jaar geleden Reiki 1 gedaan.
Nog steeds ben ik erg blij dat ik het heb gedaan. Inmiddels heb ik mijn vriend regelmatig van pijntjes af kunnen helpen en mijn moeder kan ik op dit moment goed ondersteunen.

Mijn inwijding was ook apart. Ik kreeg ze alleen allemaal in 1 keer. Wat wel apart was dat ik echt een zilverkleurig ei om mij heen zag en ik zag mezelf lachen. Heel vreemd maar wel mooi.

Ik voel sinds kort ook waar mensen pijn hebben en waar ik moet zijn.
Ik vind het echt een verijking van mezelf.

Ik zou ook graag reiki 2 willen doen maar heb nog geen idee waar. Ik ga maar eens rondkijken

Veel plezier met je Reiki !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:22

ik heb reiki 1 en 2, in 1998 en 2000 gedaan en ben er heel erg blij mee. mijn ik-zijn is er flink door veranderd. mensen zullen het niet altijd aan me merken maar ik voel het des te meer.

het positieve in je wordt alleen maar sterker en komt meer op de voorgrond staan, en je negatieve dingetjes worden kleiner en kleiner... leuk hoor

veel plezier met je nieuwe leven straks!

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:20

Hebben jullie voordat jullie je opgaven nog meer dingen gedaan in het "spirituele" bijv. Intuitieve Ontwikkeling of gelijk opgegeven voor de Reiki 1 cursus.
Ik zit er ook hard over na te denken juist voor mijn dieren en mijn naasten.. Mijn vriendin heeft ook haar inwijding gehad en is er erg goed over te spreken. Het lijkt me zo fijn om mijn paard met bepaalde dingen te kunnen helpen en mijn honden..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:32

ik ben 2 jaar daarvoor al in behandeling geweest bij een magnetiseur en zijn heeft al veel in mijn rugzakje geordend. later heb ik nog een cursus gevolgd waarbij we gebruik maakten van technieken om de chakra's te stimuleren.