Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 09:45

En dan bedoel ik vooral de (levens)gevaarlijke dingen
Als kind zie je dat gevaar totaal niet, maar het kan je ouders tot waanzin drijven

Ik wilde bijvb eens een keertje lief zijn en ging stofzuigen. Ik was klaar met de kamer, maar de badkamer wilde ik ook nog doen. Toen ik de stofzuiger eindelijk de badkamer in had gesleept, bedacht ik dat het wel leuk was om water vanuit het bad op te zuigen

Gelukkig kwam mijn moeder er al snel achter wat ik aan het doen was, want voor het zelfde geld was ik geëlectrocuteerd!

Een andere keer vond ik het wel leuk om samen met mijn broertje aan de waslijn te gaan hangen als spelletje. *waslijn hing boven het trapgat van 2 flinke trappen*

Maarten

Re: Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:54

Over electriciteit gesproken

Mijn vader had vroeger, toen ik een jaar of 5-6 was in een kastje het snoertje van een electrisch scheerapparaat liggen. Dat dingetje vonden mijn broertje en ik er altijd nogal futuristisch (dat woord kenden we toen nog niet ) uitzien. In die tijd was de oude serie startrek nog op tv te zien en daar praatten ze altijd in van die microfoontjes dat konden wij ook! Dus we stopten de stekker in het stopcontact en praatten in het stekkertje wat normaal gesproken in het scheerapparaat zit. Het ging tijden goed tot het moment dat ik een keer vroeg uit bed was en dat ding in het stopcontact stak. Ik pakte het uiteinde beet en kreeg een behoorlijke oplawaai. Het deed geen pijn, ik schrok alleen enorm. Vanaf dat moment begreep ik wat electriciteit was en heb sindsdien nooit meer foute dingen met stroom gedaan omdat ik besefte dat het toch wel gevaarlijk was

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:11

Och, ik geloof dat ik al 100 keer dood had kunnen zijn vroeger, heerlijk roekeloos ben je als kind

Zo gingen we vroeger vaak over viaducten heen aan de buitenkant van de reling Dan hing je daar boven de weg, met je voeten op het randje en je handen om de reling.

En we sleeden in de winter altijd van een helling af, en dan schoot je zo met een noodgang het (bevroren) meer op. Of het ijs goed was, ach, dat vroegen we ons niet eens af

En ik herinner me dat ik eens met mijn broertje bijna het IJsselmeer ben opgedreven We hadden een boot, en als we in de haven lagen dan gingen wij in het rubberbootje zonder peddels door de haven heen, we trokken ons voort aan de trossen waarmee de andere schepen vastlagen. En op een keer waaide het heel hard, en toen waren we al bijna bij de havenmond Ik kon nog net de laatste tros vastgrijpen, anders waren we zo het IJsselmeer op geblazen

Mijn broertje is eens met zijn beide voeten in 1 doos van de trap gelazerd, hij dacht dat hij zo wel naar beneden kon lopen Ik stond hem bovenaan de trap aan te moedigen, schrok me wezenloos toen hij ineens naar onder viel

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:15

Volgens mij heb ik nooit echt zulke dingen gedaan, behalve belletje lellen bij de levensgevaarlijke buurman

Ik ga het eens aan mijn moeder vragen straks

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:16

Justy schreef:
Och, ik geloof dat ik al 100 keer dood had kunnen zijn vroeger, heerlijk roekeloos ben je als kind

Zo gingen we vroeger vaak over viaducten heen aan de buitenkant van de reling Dan hing je daar boven de weg, met je voeten op het randje en je handen om de reling.

dat is echt levensgevaarlijk, alleen het idee geeft me al de rillingen

Zelf heb ik niet zulke enge dingen gedaan, behalve over de kat struikelen op de trap en het hele eind naar beneden donderen, en zonder handen fietsen en mijn hand daardoor tussen de spaken krijgen ( die overigens nog ronddraaide ook ) Tja die was wel gebroken daarna

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:20

ow als we daar over gaan beginnen kan ik ook wel mee doen....
een slee aan een fiets binden dan over de rondweg gaan fietsen....
zandtaartjes eten en dan vervolgens stikken(jah ik was 3 ofzo:+ )
euh een opblaas bant achterna gaan die weg zwemt de haven in(lees ijskoud, en kolken) vervolgens rent papalief achter me aan met ze pootjes door brandnetels en glas die hij niet eens voelde
en meer kan ik nu ff niet op komen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:24

haha, ik geloof niet dat ik ooit zulke dingen heb gedaan...
maar ik ga dit topic wel in de gaten houden...

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:25

Als ik mijn ouders niet had.. Pfiew.
Ik weet niet wat ik allemaal heb gedaan, maar mn ouders hebben we wel ooit uiteindelijk aan een hondenriem met een pin vast in de grond gezet Aan een tuigje, zodat ik nergens meer heen kon.

Ik zal wel een keer navragen aan mijn moeder

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:27

Ik weet nog goed dat ik al wuppie van een jaar of 10 eens onder een hindernis ben gaan liggen om een springend paard van onderen op de foto te zetten. Leek me wel leuk. Had totaal niet in de gaten wat er kon gebeuren als dat paard of de ruiter in de hindernis terecht zou komen...
Nu krijg ik nog kippenvel als ik daaraan denk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:28

Als je eens wist wat mijn broertje allemaal heeft uitgespookt

(Hij is lichtelijk hyperactief)

Door een glazen deur rennen waarbij zijn hand tot pezen aan toe open lag

kraantje van wasmachine opendraaien uit wraak voor een straf die hij gekregen had. Huis stond lichtelijk blank toen mijn moeder thuiskwam

Knikkers opeten en bijna stikken

buurjongetje met een eind hout achterna zitten, waarna buurjongetje in kwestie het goed zat was en mijn broertje in elkaar timmerde, op dat moment gaf ik hem gelijk Broertjelief had wel een flink gat in zijn hoofd

Toen hij in zijn bijtperiode zat beet hij in mijn iets oudere andere broertje in zijn trui, waardoor zijn eigen tand eruit ging, daarna was het wel over

Daarvoor heeft hij nog in mijn been gehangen in de Marca

Met de fiets in volle glorie tegen een lantaarnpaal aan rijden, zware hersenschudding en fiets total loss

en onlangs met de auto tegen een andere auto (let wel, hij haalde zijn rijbewijs in 1 keer, hoe hij dat gedaan heeft mag Joost weten ) Auto stond al stil dus zat niemand in, hijzelf last van zijn nek en hersenschudding, auto van voor total loss, op de vraag van hoe is dat gebeurd antwoorde hij : Ja de McDonalds was links, en ik keek niet naar rechts"

Klein detail: dat was mijn moeders nieuwe Ka, voorlopig durft hij niet meer in een auto

Zo kan ik nog wel even doorgaan
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-08-05 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 10:30

Citaat:

Oei dat is echt onwijs gevaarlijk haha, nee op zoiets zou ik niet komen als kind...gewoon omdat ik daar wel het gevaar in zag.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:32

ik kan van mezelf niet zoveel herinderen, maar van me zoon des te meer hihi. En hij zal het ongetwijfelt van zijn vadeer hebben, al die rare acties van hem.BV uit een boom vallen boven op een fiets, via een stelling die de schilders hadden neergezet over het dak klimmen. Dus als er een bord staat levengevaarlijk is het echt gevaarlijk!! (drijfzand) gelukkig was het bijna opgedroogt! En een halfpipe is dus echt voor skateborden dus niet voor fietsen! Moet ik nog even doorgaan??

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:53

Ik kan me niet echt veel levensgevaarlijke dingen bedenken. Wel ben ik een keer met mijn toenmalige vriendinnetje aan de buitenkant van het huis gaan lopen:
Naast haar raam zat op een meter afstand het raam van de andere kamer, dan klommen we dan als 9 jarigen oid uit het raam van haar kamer naar de andere. Weinig grip en wel de 1e verdieping

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:06

Mijn broertje en ik waren vooral altijd bezig elkáár te vermoorden Zo herinner ik me een stok door mijn voorwiel van mijn fiets (resultaat: hersenschudding), ik die boos op hem was en hem op de stenen even in volle vaart pootje lapte (resultaat: hij een gebroken sleutelbeen) en talloze experimenten met trappen en riemen en weet-ik-niet-wat Mijn ouders konden ons geen moment samen ergens achterlaten.

Maar in mijn eentje kon ik er ook wat van blijkbaar: toen ik een jaar of 3 was was mijn moeder in de keuken eten aan het klaar maken en ik was haar aan het 'helpen', totdat ik schijnbaar besloot om even in ons anderhalve meter diepe zwembad te gaan zwemmen...zónder zwembandjes Resultaat: blup blup blup...totdat mams erachter kwam dat ik pleite was en gespetter hoorde

Maar de ergste is nog wel de talloze keren dat ik op rolschaatsen en skeelers op de asfaltweg met een riem achter de hond aan rolde, en de hond die doodsbang was voor het geratel en het dus op een lopen zette. Dat was cool Maar gevaarlijk qua verkeer, en stoepjes enzo? Daar dachten we niet bij na Het is een wonder dat het ergste wat ik dáár ooit aan over heb gehouden geschaafde knieën en gekneusde vingers zijn. En een uiterst getraumatiseerde hond
En wat ik verder allemaal wel niet met paarden heb uitgespookt vroeger...levensgevaarlijk

Maar dingen als op het randje van een viaduct lopen of boven een trapgat hangen heb ik gelukkig nooit gedaan: ik had/heb hoogtevrees

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:14

Ik was vroeger best lief als kind
Maar....
twee dingen zullen me altijd bij blijven.

Fikkie stoken binnen omdat het buiten regende.
Mijn broer en ik waren 7 en 9 en hadden van balkon vier stenen gepakt en een mooie "openhaard" gebouwd.
Alleen lag er op de vloer vloerbedekking.
Er is gelukkig niets ernstigs gebeurt, maar laat ik zo zeggen: Dat was de eerste keer dat ik een tik voor me reet heb gehad.

Toen ik 10 was en mijn tanden aan het peotsen was heb ik enorme ruzie met mijn broer gekregen.
Omdat hij boos was gaf hij me een knal.
Hij raakte mijn elleboog waardoor mijn tandenborstel achterin mijn keel schoot en ik een gat had daar.
Hoe dat verder gegaan is weet ik niet meer....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:47

Ik heb toen ik 2 jaar oud was bijna een hele fles afwasmiddel leeggedronken.....ik stond te schuimbekken toen mijn moeder de keuken in kwam. Had het nog wel eerst heel netjes in een beker gedaan voordat ik het op dronk. Mijn moeder de huisarts gebeld, die antwoordde "laten braken en melk laten drinken." Melk heb ik nooit gelust, als baby al niet, en laten braken is ook hardstikke slecht. De huisarts wilde niet komen, dacht dat mijn moeder overdreef met "bijna aan hele fles". De volgende dag ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis, maag leegpompen had al geen zin meer, en mijn hele maag/darmkanaal was aangetast en half weggevreten door de chemicalien. Uiteindelijk weken op de IC gelegen, een heb geluk gehad dat het geen Dreft was, want dat was een stuk agressiever en dan had ik het niet overleefd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:11

Wij hadden een open wenteltrap naar de zolder en mijn broertje die klom altijd van de andere kant naar boven om daar tussen twee tredes door te klimmen en op zolder te staan....

En ikke, was over het algemeen een heel braaf meisje.
Totdat ik een keer een pak verfverdunner zag staat met een eekhoorntje voorop! SMACKS! Yammie! En ik zette het pak aan mn mond en nam een grote hap....verfverdunner.... Gelukkig toch wel meteen uitgespuugd.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:17

Ik heb eens telefoondraadjes in het stopcontact gestoken. Ik zei nog tegen m'n broer dat ik dat ging doen, hij zei 'best' (wist dat het gevaarlijk zou zijn, maar was verdiept in zijn eigen draadjes), ik stak het erin en ineens ging het licht uit. Steekvlam d'r bij. En ik stond daar ....'wauw'.... Iedereen was zich de pleures geschrokken

Ik wilde weten wat er zou gebeuren als ik de deur van een rijdende auto opendeed. Dus toen mijn vader langzaam door de bocht ging zag ik mijn kans schoon... hij trapte op de rem en begon ineens te schreeuwen. Nou, dát gebeurt er dus als je de deur van een rijdende auto open doet. Als je weet dat ik daar echt al minutenlang over na had gedacht en had bedacht dat dat best wel gevaarlijk kon zijn op de snelweg (dus ik wachtte) of op de provinciale weg (dus ik hield me nog in).

Verder heb ik wel meer uitgevroten, maar echt heel gevaarlijk was het vast niet, want ik ben het allemaal weer vergeten. Ik weet nog wel dat mijn broer in de winter door het ijs van de sloot zakte, toen dacht ik dat hij dood zou gaan (ik had in een vage bui toch opgelet, als je door het ijs zakt ga je dood), maar hij rende gewoon nog naar binnen om een droge broek en laarzen te halen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 14:28

Neonlight schreef:
Ik heb toen ik 2 jaar oud was bijna een hele fles afwasmiddel leeggedronken.....ik stond te schuimbekken toen mijn moeder de keuken in kwam. Had het nog wel eerst heel netjes in een beker gedaan voordat ik het op dronk. Mijn moeder de huisarts gebeld, die antwoordde "laten braken en melk laten drinken." Melk heb ik nooit gelust, als baby al niet, en laten braken is ook hardstikke slecht. De huisarts wilde niet komen, dacht dat mijn moeder overdreef met "bijna aan hele fles". De volgende dag ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis, maag leegpompen had al geen zin meer, en mijn hele maag/darmkanaal was aangetast en half weggevreten door de chemicalien. Uiteindelijk weken op de IC gelegen, een heb geluk gehad dat het geen Dreft was, want dat was een stuk agressiever en dan had ik het niet overleefd.

Jeetje zeg, ik denk dat mijn moeder meteen naar de EHBO had geraced als de huisarts niet luisterde

Laui!: Hadden ze toen nog geen kinderslot uitgevonden?
Poeh gelukkig maar dat je het niet geprobeerd hebt op de snelweg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:52

mijn zusje was ook zo die vrat ook altijd wat uit,, sneeuwballen gooien bij vet rare mensen (werden ze weer achterna gezeten door die mensen,,snel in de bosjes zitten todat ze weg waren) en via het balkon naar binnen klimmen omdat de opa van haar vriendin niet thuis was
wij hadden 1x afgseproken om bij mn oma ineens allebij de deuren open te doen dat hebben we toen goed geweten
wij hadden ook vaak als er sneeuw lag de hond voor de slee en dan een stok gooien en als er geen sneeuw lag idd met skeelers erachteraan.
als we een andere hond tegen kwamen hadden we een probleem

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:59

Ik was ooit bij mijn grootmoeder opvisite, toen ik in de strijkkamer kwam en daar het strijkijzer zag staan. Ik wist helemaal niet dat mijn grootmoeder net klaar was met de was te doen, dus ik wilde eens voelen of het strijkijzer warm was. Ik als kindje van vier jaar leg beide handen op het strijkijzer, dat nog enorm warm was. Iets later zat ik op spoed met tweede en derdegraads wonden.

Toen ik zeven jaar was ofzo gingen ik en me zusje en broertje wandelen. we kwamen zo ergens achter waar een beekje liep en waar je over een klein bruggetje kon gaan. Daarachter lag een reservaat, maar dat wisten we toen nog niet, toen we daar aankwamen was er naast dat beekje zo een diepe put waar het water heel erg snel kolkend draaide. Toen we het later vertelde thuis hebben we een fikse uitbrander gekregen.

We hebben ooit stenen op het treinspoor gelegd [Waarna er gelukkig niets gebeurd is]

Op het straat gaan liggen en wachten tot er een auto aankomt. En dan proberen er het langste te liggen en dan snel weg te lopen.

En zo hebben we nog veel dingen gedaan die echt gevaarlijk waren maar kan er momenteel niet opkomen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:36

wat hebben sommigen van jullie heftige dingen gedaan zeg!

Moet er niet aan denken dat mijn dochter dergelijke dingen flikt! Dan blijft ze tot haar 21e ( ) binnen!
Ik haalde wel kattekwaad uit, maar daar hield het dan ook echt mee op! En moeder hield 24/7 een oogje in het zeil!

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:53

haha, ik zal maar niet beginnen met wat ik allemaal als klein leliev-tje heb uitgespookt
ik kan jullie dan toch op wel erg slechte ideeen brengen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:02

Ehm aan je benen hangen aan het hoge klimrek.
Vervolgens aan al je verjaardagsgasten vragen of ze even kijken, je armen los laten maar ook gelijktijdig je benen.
Hierdoor val je dus naar beneden en dus kun je naar de dokter waar blijkt dat je nekspieren gescheurd zijn.
Dat doet auw.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:25

Zou het zo eigenlijk niet weten..