) hij is een beetje afstandelijk maar toch neem je hem mee want je kunt hem daar toch niet laten zitten? Zo gezegd zo gedaan, kat wordt stalkat en vermaakt zich best. Schuw is ie zeker niet meer maar om te zeggen dat het een schootkat is, nou nee. Het is niet echt een speciale kat, gewone een alledaagse kat. Totdat ie een ongeluk krijgt (wat een beetje jouw schuld is). In eerste instantie denk je dat ie dood is. Uiteindelijk blijkt ie toch nog te leven en krijst het uit. Je brengt hem met spoed naar de veearts, die uiteraard zaterdag middag gesloten is. Iedere andere veearts waar je aan kan denken is ook gesloten. Je komt ook geen hout verder als je in een telefooncel een operator aan de lijn krijgt en ten slotte houd je maar een toevallig voorbij rijdende sheriff aan, met de mededeling dat je een noofdgeval hebt en onmiddelijk een veearts moeten hebben. Sheriff gaat aan het bellen, krijgt ook de &*$%# operator aan de lijn waar je geen hout verder mee komt. Vervolgens ga je met de sheriff en kat die je in de haast in een wasmand hebt gestopt, met daarbovenop een wc bril doos, maar het woonhuis van een der veeartsen om daar de vrouw vd veearts aan te treffen die je weet te vertellen dat manlief op de golfbaan zit. Veearts wordt van golfbaan af geplukt en komt na 20 minuten eindelijk aanzetten bij de clinic waar ik inmiddels al heen ben gegaan met de kat en op de stoep zit te wachten. Veearts is zwaar pissed omdat zijn vrije middagje zo lekker naar de klote gaat en onderzoekt de kat. Kat blijkt wonder boven wonder geen botbreuken en inwendige bloedingen te hebben, maar moet wel dringende plastische chirurgie hebben om de neus en aangezicht weer aan elkaar vast te ztten. Doordat dat helemaal open lag, moest de kat door zijn mond ademen en aangezien katten niet gewend zijn door hun mond te ademen (ze ademen normaalgesproken door hun neus) lag ie nogal beroerd te roggelen en half te stikken. Dus veearts vraagt of ik kat wil laten afmaken. Ik vraag of kat een goede kans heeft. Veearts zegt ja. Dus ik zeg, opereer dan maar. Kat gaat meteen onder narcose. Alles verloopt voorspoedig en twee dagen later haal ik de kat op waarbij me een rekening van....$608 wordt gepresenteerd
(omgerekend zo`n 1500 guldentjes)Het was "maar" een straatkat. Ben ik nu gek? Toen ik gisteravond even bij hem ging zitten keek ie me opeeens met van die waterige oogjes recht aan en maakte een roggelend miauwtje. Ik heb hem even op schoot genomen en hij begon voor het eerst een beetje te knorren en keek me telkens even aan. Hij is er nog lang niet, ik moet hem met een pipetje voeren en hij heeft een nogal uh..apart aangezicht. Maar ergens denk ik dat dit de juiste beslissing was. Hij wil graag overleven en als je een dier daar een handje bij moet helpen speelt geld geen rol meer.