Awel hij kwam van Frankrijk en is dus te ver door gevlogen...
Agerm, hij is best mager, maar we zijn er helemaal op voorbereid met ons voer en speciale plekje van de vorige keer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Het zijn allemaal dezelfde soort mennekes denk ik dan. Op het moment dat je verteld dat je een duif van ze hebt gevonden, zijn ze niet zo heel erg geinteresseerd meer. De duif is of te laat of verdwaald en dan is het maar een vogel voor ze......
Essie schreef:Dan heb je er toch een verkeerd beeld van. Er zijn er zeker wat die zo denken, maar zeker niet allemaal.
Mijn vader (broertje en opa) zijn fanatiek duivenmelker en mijn vader is dagelijks net zo veel tijd kwijt aan zijn duiven als ik aan mijn paarden. Hij steekt er heel veel tijd in. (misschien nog wel meer als ik)
Als een liefhebben zijn duif niet op wil halen komt dit omdat een duif de weg wel terug weet. Als je hem voert en op krachten laat komen en dan loslaat komt hij wel weer thuis. Anderen gaan hem wel ophalen.
Het beeld van de duivenmelker die niet om zijn duiven geeft klopt niet. Tuurlijk zitten er van die mensen tussen, maar over het algemeen zijn duivenmelkers ook zuinig op hun duiven.
Zie mijn vader vaak genoeg verschrikkelijk balen als er weer een duif door rrn roofvogel is gepakt.
Denise1984 schreef:.. En ik denk ook niet dat de eigenaar helemaal uit engeland zou komen om zn duifje te halen.
NoaC schreef:Meestal draaien de eigenaren idd de nek om als ze al de moeite nemen om hem te komen halen.