Harde Nederlanders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Harde Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 10:29

Hallo, semi-serieus onderwerp hier in het hoenderhok:

Katja vertelde mij gisteren dat Nederlanders moeilijk kunnen zijn om mee te leven, omdat we zo hard zijn. Vinden jullie dat nou ook? Zijn Nederlanders hard?

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 10:46

Nee helemaal niet!
Ik wil ook niet zeggen dat ze super sociaal zijn, al kijk je naar Turkije ofzo.
Maar ze zijn ook niet hard.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 10:52

Ik denk dat nederlanders best wel hard kunnen zijn vooral in vergelijking met andere culturen.

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:00

Ik denk niet dat nederlanders hard zijn.

Maar ze zijn wel direct in hun communiceren! en daar zijn ze in andere landen niet aan gewend.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:25

Nederlanders staan bekend als erg direct en daarnaast nog eens arrogant. Redelijk betweterig, ook harde werkers, maar niet altijd evenveel gevoel voor verstandhoudingen. We zijn ongeveer net zo geliefd als de Duitsers *grin*
En Nederlandse vrouwen schijnen voor buitenlandse partners (alle soorten) nog niet mee te vallen. Eigenwijs, zelfstandig -> lastig dus in veel ogen. Ik spreek uit ervaring, maar mijn toenmalige Zwitserse vriend was ook niet zo makkelijk.

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:28

Lielle schreef:
Ik spreek uit ervaring, maar mijn toenmalige Zwitserse vriend was ook niet zo makkelijk.

Was jij of je vriend niet makkelijk. Is natuurlijk nog al een verschil Knipoog Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 13:33

alletwee niet makkelijk dus. Ik ben eigenwijs en zelfstandig, hij was Zwitser *grin* De details zal ik je besparen, is ook een beetje off-topic.

PS Ik heb nu een Nederlandse vriend, dat gaat wel goed. }> }>

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 14:47

Nederlanders ontzien in het algemeen niets en niemand in hun uitlatingen. Verder zijn we ook keihard in het maken van harde beslissingen, zie bijvoorbeeld de mkz affaire. Geen geleuter, gewoon al die beesten afmaken.

evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:27

joostvangestel schreef:
.......... zie bijvoorbeeld de mkz affaire. Geen geleuter, gewoon al die beesten afmaken.

Volgens mij waren de engelsen hier nog harder in. Zij hadden brandstapels!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:28

idd nederland was toch voor inenting?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 15:32

evelien schreef:
Volgens mij waren de engelsen hier nog harder in. Zij hadden brandstapels!

De Engelsen waren gewoon dom, lui en zachte eitjes. Ze wachtten te lang en daardoor is het uit de hand gelopen. Overigens maakt het voor een beest niks uit of hij buiten of binnen opgestookt wordt.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:32

hard zijn is iets persoonlijks, ieder voor zich. Ik ben totaal niet hard, maar mijn zus weer wel. Ik vind het een beetje bevooroordeeld om te zeggen dat Nederlanders over het algemeen hard zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 15:40

Nog eentje erin: hoe wij kinderen opvoeden. In Finland laat men nooit een kind langer dan 10 seconden huilen.. In Nederland laat men gerust kinderen huilen tot ze ophouden (met name als ze aandacht proberen te trekken). Ook zou men kinderen hier nooit in een slaapkamer leggen met een temperatuur van onder de 21 graden.. Vindt men onmenselijk....

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:41

tjongejonge worden het dan geen watjes?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:43

kayla schreef:
tjongejonge worden het dan geen watjes?

pcies laat ze lekker janken zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:01

joostvangestel schreef:
Ook zou men kinderen hier nooit in een slaapkamer leggen met een temperatuur van onder de 21 graden.. Vindt men onmenselijk....

Het is toch juist niet gezond om kinderen in een warme slaapkamer te leggen?

Wat vinden ze in Finland dan wel niet van die babybuitenhokken die je in het Noorden van Nederland nog wel eens in de tuin ziet staan?

Ik vind trouwens de mensen hier in het zuiden minder hard dan in het noorden van NL. Maar het is soms maar net wat je onder hard verstaat.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 16:03

Katrien"]
[quote="joostvangestel schreef:
Ook zou men kinderen hier nooit in een slaapkamer leggen met een temperatuur van onder de 21 graden.. Vindt men onmenselijk....

Wat vinden ze in Finland dan wel niet van die babybuitenhokken die je in het Noorden van Nederland nog wel eens in de tuin ziet staan?

Ik vind trouwens de mensen hier in het zuiden minder hard dan in het noorden van NL. Maar het is soms maar net wat je onder hard verstaat.
[/quote]

ja wij hebben geeneens verwarming in de slaapkamers en ik leef ook nog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 16:10

Katrien schreef:

Overigens, diezelfde Finnen vinden het heel gewoon om een baby van 6 maanden buiten te leggen met -15 graden.. Wel met 4 lagen kleren aan, maar toch.. Wat ik bedoelde is voor de hele nacht..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:00

Ja ik vind dat alle nederlands hier over één kam worden geschoren. Je hebt harde Nederlanders (such as me Haha! ) en je hebt wat minder harde Nederlanders...softies kom je hier nagenoeg niet tegen.
Ik denk dat het min of meer in de opvoeding zit gebakken dat we zelfstandig zijn. Eigenwijsheid misschien ook wel Haha!

angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 19:27

DEnk wel dat dat zo is..
Zelf zeg ik gwn het liefste waar het op staat gewoon lekker direct zijn en niet ja maar blablablba nee......
ja of nee!
bespaart een hoop tijd als je sommige hoort
die banketstaaf een verhaal van een dikke kwartier vast als je ze 1 vraagje stelt!!!! pfffffff Gaaaap Gaaaap Gaaaap
XXXangel

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 20:37

Ik denk niet zozeer dat nederlanders hard zijn maar denk wel dat wij echt nuchtere mensen zijn.Wij denken er nog eens rustig over na voor we een kind in een buiten hok stoppen:)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 21:05

Katrien"]
[/quote]

[quote="jenna21 schreef:
Ik denk niet zozeer dat nederlanders hard zijn maar denk wel dat wij echt nuchtere mensen zijn.Wij denken er nog eens rustig over na voor we een kind in een buiten hok stoppen:)

Ikke even niet snappen Verward Of Jenna, ben jij wat in de war Verward
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:13

Joost, buiten leggen met beleid denk ik.

Nederlanders hard? Dat zal denk ik wel, dit verschijnsel kunnen we ook weer terug voeren op de gouden eeuw denk ik. Nederlanders schijnen handelaren te zijn en dat brengt een zekere hardheid met zich mee. In de professionele wereld zie je dat wel, Nl'ers confronteren elkaar rustig met van alles en er wordt ook van alles en nog wat tegen je gebruikt, daar moet je wel tegen kunnen.

Persoonlijk vind ik dat je hard moet kunnen zijn en tegelijkertijd je gevoeligheden moet kennen. Sommige situaties vragen om hardheid en andere juist weer niet.

Of je kinderen moet laten janken, hangt af van de reden waarom ze huilen. Ziek of zeik zeg maar. Als kinderen alleen maar jengelen om de aandacht, dan kun je ze die beter niet geven.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:14

ze zeggen dat Nederlanders realistisch zijn, KOEL in het denken en erg rustig van karacter!

Kijk je naar de zuidelijkere landen *we houden het in Europa, Spanje bv* dan zitten er 15 van die reppende mensen aan tafel... zich druk te maken om alles...
En wij met zijn15e, heel relaxed...
Haha!

Wij zijn de koudbloedjes onder de mensen!
Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 21:43

Ethelate schreef:
Kijk je naar de zuidelijkere landen *we houden het in Europa, Spanje bv* dan zitten er 15 van die reppende mensen aan tafel... zich druk te maken om alles...

Kijk even waar ik woon.. Ver van Spanje hier... Scandinaviers zijn inderdaad niet zo "heet" als mensen van bij de Middellandsee Zee. Nederlanders zijn echter ook geen Scandinaviers. Nederlanders zijn op het eerste gezicht ook veel "warmer dan mensen hierboven. Altijd klaar voor een praatje. In Finland is het echter heel gewoon om 10 minuten tijdens een vergadering je mond dicht te houden (doe dat maar eens ten zuiden van de Oostzee Haha! )

Nederlanders lijken dus veel vriendelijker op het eerste gezicht. Een Fin trekt zijn bek niet gemakkelijk open tegen een vreemdeling. Hallo in de lift gaat er niet vlug vanaf. Ik kan lunch hier hebben, zonder dat iemand zijn mond hier open trekt.

Finnen zijn heel goed opgevoed. Ze doen altijd wat er van hun gevraagd wordt. Als je dus vraagt, hoe gaat het ermee, dan krijg je ook de waarheid terug. Finnen kunnen namelijk niet liegen. Probleem dus: ik vraag aan mijn schoonvader, die op sterven ligt, hoe het ermee gaat.. Oeps, niet de meest handige vraag. Maar anders ook, zeggen ze botweg: helemaal niet best.

Wat ik dus hoor van Finse vrouwen over Nederlanders, dat we "raaka" zijn. Wat is nou "raaka". Ik vertaal dat als "hard". Raaka is letterlijk "rauw". "Raaka" is ook wat je zegt over de eerste scenes van Gladiator, waar je mensen letterlijk in de pan gehakt ziet worden. "Raaka" is ook de gemiddelde Paul Verhoeven of Jan de Bont film, waar vooral veel grafisch geweld getoond moet worden.

"Raaka" is ook de manier waarop alleen Nederlanders tegen elkaar kunnen schreeuwen en schelden (pas was hier iets Nederlanders op TV, en Katja riep me toe dat dat wel iets Nederlands moest zijn, want alleen Nederlanders kunnen zo tekeer gaan.

"Raaka" is ook de manier waarop we koeltjes omgaan met de dood en zomaar Euthanasie kunnen plegen...

"Raaka" is waarschijnlijk het best verteld door het feit, dat Nederlanders voor niets en niemand respect hebben dan voor zichzelf.