Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosmarijn schreef:Als alle mensen die proefdieren zielig vinden, zich nu eens fijn aanbieden om deze testen te ondergaan is alle leed geleden.
Ook het fenomeen proefdier is door de linkse media en groeperen totaal vertekend. Wij hebben vroeger diverse ponies gehad die afkomstig waren van een proefdierencentrum en als een dier te lijden heeft gehad door menselijk toedoen zal zo'n dier op z'n minst angsten overhouden. Deze ponies waren meestal wat bulterig van het prikken maar verders in en in vriendelijk en outgoing.
Roosmarijn schreef:En geen dier wat beter te vreten krijgt dan een proefdier. Bij New Hope Farms in Woerden (meen ik) wordt voer gemaakt speciaal voor proefdieren zodat de gezondheid en meetresultaten niet negatief worden beinvloed door voeding. Een dier wat zich niet fijn voelt, zal slecht eten wat weer gevolgen heeft voor zijn gezondheid. Slechte gezondheid = niet objectief te beoordelen resultaten.
Roosmarijn schreef:Ben je slechtziend of zie je alleen wat je wilt zien?
machie schreef:Roosmarijn schreef:Ben je slechtziend of zie je alleen wat je wilt zien?
is dit tegen mij? Dan graag wat uitleg, k snap m niet helemaal
LIL schreef:Proeven met dieren worden streng gecontroleerd, en de proeven moeten aan strenge eisen voldoen.
De dieren hebben over het algemeen weinig last van de proeven.
Tegenwoordig wordt er al veel aan weefselkweek gedaan waardoor proefdieren in sommige gevallen overbodig worden. Maarja een stukje weefsel is natuurlijk geen levend dier.
En als jij bijvoorbeeld kanker krijgt, en er is een medicijn tegen dat ontwikkeld is met behulp van proefdieren, neem je het dan niet?
Spetterlover schreef:machie schreef:is dit tegen mij? Dan graag wat uitleg, k snap m niet helemaal
Dat was vast tegen mij
Spetterlover schreef:
Weinig last van de proeven? Bij sommige proeven misschien, maar dat wil niet zeggen dat er nooit wat gedaan wordt waarbij die beesten pijn hebben.
Alternatieven zijn mogelijk, maar kosten wat meer, daarom gebeurt het vaak niet.
Roosmarijn schreef:Spetterlover schreef:
Weinig last van de proeven? Bij sommige proeven misschien, maar dat wil niet zeggen dat er nooit wat gedaan wordt waarbij die beesten pijn hebben.
Alternatieven zijn mogelijk, maar kosten wat meer, daarom gebeurt het vaak niet.
Welke alternatieven zijn er dan precies volgens jou?