Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 10:47

Zat vorige week op mijn werk met een vrouwtje te praten. Hadden het erover dat ik getrouwd was. Owh zegt ze, en heb je kinderen? Dus ik: nee....
Owh, maar die komen vast nog wel, je bent nog jong...

Ik weer: Nee.....

Staat ze me raar aan te kijken...

Wat is dat toch? Ik ben 24 en getrouwd, maar ik wil geen kinderen (natuurlijk weet ik niet wat ik over 10 jaar zeg, maar op dit moment niet)
Ik heb absoluut niks tegen kinderen, en wil met alle liefde oppassen o.i.d., zolang ze ze 's avonds maar weer komen halen Haha!
Dus ik dat ook tegen die vrouw gezegt: Nee, daar kon ik nog niet over oordelen. Mijn moedergevoelens kwamen nog wel.....

Noujaaaaaa

Oekie

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:57

Hahaha
sta je zeker wel ff raar te kijken Tong uitsteken

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:00

Ja zulke reacties schijnen tegenwoordig heeeel normaal te zijn hoor!]
ik ben 28 en ben echt antiekind (haha grappig woord)
ik krijg soort gelijke reacties bijna wekelijks te horen... "Nog geen kinderen op komst??" äls ik dan antwoord dat ik geen kinderen wil zijn er ook nogmensen die zeggen "Kunnen jullie geen kinderen krijgen???"

Er zijn blijkbaar ontzettend veel mensen die niet kunnen begrijpen dat er werkelijk mensen rondlopen die geen kinderen willen.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:02

hahaha,ik ben nu 35 en ik wil ook geen kinderen en zal ze niet krijgen ook...

maar ook nu staat iedereen je raar aan te kijken als je zegt dat je geen kinderen hebt en mag ik iedere keer bekant een discussie aangaan waarom ik ze niet wil.

zeer vermoeiend,dus wen er maar vast aan... Knipoog

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:05

haha gelijk heb je! Sommigen mensen denken dat iedereen hetzelfde wil als zij. Tja kan gebeuren he Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:08

Ik had ook zo'n collega die dacht alles het beste te weten etc. Wat hij deed en had was perfect. Haha!
Ook onderwerp kids e.d. ohhh komt nog wel etc. Sja wie weet. Zal nooit nooit zeggen.
Maar voorlopig nog lange niet no way.
Ik vind dat zulke opmerkingen best banketstaaf over kunnen komen, stel dat je al jaren aan het proberen bent om kinderen te krijgen dan kan ik mij voorstellen dat zoiets heel hard aankomt.
Maar daar houden mensen maar weinig rekening mee.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:10

Tot mijn 30ste wilde ik er niet aan. Toen begon het toch wel te kriebelen. Nu heb ik er een en ben er zielsgelukkig mee, maar de vraag die nu iedere dag wel een keer gesteld wordt: En wanneer komt de tweede? Nou ik vind een wel leuk genoeg, dus ik word ziek van die vraag.
Maar die vraag krijg je als je net je vriendje hebt (wanneer gaan jullie verloven/samenwonen)
Als je net samenwoont: Wanneer gaan jullie trouwen
Vervolgens: wanneer word je zwanger?
Als je een kind hebt: wanneer komt de tweede?
(in deze fase zit ik)
Waarschijnlijk is de volgende vraag: wanneer ga je dood?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:10

Ik ben 28 en wil ook écht géén kinderen. Pff, je wordt het soms wel zat ja, dat commentaar. Mijn stalhoudster heeft nu als doel om haar kind te gebruiken om mij moedergevoelens aan te praten. Nou, haar kind zal daar totaal niet aan bijdragen }> Het wordt alleen maar erger Knipoog
Ook mijn moeder zit mij daarin wel te pushen, maar ik wil het gewoon niet. Nu ben ik nog samenwonend maar ik weet zeker dat als we trouwen dat er vooral van zijn familie al snel vragen zullen komen. Maar fijn om te lezen dat er meer zijn met dit 'probleem' (althans, volgens de buitenwereld Knipoog )

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:13

Ja, is inderdaad een raar gegeven. Het wordt eigenlijk van je verwacht dat je als vrouw zijnde en helemaal als je getrouwd bent, kinderen dient te krijgen.
Ik ben nu ook 28 en heb helemaal geen behoefte aan kinderen. Ik zeg niet dat het nooit zal zijn want je kan niet in de toekomst kijken natuurlijk. Maar op dit moment is mijn antwoord absoluut NEE!
Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over.
Helaas hebben zijn ouders er meer moeite mee dan wij zelf. De zus van mijn vriend is namelijk weer zwanger van de 3e. Tsja, dat is hun keuze! En dat respecteer ik ook. Maar die menskes hebben het er maar moeilijk mee dat de zoon geen kinderen wil. Die mensen leven nog in de tijd dat de zoon de "naam" maar verder moest zetten ofzo?
Gelukkig zijn ze de laatste tijd erg afgezwakt.
Maar ook als je op feestjes komt en je begint erover dat je geen kinderen wilt, dan stuit dat op veel onbegrip. En de meesten luisteren niet eens maar nemen altijd als argument dat die biologische klok nog wel gaat tikken en dat je nog zo jong bent en dat het allemaal wel komt Ach gut
Vreselijk van die bemoeizuchtige mensen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:19

nou ja,mijn ouders vinden het ook wel erg jammer,die vinden kinderen erg leuk,maar ze zeuren niet en hebben het inmiddels geaccepteerd.

Mijn vriend zijn ouders zijn erg gelovig,en ik werd bij de eerste kennismaking al egoist genoemd Haha! ..ach,ook zij leggen zich erbij neer.

Mijn vriend wil ook geen kinderen,maar ik heb wel gezegd,als je er een wil,maak het elders en laat het ook daar...moet er echt niet aan denken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:20

Ik hoef ze ook niet hoor, elke keer als ik EHBO kijk denk ik, argh wat doen sommige mensen zichzelf aan Haha! . Ik heb het veel te druk met mezelf, paardje en hobbies. Vork

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:25

ah hush, daar gaat die discussie weer, de vorige van 3 mnd terug was ongeveer maar 20 pagina's lang!!

meiden, als jullie geen kids willen is dat toch jullie zaak?
zolang jullie partner het er mee eens is en jullie er geen ruzie door krijgen zijn jullie ook gelukkig op jullie manier! de een wil kids de ander niet, ik heb er 2 ben er doodgelukkig mee maar dat wil daarom niet zeggen dat iemand zonder kids minder gelukkig is..

ik weet nog goed in het vorig topic zeiden sommige mensen, mijn dieren zijn mijn kids, toen ging runningkawa flink in de verdediging maar haar diertjes en ze had nog gelijk ook, eerst kon ik het niet snappen, je kan dieren toch niet met kids vergelijken maar toch blijkt het voor sommige mensen zo te zijn dan zij evenveel liefde krijgen van hun dieren als wij van onze kinderen en respecteer elkaar daar in! heb ik uit het vorige topic geleerd!
wat ik wel onzin vind is, kunnen jullie geen kinderen krijgen? ik vind die vraag behoorlijk bot en hard overkomen Boos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:42

ik heb op mijn vorige werk meegemaakt ,dat een arts die daar werkte een zeer grote kinderwens had,maar ze konden geen kinderen krijgen...

na allerlei onderzoeken en hulpmethodes geen resultaat,nu hebben ze 2 kinderen geadopteerd uit china.

ooit kwam er dus een discussie over wel/geen kinderen op het werk,dus ik maakte de opmerking,zodra ik weet dat ik zwanger ben,ik laat het accuut weghalen,het idee alleen al...

voor haar was dat echt heel hard om te horen,maar ze begreep het wel.

en ja,ik heb ook veel dieren,daarbij veel honden,die ik zie als een soort van "kinderen"..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:51

Ik heb zelf geen kinderen, op dit moment wil ik ze ook niet. Ben bijna 24, wie weet later wel..... Maar tot die tijd geniet ik van de mannen van mijn vriend, ze zijn nu 6 & 8. Het is heerlijk dat ze nu van alles zelf kunnen etc. Dus ik denk zelf niet dat er nog meer komen, maar tja, zeg nooit nooit!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:51

simpel wil je geen kids moet je ze ook zeker niet nemen

denk dat geen een kind er gelukkig van word bij ouders te zijn die liever geen kids hadden gehad maar ja de omgeving he ,...

tja volgens sommige hoort t zo dat iedere vrouw kids wil , maar dat is nou eenmaal niet zo , en so what ?!

heb 1 zoontje waar ik dolgelukkig mee ben helaas (ik had het dus wel leuk gevonden Clown ) zit er een 2e niet in

toch heb ik er absoluut geen moeite mee als iemand liever geen kinderen wil , dat is toch hun eigen zaak ,..

en idd ik heb buiten mijn zoontje ook diverse huisdieren en geloof me die zijn nog erger dan kids Haha! (maar ook een soort kindjes dus , dus die opmerking van ik heb een paard dat is mijn kind kan ik me heeeeeeeel goed voorstellen mijn paard is ook een beetje mijn kindje )

een kind hebben brengt ook verantwoordelijkheid en vele beperkingen met zich mee net als huisdieren alleen kan je een huisdier tijdelijk ergens dumpen of er een verzorger voor nemen als je een dagje weg gaat (of langer ) kan me goed voorstellen dat menig vrouw absoluut niet die beperkingen wil (ze noemen ze niet voor niets handen bindertjes)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:55

Ik riep dat ook altijd.
Tot ik ineens veel mensen in mijn omgeving met baby's kreeg.
Nu heb ik zoiets van, ja, toch wel!
Maar nog niet nu hoor Haha!
Heb net een relatie, das punt 1.
Punt 2 vind ik mezelf nog veels te jong.
Wil eerst nog van het leven genieten.

Dus ja, ze komen er wel, maar voorlopig nog niet!

Enne, als jij ze niet wil, dan wil je ze niet.
Punt.
Dat hebben mensen maar te respecteren. Want jij moet volledig ouder voor ze kunnen zijn. En niet omdat iedereen het om je heen maar zei.
Kinderen neem je niet, kinderen kies je bewust voor om heel je leven van te genieten, voor te zorgen en lief te hebben.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:03

kimmie261 schreef:
hahaha,ik ben nu 35 en ik wil ook geen kinderen en zal ze niet krijgen ook...

maar ook nu staat iedereen je raar aan te kijken als je zegt dat je geen kinderen hebt en mag ik iedere keer bekant een discussie aangaan waarom ik ze niet wil.

zeer vermoeiend,dus wen er maar vast aan... Knipoog

Geen commentaar!!! Ik sluit mij hier bij aan inclusief de leeftijd!!! Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:10

Ach... ik zeg altijd; Ik wil geen kinderen en ook dat is een keuze. Daarmee wil ik zeggen, die ene kiest voor een kind en de andere kiest voor geen kind. Het is geen vastgesteld iets; men is vrouw, men heeft een relatie dus men moet een kind op de wereld zetten. Nou nee hoor, ik voel absoluut geen drang om me te vermenigvuldigen, ik heb niks met kinderen en als het even meezit zal ik er ook nooit wat mee krijgen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:20

ik ben 19 en heb nu ook absoluut geen moedergevoelens, nooit gehad en volgens mij zal ik die ook nooit krijgen.
Ik ben gewoon geen kinder vriend, na 2 minuten heb ik wel weer genoeg van 'dat kind' en ik kan ook absoluut neit tegen huilende/schreeuwende kinderen. weet niet hoe dat over 10 jaar is, maar ik zie me zelf ook absoluut niet met een kind Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:27

Ik word dit jaar 33 en wil ook geen kinderen.
Da's geen nieuwe ingeving ofzo, ik denk er zo ongeveer mijn hele leven al zo over.
Ook in mijn omgeving zijn er mensen die wel heel druk bezig zijn om mij een kinderwens aan te praten.
En ik moet zeggen: het werkt compleet averechts, ik was al 100% zeker dat ik het niet wilde, en dat is nu 200% geworden *LOL*

Ik heb helemaal niets met kinderen, heb ook niet het idee dat ik geschikt ben om een kind gelukkig te maken.
Kinderen en ik.......... dat gaat gewoon niet samen
Bovendien weet ik eigenlijk wel zeker dat ik niet de 'capaciteiten' heb om een kind groot te brengen.
Ik ben er gewoon niet geschikt voor....... heb het geduld er niet voor, kan me niet inleven in de kinderwereld, wil er geen dingen voor opgeven en heb geen zin in alle zorgen die kinderen met zich meebrengen.
In combinatie met 'geen nestdrang' lijkt me dit een goede reden om er absoluut niet aan te beginnen Knipoog

En wat anderen daar van vinden?
Het zal mij worst zijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:39

Ik ben nu 32 en ik heb ook nog steeds geen moedergevoelens. Die reacties van:" het komt nog wel" vind ik ook erg irri.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:43

eigenlijk zou het geen punt van discussie moeten zijn, maar goed.
de een wil wel kinderen en de ander niet....dat is altijd nog je eigen beslissing.
ik heb er zelf twee...( inmiddels bijna volwassen)
ik heb bewust voor kinderen gekozen....ik wilde ze graag en ze betekenen dan ook alles voor mij. maar.....ik moet eerlijk toegeven dat ik bij de eerste negen maanden lang op een grote roze wolk heb geleefd. en nadat de de kraamverzorgster weg was ik met een klap van die zelfde wolk ben "afgedondert"
want vergis je niet, het is hard werken....zo'n ukje.
flesjes, sapjes, hapjes en papjes, volle luiers, bergen wasgoed....en vooral niet te vergeten, gebroken nachten.
en toch kwam nummertje twee er achteraan Haha!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:49

haha dit klinkt bekend, ik wil ook echt absoluut geen kinderen en ben ook echt het type er niet voor.
Ik heb wel andere dingen te doen dan heel de dag tegen het gejank aan luisteren en luiers te verschonen Haha!
Mensen kunnen dat soms echt niet begrijpen en zeggen altijd maar van.. ach daar denk je over 10 jaar wel anders over.. NEE!! Clown
gelukkig ben ik niet de enige Knipoog

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:51

maar meestal hebben ze nog gelijk ook, die mensen die zeggen het komt nog wel.

maarja, het is gewoon niet netjes om je op zo'n manier met anderen te bemoeien. het zou niet in mij opkomen om dat soort opmerkingen te maken.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:52

Ik zie het probleem niet zo moet ik eerlijk zeggen. Iedereen moet een bewuste keuze maken of hij wel of geen kinderen wil. Dat is een zaak die alleen jou en je partner aangaan en niet andere mensen!

Er is trouwens wel een woord voor mensen die bewust geen kinderen willen zijn " kindervrij" mensen die geen kinderen kunnen krijgen zijn
" kinderloos" staat volgens mij ook veel over op internet.

Ik zelf weet trouwens al jaren dat ik absoluut kinderen wil(zo rond de 30). Geen echte moedergevoelens maar ze komen er zeker. Hou daar zelfs rekening mee bij de keuze voor een vriend. Iemand die nu al weet nooit aan kinderen te willen beginnen ga ik geen relatie mee aan. Immers kan je over dit soort dingen geen compromis sluiten! En vroeg of laat loopt het daar toch op stuk. Vriendinnen doen daar wel eens raar over (dat ik daar nu al aan denk) Maar een relatie begin je toch met het oog op een gelukkige toekomst?? Voor mij is die met kinderen!