Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

als dat mij uitkomt vooral }> ). Voor mij is het gewoon een waarheid als een koe: een dag neit gelachen is een dag niet geleefd.
... 
Citaat:iedereen had dan medelijde met je..d at geeft je dan een beter gevoel.
maargoed als je steeds zulke berichtjes plaatst, komt het natuurlijk over alsof je gewoon een aandachttrekkertje bent. terwijl je gewoon lijd aan depressie..
)
(stomkop!)
marije b schreef:ik wil liever alles in mijn eentje doen en zo!

Nathalie schreef:als je depressief bent wil je meestal aandacht (niet banketstaaf bedoelt ofzo) en daarom worden door depressieve mensen berichtjes geplaatst, dat ze zich kl*te voelen en al die dingen.
ik deed het ook.. iedereen had dan medelijde met je..d at geeft je dan een beter gevoel.

Citaat:en jij loopt een beetje te zeggen dat ze het alleen maar doen om aandacht te krijgen en dat ze zich zelf een beetje zielig lopen te maken.
Citaat:( zeker mensen die het al van dichtbij mee gemaakt hebben)
Citaat:wat je in mijn ogen over je moeder schrijft is dat het een slappeling is en dat ze aandacht wil nou sorry dat gaat er bij mijn niet in

Ik vind het eigenlijk toch een beetje egoistisch om het zo te bekijken dat je het blijkbaar egoistisch vind van iemand zo ongelukkig is dat ze zich geen raad meer weten...en dat je er aanstoot van neemt dat je niks positiefs kan vinden in bijv. het berichtje van Marije snap ik eerlijk gezegd ook niet...Let wel, ik zeg blijkbaar omdat ik niet zeker weet of ik het goed interpreteer...maar goed, ik denk dat het geen kwaad zou kunnen als je toch eens zou proberen om je in te denken voor wie het nou eigenlijk het ergst is...tuurlijk is het voor jou erg als je je moeder hoort zeggen dat ze er een einde aan wil maken, dat is vreselijk voor jou! Maar misschien kan je je dan toch eens proberen te bedenken dat jij "gezegend" bent dat jij je emoties wel onder controle hebt zeg maar en hoe erg het moet zijn voor iemand om zulke negatieve gevoelens te hebben en ze blijkbaar niet te kunnen sturen...want volgens mij is het echt een kwestie van niet kunnen en niet van niet willen...snap je wat ik bedoel??? Hmmm...als ik niet duidelijk ben moet je maar even om opheldering vragen...
Iig wel een goed topic, maar ik ben benieuwd wat je gaat doen met jouw onbegrip voor mensen met een zware depressie...want ik vind persoonlijk dat je dat wel hebt, maar goed, dat geeft niet natuurlijk...jij bent jij en ik ben ik enz....maar goed, het feit dat je dit topic hebt gestart geeft me toch het idee dat je hier een beetje over aan het nadenken bent, dus ik ben benieuwd of de reacties die er komen je verder aan het denken zetten...

of OCR functioneert toch niet zo goed)Laura schreef:En daar wordt ik dus een beetje pissig van want dit is totaal niet wat ik schrijf. Ik laat zien dat ik een depressie bij mijn moeder van dichtbij heb meegemaakt en dat ik erg veel moeite heb om daar begrip voor op te brengen.