Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.Citaat:International relations manager van de Business Developement Department van het Department of Economic Developement

Echt niet te geloven, wat een luxe allemaal, geweldig
. Klinkt allemaal wel heel erg leuk. Haha ik zat het te lezen en dacht dat ik een stukje soap aan het lezen was met alle info die jij nu hebt gekregen, zijn baas
vind jou baas niet leuk en hun relatie is aan het knipperen
Leuk verslag! Inderdaad wel leuk als je het bewaard, om het later nog eens terug te lezen.

Meer verslagjes van dit aub. Hier geniet ik van. Veel plezier daar nog hé.

Mijn roommates zijn Devon en Megan, uit Dexter, MO. Je mocht bij het intrekken een roommatepreference invullen en locatievoorkeur en daar is érg naar geluisterd;
ik had ingevuld grad student/professional (Devon en Megan zijn freshmans van net 18…) niet rokend (Devon rookt) en nearest by pool/bus stop (zit in het gebouw het verste weg van de bus en het zwembad) Oh well, dat – en het feit dat de badkamer zo ranzig was dat de beenharen en tandpasta van de voorgaande drie bewoonsters zo ongeveer in de wastafel is vastgeplakt, yuk – mag de pret niet drukken. Mijn welkomstfeestje hebben we de hele avond gehuild; nee – ik ben niet veranderd in zo’n sentimenteel onoprechte Amerikaan, maar we hebben notebook gekeken met een stuk of 8 van Megan en Devons vriendinnetjes. Enorm zielige film… op een bepaald moment hoorde je aan alle kanten gesnuf. Lekkere binnenkomer
(trouwens, ik heb met de vrienden van Bronwen een soort Party en Co gespeeld waarbij je woordspelletjes had. Moesten ze het woord separate spellen. Ik bedoel, ik had hem gewoon goed, zij niet…. !) We hebben trouwens enorm handige databases waarin alle mogelijke adressen staan van alle mogelijke soorten bedrijven… je kan op zoektermen (companies in Missouri, > 1000 employees, just headquarters, branche) zoeken, databases converteren naar Access, Excel, Word, HTML, noem maar op. Zoiets zou NL ook moeten hebben. (link is trouwens www.selectoryonline.com) Ik ben nu met de website van het congres bezig. Ik maak wel vrij lange dagen, want Bronwen komt me om 7u oppikken en gaat meestal om 6u naar huis, als ze niet overwerkt. Dat is wel vrij vermoeiend, vooral als je nog niet zoveel te doen hebt. Ik denk dat ik het even aankijk en anders over een maand ga overleggen of ik niet 4 dagen pw kan werken en één naar college. Aan mijn uren kom ik dan toch wel. Het fijne van werken voor The State is wel dat je belachelijke feestdagen hebt.
As. Vrijdag is –geloof ik- Trumans verjaardag en hebben we dus vrij. Maandag over een week datzelfde voor Jeffersons verjaardag.
Lijkt me dat ik over twee weken genoeg die kant op heb kunnen werken om dat eens te gaan bespreken. De intern cublicles zijn namelijk de helft, en very depressing. Zie fotootje. Verder is het erg makkelijk om The Sweet Dutch Girl uit te hangen hier, een beetje naïef rondkijken en vervolgens komt iedereen je ‘verblijden’ met verhalen over al zijn of haar collega’s. Wat dat betreft hoor ik alle kanten al; ik werk voor Angie aan het congres, voor Ann voor de trade, carpool met Bronwen en Neil en werk samen met Scott en de Interns. Ben nog niet zo gewend aan het ‘sweety’ en ‘honey’ verhaal….
Achtergrondinfo: Ons gebouw (Harry S Truman Building) heeft 9 verdiepingen. Midden is open (zie fotootje) met hoop trappen. Wat doen de Amerikanen? Die trekken in de pauze hun sportschoenen aan, halen een diet coke en sandwich, en gaan vervolgens met hun workout groep van verdieping 1 naar negen lopen en weer terug totdat de lunchpauze om is. JE ziet dus vanaf 12u overal groepjes van 3 a 4 met spierwitte schoenen. Ik viel echt bijna van mijn stoel van het lachen toen ik dat hoorde….!!
Verder las in in de USA Today dat er een nieuwe wet ligt in Virginia; daar willen ze mensen die ondergoed boven hun broek uit hebben steken gaan beboeten voor $50 omdat het niet gepast is.
Of die bill er nou doorheen is of niet weet ik niet maar het is niet te geloven… Verder geldt in Missouri dat je zodra je je ruitenwissers aanhebt je je lampen van je auto aan moet hebben anders ben je ook strafbaar. Oh, nog een mooie. Bij Gerbes (supermarkt) vraagt de cassiere: Where are you from? Dus ik antwoord: “The Netherlands!” Vage blik. Ik zeg: “Holland?” Geen herkenning. “Next to Germany? Belgium?” Nog niks. “Amsterdam?” Ja! Herkenning!: “Oh!” zegt ze dan, “Hamsterdam! Yeah I’ve heard of that….” Zucht. Mijn collegaatje pest me dus nu voortdurend dat ik uit Hamsterland en Hamsterdam kom…
Verdere mooie gekke Amerikaanse dingen volgen zodra ik weer iets hoor
Wallmart is vlakbij, aan de andere kant van de weg. De bussen rijden niet meer na 6en. Je besluit dat je onafhankelijk bent, herinnert je de woorden van je vader (‘een auto heb je niet nodig’) neuriet ‘I’m a Survivor’,
trekt je babyroze Uggs aan, handschoenen en gaat op weg. Je komt erachter dat er geen stoep is. Je ploetert door de besneeuwde berm. Je komt erachter dat het om 5 over 6 erg donker wordt.
Je ziet vervolgens dat je calculatie van afstand naar Wallmart met de benenwagen even iets anders is dan met de auto. Je merkt vervolgens dat de highway die je moet oversteken om 6 uur spits heeft. Na twintig minuten wachten op een gaatje besluit je de oversteek te wagen en is het inmiddels pikkedonker. Om half 7 besluit je dat Wallmart een verloren zaak is en keer je terug om bij het tankstation dan maar een zakje pinda;s te kopen en een lasagna uit een zakje.
Na dezelfde idiote levengevaarlijke oversteek kom je inmiddels om 7 uur bij je appartement aan met deze magere vangst, vieze doorweekte Uggs, bevroren oren en een enorm chagerijnige bui, doe je de deur open, is het eerste wat je huisgenoot zegt “Hey! I’m going to Wallmart. Do you need anything? Wanna come?” (@^!(*^$!$^*&$!!)
mbt Europa. Ze vroegen vandaag of ik thuis ook Engels sprak (dat is toch wel een complimentje zou je denken…) en waar Nederland lag. Ze zijn helemaal onder de indruk van mijn land, stage, kleding, maar vooral van mijn leeftijd. Ik mocht vandaag in Wallmart namelijk voor de dames even wat wijn meenemen. Dat mogen zij namelijk niet halen, aangezien ze nog maar 18 zijn…:)) Ze rijden beide in een dikke vette Lexus, maar alcohol mogen ze niet halen… Afijn, Laura weet daar best wat leuke dealtjes mee te maken
(een lift naar Wallmart bijvoorbeeld) Ik voel me een soort veredelde babysit voor deze dames…. Maargoed, alle nadeel heb zn voordeel, morgen koken ze voor me, ik mag hun douchegordijnen hebben, hun spul gebruiken… en ze zijn best lief +:+ Ik heb al zin in de volgende pyamaparty… haha. Misschien moet ik ze ook maar eens vragen of ze een oudere broer hebben 
.. hahaha