wat is beter msn of icq?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wat is beter?

msn
38 (100%)

Totaal aantal stemmen: 38

chantalbos

wat is beter msn of icq?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 11:04

hoi allemaal,
ik heb nog msn maar is icq ook leuk of is dat veel anders???
nou,
doei chantal Cool

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:17

Geef mij maar MSN Cool

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 13:46

jah msn is veel handig en veel leuker!!!! Lovers Party!! *LOL* Kwijl

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:06

Haha. MSN meer mogelijkheden. Laat me niet lachen *LOL*

MSN: Leuk voor mensen die net geleerd hebben hoe de computer aan gaat
ICQ: Voor de mensen die wat verder zijn met PC's en niet constant aan het handje hoeven worden gehouden.

Anyway, ik gebruik nu Trillian (www.trillian.cc) bevalt heel erg goed. Is een programma voor zowel ICQ als MSN als IRC als AIM als Y!... Heb iets van 200 mensjes op m'n ICQ lijst en iets van 3 op MSN (waarvan ik er maar 1 gebruik).

Alleen al die kinderachtige 'geef geen wachtwoorden of creditcard gegevens weg' melding al (die je niet eens op een normale manier weg krijgt). Brrr.

Nee, geen MSN voor Bart Haha!

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:12

Ik heb MSN en ICQ. Ik vind het allebei wel handig.
Maar met ICQ kan je ook met mensen chatten die niet in je lijst staan. Zo zat ik laatst met een jongen uit China te chatten haha.
Het nadeel van ICQ is dat het langer duurt voordat je computer is opgestart, want ICQ start altijd automatisch op. Weet iemand misschien of je dat uit kan zetten???
Want ik vind dat heel irritant...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:44

Jep, geen probleem.

ICQ -> Preferences -> Connection

BTW nog een nadeel van MSN: je kan alleen heel korte berichtjes versturen. Even een stuk copy/pasten werkt dus voor geen meter en een wat langer verhaal ook niet. Zwaar irritant.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:52

Klopt. Bij ICQ heb je veel meer ruimte om je berichtje kwijt te kunnen.

Nog een ander nadeel van MSN t.o.v. ICQ: Je mag maar 150 personen in je MSN lijst hebben.
En offline berichtjes zijn niet mogelijk, maar daar heb je dan weer e-mail voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 14:53

BartVB schreef:
Jep, geen probleem.

ICQ -> Preferences -> Connection

BTW nog een nadeel van MSN: je kan alleen heel korte berichtjes versturen. Even een stuk copy/pasten werkt dus voor geen meter en een wat langer verhaal ook niet. Zwaar irritant.

bij mij lukt dat wel hoor, ik typ ellenlange verhalen en stuurde topics via msn door naar iemand die gebanned was

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:01

pieterjan schreef:
bij mij lukt dat wel hoor, ik typ ellenlange verhalen en stuurde topics via msn door naar iemand die gebanned was

Ja dat lukt ook wel, maar dan in meerdere antwoorden. Denk dat Bart dat bedoelt.
Ik vind het van ICQ irritant dat je niet op enter kna drukken om je bericht te versturen, maar op SEND moet klikken. Moet je elke keer naar je muis.... Frusty

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:04

msn gebruik ik omdat sommige mensen die ik toch wil spreken alleen msn hebben. Voor de rest vind ik het niet fijn en zit ik dus liever op icq.

Doree, je kunt ook op Alt en S tegelijk klikken ipv op Sent klikken.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:07

ik zit meer op msn.Daar zit iedereen die ik ken zo'n beetje op.icq heb ik ook,maar dat gebruik ik niet zo vaak,eigenlijk nooit.Ik zal die ook maar weer eens een keer opstarten Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:29

BartVB schreef:

Thanks! *LOL*
Ik zit eigenlijk altijd als ik online ben op MSN, maar niet altijd op ICQ. ICQ heb ik ook alleen maar op mijn eigen computer, en MSN heb ik op alle 3 de computers. De laatste tijd doet mijn computer (die met ICQ dus) het niet meer goed, heel sloom, of helemaal geen internet. Als ik ICQ er dan bij opstart dan overleeft 'ie het niet, loopt 'ie vast en doet mijn computer het de eerstkomende week niet meer (internet niet meer in ieder geval).

Verder vind ik MSN makkelijker (maar niet beter ofzo), want dat heb ik eigenlijk altijd al gebruikt, als je bij ICQ berichtjes stuurt naar iemand die offline is, dan ziet diegene niet wanneer je die hebt gestuurd. Dat vind ik wel irritant. Soms krijg ik dan een berichtje binnen die iemand al een tijd geleden gestuurd had, maar dan staat de tijd zo dat het lijkt alsof diegene dat berichtje net heeft gestuurd. Als ik dan antwoord dan weten die mensen soms niet eens meer dat ze dat berichtje ooit hebben gestuurd. Irritant!

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:43

Ik gebruik het liefst Trillian...heb je allebei en nog meer....msn is wel leuk maar icq is toch het handigst....

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:31

Ja ook bedankt
Bart. Zit dus ook op MSN. Nou weet ik dus ook waarom er geen MSN taal op bokt mag *LOL* Heb trouwens ook ICQ

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:57

Ik had eerst ICQ, maar ik vind het echt helemaal niets.
Gewoon lelijk en ja... Gewoon niet leuk Haha!
Ik vind MSN handiger. Punt uit Knipoog

fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:24

[quote="BartVB"]

ICQ: Voor de mensen die wat verder zijn met PC's en niet constant aan het handje hoeven worden gehouden.
[quote]

das duidelijk Extreme duivel

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:28

Ik heb eerst 2 jaar ICQ gehad, maar een paar maanden geleden kreeg ik MSN en dat vind ik veeeel leuker en handiger!!

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:30

ik heb ook een tijdje ICQ gehad, ik ind het dus echt 10000 x niets! wat een bagger programma. Ik vind MSN fijn, overzichtelijk en erg makkelijk. *LOL*

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:21

fieke"]
[quote="BartVB schreef:

das duidelijk Extreme duivel
[/quote]

Nee dat vind ik niet erg duidelijk. Ik heb toch al een hele lange tijd computerervaring en ik gebruik beide programma's. Ik vind msn handiger om als echt chatprogramma te gebruiken, en dan alleen voor Nederlanders. ICQ gebruik ik voor buitenlandse vrienden om die af en toe een berichtje te sturen enzo maar niet voor complete langlopende chats.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 22:47

MSN gebruik ik uit luiheid Haha!
Vind het makkelijker omdat je gewoon direct op enter kunt drukken... Maar verder, met icq kun je ook telefoneren en met meerdere mensen tegelijk chatten!
Daarbij vind ik een groot voordeel van icq dat je mensen die offline zijn ook een berichtje kunt sturen als dat nodig is. Hoogstirritant is de spam de laatste tijd van al die ranzige sites.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:37

Lastig dat Enter niet werkt bij ICQ ?... Even wennen, maar Alt-S werkt net zo makkelijk bij berichten verzenden.

Niks "muis" dus.
Laatst bijgewerkt door lageveld op 06-01-02 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:37

msn....hmm...ik heb geen ICQ!! nananaa en ik hou het lekker bij MSN Tong uitsteken veeeeeeel leuker!! Ennu Bart..ik kan al aardig wat met mn computje hoor maarre....het heb er lekker nix mee te maken Tong uitsteken

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:54

BartVB schreef:

Anyway, ik gebruik nu Trillian (www.trillian.cc) bevalt heel erg goed. Is een programma voor zowel ICQ als MSN als IRC als AIM als Y!... Heb iets van 200 mensjes op m'n ICQ lijst en iets van 3 op MSN (waarvan ik er maar 1 gebruik).

Alleen al die kinderachtige 'geef geen wachtwoorden of creditcard gegevens weg' melding al (die je niet eens op een normale manier weg krijgt). Brrr.

Nee, geen MSN voor Bart Haha!

Idd helemaal mee eens. MSN is voor kinderen die het nog niet helemaal snappen. Het enige wat ik idd handig vind en dat ik ook de enige reden dat ik hem heb, is dat ik kan praten met mijn pa die in Burma woont. (ben al blij dat hij msn snapt. Dus geen icq voor hem).

skipperfan

msn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 11:55

Ik heb alleen msn, dus ik kan niet zeggen wat ik leuker vind, omdat ik geen ICQ heb, maar ik krijg binnekort een nieuwe computer, misschien dat ik het daar kan installeren, maar ik denk dat ik het toch bij msn hou, want daar ben ik aan gewend Haha!

Doe mij maar msn.