Het kantoor waar ik nu werk bestaat sinds een jaar. Ik zit hier helemaal alleen zonder collega's, die zitten namelijk op de hoofdvestiging. Een half jaar geleden hoorde ik steeds rare geluiden door de telefoon.
Als ik hem op handsfree zetten dan hoorde ik ook vreemde golvende geluiden. Ik ben helemaal niet bijgelovig maar toch vond ik het een beetje eng op de een of andere manier, ik weet niet waarom. Ik denk omdat ik echt niet kon traceren waar die geluiden vandaan konden komen. Soms is het zo dat de telefoon helemaal niets meer doet, zonder enige aanleiding. Dan neem ik hem op om te gaan bellen en krijg ik niet eens een beltoon terwijl hij gewoon insteekt en het enkele minuten daarvoor wel nog gewoon deed. Mobiele telefoons hebben hier totaal geen bereik, terwijl het een gewoon huis is met ramen en alles, niks geen betonblok of zo. Een maand of twee kreeg ik plotseling een enorme schok door de telefoon toen ik aan het bellen was. }> Echt een stroomstoot door de hoorn mijn oor binnen. Ik schrok me te pletter en ben echt 5 minuten moeten bijkomen. De verbinding was toen ook direct verbroken. Ik heb er de hele middag hoofdpijn van over gehouden. Ik heb toen voor de zoveelste keer geklaagd bij mijn baas dat er iets niet klopt hier met de telefoon. KPN heeft de lijn al meerdere malen doorgemeten en ze kunnen niks vinden. Omdat ik 2 weken geleden weer een stroomstoot kreeg terwijl ik aan het bellen was heb ik kwaad mijn baas gebeld. Ik heb gezegd als je nu niet gauw voor een ander toestel zorgt dan gooi ik hem door het raam naar buiten en ben ik hier niet meer bereikbaar! Dus hij is het toestel komen ophalen om het te laten nakijken. Ik heb nu een vervangend toestel. Je raadt het al: vanmiddag krijg ik dat oude toestel weer terug, ze hebben het nagekeken en kunnen niks vinden...
Het vervangende toestel van KPN wat dus nu nog hier staat doet ook zo vreemd... Ik was met een klant aan het bellen toen hij opeens ging kraken en de lijn gewoon wegviel. Ik weet het echt niet meer hoor! Volgens mij heb ik geesten in mijn telefoonlijn hier...
Gelukkig begin ik per 1 juli bij een andere werkgever en ben ik van deze wazige dingen verlost...

Als het beetje boos geestje is dan geloven heksen (geloof ik) in om een straaltje zout om je zelf (en in dit geval) je werkplek te strooien, zal je baas blij mee zijn
Sterkte ik zou er niet graag willen zitten.