De grootste nederlander allertijden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hurrycane

De grootste nederlander allertijden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 00:32

Misselijk de schande van Nederland zullen ze bedoelen... wie kiezen ze... Pim Fortuyn Stoom uit je oren ik schaam me ervoor Nederlander te zijn...
Het is al belachelijk dat die man en Johann Cruijf in de top 10 staan.. De 1 is net dood en wie kent hem nog over 50 of 100 jaar? De ander leeft nota bene nog.. die kan nog van alles fout doen of nog meer goede dingen met bijv. zijn Johann Cruijf Foundation.. hoe kun je over zulke mensen nu al oordelen??? Frusty
Waar staat Rontgen? Hoe zou de medische wereld er uit zien zonder de uitvinding van die man? En iemand als Anton Philips heeft tot op heden toch ook echt meer betekent voor Nederland... ach en zo zijn er velen die beter in de top 10 hadden gestaan.
Willem van Oranje op 2. Zonder die man hadden we nu spaans gesproken.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:35

Ik vind inderdaad hem niet op de eerste plaats staan. Voor mij persoonlijk zou Willem van Oranje daar moeten staan. Zonder hem was er geen Nederland geweest.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:43

Ik lees nu pas dat Pim Fortuyn heeft gewonnen en ik vind het echt belachelijk! Hij heeft nu de wedstrijd gewonnen eigenlijk alleen maar omdat hij vermoord is en dat vind ik nou geen grote persoonlijke prestatie (erg dat het is gebeurd, maar heel raar om daardoor 'grootste nederlander' te worden) . En dat jaartje politieke onrust veroorzaken eigenlijk óók niet...
Waar blijft Willem van Oranje, Rembrandt, Anthony van Leeuwenhoek of Vincent van Gogh? Er zijn er zo veel die véél belangrijker zijn geweest dan Pim Fortuyn; hij had niet eens in de top 10 moeten komen....

Weer typisch een voorbeeld van Nederlands schijnheiligheid en massahysterie....

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 00:43

En wat vinden jullie? Wie had volgens jullie de grootste Nederlander allertijden moeten zijn?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:46

Wat??????????
Pim Fortuyn gewonnen??
man, man, man....
Ben blij dat ik niet gekeken heb zeg Scheve mond

Wat mij betreft Willem van Oranje.
[edit: Allemaal grootse namen trouwens, alleen Johan Cruijf en Pim Fortuyn, die hadden er wat mij betreft niet bij hoeven te staan en dus al helemáál niet winnen....]

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 00:56

Eliane schreef:
Ik lees nu pas dat Pim Fortuyn heeft gewonnen en ik vind het echt belachelijk! Hij heeft nu de wedstrijd gewonnen eigenlijk alleen maar omdat hij vermoord is en dat vind ik nou geen grote persoonlijke prestatie (erg dat het is gebeurd, maar heel raar om daardoor 'grootste nederlander' te worden) . En dat jaartje politieke onrust veroorzaken eigenlijk óók niet...
Waar blijft Willem van Oranje, Rembrandt, Anthony van Leeuwenhoek of Vincent van Gogh? Er zijn er zo veel die véél belangrijker zijn geweest dan Pim Fortuyn; hij had niet eens in de top 10 moeten komen....

Weer typisch een voorbeeld van Nederlands schijnheiligheid en massahysterie....

Inderdaad! Die man heeft niks gepresteerd.. alleen een paar maand een grote mond gehad. Daarvoor kende bijna niemand hem.. door zijn dood is het een soort van heilige geworden voor een bepaalde groep mensen. Echt belachelijk...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:58

Pim Fortuyn ?!?!?!?!

Tsja, ik vind nou niet dat hij zoveel voor Nederland gedaan heeft. Over 100 jaar weet bij wijze van spreken niemand meer wie dat was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 01:01

Zo groot was Pim toch niet?
Menig basketballer is groter.... Tong uitsteken

oke flauw...
maar, pfff wat stom....het was op zich wel te verwachten natuurlijk...
maar idd, wat mij betreft Willen van Oranje of zo..maar niet Pim...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 01:04

Ik gok zo dat de gemiddelde PF stemmer niet eens weet wie bijvoorbeeld Anthony van Leeuwenhoek of Willem Drees zijn... laat staan wat ze betekend hebben..Scheve mond
Als je iemand die alleen maar veel heeft geschreeuwd (en doodgeschoten oke, maar hoe naar ook en hoewel het nooit had mogen gebeuren is dat natuurlijk geen 'prestatie') verkiest boven iemand die de basis gelegd heeft voor de AOW, boven de 'Vader des Vaderlanden', boven geweldige kunstenaars, enz..... Nee, dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 01:10

Bealy schreef:
Ik gok zo dat de gemiddelde stemmer niet eens weet wie bijvoorbeeld Anthony van Leeuwenhoek of Willem Drees zijn... laat staan wat ze betekend hebben..Scheve mond
Als je iemand die alleen maar veel heeft geschreeuwd (en doodgeschoten oke, maar hoe naar ook en hoewel het nooit had mogen gebeuren is dat natuurlijk geen 'prestatie') verkiest boven iemand die de basis gelegd heeft voor de AOW, boven de 'Vader des Vaderlanden', boven geweldige kunstenaars, enz..... Nee, dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen

Nee in de discussies werd vertelt wie iedereen was en wat hij gedaan heeft maar ja hoelang kon je al stemmen voor vanavond?
Kun je nagaan hoe laag de kennis van de geschiedenis is...

En dan in de discussie tussen de promotor van Fortuyn en De Ruyter.. Fortuyn zou zijn leven gegeven hebben voor het volk en Michiel de Ruyter niet want die was "maar" Admiraal in het leger en voerde al die zeeslagen in opdracht uit... duh!

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 01:15

Wat een aanfluiting hè! Ik vond het best een aparte man en ik had ook wel willen zien wat hij voor elkaar zou hebben gekregen, maar in feite had hij nog nix gepresteerd...
Erasmus of Willem van Oranje, hoewel die laatste nou ook niet echt een grote denker was, maar meer een vechtjas! Verward

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 01:30

Fortuyn heeft NL wel wakker geschut. Ik was het vaak niet eens met zijn uitspraken en kreeg Misselijk als ik zijn kop op tv zag.

Iemand die in de NL geschiedenis iets heeft gedaan/ontdekt/uitgevonden heeft is voor mij de grootste Nederlander allerijden en niet 1 politikus met vaak hele rare uitspraken.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 02:24

Pim is niet de grootste man allertijden. Misschien van de afgelopen tijd. maar zelfs daar ben ik het niet mee eens.

Pff idd wat een aanfluiting. Er zijn veel meer mensen die meer recht hebben op zo'n titel..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 07:59

Ik vind het ook belachelijk!!!

Maar jah, op zich is er wel een logische verklaring voor. Hoeveel procent van de nederlanders kent zijn geschiedenis. Ga maar eens een enquete op straat houden en de mensen vragen wie willem van oranje was. Ik weet zeker dat ruim die helft niet fatsoenlijk zal kunnen antwoorden! Daarom kiezen ze maar een "held" van nu he!

Wij moesten bij geschiedenis onze eigen nominaties maken in de klas... weet je wat ik daar nog veel en veel erger vond. Hans Teeuwen stond op 3 Verward:?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:07

in het licht van de recente gebeurtenissen was het te verwachten dat pim fortuyn hoog zou eindigen.......
( vraag ik me toch stiekem af wie er gewonnen zou hebben als Theo niet vermoord zou zijn)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:39

Beetje scheve weergave van onze geschiedenis.......laten we het daar maar op houden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:41

Er zijn en blijven nu eenmaal mensen die serieus geloven dat Pim het allemaal wel even geregeld zou hebben in Nederland.
Maar ja, ik denk dat je daar toch minstens Drees voor moet heten om daadwerkelijk zoden aan de dijk te zetten.

Pim zijn leven gegeven voor de Nederlandse democratie? Volgens mij was hij zelf de grootste bedreiging voor dit land.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:49

Jullie kunnen hier nu allemaal wel zo laatdunkend over doen, maar bedenk wel dat het een democratische verkiezing is geweest. Iedereen (dus ook jullie) hadden het recht om te stemmen.
Overigens stond Pim ook voor de moord op van Gogh met stip op nr. 1.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:25

Fitzroy schreef:
bedenk wel dat het een democratische verkiezing is geweest. Iedereen (dus ook jullie) hadden het recht om te stemmen.

Dat vind ik juist het enge Haha! Dat blijkbaar het grootste deel van de Nederlanders een nogal bizarre geschiedkundige mening heeft Knipoog

Maar goed, in Engeland heeft David Beckham volgens mij gewonnen..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:27

batje schreef:
Maar goed, in Engeland heeft David Beckham volgens mij gewonnen..

*LOL*
Volgens mij hebben 'wij' en ook de engelsen het begrip 'grootste nederlander' niet zo begrepen Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:29

Apart eigenlijk, dat mensen niet meer "gewoon" gaan stemmen, maar dan wel weer warmlopen voor zó'n verkiezing Lachen.

Misschien moeten ze de verkiezingen voor het Europees parlement ook maar op zo'n manier gaan organiseren Haha!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:34

Sjeez, ik krijg steeds meer en meer het idee dat de "gemiddelde nederlander" gewoon steeds dommer wordt...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:39

In Engeland had Winston Churchill gewonnen en in Duitsland Adenauer. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:46

Vind het wel opvallend, Pim wordt de grootste, en niemand hier heeft op hem, gestemd (ik ook niet trouwens, heb uberhaubt niet gestemd)
Ben wel benioeuwd of er bokkers zijn die op hem gestemd hebben

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:57

Heb helemaal niet gestemd. Vond het zo'n onzin.. En dat blijkt ook wel met de uitslag.. Had helemaal niks tegen Pim Fortuyn maar de grootste nederlander aller tijden. Nee bij lange na niet..