Borstverkleining, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Borstverkleining, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 23:54

Nou ja, de titel lijkt me duidelijk.
Na jaren wikken en wegen ben ik het zat, ik heb de knoop doorgehakt.
Ik ga mijn borsten laten verkleinen.
Heeft er iemand ervaring met de operatie?
Graag zowel positieve als negatieve ervaringen.
Alvast bedankt!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:57

hoezo wil je ze verkleinen?

En wat voor cub heb je dan als ik vragen mag?

En sorry heb geen ervaring.Heb het wel een keer op tv gezien.Het meisje die dat deed was heel tevreden.Maar hoe het in zijn werk gaat weet ik niet

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 00:06

Ik heb cup 75 E, terwijl ik maat 34/36 heb.
ben dus vrij iel, waardoor ik al jaren last van mijn nek, rug en schouders heb.
Ik wil het al heel lang, maar heb het altijd voor me uitgeschoven.
Maargoed, soms bereik je ineens een punt dat het geneg geweest is, en dat punt is voor mij nu aangebroken.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:06

Mijn moeder heeft het zo´n tien jaar geleden gedaan, ze had zo´n last van haar rug door te zware borsten. Nu voelt ze zich een stuk beter maar haar litekens zijn heel lelijk. Zij vind dat niet erg, want ze is van de pijn af. Hopelijk kunnen ze het tegenwoordig wat netter doen. De operatie is verder goed gegaan. Veel succes, laat je goed voorlichten over evt littekens.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:10

mn vorige baas heeft dit gedaan.. ze was 160 lang, 21 jaar en had cub DD.. ik vind het helemaal niet misstaan en super mooie borsten had maar zelf voelde ze zich zwaar bekeken enzow.

De operatie viel haar alles mee.. ze heeft ze laten verkleinen tot een volle C.. wat mij opviel was dat ze met de dag dat het beter ging met der dat ze steeds meer ging stralen.. 2 maanden daarna had ze ook gelijk weer een vriend.. terwijl ze al 4 jaar vrijgezel was!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 00:10

Ja, daar ben ik ook wel bang voor, maar liever littekens dan die pijn.
Al hoop ik natuurlijk wel dat het een btje netjes gedaan wordt.
maar ik zal me goed voor laten lichten.
Bedankt voor de reactie.Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:17

Graag gedaan, en wat ik al zeg we zijn nu tien jaar verder dus dat zal ook wel beter zijn nu. En het zal zeker helpen tegen de pijn in je rug, mijn moeder heeft sinds de verkleining geen pijn meer.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 00:19

Dat is me heel wat waard.Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:21

een kennis heeft t laten doen , jaaaaaren had ze rug problemen
en ze is er heeeeeeel erg blij mee dat ze het heeft gedaan

lidtekens zitten normaal onder de borst rand daar hangt je borst een stukje overheen .. en alleen als het gaat ontsteken worden ze erg lelijk

als je heeeeel veel weg laat halen verplaatsen ze je tepel of maken een nieuwe maar meestal is dat niet nodig (weet niet in hoeverre ze hangen en hoeveel je weg wilt laten halen..)
kan zijn dat ze liever in jouw situatie ook wat van de bovenkant weg willen halen en dan zitten de lidtekens iets meer in het zicht
maar ja dit was een paar jaar geleden weet niet of ze t nog zo ook doen..

je kunt een hoop voorkomen door zeer stevige bhs te dragen en vooral luisteren naar wat de dokter zegt oftewel weeeeeeeeken rustig aan doen met je armen en borsten (en spieren)

zou het als ik jou was doen , natuurlijk heeft t risico;s maar rug en nek klachten is ook niet alles en dat word in de loop der jaren alleen maar erger

laat je door de HA gewoon verwijzen naar een plastic chirurg en die kan je alles vertellen en laten zien ! ze hebben tegen woordig boekjes met foto's en niet alleen de super succes foto's

succes !
Laatst bijgewerkt door nickyu op 08-11-04 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:23

Ik overweeg het ook al heel erg lang... Want ik heb idd ook behoorlijke last van mijn rug, nek en schouders... En zeker wanneer ik ga sporten is het niet makkelijk...
Op mijn nieuwe school kwam ik dus een meisje tegen die het ook heeft laten doen... Ze was er wel heel tevreden mee, ook zei had er veel last van... Je zag bij haar wel wat littekens maar ook omdat ze te snel weer was gaan bewegen en de hechtingen een stukje open waren gegaan...
Ook vertelde ze dat haar moeder het ook had laten doen en bij haar was het heel mooi genezen... en zag je weinig van de littekens

Ik vind mezelf wel erg jong (ben nu 17) maar dat meisje vertelde dus ook dat zij het had aangevraagt toen ze 17 was en is geopereerd toen ze 18 was. De arts had haar geadviseerd om het zo snel mogelijk te doen als je echt last van je rug enzo, dan is er nog de minste schade aangericht...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:31

Ik ben 12 jaar geleden geopereerd. De operatie viel me erg mee. Al had ik wel wat last van de narcose. De pijn valt best mee. Houdt er wel rekening mee dat je zes weken niet mag tillen etc en dat je rustig aan moet doen. Houdt er ook rekening mee ddat het gevoel in je tepels sterk kan verminderen of zelfs kan verdwijnen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:45

ik heb mijn operatie nu zo een drie maanden terug gehad...
En ik ben er super blij mee!
en de littekens zie je bij mij al bijna niet meer! alles is bij mij binnenhuidsgehecht waardoor je alleen maar streepjes zag, om mijn tepel zie je er al niets meer van en dat streepje van je tepel naar beneden die je ook al zawat niet meer. die streep eronder nog wel. maar daar valt de borst bij mij precies over heen...
Dus ik vind de littekens echt heel erg meevallen.
De operatie is ook te doen, de eerste week denk je echt van MIJN GOD wat doe ik mezelf aan, maar daarna wordt het heel snel heel veel beter!
En dan ben je zoooo happy!!!

Je had me al een PB gestuurd,
heb ook geantwoord en je mag me alles vragen!

Ik heb saskia9 hier op bokt ook bestookt met vragen Haha! en dat was wel super relaxed dat je bij iemand alles kon vragen die het zelf ook nog niet zo lang geleden heeft gedaan..

Want mijn schoonmoeder heeft de operatie een jaar op 20 terug laten doen, en bij haar ging het echt heel anders, en bij een ex coleega die het 5 jaar geleden heeft gedaan ging het ook anders.. de techniek verbeterd toch telkens weer...

Ben je al bij een PC geweest?

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:49

Ik heb zelf nooit een borstverkleining gehad dus ik spreek niet uit eigen ervaring. Maar ik heb wel eens in het ziekenhuis gelegen. Toen kwam ik in gesprek met een vrouw die een borstverkleining had uitlaten voeren voor de tweede keer. Ik vroeg haar toen voor de tweede keer? Ja zei zij haar borsten waren namelijk terug aangegroeit dat schijnt dus te kunnen gebeuren. Maar ze had geen goede ervaring met haar tweede operatie omdat de wonden bleven bloeden (toen ik haar sprak was het al 5 dagen geleden dat ze geopereert was en nog steeds bloede ze). Hoe het met haar is afgelopen weet ik helaas niet omdat ik een dag later naar huis mocht.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 10:53

Nee, ik ga eerst naar de huisarts, die kan me dan doorverwijzen.
Pff, het is toch wel heftig om al die verhalen te lezen, maar ik vind het heel fijn dat jullie er zo openhartig over zijn.
Dat gevoel in mijn tepels boeit me niet, dat heb ik toch al bijna niet.Knipoog
Die verhalen over onstekingen en openknappende littekens vind ik wel wat eng, maargoed, ik ga er gewoon voor.
Waterkippie, ik ga jou bestopken met vragen hoor.Haha!
Waar ben jij geopepereerd?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:58

Ik ken zelf 2 meiden die het hebben laten doen. Ze zijn allebei zeer positief, zeggen dat hun leven weer een stuk leuker is geworden na de verkleining.
Allebei zouden ze het direct weer doen, dus....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:59

in Rijnstate, door van Valkenburg..

En die verhalen moet je met een korreltje zout nemen,
mensen schrijven namelijk alleen als het slecht gaat, bij mij en 10000000000 andere is het gewoon goed gegaan en dan heb je ook niet de behoefte om er over te schrijven.. dus de verhouding die je op b.v het borstenforum leest zijn niet helemaal kloppend..

Ik lag op een zaal met nog vier andere, allemaal borstverklein klantjes,
iedereen kon binnen 3 dagen weer naar huis... en bij iedereen ging het prima!
Ik kan het je echt alleen maar aanraden

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 11:04

Ok.Lachen
Ik moet nu echt weg, maar ik pb je later vandaag.
Bedankt voor alle info.

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:02

Ik heb het zo'n 2 jaar geleden gedaan.
Nooit 1 seconde spijt van gehad en zou het zo weer doen.

Als je meer informatie wil hebben of vragen hebt kan je me altijd prive mailen : marcia_bakker@hotmail.com

Sterkte ermee

QHAhkbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:04

nou ik heb geen ervaring....geef maar wat aan mij Lachen ik heb 75 A en heb maantje 36 maar als je er veel last van hebt moet je het doen denk ik....lijkt mij een goede medische oplossing

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:10

ik heb positieve ervaringen!
ik heb 6 jaar geleden een operatie gehad. ben toen van cup E naar cup C gegaan.
je ziet de littekens wel maar niet heel erg omdat het onder je borst zit zeg maar.
ik ben alleen maar positief. je mag me eventueel pb-en voor meer info.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 13:15

Hahhaa, iedereen vraagt me inmiddels of ze wat van mij mogen.
Ik ga geloof ik maar stukjes borst veilen, ik ruik handel.Haha!

Ik wil dus ook weer terug naar een C cup, zoals ik die had toen ik 13 was.Scheve mond
Ik vind het echt heel lief dat jullie allemaal je ervaringen willen delen.Lachen

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:07

toscana schreef:
Toen kwam ik in gesprek met een vrouw die een borstverkleining had uitlaten voeren voor de tweede keer. Ik vroeg haar toen voor de tweede keer? Ja zei zij haar borsten waren namelijk terug aangegroeit dat schijnt dus te kunnen gebeuren.

Dit klopt. Het is nu nu 12 jaar geleden dat ik geopereerd ben en ondanks dat ik nu 6 kilo lichter ben dan toen ik werd geopereerd, is mijn cupmaat in deze jaren weer 1 maat gegroeid. Ik ben niet zwanger geweest, dus daar kan het ook niet aan liggen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 14:27

Echt?
Dus het kan weer aangroeien?
Wat vreemd.
Nou ja, ik weet nu dus al heel veel dingen die ik aan de arts voor ga leggen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:55

Ik lees ook mee. Ik heb ook al ruim een jaar last van mijn rug, schouders en nek. En heb inderdaad grote borsten. Ik heb maat 70G, ben niet dik (zie omtrek 70) en ben 1.64. Een rare verhouding, maar daar gaat het eigenlijk niet om.

Ik heb al verschillende keren met de huisarts gepraat, fysiotherapie gehad, mijn houding verbeteren, minder (een tijdje NIET) paardrijden, niks tillen, geen boeken mee naar school, enz.

Nu was het probleem, dat ze nooit met zekerheid kunnen zeggen wat de oorzaak is van je klachten. Bij mij wordt eerst het een en ander uit gesloten voordat ik een borstverkleining laat doen.

Bij mij wegen de nadelen gelijk aan de voordelen (tot nu toe), mijn rugklachten worden weer minder op het moment, maar daarbij let ik wel op alles wat ik doe.

De nadelen in mijn ogen zijn:
* Littekens,
* Over een paar jaar borstvoeding geven,
* een week of 6 helemaal uit je doen zijn, en een maand of 3 niet paardrijden (een kennis heeft deze operatie ook ondergaan),
* En vooral, het niet zeker weten of dit de oorzaak is.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:34

Een vriendin van mij heeft het ook laten doen, die is vorig jaar van een F (geloof ik) naar een C-cup gegaan, ze heeft na de operatie nog wel een beetje wondpijn gehad, maar het ging al snel beter. De littekens zullen wel altijd te zien blijven. Ze is nu trouwens weer een cupmaat gegroeid, maar dat schijnt normaal te zijn.