Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
\\ , ben er denk ik zo aan gewend aan geraakt dat Escala zo lief is...ben er in 3 jaar tijd nog nooit van afgevallen (ff afkloppen), ze heeft 1 x gebokt, kwam ze "wel" bijna 20 cm van de grond met haar achterbenen...
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind wel dat ik een veiligheidscap aan moet schaffen, als je bijvoorbeeld naar buiten gaat met je pard hoeft jet helemaal niet aan jou of je paard te liggen, er kan wel iets heel raars gebeuren waardoor je paardje jou ff vergeet en je er heel beroerd van af kan vallen (kan in de bak natuurlijk ook wel, maar waarschijnlijk iets minder snel...geen verkeer he...en zand valt toch wat zachter dan asfalt ofzo!)
Dus ja, toch maar veiligheidscap op (ik ken trouwens iemand -en echt geen slechte ruiter) die een mee was op een buitenrit zonder bescherming op zijn hoofd en die is toen met zijn hoofd op een grindfietspad gevallen!!!
Geloof me, dan kan je beter een warme cap op je kop hebben hoor!!! Hij heeft er nog maanden last van gehad!!! Hersenschudding (hij was ook buiten bewustzijn, ik was er met een paar anderen bij), lelijke hoofdwond...Hmmm...ik geloof dat ik ook maar ff zo'n ding moet halen voor ik weer ga rijden...

) en ik weet niet of hij nog heel goed beschermt, maar hij helpt goed tegen opeens opduikende takken in het bos. Heb er zelf zo'n veiligheidssluiting op gezet ('captuigje'), kan ik 'm ook niet zomaar kwijtraken tijdens het rijden en ik voel me ook een stuk zekerder met cap.

.
zelf niet met de springles. Weet eigenlijk niet waarom misschien een gewoonte. Misschien omdat ik ze netjes wil houden voor de wedstrijden ??
. Ik vertrouw Leys volledig maar het is wel stom er kan zo wat mis gaan gewoon een gewoonte.
want ik heb mijn (goedgekeurde veiligheids-)cap nooit op.