Dit heb ik van http://planet.nl:
Op een website van militante moslims is een video van de onthoofding van een Amerikaan in Irak getoond. Het zou een vergelding zijn voor de martelfoto's.
Het slachtoffer zegt dat hij Nick Berg heet en Amerikaans is. Om Berg heen staan vijf gemaskerde mannen. Of de beelden van de groep mannen, die vermoedelijk gelinkt zijn aan al-Qaeda, echt zijn, is nog niet vastgesteld. Een onderzoek naar de beelden loopt nog.
De video, die getoond is op de islamitische website Muntada al-Ansar, begint met de identificatie van de man. Hij zegt dat hij Nicholas Berg heet en uit Pennsylvania komt. Ook vertelt hij over zijn familie. "Mijn vader heet David. Mijn moeder heet Suzanne. Ik heb een broer en zus, David en Sarah. Ik ben in in Westchester, New York opgegroeid en naar Philadelphia verhuisd."
Onthoofd
Na het voorlezen van een verklaring van een van de gemaskerde mannen, wordt het slachtoffer op de grond gedrukt. Vervolgens wordt hij met een lang mes onthoofd, terwijl de mannen luid 'Allah is groot' roepen. Dan houden ze het hoofd omhoog voor de camera.
Het lichaam van Berg werd zaterdag in Bagdad gevonden. Zijn ouders wisten van de dood van hun zoon, maar waren tot de publicatie van de videobeelden dinsdag niet op de hoogte van hetgeen hun zoon was overkomen. De Amerikaan werd al sinds een maand vermist. Hij was voor een tweede keer naar Irak vertrokken omdat hij geld wilde verdienen door mee te werken aan de wederopbouw van de infrastructuur.
Wraakactie na martelfoto's
De onthoofding en de openbaring van de videobeelden staan volgens de makers van de website direct in verband met de mishandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse en Britse militairen. Foto's daarvan gingen in grote getale de wereld over nadat ze door diverse media werden gepubliceerd.
"Hoe kan een vrije moslim slapen als andere moslims worden afgeslacht", zei een van de mannen op de video. De mannen dreigen met nog meer excecuties als wraak op de ernstige mishandelingen door Amerikanen en Britten in de Abu-Ghraib gevangenis en elders in Irak.
Ook blijkt uit de verklaring dat ze eerder aangegeven hadden Berg te willen ruilen tegen Iraakse gevangenen in de Abu-Ghraib gevangenis. De Verenigde Staten zouden niet op dat aanbod ingegaan zijn.
Handlanger Bin Laden
Bij de video, die van zeer slechte kwaliteit is, staat de titel 'Abu Musab al-Zarqawi, die een Amerikaan slacht'. Het is onduidelijk of al-Zarqawi, een naaste medewerker van Osama bin laden, ook op de beelden voorkomt. De Verenigde Staten jagen op al-Zarqawi, voor wiens arrestatie eerder een beloning van bijna 9 miljoen euro uitgeloofd is.
De Amerikanen houden de Jordaniër mede verantwoordelijk voor aanslagen in Irak en ook zou hij betrokken zijn bij de bomaanslagen in het Marokkaanse Casablanca.

Vreselijk
Er staat ook een link bij waarbij je de onthoofding kan zien. Maar dat zal ik jullie wel niet aan doen. Echt vreselijk!
Getverdemme waar gaat dit in hemelsnaam heen?

In deze tijd in Irak gaan zitten als Amerikaan! Je weet toch hoe diep de haat zit naar de Amerikanen toe? Of zie ik dat verkeerd