DubbelFun schreef:Ik heb zitten zoeken op zweefmaaiers op bezine en die heb je zowaar ook. Misschien iets om ook eens naar te kijken.
Een hovercraft grasmaaier?
Of het wat is of niet, het klinkt iig cool
Ik ga eens kijken!
pingu schreef:Hier ook een trotse bezitter van een robotmaaier, echt een uitkomst. Wij hebben er eentje van husqvarna.
De onze werkt met een ingewerkte draad die door de verkoper van de machine werd ingewerkt in de grond. Dit deed hij met een eenvoudig toestel dat een sleuf in de grond trok en meteen de draad in de sleuf duwde.
Bij ons wordt in de lente 1 keer gemaaid met de benzine maaier voor de takken en blaadjes die in de winter gevallen zijn, verder neemt onze 'herbie' het de hele zomer over.
Ook als je verschillende grasstukken hebt die niet met elkaar verbonden zijn, is het geen probleem. In principe kan de robotmaaier rijden over een vlakke grond.
Bij ons gaat dit niet, wij hebben kiezels liggen. Wij hebben wel de ondergrondse draad doorgelegd naar de voortuin waardoor de robotmaaier wel opgetild kan worden en neergezet op het andere stuk waar hij dan zijn ding doet.
Het enige nadeel is dat je er aan moet denken om hem terug op het stuk gras te zetten waar het laadstation staat.
Verder dient er wel een keer per maand met de kantenmaaier gemaaid te worden, maar dit komt omdat bij ons de robotmaaier niet tot helemaal aan de kant geraakt aangezien er een afscheiding staat.
Je kan dit vermijden door aan de zijkant tegen de omheining een rij klinkers te leggen.
Klinkt nog vrij ingewikkeld, hier ook over grind om van het ene stuk naar het ander te komen... Hem zelf verzetten ga ik gegarandeerd vergeten maar misschien kan ik een doorgang in de heg maken ofzo. Denk dat een adviseur handig is in mijn geval
turtlelito schreef:Wij hebben een Husqvarna benzinemaaier (LC347V). Ik vond het bij aanschaf belachelijk veel geld voor een grasmaaier, maar ben er zo blij mee! Hij heeft nl een accustart, je hoeft hem dus niet 'aan te trekken'. Hij is zelfrijdend (variabele snelheid) en echt heel sterk, trekt zich overal doorheen. We zijn er niet voorzichtig mee, maar laat je nooit in de steek.
Benzine bijvullen is een kwestie van een kannetje hebben staan en met een trechtertje er in gooien. Dit hoeft echt niet heel vaak, en zou je ook door je man kunnen laten doen als het qua kracht (dop los maken ofzo) lastig is.
Nou, qua merk begin ik iig een trend te zien
De uitdaging met benzine zal voor mij vooral zitten in onthouden dat ik dat moet halen, het fatsoenlijk in de jerrycan krijgen en het van de jerrycan in de grasmaaier krijgen. Een dop losdraaien draai ik mijn mand niet voor om
maar de besturing van mijn armen is wat lastig
Duhelo schreef:Als je grasplein relatief effen is, dan raad ik met stip een robotmaaier aan.
Ik heb eentje die tot 600m² kan gaan geloof ik (een groene, zou eens moeten zien nr het merk

) en die is ingesteld om elke dag een uurtje zijn rondje te doen. Het ding doet in drie rondes het hele gedeelte van je grasplein, dus als je hem dagelijks laat rijden is het gras 2 keer in de week afgereden zeg maar. (afhankelijk hoe groot je plein is rijdt die langer natuurlijk.)
Het wordt superfijn gemulched, dus geen afval, dan hoef je enkel eens per 2 weken de randjes te doen.
Edit: te hobbelig zie ik. Wat je zou kunnen doen is een laag fijn zand laten komen en dit opentrekken op je tuin om de ergste hobbels eruit te halen, niet vlak is niet erg, maar echt putjes en bultjes lopen ze wel in vast. Dan is het wellicht doenbaar.
Mijn ouders hebben een licht bosch grasmachientje op accu, die werkt ook als een tierelier eigenlijk! Moet je wel zelf duwen maar is vrij licht.
Ik ga straks een foto maken van het terras, dat lijkt me vrij representatief voor de voor- en zijtuin. Ben benieuwd wat de mensen met een robotmaaier daarvan vinden
Roodvos schreef:Iets wat het midden houdt tussen een robotmaaier en zelf grasmaaien: 1 van de buur(t)kinderen voor een zakcentje wekelijks het gras laten maaien.
Of geitjes

.
Geitjes was ook een no go
. Stomme man heb ik....
We hebben dus iemand in de buurt die gras maait overal en nergens, hij is alleen eind 30 en heeft gewoon een goede baan
. Wat niet zegt dat ik hem niet heb geprobeerd in te huren trouwens
Zonder hek had hij het zeker gedaan, nou ja, totdat onze hond zijn hond op zou eten dan en dan kan ik alsnog een grasmaaier kopen
Ibbel schreef:Tuin lijkt me op zich vlak genoeg voor een robotmaaier hoor. Maar daar kan een installateur wel in adviseren. Desnoods laat je eenmalig het gras een keer goed aanrollen. Kost je de kop ook niet.
Er staan niet veel bomen, dus op GPS zou misschien ook kunnen (ipv met een grensdraad in de grond). Vooral omdat het een aantal losse stukken zijn, denk ik dat dat praktischer is. Anders moeten er 'doorgangen' gemaakt worden - wat op zich ook kan. Dan heb je gewoon meer draad nodig.
Heb er zelf geen, maar een vriendin op leeftijd heeft sinds kort een Husqvarna. Dat schijnt echt met stip het beste merk te zijn en ik heb haar geholpen met de keuze. Haar tuin is ook echt niet vlak, en er zitten ook mollen. Daar komt het ding ook doorheen.
Ik ga straks een foto maken van het terras, voor de "vlakheid" van de tuin. En ik zal een Husqvarna verkooppunt zoeken, die komt iig al vaker naar boven!
haha1995 schreef:Ts heeft verschillende stukken,dan moet je toch ook verschillende robot maaiers hebben of zie ik dat verkeerd? Wij hebben ook van die stukjes waar net geen zitmaaier kan komen...ik heb zelf een zelftrekkende maaier op accu, de benzine maaier was te zwaar voor mij....Deze is vrij licht en ik hoef er alleen maar achteraan te lopen en te sturen....We hebben ook een elektrische gehad,maar daar heb ik 2 x over het snoer heen gereden en dan doen ze het niet meer...Maar een robot die het zelf doet is natuurlijk helemaal ideaal...
Ik zet alvast heel snel een streep door electrisch, ik zou binnen 5 min het snoer vergeten zijn en eroverheen rijden
. Ik had niet verwacht dat accu ipv benzine echt lichter zou zijn, goed om te weten!