Kado voor paps die 80 word

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Kado voor paps die 80 word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 21:43

Hallo! Ik zie regelmatig gelijksoortige topics, dus ik doe ook maar een gooi:

Vaders word 80. De man die alles heeft, en als hij iets nodig heeft kan hij dat zonder problemen aanschaffen. Ze pendelen op en neer tussen NL en Frankrijk (inmiddels met overnachting ipv in één ruk door) hij word licht vergeetachtig (volgens moeders), rommelt nog steeds graag in huis en tuin, dol op dieren, houd van een pilsje en gezelligheid.

Mijn broer en ik komen nergens op. Schiet hier iemand iets leuks en persoonlijks te binnen?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 21:45

misschien een leuk pakket samenstellen, beetje idee a la secret santa en het secret easter bunny topic hier ergens op bokt.

Biertje(s), puzzels, spul voor in de tuin, allemaal leuke dingetjes die ook handig kunnen zijn.
zoiets?

Of anders een ervaring kado doen?

succes en alvast gefeliciteerd
Laatst bijgewerkt door Roihi op 05-04-26 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 21:45

Geef hem een ervaring/ herinnering.

Toen mijn vader 70 werd hebben we die een rondvlucht boven zijn woonplaats gegeven bijvoorbeeld.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 21:48

Luxe uit eten?
Een bezoekje aan een specifiek museum?
Dagje met zn allen op pad?

Voor zowel mijn schoonvader als mijn vader komen we al een paar jaar op wat doen uit.

Sting

Re: Kado voor paps die 80 word

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 21:56

Hier geven we ook belevenissen. Misschien kan je ergens met ezels/lama's wandelen, een rondleiding achter de schermen in een dierentuin of misschien juist in een brouwerij?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 21:59

Een fotoboek (‘even’ je oude mails, bestanden en weet ik het doorzoeken en alles verzamelen) van bijv de familie of hobby’s door de jaren heen. Is ook leuk voor hem om weer aan anderen te laten zien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 22:32

Hier was een weerstation een dikke hit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 22:43

Toen mijn vader 80 werd hebben we hem een mooie nieuwe tuintafel cadeau gedaan.
Daar was hij aan toe, maar zou dat zelf nooit gekocht hebben.
Daar heeft hij nog een paar jaar veel plezier van gehad.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 22:47

Een belevenis is vaak leuk om te geven. Ik heb mijn moeder een paar jaar geleden een picknick met alpaca's gegeven, was erg leuk. Bedrijf zit in vorstenbosch.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 22:47

Een handbeeld als liefdevol moment met elkaar (en ooit als waardevolle herinnering) Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 23:00

Toen mijn moeder 80 werd hebben we een fotoshoot cadeau gedaan. Met de hele familie bij een professionele fotograaf. Daarna een mooie uitvergroting gegeven.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 23:06

De musical Willem Van Oranje schijnt fantastisch en echt een beleving te zijn. Niet een standaard Joop-Vd-Enden-musical qua sfeer etc, maar meer dan de moeite waard.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 23:31

Uitjes worden wat lastig, ik kom voor een week over, op de dag van de verjaardag word er eea georganiseerd. En buiten hun eigen bubbel zijn ze niet zo avontuurlijk, en gezien de leeftijd ook niet in topconditie.

Weerstation heeft hij al, zijn tuinmeubilair is in goede staat.

Ik neig ook naar een fotoshoot maar mijn broer protesteerde omdat hij dat dit jaar al met zijn vrouw en kids heeft gedaan. Dat dat dus niet met onze ouders is wil nog niet doordringen. :+

Dat hand beeld vind ik helemaal geweldig, daar verdiep ik me wat meer inm

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 23:39

Zou dan gewoon in ieder geval ook gaan voor een 'simpele' shoot op de dag zelf.
Gewoon, in de kledij waar jullie normaal ook mee op verjaardag gaan en dan portret van je ouders en gezamenlijke familiefoto en niet allerhande poses/losse portretten er bij. Vaak is dat al meer dan waardevol genoeg. Helemaal als je niet vaak overkomt, is zo'n familieportret goud waard.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 23:42

parnassia schreef:
Zou dan gewoon in ieder geval ook gaan voor een 'simpele' shoot op de dag zelf.
Gewoon, in de kledij waar jullie normaal ook mee op verjaardag gaan en dan portret van je ouders en gezamenlijke familiefoto en niet allerhande poses/losse portretten er bij. Vaak is dat al meer dan waardevol genoeg. Helemaal als je niet vaak overkomt, is zo'n familieportret goud waard.

Dat vind ik dus ook. Wil jij dat uitleggen aan mijn broer? :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 08:11

Wij hebben mijn vader 2 overnachtingen gegeven in Brugge. Dan hoef je zelf niet mee maar kunnen ze wel genieten. Gaan ze nooit een nachtje weg? Overnachting niet te ver in een leuke stad?

O en zijn vriendin hebben we een concert van André Rieu gegeven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 08:26

Een digitaal fotolijstje, dan is er wel wifi in het huis nodig.
Mijn oma is er gek mee, ze kijkt er elke dag naar en er komen steeds nieuwe foto's bij van de familie. Via een app kunnen de foto's erheen gestuurd worden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 08:26

Vertel eens wat meer over je vader? Leest hij graag boeken, is hij sowieso een reiziger of op veel plekken geweest op de wereld?
Wat voor werk heeft hij vroeger gedaan en is hij daar trots op?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 09:09

Hier het gezin(ouders en kids en kleinkinderen en achterkleinkinderen) laten schilderen op een doek.
Wat niet extreem duur, en iedereen betaalde een stukje.
Vond hij fantastisch!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 23:25

tengeltje11 schreef:
Hier het gezin(ouders en kids en kleinkinderen en achterkleinkinderen) laten schilderen op een doek.
Wat niet extreem duur, en iedereen betaalde een stukje.
Vond hij fantastisch!

Dit is ook een leuk idee!!!! Hoe heb je dit geregeld? Materiaal laten opsturen of ergens heen .et de familie?

Sanet schreef:
Vertel eens wat meer over je vader? Leest hij graag boeken, is hij sowieso een reiziger of op veel plekken geweest op de wereld?
Wat voor werk heeft hij vroeger gedaan en is hij daar trots op?

Pa kijkt graag voetbal, vroeger tennissen en wielrennen hij, nu speelt hij jeu de boules, dol op kleine klusjes doen, een film kijken, de barbecue moet vaak aan, hij heeft eenvoudige bezigheden, zeg maar.

Een nachtje weg doen ze niet, ze pendelen op en neer tussen NL en La France en hebben een vast hotel inmiddels voor de overnachting

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 12:28

Was gewoon op basis van foto’s.

Hangt af van hoe je de opstelling wil, hier was een foto van de kinderen en een van de kleinkinderen appart en die werden dan samen op een schilderij gezet.

Maar bv een leuke groepsfoto die dan gewoon overgeschilderd wordt kan ook prima.
(En hier was nog een foto van een kerkje met speciale betekenis en dat was dan de achtergrond.)

Er zijn best wat mensen die dit doen, allemaal met een andere stijl, heel interessant om eea te vergelijken mocht je zoiets willen doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 12:34

marleen_88 schreef:
Een digitaal fotolijstje, dan is er wel wifi in het huis nodig.
Mijn oma is er gek mee, ze kijkt er elke dag naar en er komen steeds nieuwe foto's bij van de familie. Via een app kunnen de foto's erheen gestuurd worden.

Die hebben we mijn schoonouders cadeau gedaan, idd heel leuk. Kinderen, kleinkinderen etc kunnen er van afstand foto's op zetten. Er past ook veel op dus er komen ook leuke plaatjes uit de oude doos langs, herinneringen, vakanties, ingescande foto's uit oude albums etc. Ze hebben er veel plezier van

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 12:43

Moeilijk hè, op den duur weet je het gewoon niet meer.

Ik weet niet hoe avontuurlijk jouw vader is, maar mijn vader hebben we een keer een helikopter les cadeau gedaan en een keer offroaden in een Land Rover. Maar dat is misschien wat heftig voor een man van 80. Misschien een rit met de familie op E-choppers, of in oude eendjes ofzo?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 13:36

Hier vorig jaar een aantal mannen uit de familie een barbecue workshop cadeau gegeven. Was een groot succes!

Hele middag verschillende soorten barbecues gebruikt en verschillende technieken geleerd. Uiteraard wordt alles ook geproefd.

De rest van het jaar mochten wij er nog steeds van genieten, want er werd vanalles uitgeprobeerd daarna :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 14:37

Een mooie boom voor in de tuin?