Om een lang verhaal kort te maken, onze buurvrouw heeft een hond. Als zij overdag werken is, en het is redelijk tot lekker weer, laat zij haar achterdeur openstaan zodat haar hond zelf naar binnen en naar buiten kan. Helaas blaft haar hond de hele dag door, zowel binnenshuis als in de tuin. En als ik zeg, de hele dag, overdrijf ik niet. Van +/9 uur 's ochtends tot +/- 6 uur 's avonds. Iedere beweging in onze eigen tuin leidt tot geblaf van meerdere minuten.
Ik heb dit vorig jaar al eens aangekaart bij de buurvrouw, en ze zou er meer rekening mee gaan houden. Dat hield in dat ze de achterdeur niet meer openliet, en het probleem was enkel verplaatst naar binnenshuis, waar wij het blaffen ook goed kunnen horen. Nu het voorjaar er weer aan komt, en lekker weer, gaat die achterdeur dus weer open.
Zelfde als zij een avondje weg is van huis, is haar hond gerust tot middennacht aan het blaffen. We hebben oordopjes in, zodat we nog enigszin kunnen slapen.
Ik heb het vandaag nogmaals aangekaart bij haar en filmpjes laten zien, van bij ons binnen (hoe wij dat horen) en van in onze tuin. Nu wordt ze defensief en zegt ze 'ze is een hond en honden blaffen' en 'je probeert mij een schuldgevoel aan te praten'.
Wat moet ik hiermee
We wonen hier nog net geen jaar, nieuwbouw huis. Bijna iedereen in de straat heeft een hond of honden, en die blaffen allemaal niet of amper. Ik snap heus wel dat een hond kan blaffen en zeker als iemand aanbelt etc. Maar wij hebben zelf oppashonden vaak in huis, en die blaffen ook niet de hele dag door.Iemand tips hoe we beter kunnen communiceren met de buurvrouw hierover? Ik wil geen slechte burenrelatie. Ik wil enkel dat wij overdag en savonds wat meer rust hebben in huis. Is dat teveel gevraagd, of ben ik een 'Karen'?
) en dan dat k**keffertje ernaast als hij boodschappen ging doen
en het is sneu voor de hond
Cesar Milan is inmiddels al een hele tijd niet meer relevant vanwege zijn zeer dieronvriendelijke aanpak.