Wat zou men over jou zeggen na je overlijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eik

Wat zou men over jou zeggen na je overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 11:15

Soms schieten mij best bijzondere gedachten door het hoofd. Gisteren las ik de vraag "hoe denk je dat andere mensen over jou denken?"

En vandaag een overlijdensbericht van een operazangeres waarbij de familie iets zei als "ze was zo warm, vriendelijk en overal waar ze kwam werden mensen blij". Niet de letterlijke tekst want die weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat ze heel warm zorgzaam persoon was.

En toen ging ik nadenken. Wat zou mijn familie over mij zeggen als ik dood ben. Ik ben niet echt het zonnetje in huis, aanwezig tot op het irritante af, alleen warm en liefdevol naar een héél klein groepje mensen waar ik van houd, grof gebekt, en mijn resting bitch face gaat altijd gezellig met mij mee. :') }:)

Over de doden niets dan goeds, dus het zal vast niet heel negatief zijn. Maar toch, zo lovend als er over sommige mensen gesproken wordt zal het niet zijn :D

En nu ben ik dus benieuwd, wat denk je dat jouw familie zou zeggen over jou na je overlijden?

Palmera

Re: Wat zou men over jou zeggen na je overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 11:41

Toen mijn partner jaren geleden overleed liep iedereen mooi over hem te praten, ook diegenen die hem zelfs recht in mijn gezicht een klootzak genoemd hebben.

Ik ga er zelf dus ook niet vanuit dat er na mijn dood mensen opstaan die zeggen "Hallelujah, de arrogante, vervelende, koppige en lelijke vrouw is niet meer".
Dat mogen ze van mij doen, maar het is niet mens eigen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 11:47

Ik wil zowiezo een kerkelijke uitvaart en ze hoeven geen redevoering te houden. Ik sta bekend hier als zwaar gelovig en dol op dieren. Dat is het wel denk ik.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 11:48

Zoals mijn zusje ooit eens zei “je bent niet persé aardig, maar wel een goed mens.” En dat klopt ook. Ik ben een harde, echt van het motto “probeer het zelf eerst maar en als het je niet lukt dan sta ik altijd voor je klaar”, houd niet van overdreven gezeur en gedoe, probeer zelf ook altijd eerst alles zelf op te lossen en als het écht niet lukt vraag ik pas om hulp (tot grote frustratie van mijn vriend soms :') )
Ik heb geen mega grote vriendengroep, maar de vrienden die ik heb ben ik ook echt heel close mee. Ben wel iemand die alles laat vallen als familie of vrienden me nodig hebben. Voor mijn familie, vrienden en dieren beweeg ik echt hemel en aarde. Maar heb echt niks met bijvoorbeeld vreemden die om geld bedelen omdat ze een dierenarts rekening niet kunnen betalen.

Denk verder een beetje hetzelfde als jij TS. Ik hoef ook niet door 100 mensen herinnerd worden als een fantastisch persoon. Ben liever die persoon voor een select aantal mensen.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:00

Zoo, dat is een relativerende vraag. Ik moest er even over nadenken maar eigenlijk zou het mij geen zak uitmaken. Alleen wat mijn partner en kind vinden doet er voor mij toe.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:07

Ik denk dat het woord "eigenwijs" wel vaak zou vallen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:17

Hmm ik vermoed iets dat een vriendin ooit zei: ik moest wel aan je wennen maar je bent zo lief.

En gok dat ze ook zeggen dat ik slim en behulpzaam ben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:19

Wat was ze saai.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:22

Palmera schreef:
Toen mijn partner jaren geleden overleed liep iedereen mooi over hem te praten, ook diegenen die hem zelfs recht in mijn gezicht een klootzak genoemd hebben.

Ik ga er zelf dus ook niet vanuit dat er na mijn dood mensen opstaan die zeggen "Hallelujah, de arrogante, vervelende, koppige en lelijke vrouw is niet meer".
Dat mogen ze van mij doen, maar het is niet mens eigen.

_/-\o_ _O- _O-

Geweldig dit.... Ik heb geen idee wat mensen zouden zeggen, zoals hierboven, zal vast allemaal wel aardig zijn :)ddd

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:25

Eerlijk gezegd maakt mij dat niet uit. Ik heb er toch geen weet meer van.
Ik heb geen partner of kinderen, dus het zal andere familie zijn. Of iemand van het humanitair verbond ofzo.

Het zal waarschijnlijk gaan over dat ik zeer zelfstandig ben en gesteld op mijn vrijheid. Mijn avontuur met het laten bouwen van een nieuw huis. En iets over paarden en katten.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:28

Ik schat in als een vrolijke meid die het leven niet te serieus neemt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:32

bij mij zouden ze zeggen: wie is er dood??? nooit van gehoord!

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:38

Ik heb op de begrafenis van mijn oom gesproken, en mijn oom was geen makkelijk mens...dat heb ik ook wel gezegd, maar voor mij.....,zijn nichtje was hij heel zorgzaam en hij hield enorm van dieren...Dus ik heb wel het negatieve genoemd....en daarna ook wat ik fijn aan hem vond...
Ik ben op de leeftijd dat spreken op begrafenissen een soort hobby word... Dus als iemand niet altijd makkelijk was voor zijn mede mens mag dat gezegd worden...Maar gelukkig heeft ieder mens ,al zal het bij sommige ver zoeken zijn....Ook een goede kant.
Ik denk dat bij mij...ik hoor dat vriendinnen toch vaak boven halen, mijn gave om overal dieren te vinden,maar ook een demente mens tot een verdwaalde peuter aan toe...
De zieke eend in de nieuw verbouwde badkamer blijven mijn vriendinnen oa hilarisch vinden :o

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:41

Ik kan hier dus echt wakker van liggen, dat ik op m'n uitvaart in een kist lig en dat mensen dan in diezelfde ruimte dingen gaan zeggen over me die ik niet meer mee krijg :') ik maak het mijn familie op bepaalde momenten echt niet makkelijk, dus ik hoop dat er ook iets liefs uit kan komen :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:43

Ze zeggen niet voor niets: 'Over de doden niets dan goeds'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:44

@morrie: lol :)

Persoonlijk interesseert het me ook niet, zoals Roodvos al zegt.
Ik denk dat de mensen die komen je wel mogen en misschien iets aardig zouden zeggen en de mensen die je niet mogen die komen waarschijnlijk niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:50

Die me niet mogen zijn al uit mijn leven verbannen.
Dus het clubje wat komt is al select :D
En dat zal daarom wel mee vallen wat ze zeggen.
Maar zal wel iets zijn van hart op de juiste plek en daarom ook vaak een grote waffel.
En ja iets over de honden en paarden dat die mijn leven zijn.
En dan is het verhaaltje wel op :P

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 12:52

Ik denk dat er bij mij helemaal niet gesproken gaat worden. Mijn kring is zo klein, en wie daar in zitten zijn dan al dood ( als ik zolang mag leven). Van mij hoeft het ook niet, doe maar zonder poespas

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 13:01

Eindelijk rust!? :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 13:18

Ik hoop dat mensen mij dan zien als die meid die alles deed waarvan ze dacht: dat lijkt me tof. Die echt van het leven genoot en dat ook echt op nr 1 zette. Kwaliteit van leven.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 13:19

Van mij hoeft er niets gezegd te worden. Dan hadden ze dat bij leven mogen zeggen. Er hoeven van mij ook niet veel mensen op mijn uitvaart te komen, alleen mijn naasten. Maar liever nog dumpen ze mijn lichaam in het bos en gaan de mensen verder met leven.
Maar snap ook dat mijn nabestaanden dat niet willen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 13:38

Ik word op een natuurbegraafplaats midden in het bos begraven <3
Het maakt me niet uit wat ze zeggen, maar ik denk wel dat er zal worden verteld dat ik gek op dieren en de natuur was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 13:48

Ik heb weleens wat dingen gehoord al bij het leven dus ik denk dat het zoiets wordt: vriendelijk, lief eigenzinnig, soms moeilijk hoogte van te krijgen. Passie voor paarden. Veel kracht en doorzettingsvermogen en een unieke persoonlijkheid.

En degene die me niet mogen zullen natuurlijk hele andere dingen zeggen. :+ :D

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 14:34

Wat leuk om iedereens antwoorden te lezen. :j

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 17:12

Ik ken ook iemand die wist dat hij ging overlijden die had zijn eigen speech geschreven en zijn begrafenis geregeld inclusief muziek ....hoefde niemand zich ergens druk over te maken zei hij...Ik vond dat zo grappig...