Het perfecte kinderfeestje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Het perfecte kinderfeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:42

Tijdens het werk kreeg ik een idee voor het organiseren van kinderfeestjes. Maar mijn laatste kinderfeestje was eeuwen terug. Maar op bokt zitten mensen met kinderen.

Dus ik ben benieuwd wat een perfect kinderfeestje is voor jullie en jullie kinderen.

Hoeveel kindjes komen er gemiddeld?
Wat zijn de leukste activiteiten?
Wat geef je gemiddeld uit?
Wat voor eten en drinken is er tegenwoordig? Moet dat allemaal gezond zijn of mag een zakje chips en spekkies nog?
Organiseer je het het liefst thuis of ga je naar een locatie?
Wat is de beste dag om te vieren?
Hoe lang duurt het feestje?

Ik ben benieuwd!

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

Hoi,

- 10 kinderen
- iets actiefs / beleven / maken (springkussen /-park, pony rijden, speeltuin/paradijs evt binnen, zwemmen, midgetgolf)
- 200 euro
- ongezond (taart of cake, chips, ranja, friet of pannekoek)
- thuis zou heerlijk zijn qua vervoer maar qua activiteit lastig
- woensdag of zaterdag, evt vrijdag
- 14:00 uur tot 18:30 uur

Dit geldt voor die van mij, 7 en 9 jaar. Een klein cadeautje bij het weggaan is ook erg gebruikelijk in onze 'buurt'.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Hoeveel kindjes komen er gemiddeld? 10-15
Wat zijn de leukste activiteiten? Stokbroodje en popcorn bakken boven het vuur, cakeje versieren, springkussen en trampoline is t/m groep 3 al voldoende.
Als ze ouder worden:
Zwembad in de tuin, timmeren, stoepkrijten, koekhappen, spijkerpoepen, speurtochtje, in de bovenbouw leeftijd huurden we een paar keer lasergame spullen. Vanaf groep 8 gingen we dat op locatie doen wat goed beviel.
Wat geef je gemiddeld uit? 50-150 euro
Wat voor eten en drinken is er tegenwoordig? Afbakbroodje voor boven het vuur en knakworstjes om ze te vullen, maiskorrels om zelf popcorn te maken, cakejes met allerhande zoete versiersels erbovenop, suikervrije ranja, eventueel snoeptomaatjes en plakjes komkommer.
Moet dat allemaal gezond zijn of mag een zakje chips en spekkies nog? Combinatie van gezond en ongezond
Organiseer je het het liefst thuis of ga je naar een locatie? Thuis als ze kleiner zijn, vanaf groep 7/8 naar een locatie
Wat is de beste dag om te vieren? Woensdag, vrijdag, zaterdag of een studiedag
Hoe lang duurt het feestje? Ca 4 uur

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Hier een meisje:
5-8 kinderen inclusief de jarige

1e 2 feestjes waren thuis. In een eenhoornthema. Ik had een ponytje geregeld waar ze allemaal een ritje op konden maken, er was iemand die kwam schmincken zodat het allemaal kleine eenhoorntjes waren en we hebben met van die klei met bolletjes erin een eenhoornspaarpotje geknutseld. 2e jaar hebben we een squishie geverfd en slijm gemaakt. Ook een groot succes.
Qua eten ja tis een verjaardag, dus hier mag dat nog ongezond zijn :'). Ik had eenhoorncupcakes gebakken in 3 kleurtjes en die konden de kinderen versieren met slagroom en smarties, spekjes en zo'n strooibus met eenhoorntjes en letters etc.
Frietjes met minisnacks op tafel (op een kleed) en dan de sausjes ook op tafel is ook favoriet.

Laatste feestje was op locatie op een speelboerderij. Wel rustig voor mij :'). We hebben met zn allen pizza's gemaakt en opgegeten en de rest van de tijd was iedereen spelen.

Ik vier het feestje het liefst op vrijdag, dan hoeven ze de volgende dag niet naar school, ik loop altijd uit namelijk. Feestje is dan van 14.30 tot 18u of 19u. Veel vieren het ook op woensdag. Ik vind het wel makkelijk om alle kids mee te nemen uit school, maar ik woon er ook niet ver vandaan dus we kunnen gezellig lopen.

Qua kosten zit ik al gauw rond de 150-200 euro.

Muppett

Re: Het perfecte kinderfeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Hoeveel kindjes komen er gemiddeld? - tussen de 6 en 10 kinderen (ik heb een dochter van 4, 7 en een zoon van 10)
Wat zijn de leukste activiteiten? iets actiefs / iets knutselen
Wat geef je gemiddeld uit? 150 euro ongeveer
Wat voor eten en drinken is er tegenwoordig? Moet dat allemaal gezond zijn of mag een zakje chips en spekkies nog? mag gewoon ongezond zijn vind ik
Organiseer je het het liefst thuis of ga je naar een locatie? maakt niet uit
Wat is de beste dag om te vieren? woensdagmiddag / zaterdag
Hoe lang duurt het feestje? 3 uur max

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

Afhankelijk van de leeftijd tussen de 5 en 10 kindjes

Bezig zijn, buiten zijn, actief, iets met dieren

Voor een echt tof feestje ben ik bereid meer te betalen, maar meestal tussen de 150 en 200 euro

Wat voor eten en drinken is er tegenwoordig? Moet dat allemaal gezond zijn of mag een zakje chips en spekkies nog?
Ongezond mag zeker wel. Qua drinken is limo vaak prima.

Liefst op locatie, heb ik de zooi en drukte thuis niet

Woensdagmiddag of zaterdag

Minimaal 3,5 uur, afhankelijk van de leeftijd kan langer.

Ik kom geregeld leuke georganiseerde feestjes tegen maar die zijn voor mijn zoontje van 7 echt te kort. 2 of 2,5 uur gaat echt een teleurstelling zijn voor hem als zn feestje dan al is afgelopen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Eerste verjaardag naar de manege
Tweede verjaardag naar een speelparadijs
Derde verjaardag naar de manege met huifkar tocht

En straks in maart de 4de verjaardag op school.
Alle meisjes uit de klas komen, dat is 6 incl de jarige
Mijn dochter wil dit jaar graag thuis en dan met de pony’s
We hebben er drie dus dat komt mooi uit :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Ik heb een 11 jarige en 5 jarige. Ik doe eigenlijk alleen op locatie, dat is tegenwoordig wel de norm. Dan heb je ook geen rommel thuis, kost natuurlijk wel wat!

Die van mij zijn vlak na elkaar jarig dus ik combineer de feestjes, ik probeer onder de 400 euro te blijven, niet meer dan 250 als ik individueel zou doen.

De leukste was natuurlijk paardrijden, maar ook streetjumpen, een gewone binnenspeeltuin en bowlen/lasergamen waren een groot succes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

zoveel als de leeftijd is hier de richtlijn, dus worden ze 6 dan (inclusief de jarige) 6 kinderen. Is een beetje zoals het loopt, klein dorp en kleine school dus ik vermoed dat we met 7 of 8 wel klaar zijn.
Ik laat de jarige zelf een richting geven. Eerste jaar (toen hij 6 werd) hebben we thuis allemaal spelletjes gedaan, afgelopen jaar wilde hij een speurtocht en heb ik een speurtocht door het dorp uit gezet.
150euro?
Dat hoeft niet gezond. Hier beginnen we met cakejes versieren, aan het einde een friettafel en afgelopen jaar hadden ze de snoepjesbende achtervolgd tijdens de speurtocht dus ieder kind kreeg een snoepzak mee naar huis.
Ik zou liever naar locatie gaan, maar qua vervoer vind ik dat knap ingewikkeld. Er zit hier ook niet heel veel (indoor)mogelijkheden, dus dan is het monkeytown of thuis.
wij vieren het na school
na school direct mee naar ons (2 uur uit) en rond half 6 weer op huis aan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Toevallig heb ik vanmiddag het eerste partijtje van mijn nu 5 jarige dochter. We doen een unicorn party en nemen iedereen mee uit school. Ze mocht 6 kinderen uitnodigen, we gaan cupcakes versieren met limonade en cadeautjes uitpakken. Daarna hebben we een unicorn speurtocht waarbij ze vragen en opdrachten krijgen en mijn dochter haar pony moeten zoeken. Verder heb ik unicorn kleurplaten en kunnen ze stoepkrijten. Zakje chips en warme chocomelk met slagroom. En dan worden ze rond 16.30 weer opgehaald. Ik heb het meeste via Ali express besteld en dan ben je zo klaar. Ik denk dat ik alles bij elkaar 50 euro uitgegeven heb.

Afbeelding

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

De leukste feestjes voor de kinderen zijn wanneer ze iets kunnen doen waar ze op dat moment gek op zijn, of wat we niet standaard doen. Of waarbij ze iets maken dat mee naar huis genomen kan worden.
Uit mijn jeugd herinner ik mij ook vooral de feestjes waar we gingen knutselen of een speurtocht door de buurt deden.

Het liefst organiseer ik zelf, mits ik de tijd en energie heb.
Organiseren van een speurtocht kost al gauw 3x zo lang als de kids bezig zijn met het uitvoeren daarvan.

Leuke activiteiten:
- speurtocht door de omgeving met vragen over dingen die ze onderweg moeten vinden of tellen.

- Minecraft-puzzeltocht: onderweg had ik dozen neergelegd met grondstoffen (poolnoodle, tape, karton) waarmee uiteindelijk iedereen een pick axe kon maken. En vanaf de uitzichttoren blokjes in een doel gooien om de Ender dragon te verslaan.

-T-shirts tie&dye was een groot succes bij de 10-jarige meiden.

-Slaapfeestjes! (intussen niet meer exclusief voor de verjaardag, elke gelegenheid wordt aangegrepen om met vriendinnen te overnachten)

Vorig jaar had ik weinig tijd en energie, dus werd het de trampolinehal voor mijn dochter en lasergamen voor mijn zoontje. Lekker makkelijk, geen zooi in huis, maar alsnog zelf gesloopt omdat ik beide keren meedeed met de activiteit :')

Dit jaar staat een escape room in eigen huis op de planning, voor beide kinderen (met zelf bedachte opdrachten en puzzels, aangepast naar leeftijd).

Vaak is één activiteit (zoals T-shirts verven) en daarna vrij spelen prima om de hele middag te vullen.

Aantal kindjes: maximaal zoveel als de leeftijd, maar na 10 jaar gaat dat niet meer op.
Meer of minder kindjes is ook een kwestie van hoeveel plek er is in de auto, als we ergens heen gaan.

Uitgaven is totaal verschillend. Zelf georganiseerd is het rond de € 5 per kind, naar andere locatie al snel € 20 of meer.
Eten en drinken: suiker!!
Beste dag: vrijdag, want dan zijn ze eerder vrij, hebben geen huiswerk en kunnen ze wat later naar huis

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:26

Hier ook al even geleden, maar altijd op locatie feestjes gehouden of eerst thuis eten en cadeautjes en dan naar de locatie.

- aantal; max 10

- activiteiten;
* bowlen, pony rijden, fotoshoot, binnenspeeltuin, bioscoop, skieen, schaatsen, zwembad, lasergamen, survival, klimmen, musea,dierentuin, trampolinepark.

We hebben met 3 kinderen zoveel verschillende soorten feestjes gegeven en sommige activiteiten meerdere jaren gedaan. Ik kan ze niet allemaal meer herinneren.

- Budget; 150- 200 euro
- Duur; van einde school tot +/- 18.30
- gezond of niet; nee hoor, ongezond kan prima op een feestje. Friet/pannenkoeken. Ranja, chips, komkommer, tomaatjes etc voor het grijpen.
- Dag; dat maakt niet uit, ze hebben een continue rooster. Maar meestal woe-vrijdag.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Aantal kindjes: wat in de auto past, met 2 autos komt dat op 6 kindjes (excl jarige en zus)

Activiteit: eerste jaar pannenkoekenhuis met grote indoor en outdoor speeltuin, 2e jaar wilde ze naar monkeytown, maar het werd die dag 37 graden, dus de dag voor het feestje heb ik de rijbak omgebouwd tot beachparty met een zwembad, buikschuifbaan, sproeiers op de trampoline enz... kinderen praten er nu nog over... {:}

Budget: 200

Gezond of niet: beide, wat gezonds te snacken, maar ook zeker gewoon chips, ijs, taart en een snoepzak mee naar huis

Dag: voorkeur voor woensdag of vrijdag...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Zouden jullie een kinderfeestje in een spellencafé interessant vinden? Waar de kinderen spelletjes kunnen doen, misschien aan het einde iets naar budget kunnen uitkiezen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

2 kinderfeestjes thuis gedaan; doe ik nooit meer :=

Met de jongste zijn we nu twee keer naar ballorig geweest, met de oudste al drie keer naar jumpXL.
Willen ze zelf, ze houden niet van grote feestjes en nodigen meestal 4-5 kinderen uit.
We eten altijd patat.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

10 tot 15
Speurtochten in bv een kasteel om de hoek, bakkerijmuseum en daar koekjes maken/marspein kneden, bowlen, ponyrijden, binnenspeeltuinen(dat is dan weer niet mijn favo)
225
Chips, cakejes versieren en patat met snack is het hier toch nog altijd wel bij iedereen.
Liefst op locatie. Ik heb niet het allergrootste huis of tuin en om dan rond de 13 kinderen te vermaken vind ik teveel.
Vrijdagmiddag of zaterdag. (Hier geen woensdagmiddag meer vrij)
2,5/3 uur

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:46

Kan me niet zo vel schelen haha, maar meestal zitten ze hier rond de 10

Ligt ontzettend aan de kinderen, mijn middelste wordt 11 dit jaar en we doen al jaren een feestje in de tuin bij het zwembad. Kids zijn meestal niet blij met alles wat we er omheen bedenken :+ Mijn jongste wordt 9, die groep wil wel altijd leuke spelletjes doen.
We hebben wel eens lasergamen thuis gedaan en ben 1x op locatie wezen klimmen met het laatste feestje van de oudste.

Weinig, eten en drinken en soms bestellen we iets voor een spel (lasergamen bijv)

Alles mag, wij eten meestal frietjes, pannenkoeken of pizza. Chippies en spekjes mogen echt wel

Thuis

Woensdag, vrijdag, zaterdag

Ligt aan de leeftijd. Jonge kinderen korte feestjes, tegenwoordig wordt er na het eten nog film gekeken en zit je al snel aan een uur of 6/7 feest :+

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Earth schreef:
Zouden jullie een kinderfeestje in een spellencafé interessant vinden? Waar de kinderen spelletjes kunnen doen, misschien aan het einde iets naar budget kunnen uitkiezen?

Bij een spellencafé denk ik aan bordspellen. Dus als dat niet zo is, dan klopt mijn antwoord niet :')

Voor mij zou het niet interessant zijn. Alleen al niet omdat ze zeer slecht tegen haar verlies kan en ik zelfs een good old stoelendans nooit aandurfde.
Daarbij kunnen zeker jongere kinderen tot 8 niet echt stil zitten. Daarom werkt bijv een binnenspeeltuin ook goed. Hoe actiever ze zijn, hoe minder ze klieren. Er zouden dus actieve spellen bij moeten zitten of bijv een springkussen of buiten iets om te doen.

Een soort gamehall zou wel leuk kunnen zijn voor jongens (of stoerdere meiden dan ik hier heb lopen :') )

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:37

Met een spellencafé bedoel ik inderdaad bordspellen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:07

Het laatste kinderfeestje was thuis (6 jaar) en dat doe ik nooit meer :+
We hadden een reptielenfeestje, kwam dus ook iemand 1,5 uur lang met allerlei reptielen, hoogtepunt was toch wel een slang van 3,5 meter het was echt geweldig! Maar 10 kinderen in de leeftijd van 6/7 jaar vond ik echt hel op aarde :')
Jaar ervoor naar een indoor speeltuin geweest, zoiets zal het dit jaar ook worden :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Earth schreef:

Denk dat dit alleen leuk is als ze al wat ouder zijn, goed met spelregels om kunnen gaan en het ook allemaal leuk vinden. Genoeg kids die er echt niks aan vinden om een bordspel te spelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Earth schreef:

Ik heb jongens, en jongens moeten vooral fysiek bezig gehouden worden op een feestje.
Bij een bordspellen feestje is denk ik daarna alles kapot en incompleet :=

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

Earth schreef:

Bij ons op de basisschool is er maandelijks een spelletjesmiddag, maar dat ging er niet altijd gezellig aan toe.

Thuis andere regels dan de gebruiksaanwijzing, kinderen die niet tegen hun verlies kunnen, kinderen die niet van spellen houden, korte spanningsboog etc

Ik zou dit niet als feestje kiezen, al houden ze bij mij alledrie enorm van spelletjes spelen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

verootjoo schreef:
Earth schreef:

Ik heb jongens, en jongens moeten vooral fysiek bezig gehouden worden op een feestje.
Bij een bordspellen feestje is denk ik daarna alles kapot en incompleet :=

Meiden zijn niet veel beter vrees ik :'). Hoewel je die nog aan het knutselen kunt zetten. Zolang ze ervoor en erna rond kunnen rennen. Ik denk dat een knutselcafé succesvoller is dan bordspellen. Of van die speeltoestellen zoals in zo'n game hal. Meiden van 10/11 kunnen wel bordspellen doen, maar dan willen ze ook weer liever een slaapfeestje, zwemmen of iets met make up enzo. Bordspellen vind ik meer een familieding. Ik zou wel als gezin naar zoiets kunnen gaan :P. Maar als feestje ben je denk ik constant een soort scheidsrechter die kleine ruzies loopt op te lossen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:10

Eind vorig jaar werd onze dochter 5. We hebben de 5 uitgenodigde meiden op zaterdag rond 10 uur laten komen, thuis cadeaus en taart gedaan. Toen naar Monkeytown gereden met de 6 meiden waar ze frietjes en een ijsje hebben gehad, om ongeveer 14:00 zijn we gaan verzamelen om terug te gaan. Thuis lekker Frozen op gezet met een gezonde snack (ja dat dan weer wel, ik had o.a. fruit over :') ). Rond half 3, 3 uur werd de bende weer opgehaald.

Ik heb alleen naar allergieen gevraagd. Moet wel zeggen dat er maar 1 meisje bij was die ik nog nooit over de vloer had gehad, dus heb er ook helemaal niet over nagedacht of ik moest vragen of taart/friet/ijs wel mocht. Hoort er ook een beetje bij toch? Ik ga er vanuit dat als ik mijn dochter naar een feestje breng ze daar allerlei lekkere dingen eet hoor :j drinken inderdaad gewoon aanleng limo gedaan.

Mijn voorkeur qua feestje... het is wel lekker hoor, buiten de deur. Stuk minder chaos in je eigen huis :')

Het ligt er denk ik ook wel aan hoe oud de kinderen zijn en in welk jaargetij je zit wat passend is. Mijn dochter was vorige zomer op een feestje in het Land van Jan Klaassen uitgenodigd. Dat vond ze fantastisch, maar zoiets is in de winter dicht of niet meteen iets waar ik op zit te wachten (ik heb het koouuuhoud, gaan we al naar binnen? Etc)

En je budget is ook wel een grote factor natuurlijk :j