Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zonnetje81 schreef:Als je sinds november in de ziektewet zit dan is de wet van poortwachter toch nog helemaal niet relevant? Of verwachten ze dat je heel langdurig, langer dan 2 jaar ziek blijft?
Richtlijn hoe het normaal gaat:
De bedrijfsarts maakt een probleemanalyse.
Werkgever en werknemer stellen samen een plan van aanpak op.
Tijdens ziekte: regelmatig evalueren en het plan bijstellen.9
Na 1 jaar: eerstejaarsevaluatie val je terug naar 70% en gaan ze een tweedespoortraject opstarten. Of hoe dat ook alweer heet....
Na 2 jaar: ga je uitdienst of je bent weer volledig aan het werk.
Zonnetje81 schreef:Heel het proces wordt dus zo genoemd. Maar dat ze je uitnodigen voor een gesprek is niet raar. Ze gaan dan gewoon kijken hoe gaat het, wanneer zou je weer kunnen beginnen met werken of wordt het eerst een keer koffie drinken....
Many schreef:Heb je al bij je werkgever aangegeven dat je het onprettig vindt dat niet je teamleider, maar je collega voor het gesprek is uitgenodigd? In plaats van meteen te zoeken naar regels en wetten zou ik eerst gewoon eens contact opnemen en informeren naar het hoe en waarom.
@Zonnetje81, in principe krijg je vanaf dag één van het verzuim te maken met de Wet verbetering poortwachter; de ziekmelding valt er bijvoorbeeld ook al onder.
Relien schreef:Zonnetje81 schreef:Heel het proces wordt dus zo genoemd. Maar dat ze je uitnodigen voor een gesprek is niet raar. Ze gaan dan gewoon kijken hoe gaat het, wanneer zou je weer kunnen beginnen met werken of wordt het eerst een keer koffie drinken....
Thanks. Gaat mij ook meer over het niet aansluiten van mijn teamleider. Ik ga hier contact over opnemen maar wil zelf eerst ook wel een beetje weten welke regels hier voor gelden.
Many schreef:Heb je al bij je werkgever aangegeven dat je het onprettig vindt dat niet je teamleider, maar je collega voor het gesprek is uitgenodigd? In plaats van meteen te zoeken naar regels en wetten zou ik eerst gewoon eens contact opnemen en informeren naar het hoe en waarom.
@Zonnetje81, in principe krijg je vanaf dag één van het verzuim te maken met de Wet verbetering poortwachter; de ziekmelding valt er bijvoorbeeld ook al onder.
SansaS schreef:Een plan van aanpak kan ook zijn je niet belastbaar bent maar dat moet wel opgesteld worden en ondertekend door werkgever en werknemer. Anders kan dat problemen opleveren als je langer ziek bent.
SansaS schreef:Een plan van aanpak kan ook zijn je niet belastbaar bent maar dat moet wel opgesteld worden en ondertekend door werkgever en werknemer. Anders kan dat problemen opleveren als je langer ziek bent.
Love_myhorse schreef:SansaS schreef:Een plan van aanpak kan ook zijn je niet belastbaar bent maar dat moet wel opgesteld worden en ondertekend door werkgever en werknemer. Anders kan dat problemen opleveren als je langer ziek bent.
Oke duidelijkheid dan zal ik tzt dat ook wel krijgen... LG is nu met vakantie dus wacht het ook maar af.
dat hele ziektewet gedoe vind ik ook heel zenuwslopend..