Fotograaf levert foto's niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Fotograaf levert foto's niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:58

In oktober heb ik met mijn kinderen een fotoshoot gehad.
Tot op heden zijn er nog geen foto's geleverd.
Ik heb in december een bericht gestuurd. En toen zou ze in de kerstvakantie er mee beginnen.
Ik heb er ook niet vaak aan gedacht tot begin van deze week.
Bericht gestuurd of ze al geleverd kunnen worden, maar nog geen reactie.
Bijzonder, want ze is een bekende fotograaf in onze omgeving. Echter geen kvk meer( wel gehad).
Wat zouden mijn vervolgstappen kunnen zijn?
Het was best een flink bedrag.
Ik zou kunnen gaan dreigen om het op Facebook te zetten( gezien haar bekendheid zal ze dat niet fijn vinden). Maar dat is niet helemaal mijn manier en wil ik het netjes houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Fotograaf levert foto's niet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

Ik zou toch nog een keer proberen contact op te nemen met haar. Heb je haar 06? Appje sturen of bellen dan. In oktober heb je de shoot gehad en nou nog geen foto's vind ik niet zo netjes. Heb je ook geen voorproefje gehad? 1 of 2 foto's?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:42

wat vervelend!

ik zou ook eerst proberen haar te bellen, dat is wat directer dan berichten sturen. Ik hoop dat je je foto's toch nog snel krijgt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Ik zou nu toch even alles op een rijtje zetten en naar haar sturen. Dus op [datum] fotoshoot gehad, in december heb ik je een bericht gestuurd en zou je er in de kerstvakantie mee beginnen. Op [datum] weer contact opgenomen. We zijn nu [aantal weken] verder en zou nu toch wel graag duidelijkheid willen.

Krijg je hier niet binnen 2 dagen reactie op - zou ik aangeven dat je het wel een beetje zat bent en anders maar eens op Facebook moet gaan rondvragen of meer mensen dit probleem hebben (of iets in die trant).

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:03

Ik heb net gebeld. Geen reactie.
Maar ze kan natuurlijk aan het werk zijn.
Het was een shoot met vogels en degene.waarvan de vogels zijn heb ik bericht. Zij gaat ook haar een bericht sturen. Schijnbaar is dit vaker voorgekomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Heeft ze geen eigen fotostudio waar je langs kan gaan?
Als ze is uitgeschreven bij de Kvk dan klinkt dat alsof ze wil stoppen met haar bedrijf, dus online klagen zal dan ook niet heel veel effect hebben.
Heb je via Whatsapp contact gehad? Dan kun je hopelijk zien of de berichten wel gelezen zijn. Via mail is altijd maar gokken of een bericht goed is aangekomen.

Ik zou ook even bellen, en anders even bij de studio of desnoods aan huis langs gaan.
Misschien is er gewoon iets naars tussen gekomen, maar drie maanden is wel erg lang voor een gewone fotoshoot.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:31

8nnemiek schreef:
Heeft ze geen eigen fotostudio waar je langs kan gaan?
Als ze is uitgeschreven bij de Kvk dan klinkt dat alsof ze wil stoppen met haar bedrijf, dus online klagen zal dan ook niet heel veel effect hebben.
Heb je via Whatsapp contact gehad? Dan kun je hopelijk zien of de berichten wel gelezen zijn. Via mail is altijd maar gokken of een bericht goed is aangekomen.

Ik zou ook even bellen, en anders even bij de studio of desnoods aan huis langs gaan.
Misschien is er gewoon iets naars tussen gekomen, maar drie maanden is wel erg lang voor een gewone fotoshoot.

De kvk is al enkele jaren niet meer.
Ze is op Facebook etc gewoon actief.
Ook redelijk bekend in Efteling forums.
En Ze gaat gewoon op pad.
Ik kan zien dat de berichten zijn ontvangen, maar vinkjes zijn niet blauw.
Dat er iets kan zijn kan altijd, maar dan denk ik niet dat je uitstapjes kan maken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:42

Bedoel je daarmee dat ze actief is op bokt? Kan je haar geen pb sturen?

Wat vervelend zeg! Heb je geen adres van haar? Of haar bellen met een ander nummer zodat ze hopelijk wel opneemt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Ik zou het nog een paar dagen geven (incl. berichtjes sturen en bellen). Als ze niet thuis geeft een laatste bericht sturen waarin je vraagt om een oplossing (bijv geld terug). En als daar niets op terug komt, dan zou ik het via openbare platforms proberen. Maar, ondanks dat het nu al zo lang duurt, ik vind wel dat je haar nu even de kans moet geven om te reageren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

vinkjes hoeven ook niet blauw te zijn. dat heb ik zelf ook allemaal uit staan.

ik heb dit ook voorgehad en hij wilde toen geld terug geven maar het gaat niet om het geld maar om de fotos. kinderen veranderen zo vlug dus dat half jaar wil je gewoon terug kunnen zien op de fotos ( bij ons ging het toen ook nog eens om een baby )
wij hebben uiteindelijk toch wel wat 'dreigementen' losgelaten en ook op facebook berichten gedaan, hij had toen een website die ben ik toen vol gaan spammen en uiteindelijk had hij geen tijd ze te bewerken en dat heb ik toen gelaten en heeft hij ze ruw opgestuurd en wat geld terug ( al heeft hij dat tikkie nooit betaald, maar goed daar ging het mijn ook niet perse om)

ik zou nog een keer vriendelijk via de app verzoeken en anders na 24 uur geen reactie het op sociaal media gooien en dat je dus dit ook in het appje aangeeft dat je genoodzaakt bent andere stappen te ondernemen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Ik zou haar nog een deadline geven van een week en gewoon zeggen dat je daarna én via Facebook én via de politie stappen onderneemt. Is rigoureus, maar dan ben je misschien wel direct van je probleem af. Al meer dan drie maanden wachten op je foto's gaat nergens over. Als er wel iets aan de hand is is het haar verantwoordelijkheid je hiervan op de hoogte te stellen; dat is echt geen rocket science.
:+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:12

Deadline geven
Je hebt tot dan om de foto's op een NETTE manier te leveren.
Zo niet dan gaat dit verhaal op de facebook accounts waar jij je mensen vind

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Mensen,
Ik moet zeggen dat ik steeds weer verbaasd ben hoe gemakkelijk mensen hun kinderen laten fotograferen door (zgn.) fotografen.
Enig idee wat die allemaal kunnen uithalen met kiekjes van kinderen?

En het zegt helemaal niks dat ze bekend zijn via Fratsebook!

Vraag aan TS heb je betaald en heb je daar een betalingsbewijs van?
Zo ja, aangifte gaan doen!
Je hebt steeds nagevraagd, 0 reactie = vlot wat achterdochtig worden en actie.
Op bokt posten is aardig maar niet direct effectief.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:37

Heb je algemene voorwaarden opgestuurd gekregen toen je boekte? Vaak staat daar ook iets in over een levertermijn. Wellicht kun je dat nog gebruiken als extra drukmiddel, al denk ik dat dat niet echt werkt als ze niet antwoordt. Ik zou ook een duidelijke deadline geven (een week oid) en daarna inderdaad andere stappen ondernemen.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:07

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

Ik zou een belafspraak maken. Vooraf aankondigen waneer je belt, via de app bijv, en dat je zonder tegenbericht er vanuit gaat dat jullie dan de gelegenheid hebben om te overleggen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:50

Deze dame is niet actief op bokt.
Wel in Facebook groepen en in onze omgeving.
Geen algemene voorwaarden gehad.
We hebben voorheen toen ze nog een bedrijf had altijd foto's gehad. Nooit geen problemen gehad.
Dus vertrouwde het prima.
Ze is ook fotograaf voor de gemeente hier geweest.
Ik weet ook niet wat ik nu moet.
Hou niet van dit niet netjes oplossen.
Dus wil het gewoon op een nette manier regelen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:58

Sorry, maar als je al verschillende pogingen hebt gedaan het netjes op te lossen moet je op een gegeven moment toch overschakelen?
Je krijgt veel tips, maar als je dat allemaal niet aanneemt omdat je geen 'hardere' maatregelen wil nemen kunnen wij verder ook niet zoveel voor je doen. Ik vraag me dus eigenlijk gewoon af wat je dan wil met het topic :D

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:58

1, checken of er in de voorwaarden iets staat over levertermijn

2, als bellen, mailen, messenger en WhatsApp allemaal niets uithaalt, dan wordt het denk ik een keer tijd voor een aangetekende brief met daarin
-afspraken over de shoot,
-bewijs van betaling
-korte opsomming van alle momenten dat je contact gezocht hebt
-voorstel voor moment van alsnog leveren (bv uiterlijk 2 weken, en fatsoenlijke kwaliteit)
-en als dat niet gebeurt dat er een officiele ingebrekestelling volgt

Kans is groot dat de fotograaf niet op die ellende zit te wachten en alsnog haast maakt.

Waarschijnlijk is er iets aan de hand bij betreffende fotograaf, zeker als ze eerder wel betrouwbaar was. En dat is banketstaaf en sneu zat.
Alleen kan het gewoon niet zo zijn dat jij om die reden naar foto's én geld kunt fluiten zonder daar enige fatsoenlijke communicatie over van haar kant :n

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:06

Castilja schreef:
Sorry, maar als je al verschillende pogingen hebt gedaan het netjes op te lossen moet je op een gegeven moment toch overschakelen?
Je krijgt veel tips, maar als je dat allemaal niet aanneemt omdat je geen 'hardere' maatregelen wil nemen kunnen wij verder ook niet zoveel voor je doen. Ik vraag me dus eigenlijk gewoon af wat je dan wil met het topic :D

Ja ik ga wel wat doen met de tips , maar vind het gewoon lastig.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:08

F_T schreef:
1, checken of er in de voorwaarden iets staat over levertermijn

2, als bellen, mailen, messenger en WhatsApp allemaal niets uithaalt, dan wordt het denk ik een keer tijd voor een aangetekende brief met daarin
-afspraken over de shoot,
-bewijs van betaling
-korte opsomming van alle momenten dat je contact gezocht hebt
-voorstel voor moment van alsnog leveren (bv uiterlijk 2 weken, en fatsoenlijke kwaliteit)
-en als dat niet gebeurt dat er een officiele ingebrekestelling volgt

Kans is groot dat de fotograaf niet op die ellende zit te wachten en alsnog haast maakt.

Waarschijnlijk is er iets aan de hand bij betreffende fotograaf, zeker als ze eerder wel betrouwbaar was. En dat is banketstaaf en sneu zat.
Alleen kan het gewoon niet zo zijn dat jij om die reden naar foto's én geld kunt fluiten zonder daar enige fatsoenlijke communicatie over van haar kant :n

Bedankt.
Ik heb geen algemene voorwaarden.
De rest ga ik zeker oppakken.
Ik heb met mijn man afgesproken haar het weekend nog te geven om te reageren. Ook omdat de dame waarmee ze heeft samengewerkt een bericht heeft gestuurd.
Daarna gaan we het verder oppakken zoals je het omschrijft.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:12

magicmist schreef:
Castilja schreef:

Ja ik ga wel wat doen met de tips , maar vind het gewoon lastig.

Dat snap ik. Maar het is voor jou ook lastig dat jij niet geleverd krijgt waar je voor hebt betaald ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:15

Maar wat ik begrijp is het een zwarte dienst nu geweest....?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:19

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:23

Zonnetje81 schreef:
Maar wat ik begrijp is het een zwarte dienst nu geweest....?

Dt weet je niet , want deze persoon kan dat gewoon opgeven aan de belasting ook zonder KVK kan dat nml gewoon. Dat doe je bij overige inkomsten.

Er is een kans dat ze dat niet doet, maar tenzij dat expliciet gezegd is weet je dat niet.