Verbouwen "in je woning blijven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Verbouwen "in je woning blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:24

Heey bokkers

Ik vroeg me af voor de genen die hun huis hebben laten verbouwen of het zelf hebben gedaan. Zijn jullie blijven wonen in jullie huis of zijn jullie in een huisjes/caravan of woonunit o.i.d gegaan?

Mijn tiny huisje wordt vanaf april naar verwachting verbouwd.

Aangebouwd. Geïsoleerd, voorzien van nieuwe kozijnen nieuwe Shingels, nieuwe keuken, badkamer. Er wordt boven een muur eruit gehaald, de trap wordt dicht gemaakt en de dakkapel wordt mogelijk vervangen. En natuurlijk komt er een vloer etc in dus best een grote klus al met al.

Zoals ik nu voor ogen heb blijf ik hier zitten. Zet ik een deel van de tuin af waar de bouwvakkers hun matrialen kunnen zetten en kunnen zagen etc zeg maar.

En laat evt een toilet/douche wagen plaatsen tijdens de periode dat ik dat niet heb.

Ik leef met 3 hondjes 2 chihuahuas en een Lurcher. Als ik ga werken kunnen de chihuahuas tijdens de periode van aanbouwen en de aannemer nog niet binnen bezig is in de slaapkamer boven. Sophietje zit als ik weg ben in een extra kamer beneden (zij is een sloper) en buiten mijn toezicht laat ik haar niet bij de chihuahuas omdat ze jachtinstinct heeft. En evt kan ik een periode vrij regelen.

Maargoed er leven dus naast mij 3 hondjes.

Een deel van de tuin blijft dus vrij van bouwmaterialen zodat de hondjes als ik thuis ben wel lekker de tuin in kunnen.

Ik zit te denken mogelijk een tijdelijke kennel te maken voor de Lurcher waar ze in kan als ze in de ruimte waar ze zit als ik weg ben gaan verbouwen. Aangezien het dan niet te koud is meer. Dat ze een paar uur per dag daar in kan buiten (vrij rondlopen in de tuin zonder dat ik erbij ben met klussers die het hek in en uit gaan is geen optie met haar) De chihuahuas kunnen wel makkelijk in de aanbouw verblijven met nieuwe tweede slaapkamer. Maar Sophietje die sloopt ook draden etc dus die moet echt niet rondlopen zonder toezicht op een plek die nog niet helemaal af is.

Evt is het mogelijk een woonunit te plaatsen maar ik dacht ze gaan eerst aanbouwen "is dat dan wel nodig? En ook in de woonunit kan ze niet verblijven als ik zou werken ivm dat ze alles wat ze ziet met haar ogen bewerkt met haar bek ze zit in de Puberfase ook. Ik heb haar nooit opgesloten in een bench wel in een aparte kamer nadat ze mijn buffel leren bank te grazen had genomen besloten dat ze voor mijn meubels maar ook voor haar eigen veiligheid beter ergens kan zitten waar niks te slopen valt of iig wat niet gevaarlijk kan zijn voor haar.

Maar met een verbouwing op komst is dat natuurlijk wel iets om rekening mee te houden.

Lisa_22

Re: Verbouwen "in je woning blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:29

Ik zou het overleggen met de aannemer of het kan zoals je aangeeft. Wij gaan ook verbouwen en gaan op de begane grond en 1e verdieping beginnen, dan wonen we op zolder. Met verbouwen komt veel stof, veel zooi en lawaai. Ik denk dat je zeker met een Tiny house goed moet kijken of het wel leefbaar blijft of dat je beter tijdelijk ergens anders kan wonen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:35

Mijn huisje heeft een woonoppervlak van 45m2 met een boven verdieping.

Maar het zal idd behelpen zijn.

Voor mezelf vind ik het geen probleem. Maar of het voor de hondjes ok is daar zit ik nu dus mee in mijn hoofd.

De aannemer geeft aan dat het kan ze hebben in mijn straat een huisje verbouwd daar zat een stel in met baby en hond die zijn niet verhuisd tijdelijk en het betreft het zelfde type huisje. Maar daar heeft de man zelf mee geklust en de vrouw was fulltime thuis voor de baby.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Oeh maar dat is fijn dat de aannemer dat aangeeft! Voor je hond die niet alleen kan blijven moet je dan idd nog een oplossing hebben als je er niet bent, ik denk dat bench trainen of idd zo’n kennel buiten dan het best en praktisch is? Het is dan denk ik handig dat de mensen van de bouw niet per ongeluk de hond los kunnen laten bij het openen van de deur oid.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:50

Eigenlijk is je vraag' wat doe ik met mijn honden tijdens de verboueing?' aangezien je het niet over jezelf hebt.
Toen ik mijn keuken liet verbouwen en de hele venedenverdieping 1 grote chaos was met vuil, materialen en gereedschappen heb ik zowel de honden als de kat uit logeren gedaan. Ik heb geen zin in dieren in een puinhoop. Maar goed, dat was maar een week, ik weet niet hoe lang het bij jou gaat duren. Ik zou die grote van jou wel tijdelijk onderbrengen geloof ik.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:50

Ik zou voor de hondjes en hun rust proberen een andere oplossing te zoeken. Het is best een ingrijpende verbouwing. Wat zal het mooi worden( nog mooier dan nu).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:03

Ik zou ook voor mijn dieren een andere tijdelijke oplossing zoeken.
Zij zitten continu in het lawaai en kunnen er niet van weg (jij wel als je gaat werken).
En daarnaast alsnog met het risico dat de werkmannen ze per ongeluk loslaten of dat ze misschien alles bij elkaar blaffen uit ongemak.

Veel succes, gaat vast prachtig worden!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:06

Er staat gepland voor 3 maanden.
Maar ze gaan in blokken werken dus eerst aanbouw en isolatie buiten daar hebben we binnen op lawaai na geen last van. Wel moet er een plek afgezet worden zodat de honden niet in gevaarlijke dingen kunnen trappen dus een deel van de tuin vrij van werkmaterialen houden en daar mogen de klussers dan niet komen. Als de aanbouw af is heb ik ruimte om daar mijn bed in de tweede slaapkamer te zetten en te leven in de woonkamer die in de aanbouw zit. Dan vertrekken de bouwvakkers naar binnen zeg maar en kunnen wij daar dus leven.

De chihuahuas kan ik niet zomaar ergens onder brengen helaas. Sophietje uit logeren kan wel maar ik vind 3 maanden echt te lang.

Dus dan is het een oplossing zoeken als een huisje ergens huren waar ik samen met hondjes heen kan (dat kan heel misschien hier in het Dierenbos achter, alleen omdat Sophietje sloopt kan ik dan niet werken want ik kan haar dan niet alleen laten.

Of de optie in eigen tuin die veilig is iets creëren waar ze veilig kan zitten en evt alsnog een woonunit of caravan erbij dat is een voordeel van een beetje tuin/erf. Voor als de troep hier te erg wordt dat ik me als de bouwvakkers er zijn daarin kan terug trekken.

3 maanden niet werken is ook niet echt een optie.

De werkmannen zijn een buurman "aannemer" en een klusser ook een buurman zij kunnen alles zelf. Er komen hier dus geen hordes werklui.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:18

15 jaar geleden ben ik gedurende een verbouwing 3 maanden op een vakantiepark in de buurt gaan wonen.
Er komt een grote verbouwing aan.
Dit keer blijf ik in de woning.
Het bespaart kosten en heel veel tijd.
Ook al zat ik op een vakantiepark op 10 minuten afstand, retour was toch iedere keer 20 minuten.
Tevens vind ik het fijn om vaker aanwezig te zijn ivm toezicht.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

Wij hebben vorig jaar de keuken verbouwd. Was een project van vijf weken. Ik werk vanuit huis, dus had ik prima toezicht op de honden. In overleg met de klusjesman ,heb ik de honden bij hem kunnen laten als ik voor een afspraak de deur uit moest. De honden stoorden hem niet, gingen gewoon in hun mand liggen terwijl hij in de keuken bezig was.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:41

Dat speelt ook.
Hier zit een megaduur vakantie park achter kost 1000 per week voor een huisje en dan nog extra kosten voor honden. En er mogen twee honden wat misschien wel te onderhandelen valt.

Voor mezelf maakt het ook echt niet uit. Maar mijn hondjes zijn voor mij echt mijn alles dus voor hun wil ik het goed regelen.

Ik denk dus sowieso eerst te blijven om te kijken hoe dat met de aanbouw gaat.
Ze starten in april dus. En zit ook te denken om aan mijn overkapping ook een partytent neer te zetten. Ik heb een vuurtafel en een petroleum kachel zodat ik dat ook behagelijk kan maken om overdag veel buiten te kunnen zitten. Ik ben van plan om minder te gaan werken, ik ben ZZPer met vaste klanten (Ik werk bij die mensen thuis) maar ik kan niet de volledige 3 maanden thuis blijven want dan verlies ik klanten. Dus hier moet ik gewoon kijken wat mogelijk is.

Misschien als de ergste weken komen dat ik wel op vakantie ga. Twee weken even met de hondjes helemaal weg.

Ik zoek dus eigenlijk de perfecte oplossing meer rond mijn huis.

En uiteraard wordt er dus een deel tuin afgezet want veiligheid voor alles en hoop ik dus veel buiten te leven ook.

Ik woon hier aan het bos wat ideaal is voor de hondjes hier permanent vakantie gevoel. Maar niet tijdens de verbouwing natuurlijk :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:51

Is er misschien een doggy day care in de buurt waar je hond(jes?) overdag naar toe zouden kunnen als je aan het werk bent?
Dus niet volledig in pension maar alleen dagopvang?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Dan zou ik inderdaad in je tuin iets neer proberen te zetten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Vergis je niet dat het bouwstof en materialen die op de grond liggen, niet echt bevordelijk zijn voor de honden.

Ooit zelf verbouwt maar met klein kind en hond in huis dat was niet handig

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:11

Als je alleen bent en het niet erg vind dat het behelpen is dan moet het voor jou wel kunnen. Het klinkt idd meer als onpraktisch voor de honden.

Bij een verbouwing krijg je vooral abnormaal veel stof in je huis, door je hele huis, op plekken waarvan je dacht dat er geen stof kon komen.

Wij zijn niet in ons huis blijven wonen en dat zou ik bij een grote verbouwing ook niet snel doen. Nou hebben wij ook nog kinderen en is er een tijd geen keuken en badkamer geweest en begon de verbouwing in maart met een mega koude week. Er was weken lang geen verwarming meer, we gingen van gas naar gasloos.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Is het een optie om je werktijden te veranderen?

Een bouwvakker werkt in de regel op werkdagen van 07.00-16.00 uur.
Kan jij buiten die tijden bij je klanten werken?
Dus in de avond en / of in het weekend?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:23

Nee dat kan niet.

Ik werk van maandag t/m zaterdag smorgens 3 uurtjes. Op vrijdag 4-5 uurtjes maar die gaan zelf verbouwen dus gaan mogelijk ook een periode afzeggen. Op donderdag werk ik om de week nog 2,5 uurtjes. En op dinsdag en vrijdag werk ik om de week nog 3 uurtjes in de wijk waar ik woon. Ik werk bij die mensen op tijden dat ze er zelf niet zijn.

Er is vast een day care voor honden in de buurt wat voor Sophietje een oplossing zou zijn de Chihuahuas zijn heel lastig daarmee.

Sophietje is daarintegen een jachthond die wel makkelijk mee gaat net iemand maar niet zomaar buiten een erf moet komen want ze is heel snel dus ik hou dat eigenlijk liever aan mezelf

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:27

Honden passen zich heus wel aan aan een ander, daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.
Ik denk inderdaad ook dat je je vergist in hoeveel troep en materialen en spullen er bij een verbouwing komen kijken. Zeker als je maar 45m2 hebt staat straks alles inclusief tuin gewoon vol en is het overal een bende.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Woon unit huren voor 3,4 maanden, je bent al aan een kleine ruimte gewend en vergis je niet op het lawaai van een verbouwing ( buiten alle stof en ander ongemak) . Het lawaai is voor je honden echt heel vervelend.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

Toen er in mijn ouderlijk huis vroeger de beneden verdieping helemaal gedaan werd (muren en plafond), was alles helemaal ingepakt en leeg gehaald. Was echt heel intens. Tijdens de werkzaamheden waren we altijd weg (school/werk) en 's avonds bij terugkomt werden er uit de tuin 2 klapstoelen gepakt en de tv uit een zijkamertje en zo zaten we dan in de woonkamer. Alles zat vol met stof. Ben blij dat we toen onze hond nog niet hadden. Het is echt wel afhankelijk van wat ze allemaal gaan doen en hoeveel uitwijk mogelijkheden je hebt. Je kan moeilijk in de weg gaan zitten met 3 honden.

Toen ik mijn eigen huis ging verbouwen had ik de mazzel dat ik nog thuis woonde en dus alle zooi alleen daar had.. Heb nu een vrij reactief en stressgevoelig hondje (ook maatje chihuahua trouwens) en het is goed dat die dat allemaal niet heeft mee hoeven krijgen. Alleen al voor de losslingende zooi zoals plastic, piepschuim en een verdwaalde spijker. Hij heeft er een sport van gemaakt namelijk om alles wat niet op de grond hoort op te pakken en bij voorkeur te komen ruilen voor iets lekkers. Maar zeker met scherpe dingen vind ik dat toch eng.

Goed dat je hier overna denkt in ieder geval!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Kun je misschien een caravan of camper tijdelijk lenen?
Ik heb mijn kat destijds wel ergens anders ondergebracht. Ook voor de bouwvakkers is het een extra klus om steeds te moeten zorgen dat de juiste deuren gesloten blijven etc. Of ze buiten kunnen werken, hangt ook af van het weer. En van alle stof, lawaai en rommel wordt je niet vrolijk. Juist in zo'n klein huisje.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

3 maanden is wel lang, ik zou liever tijdelijk weg gaan of in een unit wonen, want na een week ben je het stof, puin, openliggende delen helemaal beu.
Plus het gevaar wat je zelf loopt en je honden, want niet altijd wordt alles dagelijks opgeruimd door bouwvakkers. En slapen in een omgeving die bouwstof heeft is ook niet echt gezond.
Sophie kan overdag toch wel in de extra kamer zijn, en later in de kennel. Goed idee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Wij zitten er momenteel middenin, letterlijk :D
Onze complete benedenverdieping gaat op dit moment op de schop. We krijgen overal vloerverwarming, een nieuwe keuken en een haardmeubel, opnieuw stucen en schilderen etc.
Wij (twee volwassenen en een papegaai) bivakkeren op de bovenverdieping waar we van één logeerkamer een kleine huiskamer hebben gemaakt en de andere logeerkamer is tijdelijk van onze papegaai.
Ik moet zeggen dat het prima gaat, maar we hebben nu pas één week gehad.
We hebben wel regelmatig de luchtreiniger aanstaan en alles boven zo goed mogelijk afgesloten ivm stof, want papegaaien zijn echt supergevoelig op de longen.
In totaal zullen ze hier ongeveer zes tot acht weken bezig zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Er adverteerd een caravan opkoper op mp, die heeft ook goedkope caravans zo mee te nemen (kunnen veilig de weg op). Ik zou daar rondsnuffelen naar een zeg maar schoon te houden slaaphok voor die periode. Ze kunnen leeg geleverd worden, want sec heb je enkel een hokje nodig waar je kan slapen en even rustig kan zitten. Voor overig heb je toegang tot je huis en kan je wat nodig is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Áls je de optie hebt om een caravan, stacaravan of woonunit te plaatsen dan zou ik daar absoluut voor gaan.
Verbouwen loopt altijd uit, nooit in en zelden klopt het geplande tijdsbestek.
Je gaat echt heel veel overlast hebben van geluid, troep, stof en andere misère.
Nog los van waar je jouw honden moet laten.