Parkeervergunning Enschede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Parkeervergunning Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 19:00

Ik zit een beetje met een dilemma en hopelijk kan iemand mij verder helpen
Ik ben voor werk verhuist naar enschede en het is eindelijk gelukt om in deze gigantische wooncrisis een kamer via via te kunnen krijgen in enschede. Maar nu zit ik met het volgende probleem. Ik kan geen parkeervergunning aanvragen omdat het huis in zone 1 van enschede zit en als je daar na 1 januari 2024 komt te wonen kan je geen parkeervergunning meer aanvragen. Ik ben dierenarts en moet de praktijkauto dichtbij huis kunnen parkeren voor spoedgevallen, al mijn spullen en medicatie ligt erin. In utrecht wist ik zo de straatjes en plekjes waar je gratis kon parkeren maar in enschede ben ik totaal niet bekend. Ik heb een zorgplicht dus moet die auto wel ergens kwijt kunnen. Iemand ervaring met aanvraag van parkeervergunning via huisgenoot die er al langer woont of iemand die plekken weet in enschede waar je wel kan parkeren?
Alvast bedankt!

KimD

Re: Parkeervergunning Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:14

Als jij het medisch noodzakelijk deel kunt bewijzen kun je alsnog een aanvraag indienen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:00

Wat vervelend TS! Ik wist die 2024 regel niet en schrik ervan hoe groot zone 1 is.

Weet niet aan welke kant van zone 1 je zit? Vanaf de kant van MST is parkeren bij Gamma https://www.gamma.nl/bouwmarkten/enschede misschien een optie. Da's een van de weinige gratis plekken binnen de singels.

Anders probleem aankaarten bij je werkgever? Wellicht heeft die contacten bij de gemeente. Of toch een jaarabonnement bij een parkeergarage?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 22:39

KimD schreef:
Als jij het medisch noodzakelijk deel kunt bewijzen kun je alsnog een aanvraag indienen.

Hoe werkt dit precies?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 22:40

koeke schreef:
Wat vervelend TS! Ik wist die 2024 regel niet en schrik ervan hoe groot zone 1 is.

Weet niet aan welke kant van zone 1 je zit? Vanaf de kant van MST is parkeren bij Gamma https://www.gamma.nl/bouwmarkten/enschede misschien een optie. Da's een van de weinige gratis plekken binnen de singels.

Anders probleem aankaarten bij je werkgever? Wellicht heeft die contacten bij de gemeente. Of toch een jaarabonnement bij een parkeergarage?

Ja ik baal er wel van want eindelijk een woning en dan precies in die zone 1.. :(
De woning is aan de van lochemstraat, misschien nog idee of daar in de buurt parkeerplekken zijn?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:51

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 22:59

loulou schreef:
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/C ... hatgpt.com

24/7 diensten kunnen ontheffing aanvragen

Ah oke! Ik heb alleen 1x in de week nachtdienst en 1x in maand weekend. Dus weet niet of ze dat dan voldoende vinden. Maar ik ga het anders even proberen! Wie weet vinden ze dierenarts toch urgent genoeg als beroep!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 23:03

Heb je al eens overwogen om een vouwfiets te kopen?
Natuurlijk is dichtbij parkeren gemakkelijker, maar wellicht brengt dat uitkomst.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 23:06

senna21 schreef:
Heb je al eens overwogen om een vouwfiets te kopen?
Natuurlijk is dichtbij parkeren gemakkelijker, maar wellicht brengt dat uitkomst.

Ja of gewone fiets, alleen waar kan ik dan de auto kwijt om met de fiets te komen?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 23:07

Afbeelding
In feite val ik onder verloskundige, als ik naar een verlossing moet van een paard of koe

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 23:45

Misschien morgen iemand van de gemeente Enschede afdeling parkeren proberen te bereiken en uitleggen dat je als dierenarts spoeddiensten moet draaien en dan de auto snel nodig hebt. Lijkt me dat ze voor jou beroep ook wel ontheffing gaan geven

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 07:25

Sabri schreef:
Misschien morgen iemand van de gemeente Enschede afdeling parkeren proberen te bereiken en uitleggen dat je als dierenarts spoeddiensten moet draaien en dan de auto snel nodig hebt. Lijkt me dat ze voor jou beroep ook wel ontheffing gaan geven

Ja ik had gemaild naar de gemeente, maar die zeggen dat het niet kan. Ze zijn er denk ik best streng in.

Ik heb wel parkeerplekken gevonden bij roomweg of sparta voetbal 5 min fietsen vanaf de woning. Maar mocht iemand anders nog een relatief veilige plek weten waar ik de auto kan zetten is dat erg welkom.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:27

Ik zou denken dat jij hier onder valt:

Calamiteitendiensten: 24/7 Diensten voor het oplossen van een onvoorziene gebeurtenis die binnen een kort tijdsbestek tot grote (im-)materiële of economische schade kan leiden en die bij een geringe beslissingstijd en bij een hoge mate van onzekerheid vraagt om een behandelingsdiscipline die buiten de dagelijkse orde valt. Waarbij de noodzakelijkheid van het parkeren op dat moment aangetoond kan worden door de ontheffinghouder.

Maar ik zou gewoon even contact met ze opnemen voordat je het officieel aanvraagt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:05

DA valt niet onder calamiteiten hoor, dat krijg je niet voor elkaar. Net als dat je het niet onder verloskunde kunt scharen.

De optie 5 minuten fietsen van huis zou ik nemen of via een huisgenoot, maar dan komt die vergunning op zijn/haar naam.

Mijn zus had hetzelfde in Utrecht, werkt als perfusionist (hart-long machine, ok ziekenhuis) en kreeg ook geen vergunning. Die heeft ook een vouwfiets gekocht en de auto buiten de betaald parkeren zone gezet.

Heel lastig, maar helaas zijn ze vaak heel streng aan de regels. Als jij al gemaild hebt en nee hebt gehad, zou je nog kunnen bellen ter verificatie, maar ik geef je weinig kans, als je niet aan de criteria voldoet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:24

Goede reden om niet in de stad te willen wonen, bij ons heb je dat gezeik gelukkig niet :')

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 08:39

loulou schreef:
Goede reden om niet in de stad te willen wonen, bij ons heb je dat gezeik gelukkig niet :')

Tsja alsof ergens buiten de stad een woning te krijgen is. Ik heb super geluk dat ik via via deze kamer kon krijgen. Maar nergens anders in Nederland is het mogelijk om iets te vinden, dus ik kan daar vrij weinig aan doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:41

GerenGer schreef:
[ Afbeelding ]
In feite val ik onder verloskundige, als ik naar een verlossing moet van een paard of koe

Dat denk ik niet, ze bedoelen hier het beroep mee. Want dan zou je jezelf ook kunnen zien als huisarts voor dieren. := Ik denk ook dat je wordt gezien als onderstaande als je geluk hebt. Maar met de spoed/nooddiensten die je draait verwacht ik dat je weinig kans maakt, maar zoals ik al zei, niet geschoten is altijd mis!

loulou schreef:

Calamiteitendiensten: 24/7 Diensten voor het oplossen van een onvoorziene gebeurtenis die binnen een kort tijdsbestek tot grote (im-)materiële of economische schade kan leiden en die bij een geringe beslissingstijd en bij een hoge mate van onzekerheid vraagt om een behandelingsdiscipline die buiten de dagelijkse orde valt. Waarbij de noodzakelijkheid van het parkeren op dat moment aangetoond kan worden door de ontheffinghouder.

Maar ik zou gewoon even contact met ze opnemen voordat je het officieel aanvraagt

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 08:50

MarliesV schreef:
DA valt niet onder calamiteiten hoor, dat krijg je niet voor elkaar. Net als dat je het niet onder verloskunde kunt scharen.

De optie 5 minuten fietsen van huis zou ik nemen of via een huisgenoot, maar dan komt die vergunning op zijn/haar naam.

Mijn zus had hetzelfde in Utrecht, werkt als perfusionist (hart-long machine, ok ziekenhuis) en kreeg ook geen vergunning. Die heeft ook een vouwfiets gekocht en de auto buiten de betaald parkeren zone gezet.

Heel lastig, maar helaas zijn ze vaak heel streng aan de regels. Als jij al gemaild hebt en nee hebt gehad, zou je nog kunnen bellen ter verificatie, maar ik geef je weinig kans, als je niet aan de criteria voldoet.

Hm ja lastig, in Utrecht ben ik hier ook bekend mee. Waar zet zij haar auto nu neer in Utrecht?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 08:51

KimD schreef:
GerenGer schreef:
[ Afbeelding ]

Dat denk ik niet, ze bedoelen hier het beroep mee. Want dan zou je jezelf ook kunnen zien als huisarts voor dieren. := Ik denk ook dat je wordt gezien als onderstaande als je geluk hebt. Maar met de spoed/nooddiensten die je draait verwacht ik dat je weinig kans maakt, maar zoals ik al zei, niet geschoten is altijd mis!

loulou schreef:

Haha ja was ook een grapje, snap dat verloskundige humaan is haha.
Maar thanks, ik kan het altijd proberen idd

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:54

Ik zie ook dat je bij de irene-garage wel een abonnement kan afsluiten voor ongeveer 600€ per jaar. Super duur, maar misschien kun je hier een deel van declareren? Als je 2 dagen van de week het nodig hebt om de auto voor de deur te hebben, is dat ongeveer 100 dagen per jaar. Omgerekend is dat dan grofweg €170 wat je misschien zou kunnen declareren bij je werkgever?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:58

loulou schreef:

Dat bedoelen ze voor als je dan in die zone aan het werk moet. Dus als huisarts naar een patiënt die daar woont. Dat verhaal gaat overigens over de voetgangerszone, da's een andere dan zone 1.

GerenGer schreef:
Ja ik baal er wel van want eindelijk een woning en dan precies in die zone 1.. :(
De woning is aan de van lochemstraat, misschien nog idee of daar in de buurt parkeerplekken zijn?
Laaressingel een optie? Dichterbij dan Roomweg en ook relatief veilig. Anders abonnement voor Irenegarage? Da's om de hoek voor je.

Ik spreek maandag iemand die net binnen de Lasondersingel woont, zal ik haar ook even vragen naar opties?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:35

Ik neem aan dat je in de diensten een bedrijfsauto bij je hebt met ook medicatie er in? Want dan zou ik risico op inbraak ook mee nemen in de overweging waar je hem neerzet.
Een abonnement bij een parkeergarage kan dan best een goede investering zijn.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:05

Is dit niet een probleem dat je samen met je werkgever kan oplossen?

Ik neem aan dat de regels rondom de spoeddiensten vanuit de praktijk bepaald worden, misschien ook een gedeelte wettelijk. Wie weet als je werkgever zich erover buigt dat er meer mogelijk is bij de gemeente.

Wie weet als je wat meer bekend bent in de omgeving dat er dan ook een makkelijker bereikbare woning voor je is. Daar kom je tegenwoordig alleen nog maar via via aan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:25

GerenGer schreef:
MarliesV schreef:

Hm ja lastig, in Utrecht ben ik hier ook bekend mee. Waar zet zij haar auto nu neer in Utrecht?

Ze woont inmiddels in een huis met oprit, dus dat probleem is opgelost.
Hoop dat je een goede oplossing vind.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 11:52

Kan je niet in de buurt kijken of iemand een eigen grote oprit heeft waar je gebruik van zou mogen maken. In gesprek gaan kan altijd,

Desnoods tijdelijk tot dat je het zelf heb opgelost.