Review/betrouwbaarheid opzoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Review/betrouwbaarheid opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 21:28

Hoihoi,
Wij zijn rustig op zoek naar een nieuw chalet met meer ruimte en gewoon wat nieuwers. Nou had ik een website gevonden, ik weet niet of ik die mag delen? Anders mag de link gewist worden.
https://wonenin1dag.nl/
Nou ziet dit er enorm netjes en duidelijk uit. De prijs is heel mooi, maar wel bijna te mooi om waar te zijn. Nou keek ik vanavond toevallig Alberto Stegeman en heb ik toch een rondje internet er aan gewaagd. Geen enkele review. Op Facebook danwel Instagram geen berichten of volgers. ‘X’ heb ik niet dus dat kan ik niet zien. Dus toch begin in achter m’n oren te krabben. We wouden graag eerst sparen en dan pas contact opnemen en zeker langs gaan en de chalets bekijken. Want lijkt mij dat die daar gewoon klaar staan. Dus dat heb ik nog niet gedaan
Wat denken jullie? Want ik zie helaas toch veel rode vlaggen. Wel jammer want het ziet er wel heel goed uit
Is er ergens een site te vinden waar je de echtheid ofzo kan checken? Niet dat ik opgelicht wordt

Prairy

Re: Review/betrouwbaarheid opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:33

Die zijn gewoon bij ome Ali te bestellen. Er was laatst volgens mij een programma over gemaakt, 2 van die gasten die zo'n huisje besteld hadden (en volgens mij ook geleverd).

Ze zijn ook heel vaak op Troostwijk te koop en dan heb je als het goed is ook een kijkdag. Let wel even op je bod en wat je uiteindelijk echt betaalt.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:34

Het is bijna te mooi om waar te zijn.
En vaak is dat het dan ook...

25.000 euro (ex btw) voor een chalet met 3 slaapkamers twee airco en keuken en een badkamer.
Nee hoor echt even verder kijken

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:42

Geen keurmerk, geen KVK /BTW nummer vermeld, geen daadwerkelijke keurmerken etc. Nee, ik zou het niet vertrouwen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 22:11

De domeinnaam is op 24 oktober 2025 geregistreerd. Dat verklaart ook waarom er weinig recensies zijn. Maar goed, als ze aangeven dat ze jarenlang ervaring hebben ofzo dan zou je kunnen navragen onder welke naam :-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 23:47

Geen kvk, geen btw nummer, geen komo te vinden en "lange ervaring" sinds de domeinnaam pas vanaf laatste kwartaal '25 geregistreerd is...
De huisjes zijn met image search overal te vinden, lijken wel een soort drop-ship chalets.

zou het te veel rode vlaggen vinden bij elkaar.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 00:03

KVK is te vinden in de algemene voorwaarden . Hij staat ook op marktplaats. Ik heb mijn twijfels ik denk geen "oplichting" wel gewoon zelf direct in China te bestellen.
De persoon zelf is heel makkelijk te vinden, en de ergste sites hebben dat lastiger gemaakt. Ook zijn de algemene voorwaarden wel serieus ( die op dropship sites kloppen geregeld niet ) .
adres gegevens staan bij offerte aanvragen en hoewel die anders is dan op de kvk, liggen die twee plekken maar een paar km uitelkaar dus dat kan zijn dat werk en huisadres zijn.

Ziet er op google maps uit als boerderij/ loonwerkers bedrijf , dus dan hebben ze wel het spul in huis om een chalet te plaatsen.
Het andere adres ziet er uit als een gewoon rijtjeshuis, passend bij iemand met een dergelijke baan.

https://www.marktplaats.nl/v/huizen-en-kamers/recreatiewoningen-te-koop/m2327017105-nieuwe-complete-tinyhouses-mantelzorg-recreatiewoning

Nog even verder gespeurd : hij zit op facebook ( woonplaats en naam klopt ) en bij zijn fotos kun je zien dat hij een vrachtwagen rijbewijs heeft en dat hij chalets vervoert ( ook al in 2022) .

Klaar met detective spelen voor vandaag.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 06:29

Dankje allemaal voor jullie bevindingen! Ik vind het inderdaad ook wel wat vaag allemaal. Maar ja, als hij net begonnen is… We willen sowieso niks hals over kop gaan kopen maar wel rustig de tijd nemen. En dus ook zeker langs gaan etc

Eleeke wat zou je advies zijn?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 06:48

Als je enigszins in de buurt woont, langsgaan en anders een live virtuele tour doen zou ik zeggen. En pas betalen bij levering!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:16

Eleeke schreef:
KVK is te vinden in de algemene voorwaarden . Hij staat ook op marktplaats. Ik heb mijn twijfels ik denk geen "oplichting" wel gewoon zelf direct in China te bestellen.
De persoon zelf is heel makkelijk te vinden, en de ergste sites hebben dat lastiger gemaakt. Ook zijn de algemene voorwaarden wel serieus ( die op dropship sites kloppen geregeld niet ) .
adres gegevens staan bij offerte aanvragen en hoewel die anders is dan op de kvk, liggen die twee plekken maar een paar km uitelkaar dus dat kan zijn dat werk en huisadres zijn.

Ziet er op google maps uit als boerderij/ loonwerkers bedrijf , dus dan hebben ze wel het spul in huis om een chalet te plaatsen.
Het andere adres ziet er uit als een gewoon rijtjeshuis, passend bij iemand met een dergelijke baan.

https://www.marktplaats.nl/v/huizen-en-kamers/recreatiewoningen-te-koop/m2327017105-nieuwe-complete-tinyhouses-mantelzorg-recreatiewoning

Nog even verder gespeurd : hij zit op facebook ( woonplaats en naam klopt ) en bij zijn fotos kun je zien dat hij een vrachtwagen rijbewijs heeft en dat hij chalets vervoert ( ook al in 2022) .

Klaar met detective spelen voor vandaag.

Afbeelding

@TS de foto's zijn wel allemaal AI, dus inderdaad langs gaan!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 10:16

_O-

Dankje voor de tip! Dat gaan we dan zeker doen :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:27

Het is niet "bijna" te mooi om waar te zijn. Het is te mooi om waar te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:40

Wat zijn dan eigenlijk normale prijzen voor een chalet met de oppervlakte die jullie zoeken?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 10:44

De foto's vind je letterlijk terug op Ali expres. Check ook goed de maten, pas kwam zo'n "huis" langs en bleek de afmetingen van een schuurtje te hebben.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 11:02

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 11:41

Dat verschild. Je kunt een nieuwe woonunit wel kopen voor minder dan 25 K maar echt een chalet begint wel bij 45k dan heb je een vrij standaard klein chalet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:09

prompter schreef:
De foto's vind je letterlijk terug op Ali expres. Check ook goed de maten, pas kwam zo'n "huis" langs en bleek de afmetingen van een schuurtje te hebben.

Dit!

Je heb hier te maken met een dropshipper.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:18

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:28

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-12-25 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 12:29

Zie je! Die maten zijn echt zo belangrijk!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 13:04

Wij zoeken een chalet/stacaravan/tiny house met 3 slaapkamers, toilet, douche en keuken. Gewoon om in te kunnen leven.

We hebben nu een stacaravan met uitbouw + veranda. Totaal 13,5m bij 7m. Ruim genoeg :j Dit kostte destijds 3500 euro maar denk dat dit inmiddels ook al 30+ jaar oud is. We willen graag wat nieuwers of gewoon nieuw. Maar een chalet van 100.000 ga ik er niet voor neerleggen. Dan investeer ik liever in een huis

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 13:15

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 13:20

Wss krijg je een poppenhuis thuis gestuurd...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 13:25

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 13:40

Kabayo schreef:
Lizz schreef:
Ik zag zo’n unit laatst op fb voorbijkomen.

https://www.facebook.com/share/p/1C8evk ... tid=wwXIfr

Oh dit ziet er goed uit! Dankje! Ik sla hem even op

De kans is groot dat die niet is geïsoleerd. Deze units zijn vaak voor tijdelijke bewoning.

De ton is wel waar het naartoe gaat tegenwoordig nieuw.