Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Zolala schreef:Ik heb al enkele jaren een Epson EcoTank ET-2720. Dat is wel een All-in-One printer met scanner, maar dat is toch ook wel regelmatig handig gebleken.
Fijnste is dat deze vier navulbare inkt tankjes heeft, die zoooooooo lang meegaan dat ik ze zelfs nog nooit heb hoeven bijvullen![]()
Ik gebruik mijn printer vrij dikwijls voor mijn werk, en allerlei administratieve zaken. Hij doet gewoon wat hij doen moet, en ik ben er dan ook al lang erg blij mee.
Intussen zal het wel deze zijn, de 2860:
https://www.bol.com/nl/nl/p/epson-ecota ... 169128818/
Er is een hele serie EcoTanks, kan geen kwaad om er even tussen te neuzen.
Dat is het nadeel van inkjet; als je het niet reinigt dan verstopt het, en anders kost het je veel geld aan inkt. Storm schreef:Zou niet weten wat daarmee bedoeld wordtEen topic die ik net nodig heb!
Ik lees bij de Epson dat je niet 'zomaar' iets kunt printen, dat dit eerst opgeslagen moet worden voorst je kunt printen en dat een simpel mailtje printen ook niet zomaar lukt? Ook vanaf een laptop printen is omslachtig lees ik in sommige reviews? Wat zijn jullie ervaringen?
Printen vanaf laptop en telefoon gaat gewoon prima, ook mails. Kan natuurlijk wel om een speciaal type zijn dat daar problemen mee heeft. Of een missende update of zo. Ik heb de 2720, zie dat die nog steeds in de handel is en nu veel voordeliger dan destijds.rien10 schreef:BigOne schreef:Met schoonmaken bedoel je daarmee dat je hem ook kalibreert?
Precies.
En heb je de printkop ook al uit de printer gehaald en een uurtje in lauw water laten weken?
Storm schreef:Ik heb mijn Epson binnen! Bedankt voor deze tips!
Het is de ET-2860 geworden en wat een verademing na de oude Canon die vaker geen verbinding met mijn telefoon kreeg dan wel. Verbinden met mijn laptop is zelfs nooit gelukt. Ik was altijd minimaal een half uur bezig om iets af te drukken. Eerst alles naar mijn telefoon sturen, dan opslaan en hopen dat ik verbinding kon maken via de waardeloze app.
En nu, de Epson. Wauw! Installatie ging klein beetje mis omdat het wachtwoord dat in het apparaat stond, niet het goede ww bleek te zijn. Maar je kon een rapport uitdraaien en daar stond wel het juiste ww op. Inkt vullen was supermakkelijk en de hele installatie ging via een stappenplan op mijn telefoon. Dat kan bijna niet misgaan. Daarna laptop erbij en die deed het meteen! Ik had reviews gelezen dat mensen eerst alles op moeten slaan voordat ze konden printen, ook mails enzo, maar dat is niet zo. Je kunt gewoon alles printen. Prijs is nu slechts 139 euro bij Bol, met genoeg inkt voor 3 jaar.
Ik ben blij!
Gelukkig niet 'proberen en dan vastlopen'!