Goede printer gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Goede printer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 15:35

De keuze is reuze en daardoor zie ik door alle mooie printers niet meer wat nu goed of slecht is.

Onze oude printer maakt namelijk strepen bij kleurenprints. Na al meerdere keren alles gereinigd te hebben zit er helaas geen verbetering in.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe kleuren printer. Het gaat alleen om printen dus scannen en kopiëren is niet nodig.

We gebruiken de printer hobbymatig wat inhoud dat er periodes zijn dat we actief printen en periodes dat deze langer stil staat.

Nu zat ik te denken aan iets met navulbare inkt, omdat mij dit handiger (en goedkoper) lijkt dan cartridges maar of dat ook echt zo is?

Dus na het lezen van een berg reviews ben ik vooral aan het zoeken naar ervaringsdeskundige. Dus wat gebruikt bokt voor printer en is een aanrader om mooie prints en foto's te printen?

Zolala

Re: Goede printer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 16:18

Ik heb al enkele jaren een Epson EcoTank ET-2720. Dat is wel een All-in-One printer met scanner, maar dat is toch ook wel regelmatig handig gebleken.

Fijnste is dat deze vier navulbare inkt tankjes heeft, die zoooooooo lang meegaan dat ik ze zelfs nog nooit heb hoeven bijvullen *\o/*
Ik gebruik mijn printer vrij dikwijls voor mijn werk, en allerlei administratieve zaken. Hij doet gewoon wat hij doen moet, en ik ben er dan ook al lang erg blij mee.

Intussen zal het wel deze zijn, de 2860:
https://www.bol.com/nl/nl/p/epson-ecota ... 169128818/
Er is een hele serie EcoTanks, kan geen kwaad om er even tussen te neuzen.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 17:02

Ik heb altijd Canon printers gehad, cartridges bestel ik huismerk bij Sneltoner... geen ervaring met bijvullen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 17:22

Met schoonmaken bedoel je daarmee dat je hem ook kalibreert?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 17:57

Zolala schreef:
Ik heb al enkele jaren een Epson EcoTank ET-2720. Dat is wel een All-in-One printer met scanner, maar dat is toch ook wel regelmatig handig gebleken.

Fijnste is dat deze vier navulbare inkt tankjes heeft, die zoooooooo lang meegaan dat ik ze zelfs nog nooit heb hoeven bijvullen *\o/*
Ik gebruik mijn printer vrij dikwijls voor mijn werk, en allerlei administratieve zaken. Hij doet gewoon wat hij doen moet, en ik ben er dan ook al lang erg blij mee.

Intussen zal het wel deze zijn, de 2860:
https://www.bol.com/nl/nl/p/epson-ecota ... 169128818/
Er is een hele serie EcoTanks, kan geen kwaad om er even tussen te neuzen.

Hier ook een Epson EcoTank, geweldig ding! Hier wordt ie vooral zakelijk gebruikt, dus weinig kleur. Maar dat werkt dus gewoon als je het een keer wel gebruikt. Per afdruk scheelt het hier onwijs veel. Weet niet hoe die foto´s afdrukt, gewone afbeeldingen vind ik prima.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 21:08

Een topic die ik net nodig heb!

Ik lees bij de Epson dat je niet 'zomaar' iets kunt printen, dat dit eerst opgeslagen moet worden voorst je kunt printen en dat een simpel mailtje printen ook niet zomaar lukt? Ook vanaf een laptop printen is omslachtig lees ik in sommige reviews? Wat zijn jullie ervaringen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 21:24

Ik heb een Epson ecotank en herken dat niet Storm.

Printer bevalt erg goed. De scanner minder, die loopt snel vast als je er meerdere blaadjes tegelijk in legt. 1 voor 1 scannen gaat prima, maar dat is nogal omslachtig als je veel moet scannen. Maar dat maakt voor de TS niet uit, dus zou hem dan zeker aanraden.

Ik print erg veel voor werk en de tankjes gaan erg lang mee en zijn makkelijk bij te vullen.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 23:24

Hier ook een Epson ecotank. Ik had die printer 10 jaar eerder moeten kopen. Aanschafprijs is wat hoog maar nog nooit gedoe mee gehad. Of hij nu wekelijks draait of 3 maanden stil staat, het gaat allemaal moeiteloos.

Hier komt er geen inkjet met cartridges meer in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 06:39

Hier ook al jaren zo'n ecotank van Epson, de ET-2650. Fijnste printer die we de afgelopen 25 jaar gehad hebben.

Bizar ook hoe weinig je die inkt bij moet vullen.....cartridges waren iedere klipklap leeg bij vorige printer en bij deze vraag ik me af of ik ooit van de bijgekochte inkt af ga komen :=

Hij werkt gewoon prima draadloos of bedraad met gewone desktop, laptop, tablet, telefoon....
en wat ook wel leuk is, is dat je hem ook gewoon via zijn eigen menu lijntjes en ruitjesbladen uit kan laten printen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 07:30

Ik heb enorm lang een Canon inkjet gehad. Dat ding printte perfect, en verstopte nooit.. maar dat kwam dus doordat hij zo nu en dan automatisch een reiniging deed. Ik printte een paar keer per jaar, en elk jaar kon ik wel een cartridge vervangen 8)7 Dat is het nadeel van inkjet; als je het niet reinigt dan verstopt het, en anders kost het je veel geld aan inkt.

Ik ben dus overgestapt op een kleuren laserprinter. Is even een uitgave, maar wat fijn om gewoon een werkende printer te hebben die weinig kost aan toner! Wel baal ik een beetje van de kleurenweergave, als grafisch ontwerper en fotograaf valt elke afwijking me op, en deze HP printer wijkt gewoon duidelijk af met de werkelijke kleuren. Ik zou dus volgende keer voor een ander merk laserprinter gaan, en goed te reviews lezen wat betreft de kleurechtheid.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 08:39

Bedankt voor de tips, ik ga ook een Epson bestellen. Ik heb nu een oude canon en die doet zo ontzettend lastig met printen. En ik blijf nieuwe cartridges kopen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 10:06

Bedankt voor de tips, ik zie dat er veel tevreden zijn met een Epson.
Op de vraag of ik ook gekalibreerd heb. Ja, dat heb ik ook gedaan.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 10:23

Storm schreef:
Een topic die ik net nodig heb!

Ik lees bij de Epson dat je niet 'zomaar' iets kunt printen, dat dit eerst opgeslagen moet worden voorst je kunt printen en dat een simpel mailtje printen ook niet zomaar lukt? Ook vanaf een laptop printen is omslachtig lees ik in sommige reviews? Wat zijn jullie ervaringen?
Zou niet weten wat daarmee bedoeld wordt :o Printen vanaf laptop en telefoon gaat gewoon prima, ook mails. Kan natuurlijk wel om een speciaal type zijn dat daar problemen mee heeft. Of een missende update of zo. Ik heb de 2720, zie dat die nog steeds in de handel is en nu veel voordeliger dan destijds.

Vind het ook verbazingwekkend hoe weinig inkt ik nu gebruik in vergelijking met al die cartridges. Heb de hogere aanschafprijs er al lang en breed uit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 10:57

Fijn om te horen! Ik krijg 'm morgen binnen!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:44

Epson of Brother. Sla die HP's over want dat zijn toch een partij rotdingen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:46

BigOne schreef:

Precies.
En heb je de printkop ook al uit de printer gehaald en een uurtje in lauw water laten weken?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:55

rien10 schreef:
BigOne schreef:

Precies.
En heb je de printkop ook al uit de printer gehaald en een uurtje in lauw water laten weken?

Dat zou ik eerst proberen sommig papier veroorzaakt dat er papierstof aan de kop kleeft en dan krijg je strepen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:11

Oh ja, heel goed laten uitlekken en eventueel droog deppen met een niet pluizende doek. Zeker niet met wc papier of zo.
Of langdurig laten drogen aan de lucht.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 16:48

rien10 schreef:
BigOne schreef:

Precies.

Ja, ook al geprobeerd.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:18

Sinds 13-12-2017 een Epson XP-640 Expression Premium printer in gebruik.
Er worden veel foto's geprint, 10x15, 13x18, A4. Mooie afdrukken met Epson inkt en en Epson foto papier.
Sinds kort overgegaan op 123 inkt en papier en de kwaliteit is toch anders.
Tot nu toe geen problemen met verstopte printkop o.i.d. Soms wat schoonmaken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 13:06

Ik heb mijn Epson binnen! Bedankt voor deze tips!

Het is de ET-2860 geworden en wat een verademing na de oude Canon die vaker geen verbinding met mijn telefoon kreeg dan wel. Verbinden met mijn laptop is zelfs nooit gelukt. Ik was altijd minimaal een half uur bezig om iets af te drukken. Eerst alles naar mijn telefoon sturen, dan opslaan en hopen dat ik verbinding kon maken via de waardeloze app.

En nu, de Epson. Wauw! Installatie ging klein beetje mis omdat het wachtwoord dat in het apparaat stond, niet het goede ww bleek te zijn. Maar je kon een rapport uitdraaien en daar stond wel het juiste ww op. Inkt vullen was supermakkelijk en de hele installatie ging via een stappenplan op mijn telefoon. Dat kan bijna niet misgaan. Daarna laptop erbij en die deed het meteen! Ik had reviews gelezen dat mensen eerst alles op moeten slaan voordat ze konden printen, ook mails enzo, maar dat is niet zo. Je kunt gewoon alles printen. Prijs is nu slechts 139 euro bij Bol, met genoeg inkt voor 3 jaar.

Ik ben blij!

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 14:20

Ik heb al even een fijne hp printer onder 100,- in bezit. Die kan printen en scannen, met een app op de telefoon kan het ook makkelijk.
Goed kwaliteit en een half jaar gratis inkt via het abonnement. Daarna 5,- voor 50 printen per maand wat altijd te wijzigen is en inkt wordt automatisch geleverd als ze zien dat het bijna op is.

Erg fijn!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 14:26

Storm schreef:
Ik heb mijn Epson binnen! Bedankt voor deze tips!

Het is de ET-2860 geworden en wat een verademing na de oude Canon die vaker geen verbinding met mijn telefoon kreeg dan wel. Verbinden met mijn laptop is zelfs nooit gelukt. Ik was altijd minimaal een half uur bezig om iets af te drukken. Eerst alles naar mijn telefoon sturen, dan opslaan en hopen dat ik verbinding kon maken via de waardeloze app.

En nu, de Epson. Wauw! Installatie ging klein beetje mis omdat het wachtwoord dat in het apparaat stond, niet het goede ww bleek te zijn. Maar je kon een rapport uitdraaien en daar stond wel het juiste ww op. Inkt vullen was supermakkelijk en de hele installatie ging via een stappenplan op mijn telefoon. Dat kan bijna niet misgaan. Daarna laptop erbij en die deed het meteen! Ik had reviews gelezen dat mensen eerst alles op moeten slaan voordat ze konden printen, ook mails enzo, maar dat is niet zo. Je kunt gewoon alles printen. Prijs is nu slechts 139 euro bij Bol, met genoeg inkt voor 3 jaar.

Ik ben blij!

Wat leuk om te lezen dat de EcoTank zo goed bevalt! Wat een mooie prijs ook. Veel plezier ermee.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:48

Fijn dit topic, was ook al een tijd op zoek naar een kleurenprinter omdat onze oude zwart-wit printer steeds meer vastliep met papier. Heb door dit topic ook de Epson ecotank net besteld, benieuwd hoe die is.
Weten jullie of deze ook op dun karton kan printen en hoe foto's eruit zien op fotopapier?

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:35

Ik print dikwijls op dun (bruin Kraft) karton, en dat gaat prima. Laatst probeerde ik iets wat hij te dik vond, en dat werd geweigerd: begon er niet eens aan :P Gelukkig niet 'proberen en dan vastlopen'!