Welke auto zoeken wij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne87

Welke auto zoeken wij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 20:15

Hoi allemaal,

Onze auto moet worden vervangen, hij is echt op. Afgelopen vrijdag bij de garage geweest, en met ons wensenlijstje kwamen we op een Ford Kuga of een Lynk&co 01.
Mijn man heeft rondgevraagd op zijn werk, maar kreeg veel negatieve ervaringen op de Lynk&co. Herkenbaar voor jullie?

Misschien past een andere auto ook wel binnen ons wensenlijstje, maar hebben we nog niet aan dat merk/type gedacht.

Onze wensen:
- Automaat
- Hoge instap (Volvo rijdt heerlijk (V70 bijv.), maar heb dan het gevoel dat ik met de kont op de grond rijd)
- Ruime kofferbak
- Onder de 100.000 km
- Minimaal 1500 kg trekken
- Rond de €20.000
- Overstap op hybride zou een optie zijn. We hebben zonnepanelen. Retourtje werk is 55 km.
- Achterin beenruimte voor de (opgroeiende) kinderen.

Wie kan ons helpen? :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:27

Ik vind je budget erg krap voor een auto die 1500 kg moet trekken en onder de 100k. Of mag het er ook 1 van meer dan 10 jaar oud zijn? Ik heb ongeveer dezelfde wensen, max 5 jaar oud en mag tot 150k en kom toch al snel op autos van 25-30k uit. En dan heb ik het over kia Sportage, Hyundai Tucson etc. Volvo met dat trekgewicht zijn nog duurder.

Little_Gift

Re: Welke auto zoeken wij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:23

Dacia Duster of Dacia Bigster vallen nieuw rond dat budget en mogen 1500 kg trekken. Bigster misschien zelfs meer...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:34

Als het aantal kilometers meer mag zijn, dan zeg ik Skoda Kodiaq. Grote auto, mag genoeg trekken. Hoge instap.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:40

mazda cx5, al is je budget misschien net wat krap als je hem onder de 100.000 km wil kopen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 21:45

Ik heb de Kuga, ST-line X uitvoering, plug in hybride. Heeeeerlijke auto, voldoet eigenlijk aan al je eisen alleen was hij wel een stukje duurder. Maar hij is wel vrij jong en had pas 42.000 gelopen. Heeft een grote kofferbak, echt hoge instap (hoger zelfs als de X1), trekt 1500 en hij is nog zuinig in gebruik ook, helemaal als je hem regelmatig aan de lader gooit. Ik redde in de zomer met gemak 50km vol elektrisch.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 22:43

Volvo xc60 alleen die ga je voor dat geld niet krijgen onder de 100000. Voldoet wel aan alle eisen en zijn heerlijke autos

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 23:39

Honda HR-V (of eventueel CR-V)?
Alleen trekgewicht wordt dan waarschijnlijk wel een probleem...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 23:52

Als een elektrische auto een optie is: Tesla model Y (long range). Fantastisch ruime luxe auto met hoge instap. Kan een trailer trekken en rijdt heel zuinig.:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:04

Hier ook een Kuga, maar dan het nieuwe model dat 2100 kg mag trekken, ver boven je budget.
Wel een heerlijke auto.
Maar voor dat budget, met die kilometers en grootte van de auto wordt het wel lastig denk ik.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:33

Een Ford S-Max? Hoewel ik vrees dat die ook duurder zijn met deze gewenste km stand. Een Kuga inderdaad ook fijn, die vonden wij wat krap achterin (3 kinderen). Nu hebben we een Explorer hybride, zeker een aanrader, maar ook boven jouw budget.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:53

Ik vond de kuga op zich wel fijn, is erg duur en ik vond met de trailer rijden niet zo fijn.

Ik heb in jouw budget de kuga ingeruild en een volvo v40 cross country gekocht.
Geen spijt van. Heerlijke auto die de trailer makkelijk trekt.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:01

Little_Gift schreef:
Dacia Duster of Dacia Bigster vallen nieuw rond dat budget en mogen 1500 kg trekken. Bigster misschien zelfs meer...

Beide modellen zitten nieuwe boven de €30k. De Sandero stepway zit rond de €25k , maar mag geen 1500kg trekken.

Een occasion ouder model duster heb je wel voor dat geld.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:48

Hier ook een Kuga rijder, ook met trailer. Fantastische auto, ook om te trekken.
Wij hebben wel een nieuwe (PHEV), mag 2100 trekken en dat doet hij met gemak. Echt een fijne auto.

Wij hebben ook gekeken naar de Link&co, maar dat hij uit china komt stond ons niet zo aan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:26

Cinderella schreef:
Als een elektrische auto een optie is: Tesla model Y (long range). Fantastisch ruime luxe auto met hoge instap. Kan een trailer trekken en rijdt heel zuinig.:)

Die zijn qua prijs ongeveer het dubbele van het budget van TS. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:47

Mijn vader heeft vorig jaar een Kia Optima Phev gekocht, die voldoet aan al je eisen. Hij kan zo'n 50km volledig elektrisch rijden, dus ideaal voor woon-werk verkeer, en die van mijn vader is erg luxe uitgevoerd met zelfs stoelverwarming op de achterbank en zo'n slimme cruise control en lane assist enzo.

Hij rijdt er echt super goedkoop mee omdat hij bijna alles elektrisch kan rijden.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:25

Wij hadden ook deze eisen en zijn bij de outlander phev terecht gekomen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Ik heb een Peugeot 3008 1.6 benzine. Is ook een optie (wel een zoektochtje, de meesten zijn 1.2, die moet je niet hebben)

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Mijn vriend en ik hadden ook zo ongeveer deze eisen, enkel moesten wij nog meer trekgewicht hebben i.v.m. dubbelpaards trailer. Wij zijn uiteindelijk bij een Volkswagen Amarok terrecht gekomen. Het is een bakbeest en we betalen wat meer voor wegenbelasting maar eerlijk is eerlijk deze auto trekt alles weg. Waar zelfs de trekkers van het werk vastlopen rijd deze auto weg alsof het niets is.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:22

Hier inderdaad een niet zo tevreden Lynk&co bestuurder :x
Of zoals ik hem pasgeleden nog omschreef, als reactie op mijn eigen facebook bericht toen ik hem nieuw besteld had;

“ Ach toen waren we nog super enthousiast over de komst van de Lynk nu ben ik regelmatig geneigd om hem de sloot in de rijden

Qua degelijkheid is het inderdaad wel echt een Volvo, qua elektronica een temu auto… made in China voor 2 stuivers en een glas ranja om die kleine kinder vingertjes gelukkig te houden ”

Want ja motorisch is het echt wel een fijne wagen en geeft ook echt geen krimp met bv een trailer. Ook qua wegligging, sturen etc prima. Je merkt qua dat gedrag echt de volvo er aan af. Maar de rest qua computer componenten, belabberd…
Om maar te zwijgen over het media systeem :')

Ach nog 2 jaar en dan mag ik vanuit mijn werk een nieuwe uitzoeken. Of hij moet spontaan eerder ineens spoorloos verdwenen zijn }>

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Rose123 schreef:
Mijn vriend en ik hadden ook zo ongeveer deze eisen, enkel moesten wij nog meer trekgewicht hebben i.v.m. dubbelpaards trailer. Wij zijn uiteindelijk bij een Volkswagen Amarok terrecht gekomen. Het is een bakbeest en we betalen wat meer voor wegenbelasting maar eerlijk is eerlijk deze auto trekt alles weg. Waar zelfs de trekkers van het werk vastlopen rijd deze auto weg alsof het niets is.

Klopt,

Mijn man heeft deze ook, alleen met parkeren in het dorp of drukke plekken en parkeer garages vind ik hem dus echt niet fijn. Hij is wel echt lang. Maar hij rijd super en is indd loeisterk.

Ik heb zelf een Q7, heeft inmiddels echt wel wat km erop maar mankeert nooit iets en is ook heel sterk en mega comfortabel. Deze zou je ook prima met meer km erop kunnen kopen voor dat geld. De eerste auto die we echt helemaal op gaan rijden denk ik. Nu 10 jaar oud, hybride, heel zuinig op de dieselmotor en qua onderhoud zo weinig aan gehad. En hij blijft ontzettend mooi.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Subaru Forrester is ook een optie.
Rij ik zelf mee en vind het echt een fijne trek auto

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:09

Mijn vader had een Outlander als vorige auto, maar die vond ik qua beenruimte achterin dan weer erg tegenvallen. Daar kon niemand achter de bestuurdersstoel zitten als mijn vader achter het stuur zat, want die stoel stond dan echt tegen de achterbank aan met hooguit ruimte voor een heel dun kinderbeentje :=

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Mirjam79 schreef:
Ik heb een Peugeot 3008 1.6 benzine. Is ook een optie (wel een zoektochtje, de meesten zijn 1.2, die moet je niet hebben)

Hier sindskort een 5008, heerlijke auto en fantastisch groot van binnen. Ook de trailer trekt hij zonder problemen.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

Wij zijn heel tevreden over onze Renault Kadjar. Automaat met alleeen benzinemotor. Veel ruimte , ook achterin en mag 1500 trekken.