Wie heeft de verwarming aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:23

Wie heeft er de verwarming aan? En op welke temperatuur heb je de verwarming? Heb je een oud of nieuw huis?
Laatst bijgewerkt door Wesco op Gisteren, 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

Ja, hij slaat aan als het beneden onder de 19,5 graden komt. Nieuwbouwhuis van 2022. Goed geïsoleerd.
In de slaapkamer is het 18.5, daar hoeft hij niet aan.

Sintara

Re: Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

Ja hij staat hier wel aan, het vriest buiten :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Relatief nieuw huis
Verwarming staat op 19 en gaat alleen na 17u aan en alleen beneden. Heel enkele keer gaat hij na het eten naar 20
Smorgens lucht ik kort beneden, boven staan ramen hele dag op een kier en op de slaapkamer altijd (tenzij storm of strenge vorst).
In principe trek ik overdag een extra trui (of mn onesie <3 ) aan als ik het koud heb.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Al de verwarming aan? Het is 1 graad haha

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Natuurlijk, zijn er mensen die hem niet aan hebben dan? :brr:
In de nacht hebben wij hem op 15 volgens mij, overdag als we er niet zijn 16. In de ochtend en de namiddag staat ie op 18 en meestal als ik ‘s avonds op de bank zit en het koud krijg draai ik hem naar 19. Oh en als ik thuis werk en overdag in het weekend staat ie natuurlijk wel hoger; 18/19 graden.
Wij hebben een tussenwoning gebouwd in de jaren 80 geloof ik.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Hier ook. Alleen woonkamer, 18.
Zonder wordt het nu kil/waterkoud.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Hier staat ie al vanaf half oktober aan, oud en krakkemikkig huis + een koukleum van een kat die me niet met rust laat als ze niet de hele dag kan liggen meuren in haar radiatormandje _O-

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Wij hebben al eventjes de verwarming aan overdag op 20/20,5. Ik werk veel thuis dus heb de warmte wel nodig. Als je stil zit heb je het sneller koud. ‘S nachts naar beneden gedraaid maar dan koelde het niet verder af dan naar 18,5. Sinds kort omdat het ‘s nachts zo koud is koelt het ‘s nachts in huis dan ook wel weer meer af. Wij hebben een oud huis uit 1935 maar hebben dit jaar de gevel en het dak laten isoleren (flinke isolatiewaarde ook) We hebben nog wat verlies op sommige ramen enkel glas en op sommige plekken nog wat doorgang naar buiten ivm afwerking. Maar het huis is al zoooooo veel comfortabeler dan de vorige paar winters.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Hier ook al de verwarming een tijdje aan. We wonen in een hoekhuis en het is hier fris, in de nacht ook alweer vorst. Overdag staat hij op 18.5-20, afhankelijk van hoe koud we het hebben, waar de wind vandaan komt, enz.
In de avond als we thuis zijn gaat hij ook wel naar de 21. En in de nacht naar 16.
Het huis is een jaren '60 woning en deels geïsoleerd en deels dubbel glas. We hebben met de verbouwing al wat aangepakt, maar nu even sparen voor de rest, dat kon helaas niet in 1x.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Ja, in de ochtend verwarm ik hem even naar 19 graden. En als ik uit werk kom tot ik naar bed ga ook weer naar 19 graden. Het was gisterochtend al 15 graden in mijn woonkamer ondanks 19 graden de avond ervoor. :brr:

Bouwjaar: 1971

Ik verwarm eigenlijk alleen de woonkamer. Die is vrij klein. Het hele huis is maar 60m2.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:34

Nee, hij staat hier niet standaard aan. Eigenlijk alleen in het weekend een paar uurtjes.

Als ik doordeweeks om 18:00 thuiskom uit werk ga ik eerst koken en krijg ik het daar weer warm van, en na het eten ga ik met de honden wandelen en dan kruip ik onder een dekentje :D

Wij wonen in een appartement op de vierde verdieping uit de jaren 70. Volgens mij is het rond de 18,5 graden in huis. We hebben geen thermostaat dus helemaal zeker weet ik het niet, maar we hebben een soort los thermometertje maar weet niet hoe accuraat die is haha.

Als ik of m’n vriend de hele dag thuis is zetten we ‘m meestal wel ff aan. De honden kruipen ook lekker onder dekentjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Ik heb trouwens vloerverwarming, ik zet hem dus op 19.5 en laat hem daar op staan. Tenzij het heel erg koud wordt, dan gaat ie naar 20 maar dat voel ik toch pas een dag of wat later.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Zeker aan, geen thermostaat dus ik zet hem hoger of lager wanneer ik het koud of warm heb.

En 35 jaar oud. Wat voor een huis natuurlijk jong is, maar voor een camper oud...
Laatst bijgewerkt door F_T op Gisteren, 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Nee de verwarming nog niet aangehad....

Wel de houtkachel en de airco op verwarmen :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Al een maand of twee denk ik... Overdag 20,5 en 's nachts 18,5. Beneden gas c.v., boven elektrisch en in mijn kantoor aan huis aircoverwarming.

Bouwjaar 1974, wel goed geïsoleerd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:47

JessicaD88 schreef:
Al de verwarming aan? Het is 1 graad haha

Ik heb alleen in de avonduren de elektrische kachel even aan, de cv heb ik dit jaar nog niet aan gehad.

Edit, en mijn huis is volgend jaar een eeuw oud.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:53

18 graden en s nachts terug naar 15 graden. Als we de houtkachel aan doen stopt de verwarming vanzelf met bijwarmen.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:59

Hier ook 24/7 op 21 graden beneden.
Huis van 2017, boven staat de verwarming niet aan.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:59

Bouwjaar 1996. Binnen nog 18 graden.

Vloerverwarming / stadsverwarming nog niet aan gehad, stel het 't liefste zo lang mogelijk uit. Maar verwacht einde van de week dat de radiatoren wel licht aan gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:00

Ja 19 overdag. Redelijk nieuw huis.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

Zeker staat de CV aan, savonds zakt hij binnen een uur van 18 naar 17 graden in dit tochtgat van een appartementje (1960)..
Overdag normaal op 18 graden, warmer is niet te betalen. Lang leve de sociale huur :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Oud groot huis uit 1900, wel goed geïsoleerd. Temperatuur staat altijd op 19 graden, hebben vrijwel overal vloerverwarming.
En voor de echte koude dagen 2 hout/speksteen kachels. Maar die hebben we eigenlijk nooit beide aan staan behalve op echt gure dagen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Uiteraard staat die aan. Jaren ‘30 huis, wel nieuwe kozijnen in bijna het hele huis. Standaard op 17,5 maar als we thuis zijn en de houtkachel staat niet aan dan gaat ie op 20. En dan ‘s nacht weer op 17,5

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

Hier al een tijdje aan, oud huis van 1938 met 0 isolatie :+
Nu hebben we in de meeste kamers even geen CV hangen ivm verbouwing e.d. dus we hebben ook nog een elektrisch straalkacheltje. De verwarming doen we 's nachts op 16,5 zetten, maar dan slaat hij 's nachts ook nog aan.