Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
de plafondlamp met spotjes in de keuken zijn misschien nog het mooist omdat het subtiel is en je de lichten in verschillende richtingen kan zetten, handig om het aanrecht te zien en de eettafel.

moonsparkle schreef:Kun je van elke lamp een dimmer maken?
Roodvos schreef:Ik heb van alles wat.
Van jaren 30 erfstuk tot moderne draadlampen en plafonnaire met Bluetooth speaker in de badkamer.
Mijn jaren 30 erfstuk heeft een volledig nieuw armatuur gekregen, in stijl. Het oude armatuur kon de moderne led-lampen niet aan.
Boven de eettafel, het kookeiland, in de woonkamer en bijkeuken heb ik slimme lampen (Action en Kruidvat*) ingedraaid. Daarmee kan ik kleur en intensiteit instellen. En een timer programmeren zodat er licht brandt als ik thuis kom.
* Die werken op hetzelfde platform (Tuya).
Ik heb in mijn slaapkamer een Tiffany (look alike) lamp hangen. Gekocht via Marktplaats.
En voor de hal heb ik een lamp gekocht bij het Tiffany Lampenhuis, deze:
https://www.tiffanylampenhuis.nl/tiffany-plafonniere-klein-lovely-flower-purple/
Daar heb ik dan weer een lamp in met een bewegingssensor zodat ik licht heb als ik in het donker rond stommel.moonsparkle schreef:Kun je van elke lamp een dimmer maken?
Nee, als een lamp daarvoor geschikt is staat het op de verpakking.
Philips schijnt nu lampen te hebben die je kan dimmen met je lichtknop. Dan heb je geen aparte dimmer meer nodig.
Ipv aan/uit heb je dan aan/ iets gedimd/ gedimd/ uit.
Misschien is dat wat voor je.

(ontzettend leuke woordspeling al zeg ik het zelf). Op de site van leenbakker / kwantum / verlichtingwebsites bijvoorbeeld is veel keuze. Al eens online gekeken?Lindsey_99 schreef:Hier hangt een Tiffanylamp ondersteboven aan het plafond als plafondlamp omdat we geen mooie konden vinden. Het hangdeel is omgedraaid en hij hangt binnenin aan een korte ketting.
Verder is het licht hier indirect, alleen boven de eettafel hangt eentje met goed leeslicht.
Voor handwerken en lezen hang ik meestal een neklamp om.
Dubbelfun: die hebben wij ook in de keuken hangen, zijn erg leuke lampen.
moonsparkle schreef:Rintah schreef:Te veel licht is op te vangen met een dimmer (evt ook lampjes vervangen voor geschikte)
Kun je van elke lamp een dimmer maken?