Aanraders voor bruidsjurk zaken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Aanraders voor bruidsjurk zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 03:14

Hoi!

Ik ga trouwen en mijn moeder wil graag samen de trouwjurk passen/kopen.
Alleen... ik woon in Nieuw Zeeland :')

Dus, mijn ouders vliegen mij naar Nederland zodat we dit samen kunnen doen. Echter heb ik echt geen flaaaauw idee waar te beginnen. Mijn moeder wil graag naar Valkenburg voor de Say yes to the dress winkel - prima, doen we dat als ze plek hebben.

Maar als ik daar niet slaag, zijn er andere aanraders? Mijn ouders wonen in midden limburg - maar we kunnen best een eindje rijden naar brabant of rondom Rotterdam (mijn broer woont daar). Liever geen aanraders helemaal in Gelderland/Groningen/Friesland.

Ideaal een zaak die jurken ready to go heeft, zodat ik aanpassingen kan doen in NZ en de jurk mee kan nemen in 't vliegtuig.

Thanks!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Aanraders voor bruidsjurk zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 04:33

De Say Yes to the Dress winkel is Koonings en die zit in Deurne :D

Ik denk dat je het snelste slaagt in een outlet winkel omdat je ze daar meteen kunt meenemen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 05:51

Dat klopt wat Cayenne zegt. Mijn zusje is daar jaren geleden geweest, maar dat is pré “say yes to the dress”. Er schijnt sindsdien wel eea veranderd te zijn daar hoorde ik toevallig vorige week toen een collega en ik het hadden over het bruidsjurk shoppen van haar zus. Die woont in Deurne en daar gingen ze dus niet naartoe :+
Schijnt dat je daar tegenwoordig een x bedrag moet neerleggen alleen al om binnen te mogen en dat er een maximum aan jurken is die je mag passen.

Mijn ervaring van 20 jaar geleden is dat ze vaak bepaalde modellen in één maat hebben hangen en het met klemmen oid passend maken voor tijdens het passen. Als je dan een keus hebt gemaakt bestellen ze voor jou de juiste maat. Ze verkopen vaak een bepaalde jurk ook maar één keer om het voor de bruid zo uniek mogelijk te maken dus ze hebben geen hele range aan maten van dezelfde jurk hangen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de jurk niet nagestuurd kan worden. Het zou jammer zijn je keus te beperken, omdat je de kerk graag meteen in de koffer meeneemt.

Ik verwacht inderdaad dat je bij een outlet de meeste kans hebt, hoewel je natuurlijk bij een andere winkel ook geluk kan hebben dat ze met jou maat hebben, maar check even of ze mee willen werken aan verkoop zonder aanpassingen. Dan kom je iig niet voor verrassingen te staan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 05:59

Cayenne schreef:
De Say Yes to the Dress winkel is Koonings en die zit in Deurne :D

Ik denk dat je het snelste slaagt in een outlet winkel omdat je ze daar meteen kunt meenemen?

Ja ze zitten in Deurne en Valkenburg!
Enige aanraders voor outlets?
Laatst bijgewerkt door Nagini op 08-11-25 06:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 06:02

Dorus schreef:
Dat klopt wat Cayenne zegt. Mijn zusje is daar jaren geleden geweest, maar dat is pré “say yes to the dress”. Er schijnt sindsdien wel eea veranderd te zijn daar hoorde ik toevallig vorige week toen een collega en ik het hadden over het bruidsjurk shoppen van haar zus. Die woont in Deurne en daar gingen ze dus niet naartoe :+
Schijnt dat je daar tegenwoordig een x bedrag moet neerleggen alleen al om binnen te mogen en dat er een maximum aan jurken is die je mag passen.

Mijn ervaring van 20 jaar geleden is dat ze vaak bepaalde modellen in één maat hebben hangen en het met klemmen oid passend maken voor tijdens het passen. Als je dan een keus hebt gemaakt bestellen ze voor jou de juiste maat. Ze verkopen vaak een bepaalde jurk ook maar één keer om het voor de bruid zo uniek mogelijk te maken dus ze hebben geen hele range aan maten van dezelfde jurk hangen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de jurk niet nagestuurd kan worden. Het zou jammer zijn je keus te beperken, omdat je de kerk graag meteen in de koffer meeneemt.

Ik verwacht inderdaad dat je bij een outlet de meeste kans hebt, hoewel je natuurlijk bij een andere winkel ook geluk kan hebben dat ze met jou maat hebben, maar check even of ze mee willen werken aan verkoop zonder aanpassingen. Dan kom je iig niet voor verrassingen te staan.

Ja er zijn zeker winkels die “off the rack” doen.
Aanpassingen in NL is geen optie. Want ik ben er niet voor de 2e keer passen en opsturen kost te veel en mn ouders ‘m mee brengen dan heb ik maar een paar dagen voor aanpassingen en moet ik net iemand hebben die dat kan in die tijd.

Dus als er een is zonder bestelling kan ik m aanpassen in Nieuw Zeeland.

Mocht ik geen jurk vinden koop ik er gewoon een in NZ. Maar mn moeder wilt graag dit samen doen. Snap ik wel.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 06:07

https://www.nikitabruidsmode.nl

Ze verkopen er nieuwe jurken, samples en ook 2e hands. Jurken hoeven dus niet besteld te worden en kunnen bij wijze van direct meegenomen worden.

Ik denk dat als je je verhaal uitlegt dat je in NZ woont ze zelfs zo proberen te plannen om eventueel ook aanpassingen te maken aan de jurk (indien nodig)

Hele vriendelijke eigenaren, kundig en denken graag met je mee

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 06:14

De locatie van Koonings in Valkenburg is geen Say yess the dress winkel. Programma wordt opgenomen in Deurne.

Verder moet je het hebben van sample sales en outlet denk ik, aangezien je de jurk direct mee moet nemen. Wat je zou kunnen doen is vooraf al contact opnemen met bruidszaken of zij de jurk vanaf de fabrikant direct naar jou toe willen sturen Ze worden ook niet in Nederland gemaakt dus wie weet kan het wel. En anders misschien zoeken of er een sample sales is in de periode dat je naar Nederland komt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 07:53

@GQMMS, top dankje! Ga even kijken.

@Keldeo - ahh okay. Haha nou Valkenburg of Deurne is even ver rijden haha.

Goeie tip over het opsturen!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:01

Je hebt de bruidszaak Ann en John in Eindhoven, die hebben een outlet en dus jurken die in basis direct mee kunnen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:04

Ik denk niet dat je naar de zaak wilt waar ik mijn jurk heb gekocht. Gezien je voor zo'n say yes to the dress winkel wilt gaan... Ik wilde geen geleur aan mn lijf, geen gepluk en hulp van een vreemde aan me. Geen poeha en bombarie. Gewoon even een jurk regelen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 08:07

Hutcherson schreef:
Ik denk niet dat je naar de zaak wilt waar ik mijn jurk heb gekocht. Gezien je voor zo'n say yes to the dress winkel wilt gaan... Ik wilde geen geleur aan mn lijf, geen gepluk en hulp van een vreemde aan me. Geen poeha en bombarie. Gewoon even een jurk regelen.

Ook prima toch.
Wij vinden die ervaring ook wel leuk.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 08:07

Amable schreef:
Je hebt de bruidszaak Ann en John in Eindhoven, die hebben een outlet en dus jurken die in basis direct mee kunnen.

Super tip! Dankje, dat klinkt handig.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:11

Ik ben in Almere geweest bij een ontzettend leuke winkel! Harten rouw heetten zij. Je kan daar ook heel goed je budget aangeven dan gaan ze daar niet over. Je wordt ontvangen met gebak en Thee/koffie

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:23

Nagini schreef:
Amable schreef:

Super tip! Dankje, dat klinkt handig.

Dit vond ik ook een fijne winkel.

In Budel zit nu ook een bruidswinkel, nooit geweest maar ziet er wel mooi uit. Hebben zelf een atelier dus misschien kunnen ze sneller iets op maat maken voor je.

Op de Kruisstraat in Eindhoven zit ook een outlet. Krijgt goede reviews op Google.

Ik heb mijn jurk uiteindelijk bij De Sluier in Arnhem gekocht, ook een outlet. Het was een Sophia Tolli jurk, daarvan had ik er in Eindhoven ook eentje aan, die vond ik allebei super lekker zitten, geen geprik enzo, gewoon goede kwaliteit. Ik heb mijn jurk uiteindelijk wel laten verbouwen door een naaister die zij aangeraden hadden. Hij is wit met aqua geworden. Mocht je dat interessant vinden dan kun je eens komen passen in Budel, hij mag eventueel verkocht worden ;)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:39

Ik ben goed geholpen en geslaagd bij de outlet van Diana in Boxmeer. Je kunt zelf neuzen en passen in alles wat er hangt en inderdaad als outlet kun je de jurk direct meenemen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:07

Ankii in Dordrecht. Mooie en aparte jurken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:18

De Bruidshoek in Leiden! Denken echt heel fijn en goed mee. Ik zou vooraf even contact opnemen met de winkel(s) waar je heen gaat en aangeven dat je dus een jurk zoekt die je gelijk mee kan nemen/op de goede maat wordt gemaakt. Vaak zijn er veel jurken die besteld moeten worden als je voor de “ervaring” gaat.

Een andere winkel waar je in principe jurken zo mee kunt nemen in Wed2B. Mijn ervaring is wel dat veel jurken van de website vaak niet niet in de winkel(s) hangen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:24

Als Valkenburg een optie is, kijk dan ook eens in Hasselt (België)bij Linx fashion. Even vooruit neuzen op de website of het beetje overeenkomt met je smaak.

Ik lees nu dat na dit jaar sluiten wegens gezondheidsproblemen. Ik weet niet wanneer je wilde gaan?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:36

Mijn buurvrouw!!!

Alleen
..
Is wel te verweg voor jou denk ik!

Zit in Groningen en heeft jurken TOT 1000 euro!

Meer info via pb!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:48

In april 2024 ben ik bij Bruidsmode Outlet in Rotterdam geweest, fijne mensen in de zaak. Keuze is heel wisselend, de bruid waar ik bij mee was, is er wel geslaagd.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 10:51

Gefeliciteerd met je verloving! Geen tip voor een winkel maar wel een andere; de hoogte van de hak van je schoenen bepaalt mede de lengte van je jurk (tenzij je voor een korte jurk kiest), als je meteen aanpassingen wilt laten doen is het handig om ze tegelijk te kopen of mee te nemen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 11:02

solarpleure schreef:
Ik ben goed geholpen en geslaagd bij de outlet van Diana in Boxmeer. Je kunt zelf neuzen en passen in alles wat er hangt en inderdaad als outlet kun je de jurk direct meenemen.

Ik ben dan niet bij de outlet geweest maar bij hun gewone winkel en idd daar erg goed geholpen.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 11:14

Mijn 2 dochters zijn begin dit jaar goed geslaagd bij Wed2b in Arnhem. Maar er zit er ook 1 in Eindhoven zie ik. Ze hebben daar jurken vanaf 500,-. Het concept is dat je 4 jurken mag passen, dus je moet van te voren wel een beeld hebben van wat je wil. Dan is dat prima te doen.
Ze doen daar geen aanpassingen, dus dan moet je naar een coupeuse.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 14:05

Waarom mag je maar een bepaald aantal jurken passen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 14:25

Suzanne F. schreef:
Waarom mag je maar een bepaald aantal jurken passen?

Ja dat vind ik ook gek haha