Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Mir schreef:Ik dacht ook wel mijn huis zo kwijt te raken toen het enkele weken geleden te koop werd gezet. De makelaar dacht daar net zo over. Er waren wel een paar aandachtspunten, huis werd NIET verkocht en mensen maakten er ook opmerkingen over. Dingen waar ik het dan over heb; scheuren in de muur etc en zorgen voor meer lichtval in het huis. Dus toch nog het nodige werk aan gehad en nu wel een hele mooie prijs gekregen. Maar het ligt er wellicht ook aan in welke regio verkoopt? Dit is in ieder geval mijn ervaring.
_Mir schreef:Vooraf.. ik ga professionele hulp inschakelen, maar ben ook benieuwd naar jullie mening.
Ik heb mijn huis verkocht en nu betichten de kopers van het huis mij van verborgen gebreken. Enkele maanden na verkoop krijg ik plots foto's van flink gescheurde muren. Dit was bij mij niet.
Op de app heb ik netjes gereageerd, ze negeren mijn woorden en zijn nu echt aan het pushen en met ideeën aan het komen zodat ik ga betalen voor dit. Er is door koper geen bouw technisch onderzoek verricht.
Ik weet dat elk verhaal op zich staat, maar in hoeverre staan zij in hun recht?
Hutcherson schreef:Tja, zonder bouwtechnische keuring weet je niet wat je koopt. Uiteraard bij de keuring kunnen dingen gemist worden maar heb je iig aan je onderzoeksplocht voldaan. Wie eist die bewijst.. En er is geen keuring gedaan.... Weinig kans van slagen.
HorsePassion schreef:Weet je zeker dat er geen scheuren in de muur zaten?
Je heb op 11 juni 2025 onderstaande op Bokt geschreven.
Of lees ik het verkeerd?_Mir schreef:Ik dacht ook wel mijn huis zo kwijt te raken toen het enkele weken geleden te koop werd gezet. De makelaar dacht daar net zo over. Er waren wel een paar aandachtspunten, huis werd NIET verkocht en mensen maakten er ook opmerkingen over. Dingen waar ik het dan over heb; scheuren in de muur etc en zorgen voor meer lichtval in het huis. Dus toch nog het nodige werk aan gehad en nu wel een hele mooie prijs gekregen. Maar het ligt er wellicht ook aan in welke regio verkoopt? Dit is in ieder geval mijn ervaring.
Citaat:Dyphusion schreef:Ik dacht ook wel mijn huis zo kwijt te raken toen het enkele weken geleden te koop werd gezet. De makelaar dacht daar net zo over. Er waren wel een paar aandachtspunten, huis werd NIET verkocht en mensen maakten er ook opmerkingen over. Dingen waar ik het dan over heb; scheuren in de muur etc en zorgen voor meer lichtval in het huis. Dus toch nog het nodige werk aan gehad en nu wel een hele mooie prijs gekregen. Maar het ligt er wellicht ook aan in welke regio verkoopt? Dit is in ieder geval mijn ervaring.
Als ze er al zaten was het geen verborgen gebrek