Cd speler voor auto met beeldscherm en ingebouwde radio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Cd speler voor auto met beeldscherm en ingebouwde radio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:11

Wie heeft een oplossing voor mijn cd s in mijn bus? Deze heeft helaas een beelscherm met alle soorten opties en ingebouwde radio maar geen cd speler meer. -O- Wel een usb aansluiting maar daar maak ik geen gebruik van. :n Ik heb het geprobeerd maar mijn muziekbehoefte is te wisselend voor een volle usb stick met muziek.

Ik heb een lading cd s die ik graag beluister en gedurende de reis ook regelmatig verwissel. Welke opties, behalve een losse discman op batterijen, zijn er te vinden?

Mirjam79

Re: Cd speler voor auto met beeldscherm en ingebouwde radio

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:24

Ik lees graag mee. Ik herken je behoefte helemaal. Ik ben wel benieuwd!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:25

Oef, het is natuurlijk ook niet echt meer van deze tijd, nog cd’s afspelen in de auto… overstappen op muziek vanaf je telefoon met Bluetooth of usb kabel ook geen optie?

Draagbare cd speler kopen die op de usb/aux ingang van je voertuig kan? Anders op zoek naar een handige klusser en advies inwinnen of er nog een cd speler terug in te bouwen is? Bij sommige nieuwere voertuigen lukt dit nog wel maar schijnt helaas niet altijd meer mogelijk te zijn qua techniek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Gisteren, 08:33, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Wat memories zegt inderdaad :j
Mijn man is een digibeet naar zelfs hij heeft Spotify en speelt in de auto zijn eigen muziek af dus misschien is dat een mogelijkheid!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:55

Geen spotify hier en wil ik ook niet of dingen via mijn telefoon :n en mijn cd verzameling is me heilig ook. Geen idee waarom het verouderd zou zijn om cd s te luisteren? Ik heb ze, het is goede muziek en gemakkelijk door te gaan naar een volgend nummer. Geen reclame of telefoon nodig ook. En ik zie hoe rap de telefoon van anderen leeg gaat met spotify. En een cd heeft mooie blokken van pakweg 45 minuten tot een uur. pauze cd wisselen en opvoor het volgende blok.

Bus heeft wel bluetooth. Herkent mijn telefoon overigens ook niet :+ tekefoons van anderen wel :P

Ik ga even die links bekijken voor cd spelers. Ombouw kan niet. Het is een ingebouwd systeem met scherm en ook (een draak van een) navigatie. Usb poort is er en ook een vaag nog niet duidelijk knopje. Gebruikershandleiding mist, die moet ik nog zien te vinden op papier.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Ho ho, ik zeg niet dat het verouderd is om cd’s te luisteren, wel om ze in je auto af te willen spelen. Ik luister ook graag nog naar LP’s maar niet in de auto :') Geen enkel nieuw voertuig word hier nou eenmaal meer mee geleverd, dat is natuurlijk wel vervelend als je graag nog cd’s onderweg wil afspelen maar dat zijn de tijden van nu. Alles wat je zegt dat cd’s kunnen kun je ook met muziek via Bluetooth/telefoon etc namelijk of kun je oplossen. Maar daar gaat het verder niet om als je een mooie collectie hebt die je graag wil blijven afspelen in de bus :D

Is dit dan niet wat? Even kijken of deze compatibel is of anders een zoeken die compatibel is met je voertuig. Lijkt me ideaal, gewoon je cd’s afspelen zonder batterij oid en inpluggen in de usb poort die je nu hebt. Alleen een handig plekje zoeken om neer te zetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:20

Plek genoeg dat is het probleem niet. Ik lees wel dat veel niet compatibel zijn met de usb verwerking in een auto. Dat moet ik nog uitvissen, iets met sjit ik moet binnen twee weken een ander voertuig en mijn oude verkopen. -O- Nog geen tijd gehad om de nieuwe te bestuderen.

Mijn telefoon werkt goed maar is gemaakt om niet kapot te gaan. Niet om continue geheugen dingen te moeten doen of navigatie en zo. En ik heb al helemaal geen oneindig internet tot mijn beschikking. Telefoon gebruik ik graag alleen waar hij vooral voor gemaakt is. Bellen en fotos heel blijven en beperkt internet. De batterij gaat ook dagen mee zonder problemen. :D ik heb ook geen facebook, mail, bankieren of wat ook erop staan. En ik heb geen spotify en wil dat graag ook zo houden. Radio kan en staat meestal ook aan, maar ik passeer regelmatig stukken zonder bereik. Dan gaat de cd aan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

Andere optie: heb je nog (beschikking over) een laptop/ pc met cd gleuf? Dan zou je alle cd's de muziek kunnen kopiëren naar je computer en deze op een grote usb stick zetten. Dan heb je al je eigen muziek, zonder telefoon of spotify in een format welke je auto nog lijkt te slikken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:42

Usb stick bevalt me niet :n te lange lijst met nummers zonder vlot te kunnen wisselen. Ik heb er liggen maar in de praktijk gebruik is ze nagenoeg niet. Het werkt gewoon niet voor me -O- ik wil kunnen wisselen tussen muziek stijlen, kunnen zien waar ik naar ga luisteren en kunnen afwisselen vlot, usb stick draait wel muziek maar zonder de flexibiliteit die ik nodig heb. Afwisseling is erg belangrijk. :j Te lang dezelfde soort muziek of niet kunnen wisselen als het nodig is werkt voor mijn concentratie in de auto gewoon slecht.

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Maar dat gaat toch ook allemaal met een usb stick? Wij hebben ook verschillende mapjes gemaakt, kan je heel snel tussen schakelen en de playlist zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Je kan het allemaal niet willen, maar je hebt een moderne auto gekocht, dan zul je toch (ooit) naar modernere opties moeten gaan kijken.
Spotify gaat niet persé via internet, je download thuis via je wifi x-aantal cd's en die staan dan op je telefoon opgeslagen. Als je die afspeelt verbruik je dus geen internet.
Als je je mobiel via draadje verbindt (ik lees dat bluetooth niet wil verbinden), laadt hij meteen op tijdens het rijden.
Dus geen lege mobiel, geen internetverbruik en dezelfde hoeveelheid keuze aan af te spelen cd's.
Et voila, opgelost +:)+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:10

Je kan een audiosysteem met cd speler laten inbouwen in je bus. Als je een goed bedrijf hebt kunnen ze het perfect ombouwen in het bestaande multimedia systeem maar dat is wel duur.

Een makkelijke optie is een externe cd speler, die kan je met usb kabel aansluiten. meestal zit die in modernere wagens op een goed bereikbare plek, bij andere modellen soms in het midden console of handschoenkastje.
Als je een beetje kwalitatief goede neemt van een bekender merk zijn ze Meestal compatible met alle automerken/software van je auto.

En verder is via je telefoon of usb stick het makkelijkste, maar dat wil je niet zo te lezen :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:12

karuna schreef:
Usb stick bevalt me niet :n te lange lijst met nummers zonder vlot te kunnen wisselen. Ik heb er liggen maar in de praktijk gebruik is ze nagenoeg niet. Het werkt gewoon niet voor me -O- ik wil kunnen wisselen tussen muziek stijlen, kunnen zien waar ik naar ga luisteren en kunnen afwisselen vlot, usb stick draait wel muziek maar zonder de flexibiliteit die ik nodig heb. Afwisseling is erg belangrijk. :j Te lang dezelfde soort muziek of niet kunnen wisselen als het nodig is werkt voor mijn concentratie in de auto gewoon slecht.

Kleine stick qua mbs en maar een paar cds per stick. Alleen nog goede codering nodig qua wat op welke staat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:14

Goof schreef:
Je kan het allemaal niet willen, maar je hebt een moderne auto gekocht, dan zul je toch (ooit) naar modernere opties moeten gaan kijken.
Spotify gaat niet persé via internet, je download thuis via je wifi x-aantal cd's en die staan dan op je telefoon opgeslagen. Als je die afspeelt verbruik je dus geen internet.
Als je je mobiel via draadje verbindt (ik lees dat bluetooth niet wil verbinden), laadt hij meteen op tijdens het rijden.
Dus geen lege mobiel, geen internetverbruik en dezelfde hoeveelheid keuze aan af te spelen cd's.

Ts is wel goed in topics openen en dan alle opgegeven opties te negeren of niet te willen :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Tig usb stickjes kopen en steeds 1 cd op 1 usb stick zetten..... Dan heb je wat je nu hebt, namelijk 1 cd afluisteren en dan in de pauze wisselen.

Je kan ook op een usb stick mapjes maken, dan kan je wel meerdere cd's op 1 stickje zetten, 1 map afluisteren en in de pauze door naar het volgende mapje gaan, net zoals je cd wisselt.

Kan je je heilige cd verzameling fijn thuis laten, weet je ook zeker dat daar niks mee gebeurt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:27

Goof schreef:

Downloaden bij Spotify en later afluisteren , kan dat niet enkel met een abonnement?

Maar ik zou zelf ook zeggen, zet het op wat usb sticks.
En ja de losse speler optie is al gegeven.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

wij hebben vroegah een cd wisselaar in de auto gehad. Die zat ergens in de achterbak en er was een bedieningspaneeltje op het dashboard gemaakt. Ik meen dat daar iets van 8/10 verschillende cd's in pastten. Maar goed, dat is dus jaren '90 geweest, geen idee of die apparaten nog bestaan. succes!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:34

Downloaden en zonder internet luisteren kan alleen met een premium spotify abbo. Maar ik kan me goed voorstellen dat iemand dit niet wil. Er zijn echt heel veel mensen die geen apps etc willen, en dat is ook helemaal prima.

Heb je een aux aansluiting (audio plug) in de radio? Want ikdenk dat een discman / portable cd speler de enige optie gaat zijn. Autos worden tegenwoordig o.a. zonder cd speler gemaakt omdat de ruimte daarvan nodig is voor internationaal verplichte veiligheidssystemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:59

Er zit het een en ander aan mogelijkheden in de bus. Het hele dashboard zit er vol mee. Er is nu ook een gebruikershandleiding op papier onderweg. Dat zal ook schelen. Hopelijk staat daar ook meer aan opties in.

En Jester. Als ik een topic open is het omdat ik alle mij bekende opties al heb bekeken of het kan of wil of niet. En ja dan geef ik idd vaak het antwoord nope dat wordt hem niet, omdat ik die optie al heb geprobeerd, getest en afgewezen :+ deze vraag is al een week aan het rondspoken met zoekwerk van twee personen. Bokt is het "laatste redmiddel" soort van.

De beste optie is op zoek naar een portable cd speler die op de usb poort past of een mogelijke andere ingang. :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

Ik snap Karuna wel in deze, want als je gewoon A wilt zit je niet op B te wachten. Maar goed, dat is ook afkomstig van iemand die als allereerste een autoradio mét CD speler in de auto heeft laten zetten. _O- Het helpt alleen dat mijn huidige auto een oud besje is uit 1985. :o :D

Ik volg in ieder geval mee om te kijken wat voor een alternatieven er zijn voor moderne auto's. CDs zijn leuk en het is zonde om ze niet te gebruiken. :D

(En ja, ik heb ook gewoon Bluetooth met Spotify, maar ik behoud graag de CD optie. De cassettespeler heb ik wel de auto uit gebonjourd. :)) )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Mijn man heeft zelfs een cassette speler en een cassette opslag voor meerdere bandjes in een van zijn auto's :') Het verbaasde me dat je ook nu nog gewoon alles op cassette kan kopen :D
Dus wat van zijn favoriete muziek gekocht voor in de auto.
Dus alles is wel mogelijk :P

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:06

Dat ziet er handig uit en fijn eigen muziek luisteren. Vandaag bij de renault garage geweest. Mogelijk is het niet compatibel helaas. Een heel nieuw systeem dat het wel aan kan is een optie maar peperduur.

Maar ik bedacht me net ik heb nog een oud luisterboek afspeler. Die heeft een ingebouwde speaker en speelt ook muziek cd s af en ik kan er gemakkelijk mee vooruit of achteruit spoelen. De accu van deze oude is matig maar bruikbaar. Hij was afgeschreven omdat hij niet meer onthield waar ik gebleven was in het boek. Maar voor muziek cd s is dat geen probleem.

Morgen even experimenteren met de goede luisterboek afspeler.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:58

In Renault kun je gewoon een cd speler met usb stoppen in de usb poort.. via bronnen kun je daarmee alles gewoon gebruiken zoals je dat daarvoor deed.
Je kan heen en weer spoelen met het wieltje achterop je rechter pookje of op de cd speler zelf.